Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GeForce GT 1030 s DDR4 VRAM

GeForce GT 1030 je velmi oblíbená low-end karta, nedávno však mnoho výrobců vydalo varianty s DDR4 pamětí, namísto GDDR5. Jak se projevují pomalejší paměti na výkonu karty?

Karty jsem se rozhodl otestovat v menšním množství her, snažil jsem se rozšířit herní repertoár, přičemž časem plánuji testovat i hry, které nemají zabudovaný benchmark, 99th percentile a tak podobně. Prozatím jsem zůstal u her se zabudovaným benchmarkem. Hry řadím dle data vydání a opět karty řadím podle průměrných FPS.

Half-Life 2: Lost Coast – 2005

 

HL2LC je nejstarší hra, kterou testuji, má v sobě zabudovaný benchmark a jedná se spíše o technologické demo. Testuji v rozlišení 1920x1080 s maximálními detaily včetně 8x MSAA. Výsledkem jsou průměrná FPS. Tuto hru si zahrajete bez problémů na 60+ FPS na všech testovaných kartách.

graph-7
 

Mafia II – 2010 

Mafia II patří mezi starší hry s poměrně pěkným zabudovaným benchmarkem, testuji opět v rozlišení FullHD a s maximálními detaily, nicméně PhysX nechávám vypnuto. Výsledkem jsou opět průměrná FPS. Mafia II patří mezi tituly vyvíjené v rámci programu TWIMP(The Way It’s Meant to be Played) společnosti NVIDIA a typicky běží lépe na GeForce.

graph-8

Metro 2033 – 2010 

Metro 2033 je podobně jako Mafia II zaštítěno TWIMP programem, podporuje PhysX a má I v dnešní době poměrně krvavé nároky. Testuji ve FullHD rozlišení na vysoké detaily bez AA a s vypnutými technologiemi PhysX a DoF. Jako API je použito DirectX 11.

graph-9
 

Metro Last Light Redux – 2013 

Jako další testovací Metro jsem zvolil Last Light Redux, které je o poznání novější a kreslí nám krásné grafy, kde můžeme vidět průběh FPS během benchmarku. Škoda, že více vývojářů netvoří zabudované benchmarky v tomto stylu, pracuje se s tím jedna radost. Mimo našeho grafu se doporučuji podívat na grafy průběhů, které vygeneroval benchmark, jsou zde krásně vidět špičky a propady. Testuji opět ve FullHD rozlišení na vysoké detaily, avšak SSAA, Motion Blur, Tesselaci a PhysX nechávám vypnuto.

graph-10
 

Bioshock Infinite - 2013

Bioshock Infinite také obsahuje zabudovaný benchmark, testuji s presetem High ve FullHD rozlišení.

graph-11
 

Tomb Raider – 2013 

Tomb Raider z roku 2013 má zabudovaný benchmark, který však moc nereflektuje reálnou hru, kamera v podstatě rotuje kolem nehybné Lary. Tato hra také jako první přinesla technologii AMD TressFX, což je obdoba NVIDIA Hairworks. Testuji v rozlišení FullHD a na vysoké detaily, TressFX je však vypnuto.

graph-12
 

Talos Principle – 2014 

Talos Principle je jedna z mála her podporující také API Vulkan, bohužel je stále v Betě a výkon je s Vulkanem v této hře horší než s DirectX 11. Testuji tedy s DirectX 11. Rychlost chůze nastavuji na maximální a testuji v rozlišení 1920x1080 na Ultra detaily bez AA. Benchmark pouštím v režimu Unlimited, proběhne tedy celý jeden level, což trvá několik minut. Výsledkem jsou bohužel pouze průměrná FPS.

graph-13
 

GRID: Autosport - 2014 

GRID: Autosport je jediná hra ze seznamu, která startuje s logem Intel HD Graphics, což se mi jeví jako poněkud zvlášťní, jelikož grafické karty od Intelu nejsou zrovná známé dobrým herním výkonem. Hra má v sobě zabudovaný benchmark, jedná se o naskriptovaný závod, který má dvě kola. Testuji ve FullHD rozlišení se střední úrovní detailů.
graph-14

Shadow of Mordor – 2014

SoM má zabudovaný poměrně pěkný benchmark a může mít i poměrně vysoké nároky na výkon, z tohoto důvodu testuji v rozlišení 1920x1080 na střední detaily, přičemž vypínám AA, tesselaci, DoF a OIT.
graph-15
 

Grand Theft Auto V – 2015 

GTA V vyšlo na konzole již v roce 2013, verze pro PC vyšla až v roce 2015 a proto uvádím rok 2015. GTA V má v sobě také zabudovaný benchmark, co se týče nastavení detailů, testuji opět ve FullHD rozlišení a s vysokými detaily, přičemž některé efekty vypínám úplně. Detailní nastavení naleznete na screenshotech, jelikož v GTA V toho můžeme nastavit opravdu hodně.

graph-16
 

HITMAN – 2016 

HITMAN z roku 2016 je zatím poslední epizoda s naším oblíbeným agentem číslo 47, tento rok se navíc chystá HITMAN 2. Hra má v sobě zabudovaný benchmark a využívá DirectX 12 API, bohužel data nejsou uložená zrovna “hezky” a tak uvádím pouze průměrná FPS, neboť u všech karet byla v nějakém momentu minimální FPS velmi nízko a to sice pod jeden frame za vteřinu. Maximální FPS mají také extrémy, u RX 550 to bylo až 599 FPS. Testuji opět ve FullHD rozlišení a se středními detaily.

graph-17
 

Deus Ex: Mankind Divided – 2016 

Prozatím nejnovější Deus Ex podobně jako HITMAN využívá DirectX 12 API a patří mezi spíše náročné hry. Hra navíc umí velmi zajímavě škálovat s více GPU, na což se podíváme někdy jindy. Testuji v rozlišení 1920x1080 a detaily jsou opět nastaveny na Medium.

graph-18
 

World of Tanks enCore – 2018

 

Wargaming poměrně nedávno vydal nový engine pro WOT, který se jmenuje enCore a obsahuje také benchmark. Bohužel benchmark neukazuje vůbec FPS, ale jen jakési skóre. V budoucnu plánuji monitorovat FPS v reálné hře, případně I v tomto benchmarku. Testuji v presetu Medium ve FullHD rozlišení.

graph-19

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GeForce GT 1030 s DDR4 VRAM

Úterý, 26 Červen 2018 - 11:34 | Karáš Svorka | Vzhledem k cenám High Bandwith SLI můstkům by to...
Úterý, 26 Červen 2018 - 11:33 | Karáš Svorka | Karta nebyla moje a nerad bych ji poškodil, tak...
Úterý, 26 Červen 2018 - 10:52 | IT Joker | Srovnáním benchmarků, které jsou stejné v článku...
Úterý, 26 Červen 2018 - 00:40 | Amater | Nevím kolik si viděl serverů, ale já bez 2D...
Pondělí, 25 Červen 2018 - 22:14 | milka2 | Mne prijde, ze vsechny tyto lowend karty jsou...
Pondělí, 25 Červen 2018 - 19:37 | Jaroslav Crha | To vzdávám, to už je mimo mou představivost. Jako...
Pondělí, 25 Červen 2018 - 19:17 | Amater | Mohl si vyzkoušet kam až by šli natankovat paměti...
Pondělí, 25 Červen 2018 - 19:09 | Amater | To je na ocenění deep in shit.
Pondělí, 25 Červen 2018 - 18:05 | Karáš Svorka | Tak na Half-Life 2 to stačí. ;D
Pondělí, 25 Červen 2018 - 17:39 | CCblue | EnCore test má 10.000 bodů jako minimum dobré...

Zobrazit diskusi