Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k RECENZE: ASUS TUF GeForce RTX 3080 O10G GAMING - aneb zabiják RTX 2080 Ti

Dekuju za UHD znacene jako UHD. To spatne znaceni mi trhalo oci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za perfektní recenzi a za to, že netestujete v 1080p, protože u takto výkonných karet je to naprosto zbytečné.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To si nemyslím, jsou use case kdy chce člověk krmit třeba 240Hz monitor, třeba Fortnite s RT dá 3080 zabrat i ve FHD.

Hlavně by to chtělo trošku reprezentativnější vzorek her. Chápu že se jedná o oblíbené tituly ale s náročností dnešních her to je jinde. Relevantní je jen SotTR. U CSka, nebo WoT, tohle není typická cílovka takové grafiky. Witcher nebo GTA jsou pořád oblíbené, ale z dnešního pohledu nenáročné hry. V zásadě klidně mohou být, ale chtělo by to přidat další relevantní tituly současnosti.

A taky by to chtělo zpřehlednit grafy, přijdou mi zbytečně přeplácané když chce člověk znát v podstatě jen dvě čísla, 1% low a AVG, ale 1% low člověk nevidí, takže testy k ničemu. Místo věčné citace parametrů grafiky na dva řádky která ten graf dělá nepřehledný by bylo fajn dodat tak kličovou informaci jako ty low FPS.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Troufnu si tvrdit, ze majoritu (ale ne vsechny) zajimaji vyrazne nizsi obnovovaci frekvence. Radeji budou mit vyssi "kvalitu" obrazu i ve Fortnite. To tvrdim na zaklade pozorovani okoli a lidi, kterym jsem neco stavel.

Chapu, ze nekdo jeste muze najit rozdil mezi 60 a 100 nebo 120 Hz, ale to uz je luxury segment hlavne s placebo efektem. Profi hrace neresim. To je okrajovka.

Na druhou stranu souhlasim s 1% low pripadne minimal framerete. Asi mi je ukradene, ze hra nekde bezi na 200 FPS, kdyz jinde spadne na 10. To co me omezuje je jen ta nizka frekvence a tam chci aby to slapalo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak to já zase si nedovedu představit hrát 60 fps, ty hry jsou potom takové divné, a radši snížím detaily, abych měl aspoň kolem 100fps, než abych se kochal. Hraju hlavně rychlejší hry tipu overwatch, guild wars2, takže pro mě koupě 144Hz monitoru byl za mě fakt posun, ale mám problém ho nakrmit a trochu jsem doufal, že s novou generací už to bude v pohodě, ale pak se ukáže že ampere moc dobře neškáluje na 1080p. tak snad radeony budou na tom lépe. BTW v mém okolí nikdo nemá víc jak fullhd monitor.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jestli to pak nebude procesorem, ze? (facepalm)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Naopak si myslím, že když si dneska kupuje někdo nějakej budgetovej herní monitor, tak je to FHD ale 120Hz+, ty začínají už kolem 4k Kč. QHD začínají po 6 tisícema a osobně bych radši zvolil 120Hz FHD, než 60 Hz QHD. Navíc pořád frčí hry typu CSGO, LoL, Fortnite, Overwatch, Dota 2, PUBG, kde prostě vyšší frekvence může znamenat výhodu (z vlastní zkušenosti PUBG na 60 a na 165Hz je nebe a dudy a n00b jako já občas zahraje dobrou hru :) ).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Muze byt. Otazkou je, jestli se povazujete za bezneho (rekneme medianoveho) hrace?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nepoznam nikoho, kto by si kupoval "herny monitor" v zmysle, ze ma vycleneny monitor len na hry a mimo ho nezapina. Vsetci si kupuju "univerzalny monitor" a tam su podstatnejsie ine veci ako Hz. U mna vyhral 40" 4K iiyama, a vobec ma netrapi, ze je 60Hz. Aj tak neexistuje karta ktora v 4K da vsetky hry na 144fps, znizovat detajly nemienim, snad nebudem kupovat drahy pocitac aby som potom hral na min.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyloženě souhlasím s 1% percentil fps, nebo klidně i 1‰ (0,1 percentil), protože to hezky ilustruje případné propady výkonu.
A zda testovat Full HD? Já bych místo toho radši viděl 21:9, konkrétně 3440x1440. Nicméně to přihřívám polívčičku minoritní skupině uživatelů :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já bych viděl rád 32:9, 5120x1440, ale to jsem zástupce ještě menšího okruhu zájemců... :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já si nemyslím, že je to zbytečný. Já sice hraju v 1080p, ale když se zapne takovej SuperSampling nebo SSAA, což je skoro to samý a nějaký další AA k tomu, tak to srazí výkon i v 1080p dost razatně, protože to renderuje klidně i ve 4k...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Černý humor hned v perexu článku. " ... aktuálně dostupnou ..". :-(

Proč není v článku naznačena cena, například Alza k ní neuvádí cenu 26990Kč. Možná si neuvědomili, že díky filtru se dá i neuvedená cena stanovit. ;-)
https://www.alza.cz/search.htm?exps=GeForce RTX 3080 O10G GAMING#f&limit=-1--26990&cst=1&cud=0&pg=1&prod=

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Cena je hned na začátku, je to informace od ASUSu za kolik se má prodávat, to že to Alza nabízí za 26k je už věc jiná.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Cenu v úvodu jsem přehlédl.

Ten filtr u Alzy je zajímavý tím že nejdražší RTX 3090 (EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 ULTRA za 1799US$) podle něj atakuje 54kKč . Pokud vezmeme v úvahu že za tuto cenu je dostupný Threadripper 3970X (US cena 1999US$) lze si udělat představu o cenotvorbě Ampere v ČR. Vypadá to na 200US$ dań z Ampere, nakonec za silnější jistič člověk také platí víc. ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak je potřeba brát v potaz, že je to nedostupný zboží a že se cena bude asi měnit, až někdy budou k dispozici :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby byly dostupné, byo by zajímavé porovnání cen s amazon.de. Jenže nejsou ani tam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechtělo by to přidat nějaký nový hry?!!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nerozumim tomu.
Karta ma byt vhodna pro hrani ve 4K, coz potrebuju jako vlastnik 4K monitoru, takze je to skvele. Pak jsem se podival na vysledky:

GTA5 - 45FPS
Deus Ex MD: 32FPS
Quake 2 RTX: 33FPS

Jako nic ve zlym, ale myslel jsem, ze 30FPS ve hrach je uz pryc a ze budeme hrat konecne na 60FPS. Respektive ja hrat na 60FPS budu, proste snizim na 4K monitoru rozliseni na fullHD, coz ma nejmensi dopad na kvalitu obrazu (4:1) a koupim si teda kartu, ktera mi da fullHD na 60FPS a razem nepotrebuju predrazenou papirovou RTX 3080.

Muj zaver z teto recenze je teda radne zklamani. :-/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenze se take podivej na nastaveni.

4K + 8xMSAA... co je tohle za kravinu? Ja mam 4K monitor a diky jemne pixelove mrizce neni opticky poznat rozdil mezi 8x AA a 0xAA. Ale vykonove to poznat setsakra je.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pak ma ty testy uplne blby. Ja uz si to teda rikal u Zaklinace 3, ktereho testoval bez Hairworks. Sice tady neoblibena technologie NVidie, ale kdyz uz tam je, tak bych to rad vyzkousel. A vykon to zere radne. Ja hral Zaklinace 3 na QHD a na GTX1080 na pohodu, jenze Hairworks jsem musel vypnout, trhalo se to. Az na to skocim podruhy, tak jsem si rikal, ze bych rad zkusil uz na grafice, ktera ty Hairworks da a je teda otazka, zda RTX 3080 uz si s tim poradi. Bych si tipnul, ze ne. (60FPS podminkou)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Absolútny súhlas, tiež som na VEGA 64 hrával v UHD (2160p) bez AA a na 27" monitore som nemal ani potrebu...možno keby karta dávala nad 75fps, tak by som tam zapol 2x AA, ak by sa to držalo nad 60fps, ale čiste subjektívne hodnotím, že to netreba. Teraz čakám s akým výkonom a cenou príde RX 6800 (bez XT).

Ako ukážku výkonu v AA taký test beriem, ale max. jedna hra v rôznych rozlíšeniach a porovnanie bez a potom 2x,4x,8x len pre porovnanie rôznych architektúr to môže byť zaujímavé.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Doma používám 32" UHD a v některých hrách je znát rozdíl mezi žádným AA a nějakým AA je často znatelný, hodně v těch WoWS, tam zapínám aspoň 2x MSAA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ano, ale na 27 4K bys to neviděl :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na 27" UHD bych nemohl pracovat bez změny škálování, na 32" mám fyzicky větší panel a můžu jet hezky na 100%.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na těch 32" se opravdu dá jet ve 4k bez škálování? Z jaké vzdálenosti na monitor koukáte?

Koketuju s myšlenkou buď 32" 4k a nebo 38" 3840x1600.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to asi individuální, koukám na to v rozpětí 60-70 cm, někdy trochu dále. Nemám rád škálování, protože tím efektivně přicházím o pixely ve smyslu množství informací, které vidím na displeji. Navíc v dnešní dementní módě, kdy se dělají obří ikonky a vše se zbytečně zvětšuje a zjednodušuje škálování připraví o více místa.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zcela rozumím, čím dál větší mezery mě iritují taky. Dnešní Compact/Normal View je často dřívější Large view.

A škálování je pro mě taky sprosté slovo, asi mi nakonec nezbyde nic jiného, než si nějaký 32" 3k doma vyzkoušet.
Dáváte mi šanci, že existuje varianta, kdy to bez škálování zvládnu taktéž :)

PS: Jediný slušný 38" IPS panel s 3840x1600 LG LM375QW2-SSA1 má sice poměrně fajn barvy, ale trpí na nerovnoměrnost podsvícení a díky edge podsvícení má viditelně tmavší okraje. A to by mě asi štvalo příliš.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Uplne s tebou sucitim.. <3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cílem bylo ty karty pořádně vytrolovat, ale je to trochu moc, zrovna u GTA V a Deus Ex MD mám v plánu přidat v UHD test s trochu normálnějším nastavením, ale nestihl jsem to do téhle recenze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, ve 4K anisotropní filtrování nedává opticky žádný smysl a pouze žere výkon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Predpokladam, ze jsi chtel napsat Antialiasing. Anisotropni filtrovani nezere prakticky nic a ma smysl zapnout vzdycky a na max - kdo by se chtel divat na rozmazane textury podlahy nebo steny kousek od kamery?

Jinak teda vsechny ty 3080 me zrovna dvakrat nepresvedcily. Zere to jak tank, ma to min pameti nez predchozi HiEnd a ten narust vykonu v rozliseni 1440p, ktere me jako jedine zajima, zas tak uzasny oproti predchozi generaci neni. Zrejme to udelam jako vzdycky a pockam na refresh modely nebo tuhle radu preskocim. Tendence navysovani vykonu za cenu osobniho primotopu se mi teda vubec nelibi.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ta spotřeba mě taky zarazila. Ale co jsem koukal, tak jdou 3080ky podvoltovat a spotřeba klesne o 70-100 W při dopadu na výkon v rámci nižších jednotek FPS. 3080 FE bylo tuším 806mV a boost locknutej na 1800 MHz a spotřeba se motala kolem 230W. To samý s EVGA FTW3 nebo ROG STRIX spotřeba teda kolem 270 W( což už není taková hitparáda, ale lepší, než 370W) a obě karty se v zátěži pohybovaly kolem 60°C i pod a nebyly skoro slyšet a to mi přijde fajn.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, antialising, omlouvám se.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevíte někdo, jaký je funkční rozdíl mezi verzemi TUF a ROG Strix kromě podpory ASUS Aura Sync? ROG je podle specifikací větší, tak mě napadlo, jestli tam nejsou větší větráky...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Minimálně v chladiči. U Strixky je větší, takže lepší chlazení a má vyšší boosty, naopak má nastaveno vyšší TDP (370W a 420 W je maximum pokud se nepletu).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Strix: vacsi chladic, lepsia napajacia kaskada, lepsie kondenzatory

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Děkuju. Já jsem si říkal, že tam musí být ještě něco víc :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky má FanConnect dva, jsou tam dva čtyřpiny do kterých jde připojit PWM ventilátor a ten je pak řízený dle teploty GPU. Mají to i někteří další výrobci, typicky je to výsadou vyšších modelů. Ta karta má navíc tři osmipiny a vyšší power limit pro lepší OC, ale to už napsali předemnou. No a taky se tam trochu platí za značku (:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V Idle:
Spotřeba : 81 W
teplota GPU: 39/41 C°

Při zátěži:
Spotřeba : 145/146 W
teplota GPU: 30/32 °C

1, Není Vám divné, že je teplota GPU nižší při zátěži než v klidu? To byl v klidu vypnutý ventilátor na GPU nebo se při zátěži zapínají nějaké další ve skříni? Možná by bylo vhodné uvést otáčky ventilátoru na GPU či dalších pokud tento "paradox" způsobují.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

môže to byť, pretože aj moja Vega 64 do určitého výkonu ide na pasiva ventilátory sa zapínajô neskôr. Do 50 st je to úplne jedno

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, karta netočí ventilátory, dokud se teplota GPU nevyšplhá na 55°C, při tom přehrávání YT videa ve 4K se ta teplota za nějakou dobu vyšplhá na těch 55°C a ventilátory se roztočí na 1000 RPM a chvíli to tak jede.

Zcela v idle netočí ventilátory vůbec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle amatérismus nikdy nepochopím. 4K na youtube není žádná novinka a oni přesto udělají kartu co to nedá pasivně ani s chladičem o kterém si mnohá zařízení co to zvládnou můžou nechat zdát. Přitom je to nová architektura na novém procesu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

On je tak trochu troll YouTube s tím jejich VP9 kodekem, který grafiky neakcelerují nativně přes UVD, ale počítá se přes shadery. Navíc GDDR6X paměti trochu více papají a je třeba větší propustnost, takže když se to probudí, víc to žere.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pritom stejne neomlouva, ze by mohol byt limit nastaveny na 65st. , co by rozhodne nicomu neublizilo, ale interval medzi vetram/nevetram, rapidne predlzilo, ak nie uplbe odstranilo, ze? ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta spotřeba je popravdě hrozná, podobný monstra mi připadají dost mimo. Maximum mi připadá nějakých 200W nad to už bych nešel a i to se mi nelíbí.
Osobně mám rx 5600 xt. Podvoltovaná na 900mV, ve hrách používám vsync a nastavení high / ultra a spotřeba je dle hry 30 - 60 W. Nehučí to jak blázen, dá se u toho v klidu pařit.

Díky za recenzi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

@Karáš: Čistě kosmetická připomínka - u RTX 3080 máte v grafech uvedeno 12nm, místo 8.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Achjo, to je fail, příště to opravím, teď nestíhám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fail určitě ne, stane se...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A v diskuzi se opět objevilo téma hertzů a rozlišení...
Shrnu fakta:
1920x1080 je dnes minimum co má smysl kupovat u nového zobrazovadla. Minimu se říká lowend. Lowendové rozlišení může mít klidně 520 Hz, ale kvůli tomu rozlišení to nikdy nebude to pravé ořechové.

Drtivá většina lidí je spokojena se 75 Hz. Rozhodně si nestěžuje na nějakou „pomalost". Pokud hertzy dosáhnou těch 75 Hz, tak už je frekvence podružný parametr - probuďte se, je doba freesync. Mnohem více je pak oceňován posun v kvalitě barev, větší ploše a větším rozlišení.

Můj osobní názor je, že z těch 75 Hz bych se posunul na max. 95-100 Hz, ale o větším přínosu většího rozlišení nad lowendových fullhd nehodlám diskutovat - pro hry i práci to je totiž neoddiskutovatelné. Nakonec i pro prohlížení fotek, videí a všechno ostatní.

PS: U profi hráčů si taky říkám, že vidět ve hře větší rozsah svého okolí (větší periferní vidění) je výhodné. V jejich případě je výběr bohužel ovlivněn marketingem, takže se těžko posuzuje co je vlastně přínosné.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mel jsem 32" QuadHD monitor, byl dobry, ale mel jsem moznost si vyhodne poridit jiny monitor, tak jsem sel do 32" UltraHD s FreeSyncem. Jsem z toho trochu nestastny, ve hrach rozdil mezi obema monitory nepoznam, za to prace ve Windows je na 4K monitoru strasna, cele je to strasne male a zvysovani meritka ve Windows 10 stale nefunguje tak, jak by bylo potreba. 125% je malo, 150% je hodne, nastaveni "vlastniho" meritka je takove polofunkcni, na coz Windows i upozorni. A to nemluve o aplikacich, ktere meritko nepodporuji vubec.

Vidim to teda jinak nez ty. Pro me je FullHD zcela relevantni rozliseni, jak na 24", tak na 27" monitoru a az na 32" doporucuji QuadHD. Na 4K rozliseni je potreba minimalne 42", takze spis je to dobre pri hrani na televizi.

Podobne to mam i s frekvenci monitoru. Nemam zajem o jakokoli vyssi frekvenci nez 60Hz. Vic jsem si vyzkousel a nepoznam tam rozdil, takze vic jak 60Hz opravdu ne!

Samozrejme predchozi patri me, nekdo jiny muze mit hranice posunute jinak. Vtipalky rovnou upozornim, ze jsem pred 2 mesici prodelal ocni vysetreni a doktorka se divila, ze mnoho ctyricatniku tak dobry zrak nema. Bryle teda nenosim.
Vubec nemam nic proti 144Hz monitorum, ani proti 4K rozliseni, jen kazdeho varuji, aby monitor nakupoval pres internet bez predchoziho vyzkouseni. Nebo pripadne aby takovy clovek pocital s moznosti vraceni do 14 dni, ale opravdu je treba dobre ozkouset.
S tim, ze FullHD je lowend teda obecne nesouhlasim.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To, že je fullhd lowend si nevyvrátil. Nikomu necpu 4K za každou cenu. Tebou vyjmenované nevýhody znám. Zcela chápu, že si na práci někdo koupí raději 3x fullhd než jednou 4K právě kvůli těmto nevýhodám. Hraní je ale více pro to vyšší rozlišení. Např. tato drahá karta ve dvou situacích.
1) Připojím ji ke 4K freesync IPS monitoru 28" s frekvencí dokonce jen 60 Hz za 7200 Kč.
2) Připojím ji ke fullhd freesync VA monitoru 27" s frekvencí 240 Hz za stejnou cenu.

Lidé budou ohromeni kvalitou obrazu ve hrách/filmech/fotkách jen v prvním případě, protože 4K. Naopak u 27" fullhd ti i mnozí BFU řeknou, že je to nějaké hrubé a že je to jako koukat klíčovou dírkou (po zkušenosti s 4K hraním). Těch „jen" 60 Hz si všimne málokdo. U práce to tak jednoznačné nebude, ale s fullhd se už občas trápím i v excelu a problémy s malým písmem půjdou eliminovat lépe a lépe, zatímco fullhd je nepřekonatelná brzda.

Ta představa, jak si někdo k hernímu kompu ve kterém má kartu za víc jak 10 tisíc Kč koupí jen 1920x1080 monitor, mě rozesmívá jako Ferrari na plecháčích. 2560x1440 je pro tento případ startovní čára.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám dotaz. Sice nesouvisí s vaším problémem s nastavením měřítka. Nicméně jakou má váš displej max. obnovovací frekvenci? A jakou máte nastavenou frekvenci pro "desktop"? Ta je vidět v menu "Display settings" -> "Advanced display settings".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se ptas kvuli FreeSyncu? Normalne na klasickem 60Hz monitoru je tam proste 60Hz, respektive ono je to 59,9Hz.
Jak je to u FreeSyncu nevim, jsem ted na chalupe, az se vratim, tak na to muzu mrknout.

Nemuzes mi tykat? Fakt bylo driv zvykem, ze si lidi na komunitnich forech tykali, nehodlam to menit a je blby, kdyz mi tu nekdo vyka. Dik.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne ne. Některé hry (nevím, jak velké množství her) berou maximální obnovovací frekvenci z tohoto údaje. Když jsem pořídil freesync 48-100Hz, v Civilizatoin VI mě nastavení zobrazovadla nechtělo pustit nad 60Hz. Až ve chvíli, kdy jsem změnil nastavení pro desktop, šlo v Civ 6 nastavení zvednout na 100Hz. Zrovna v této hře to není tak důležité. Nicméně chci říct, že pokud máte na desktop 60Hz, některé hry nevyužijí plného freesync rozsahu a budou držet strop 60Hz.
No a samozřejmě taky pocit např. při skrolování diskuzemi internetu může být o něco lepší, když máte vyšší obnovovací frekvenci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Pokud hertzy dosáhnou těch 75 Hz, tak už je frekvence podružný parametr"
Mějme displej s úhlopříčkou 45", tedy 116,84cm (~100cm). Obnovovací frekvence = 75Hz.

Pohneme myší tak, že relativní horizontální posun na scéně bude 1 metr za sekundu. V takovém případě každý snímek bude posunut horizontálně o 1,33 cm.
Nicméně při pohybu 4x tak rychlém, bude obraz (nebo hýbající se objekt) "skákat" už po ca 5,3cm, ale při 144Hz by byl posun ca 2,8cm, což je téměř poloviční hodnota.

Relativní posun obrazu samozřejmě roste s vyšší citlivostí a rychlostí pohybu myši.
Všimnout si toho můžete krásně třeba v Pánovi prstenů, kde se kamera rychle otáčí na stranu při záběrech na krajinu. Obraz velmi nepříjemně skáče, tedy pokud nemáte zapnuté dopočítání "chybějících" snímků. Při dopočítání z originálních 24 snímků/s na 50 dojde k podstatnému potlačení trhání obrazu.

Z toho jednoznačně plyne, že čím vyšší obnovovací frekvence, tím menší trhání sledujeme na obrazovce při rychlých posunech scény, nebo jednotlivých objektů. A čím větší je obrazovka, tím větší má obnovovací frekvence vliv na "trhání", resp. skákání objektů, nebo celé scény.

Krásně je to vidět u sportovních her, kdy se např. puk pohybuje plynuleji s vyššími fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle vůbec nepozoruji, zřejmě proto, že jako 99% uživatelů PC nemám monitor větší než 32". U sledování filmů a požadavku na co nejlepší zážitek je IMHO problém jinde než v teoretickém zastropování na 75 Hz/freesync. Všelijaká dopočítávání, 150 zdrojů obrazu, které nemusí TV sednout atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Všimnout si toho můžete krásně třeba v Pánovi prstenů, kde se kamera rychle otáčí na stranu při záběrech na krajinu. Obraz velmi nepříjemně skáče, tedy pokud nemáte zapnuté dopočítání "chybějících" snímků."

Verim tomu co pises, respektive vim, ze v tom mas pravdu. Presto Pana prstenu jsem videl aspon trikrat na 42" TV a nikdy jsem si toho nevsimnul, dopocitavani mam vypnute. Az na to budu koukat priste, tak to budu sledovat.
Chci tim zaroven rict, ze pokud clovek sleduje napinavy dej, nemusi si nutne chyb v obraze vzdy vsimnout, coz muze byt i duvod, ze nekterym z nas ty nizsi FPS nijak nevadi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

... vždy jsem by spokojený s DVD ripy v PALu (720x576 a níž), úplně to stačilo, neviděl jsem na tom nic špatně - tehdy to odpovídalo v "PAL kvalitě" vysílání. Ale pak jednou přišel kámoš a donesl rip v HD.
V tu chvíli se mi změnil pohled na věc, uvědomil jsem si rozdíl a od té chvíle jsem byl schopen na ripech v PALu identifikovat nedostatky.
Takže někdy je lepší, když o "nedostatcích" nějaké technologie nevíš, páč si jich sám třeba nevšimneš a tudíž ti nevadí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Redakce: Máte správně posunutý čas na serveru? Nové příspěvky to rovnou ukauzuje, jako hodinu staré...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.