RECENZE: ASUS ExpertBook B7 Flip - B7402FVA - mobilní Raptor Lake pro firmy
Kapitoly článků
Věřím, že většina čtenářů Counter-Strike zná, ať už se jedná o původní mod pro Half-Life, novější CS:Source, nebo ještě novější CSGO. CSGO jsem testoval za pomoci mapy FPS Benchmark a do jisté míry to bylo zbytečné, jelikož CSGO šlape výborně i na celkem starém hardwaru.
Společnost Valve se rozhodla Counter-Strike Global Offensive přesunout na nový engine Source 2, na kterém běží například VR titul Half-Life Alyx.
Hardwarové nároky tak šly nahoru a ve hře se objevily nové vychytávky z hlediska toho, jak se například chová kouřový granát a některé další efekty. Hra nově podporuje i technologie jako NVIDIA Reflex a AMD FidelityFX Super Resolution, které samozřejmě funguje i na hardwaru NVIDIe a Intelu.
Aktuálně všechny mapy ve hře vyžadují Source 2 herní engine, takže k dispozici jsou jen některé základní od Valve. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark, takže jsem se rozhodl využít nástroje CapFrameX a v rámci možností nasimulovat nějakou reálnou hru.
Jelikož testuji integrované grafické karty, nemám příliš velká očekávání vzhledem k náročnosti CS2. Z tohoto důvodu testuji na nízké detaily, přičemž FidelityFX je v režimu Ultra Quality. Jedinou změnou oproti presetu je pak kvalita modelů a textur, to nastavuji na hodnotu High, hra tak vypadá celkem rozumně.
V rámci možností jsem posbíral všelijaké dostupné notebooky ve svém okolí a Counter Strike 2 na nich vyzkoušel. V grafu tak můžete vidět, že starší iGPU si příliš dobře nevedou. U mnoha notebooků dochází k zásekům klidně na delší dobu jak vteřinu, typicky při výstřelu a výbuchu granátu. Toto chování se zlepší, jakmile se během prvního kola tyto efekty a zvuky přehrají. I tak ale mnohé starší notebooky neposkytují použitelný herní zážitek a i samotné testování bylo místy značně obtížné.
Jak můžeme vidět, CS2 příliš dobře neběží, ale je to alespoň lepší, než na předchozích generacích, byť celkem marginálně.
Pro notebooky jsem si přychystal ještě jednu variantu testu na mapě cs_office a to sice takovou, že přidám deset botů. Tento akt zvyšuje nároky nejen na procesor a reflektuje tak hry, kdy je přítomno více hráčů, než celkových deset. Stejně jako v případě 5v5 i zde zatím nemohu zajistit 100% stejné testovací podmínky.
V momentě, kdy přidám dalších extra deset botů se výkon ještě zhorší.