Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 O10G GAMING

Po nedávné recenzi RTX 3070 se posouváme na vyšší model, RTX 3080 a to rovnou na hi-endový model společnosti ASUS.

V této kapitole se podíváme na výkon grafik v Blenderu a ve SPECviewperf 13, který testuje mnoho profesionálního CAD/CAM software, zde mohou být rozdíly poměrně zajímavé.
Většina moderních grafických karet disponuje PCIe 4.0 rozhraním, vyšší propustnost je tak pouze u těchto karet.

 

Propustnost PCIe rozhraní

V testu propustnosti mě zaujalo, že RX 6800 má nižší výkon při čtení z VRAM, zatímco při kopírování v rámci VRAM je výkon velmi vysoký, předpokládám, že zde úřaduje Infinity Cache.

graph-1
graph-2

 

Blender 2.90

Nově jsem využil Blender Benchmark 2.0.4, ten v sobě nese starší verze Blenderu a také nové scény, hlavní novou scénou je victor, tato scéna totiž vyžaduje 12GB paměti, karty s menším množstvím VRAM zde mohou mít značné potíže. Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega 56 8G OC bohužel z nějakého důvodu nespočítá test victor ve verzi 2.90, ale ve verzi 2.81 nemá problém, přičemž RX 590 test victor nespočítá v žádné verzi.

graph-3
graph-4
graph-5
graph-6
graph-7
graph-8

 

 

SPECviewperf 13.0 - 1920x1080

SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí. Nově měřím i v UHD rozlišení, jelikož to program podporuje, pro zajímavost jsem přidal i screenshoty z testovaných aplikací s nějakým krátkým popiskem, mnoho scén se velmi akčně hýbe, což na statickém obrázku není vidět.

 

 

3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.

graph-9

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

 
graph-10

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-11

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-12

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-13

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-14

 

Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.

graph-15

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-16

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-17

 

SPECviewperf 13.0 - 3840x2160

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

graph-20

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-21

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-22

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-23

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-24

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-26

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-27

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 O10G GAMING

Úterý, 23 Únor 2021 - 12:19 | Vaishali | ,,
Středa, 17 Únor 2021 - 16:49 | melkor | Ještě minulý týden se daly koupit za 33 tisíc....
Středa, 17 Únor 2021 - 16:12 | maximumspeed | no nediv se vynosy z tezby jsou rekordni :) Loni...
Středa, 17 Únor 2021 - 00:43 | Karáš Svorka | Vykoupím celý sklad!
Středa, 17 Únor 2021 - 00:43 | Karáš Svorka | Ta informace o ceně pochází od ASUSu, ale je...
Středa, 17 Únor 2021 - 00:42 | Karáš Svorka | Můžete se koukat na fotografie a grafy!
Středa, 17 Únor 2021 - 00:42 | Karáš Svorka | Porsche? Copak jsem nějaká socka?
Úterý, 16 Únor 2021 - 22:51 | Anonym | Díky za odkaz, opravdu lidové ceny :oD
Úterý, 16 Únor 2021 - 22:48 | Anonym | Nechápu co řešíte, dyť je to skoro zadarmo. Když...
Úterý, 16 Únor 2021 - 20:56 | hixaxon | Omluvte moji mluvu, ale... kua to jsou zmrdi. Ale...

Zobrazit diskusi