Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS PRIME GeForce RTX 5060 Ti 16G

Zdroj: diit.cz - Karel Svoboda

Pod GeForce RTX 5070 12GB najdeme slabší GeForce RTX 5060 Ti, která má k dispozici rovnou 16GB VRAM.

Zaklínač 3 je relativně stará hra, ale pořád relevantní. Vývojářské studio CD Projekt Red zakončilo cyklus verzí 4.0, která přidává některé nové technologie, jako třeba raytracing, naštěstí rozbité stíny jsou už nějaký ten pátek vyladěné.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu.

Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra s FXAA, tedy bez AI upscalingu či raytracingu.

ASUS PRIME GeForce RTX 5060 Ti je o něco pomalejší, než RTX 4070.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

V UHD rozlišení ASUS PRIME GeForce RTX 5060 Ti nabízí výkon v blízkosti Radeonu RX 6900 XT.

graph-11

 

Zaklínač 3 je také jednou z her podporující technologii Frame Generation, pro tento test tedy zapínám DLSS v Quality režimu a také Frame Generation. Bohužel podporované jsou pouze NVIDIA GeForce RTX 4000 a novější.

Díky Frame Genu získáváme nějaký ten FPS navíc, ASUS PRIME GeForce RTX 5060 Ti zde vymáčkne lehce přes 75 průměrných FPS.

graph-12

Zkusil jsem i zabudovaný raytracing v režimu Performance, to samozřejmě nějaký ten výkon ukousne, ASUS PRIME GeForce RTX 5060 Ti zde nabízí výkon nižší, než RTX 4070.

graph-13

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS PRIME GeForce RTX 5060 Ti 16G

Středa, 23 Červenec 2025 - 22:10 | Karáš Svorka | To není dvojnásobek, ale jen z 286W na 300W s...
Sobota, 5 Červenec 2025 - 13:22 | peliculiar | (Závěrečné hodnocení / 5. odstavec) Jaký má smysl...
Pátek, 4 Červenec 2025 - 11:17 | Karáš Svorka | Stačí mít druhou starší NVIDIA kartu v počítači ;...
Pátek, 4 Červenec 2025 - 11:17 | Karáš Svorka | Tak to se musíme připravit na 4~5 GB verze RTX...
Pátek, 4 Červenec 2025 - 11:15 | Karáš Svorka | Mám Steam verzi a myslím, že je to vidět někde v...
Úterý, 1 Červenec 2025 - 18:33 | hajčus | Tak zrovna lov motýlů jsem si zamiloval už ve...
Úterý, 1 Červenec 2025 - 15:57 | Waffer47 | RTX 5060 Ti a RX 9060 XT sou v 8GiB VRAM...
Úterý, 1 Červenec 2025 - 11:39 | MatRio | Tak to asi jo, no. Já na GOGu opravdu kupuju jen...
Úterý, 1 Červenec 2025 - 11:22 | hajčus | Jediný drobný problém jsem zaznamenal s No Mans...
Úterý, 1 Červenec 2025 - 11:08 | MatRio | Přesně, já jsem za celou tu dobu, co jsem na GOGu...

Zobrazit diskusi