RECENZE: GeForce GT 1030 s DDR4 VRAM
Kapitoly článků
Karty jsem se rozhodl otestovat v menšním množství her, snažil jsem se rozšířit herní repertoár, přičemž časem plánuji testovat i hry, které nemají zabudovaný benchmark, 99th percentile a tak podobně. Prozatím jsem zůstal u her se zabudovaným benchmarkem. Hry řadím dle data vydání a opět karty řadím podle průměrných FPS.
Half-Life 2: Lost Coast – 2005
HL2LC je nejstarší hra, kterou testuji, má v sobě zabudovaný benchmark a jedná se spíše o technologické demo. Testuji v rozlišení 1920x1080 s maximálními detaily včetně 8x MSAA. Výsledkem jsou průměrná FPS. Tuto hru si zahrajete bez problémů na 60+ FPS na všech testovaných kartách.
Mafia II – 2010
Mafia II patří mezi starší hry s poměrně pěkným zabudovaným benchmarkem, testuji opět v rozlišení FullHD a s maximálními detaily, nicméně PhysX nechávám vypnuto. Výsledkem jsou opět průměrná FPS. Mafia II patří mezi tituly vyvíjené v rámci programu TWIMP(The Way It’s Meant to be Played) společnosti NVIDIA a typicky běží lépe na GeForce.
Metro 2033 – 2010
Metro 2033 je podobně jako Mafia II zaštítěno TWIMP programem, podporuje PhysX a má I v dnešní době poměrně krvavé nároky. Testuji ve FullHD rozlišení na vysoké detaily bez AA a s vypnutými technologiemi PhysX a DoF. Jako API je použito DirectX 11.
Metro Last Light Redux – 2013
Jako další testovací Metro jsem zvolil Last Light Redux, které je o poznání novější a kreslí nám krásné grafy, kde můžeme vidět průběh FPS během benchmarku. Škoda, že více vývojářů netvoří zabudované benchmarky v tomto stylu, pracuje se s tím jedna radost. Mimo našeho grafu se doporučuji podívat na grafy průběhů, které vygeneroval benchmark, jsou zde krásně vidět špičky a propady. Testuji opět ve FullHD rozlišení na vysoké detaily, avšak SSAA, Motion Blur, Tesselaci a PhysX nechávám vypnuto.
Bioshock Infinite - 2013
Bioshock Infinite také obsahuje zabudovaný benchmark, testuji s presetem High ve FullHD rozlišení.
Tomb Raider – 2013
Tomb Raider z roku 2013 má zabudovaný benchmark, který však moc nereflektuje reálnou hru, kamera v podstatě rotuje kolem nehybné Lary. Tato hra také jako první přinesla technologii AMD TressFX, což je obdoba NVIDIA Hairworks. Testuji v rozlišení FullHD a na vysoké detaily, TressFX je však vypnuto.
Talos Principle – 2014
Talos Principle je jedna z mála her podporující také API Vulkan, bohužel je stále v Betě a výkon je s Vulkanem v této hře horší než s DirectX 11. Testuji tedy s DirectX 11. Rychlost chůze nastavuji na maximální a testuji v rozlišení 1920x1080 na Ultra detaily bez AA. Benchmark pouštím v režimu Unlimited, proběhne tedy celý jeden level, což trvá několik minut. Výsledkem jsou bohužel pouze průměrná FPS.
GRID: Autosport - 2014
GRID: Autosport je jediná hra ze seznamu, která startuje s logem Intel HD Graphics, což se mi jeví jako poněkud zvlášťní, jelikož grafické karty od Intelu nejsou zrovná známé dobrým herním výkonem. Hra má v sobě zabudovaný benchmark, jedná se o naskriptovaný závod, který má dvě kola. Testuji ve FullHD rozlišení se střední úrovní detailů.Shadow of Mordor – 2014
Grand Theft Auto V – 2015
GTA V vyšlo na konzole již v roce 2013, verze pro PC vyšla až v roce 2015 a proto uvádím rok 2015. GTA V má v sobě také zabudovaný benchmark, co se týče nastavení detailů, testuji opět ve FullHD rozlišení a s vysokými detaily, přičemž některé efekty vypínám úplně. Detailní nastavení naleznete na screenshotech, jelikož v GTA V toho můžeme nastavit opravdu hodně.
HITMAN – 2016
HITMAN z roku 2016 je zatím poslední epizoda s naším oblíbeným agentem číslo 47, tento rok se navíc chystá HITMAN 2. Hra má v sobě zabudovaný benchmark a využívá DirectX 12 API, bohužel data nejsou uložená zrovna “hezky” a tak uvádím pouze průměrná FPS, neboť u všech karet byla v nějakém momentu minimální FPS velmi nízko a to sice pod jeden frame za vteřinu. Maximální FPS mají také extrémy, u RX 550 to bylo až 599 FPS. Testuji opět ve FullHD rozlišení a se středními detaily.
Deus Ex: Mankind Divided – 2016
Prozatím nejnovější Deus Ex podobně jako HITMAN využívá DirectX 12 API a patří mezi spíše náročné hry. Hra navíc umí velmi zajímavě škálovat s více GPU, na což se podíváme někdy jindy. Testuji v rozlišení 1920x1080 a detaily jsou opět nastaveny na Medium.
World of Tanks enCore – 2018
Wargaming poměrně nedávno vydal nový engine pro WOT, který se jmenuje enCore a obsahuje také benchmark. Bohužel benchmark neukazuje vůbec FPS, ale jen jakési skóre. V budoucnu plánuji monitorovat FPS v reálné hře, případně I v tomto benchmarku. Testuji v presetu Medium ve FullHD rozlišení.