Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Raytracing

Nvidia se GeForce RTX 3000 - na rozdíl od GeForce 2000 - přinese ray-tracing i do nižších cenových a výkonnostních relací…
Microsoft na letošní elektronické verzi odhalil architekturu APU / SoC pro nový Xbox. Prozradil několik nových detailů, ale určitým prvkům se docela obratně vyhýbal…
Jeden z nejočekávanějších raytracing titulů letošního roku má docela zajímavé hardwarové nároky. Hru, která bude dostupná pro PC, Playstation, Xbox a Stadii, nezvládá dobře ani GeForce RTX 2080 Ti…
AMD představila velkou změnu grafické roadmapy, která definitivně rozděluje větve vývoje architektur GPU pro herní nasazení (RDNA) a pro výpočetní nasazení (CDNA)…
AMD se na letošní CES zaměřila trochu netypicky na produkty, které dostane na trh během prvního kvartálu. Vyvolalo to otázky, zda společnost letos vydá novou generaci procesorů a grafických karet…
Project Scartlett, též nazývaný Xbox 2, bude k dostání dříve než za rok a čtvrt. Jedním z prvků jeho výbavy má být raytracing. Podle vývojáře Gears 5 bude akcelerován specializovanými jednotkami…
Assetto Corsa Competizione propagovala Nvidia jako jednu z prvních her, která přinese podporu pro raytracing. Autoři hry ale mají jiný názor, s technologií dosud ani neexperimentovali a nevidí důvod…
 
Byť herní raytracing nedopadl podle očekávání většiny hráčů, objevuje se stále otázka, jak na situaci zareaguje AMD. Jednu z možností, nakonec i docela pravděpodobnou, popisuje zajímavý patent…
Microsoft na E3 oficiálně ohlásil novou generaci herních konzolí, její základní hardwarové parametry a plánovanou dobu vydání. Slibuje největší mezigenerační výkonnostní posun ve své historii…
V posledních týdnech bylo nezvykle často slyšet o hardwarové konfiguraci Playstation 5, a tak nebude od věci zrekapitulovat nové poznatky…
Jak Nvidia slíbila, tak činí. Před měsícem hovořila o dubnovém vydání ovladače, který přinese raytracing i pro Pascal. Je zde…
Analýza mikrosnímků čipů z generace Turing prokázala, že RT jádra využívaná pro akceleraci raytracingu zabírají zhruba 3 % z plochy GPU…
Battlefield V se stal jakousi výkladní skříní GeForce RTX a architektury Turing od Nvidie. Od vydání dochází ke změnám, úpravám, ladění. Má to ale po pěti měsících od vydání nějaký reálný dopad?
Navi, podobně jako Vega, se chystá ve dvou vlnách. První na letošní rok, druhá - v podobě většího GPU - na rok 2020. Právě druhá má přinést zajímavý výkonnostní a technologický posun…
Doposud jste mohli tzv. DirectX raytracing provozovat na hardwaru Nvidie z generace Turing a Volta. Nyní jej Nvidia prostřednictvím ovladačů zpřístupňuje i na Pascalu…