Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G - nástupce GTX 1060 je zde

Krátce po GTX 1660 Ti NVIDIA uvedla i levnější model bez přídomku Ti, který je v podstatě náhradou GTX 1060 a hrozbou pro Radeon RX 590. Dnes se podíváme na levnější model společnosti Gigabyte.

Herní testy jsem prováděl hlavně v 1920x1080 rozlišení. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.

 

Half-Life 2: Lost Coast

HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.

graph-9

Counter-Strike Global Offensive

V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.

graph-10

 

 

Metro: Last Light Redux

Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark.

graph-11

 

The Talos Principle

TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Nedávno vyšel patch, který finalizoval podporu API Vulkan, Vulkan tedy není experimentální a jde normálně používat. Také byla přidána experiemntální podpora pro DirectX 12, ale na žádné testované kartě nebyla funkční. Radeony zde mají lepší výkon s Vulkanem, GeForce zase v DirectX 11. Pokud si graf seřadíme podle výkonu ve Vulkanu, je nejrychlejší Fury Nano.

graph-12

 

Middle-earth: Shadow of Mordor

V SoM vyhrává GTX 1660, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.

graph-13

 

Grand Theft Auto V

GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Z nějakého divného důvodu zde GTX 1660 předvádí podivně nízká minimální FPS, jedná se ale o 1% minimálních FPS, takže to není nijak časté.

graph-14

 

Tom Clancy's Rainbow Six® Siege

Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, nicméně žádný tearing jsem na GTX 1660 nezaznamenal, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Také mě překvapilo, že si GTX 1660 vede ze všech karet nejlépe.

graph-15

 

HITMAN

HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS.

graph-16

 

Rise of the Tomb Raider

ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, kvůli časové náročnosti nechávám pouze průměrný výsledek, jelikož pomalu přecházím na novou metodiku. GTX 1660 zde poráží ostatní karty, Turingu prostě DirectX 12 chutná víc.

graph-17

 

Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex umí potrápit i moderní hardware a i ve FullHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. Karty GeForce zde předávají žezlo Radeonům.

graph-18

 

Middle earth: Shadow of War

Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.

graph-19

 

Strange Brigade

Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem. Tentokráte vítězí Radeony na celé čáře a to v DirectX 12 i ve Vulkanu.

graph-20
graph-21

 

World of Tanks enCore

WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Engine hry je optimalizovaný lépe pro NVIDIA karty a proto není překvapení, že zde mají GeForce karty lepší výkon než Radeony.

graph-22

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G - nástupce GTX 1060 je zde

Úterý, 16 Duben 2019 - 13:14 | VŠK | Nejhorší je, že ten pasiv je dělaný pro 1 vetrák...
Úterý, 16 Duben 2019 - 10:48 | tombomino | Nahodou..treba udelali combo 2 v 1 s tim, ze...
Úterý, 16 Duben 2019 - 00:13 | Karáš Svorka | DVI a VGA je pro snoby, požaduji pět BNC...
Pondělí, 15 Duben 2019 - 15:45 | Xspy | Chce to léty prověřená řešení tj .DVI a VGA ......
Pondělí, 15 Duben 2019 - 11:03 | Karáš Svorka | Zatím jsem to nezkoušel jaká je ta moje RX 590,...
Pondělí, 15 Duben 2019 - 11:03 | Karáš Svorka | Na normální 1660 s jedním ventilátorem by to...
Pondělí, 15 Duben 2019 - 10:54 | Karáš Svorka | To vypadá docela děsivě, mám tu RX 480 DUAL od...
Pondělí, 15 Duben 2019 - 10:54 | Karáš Svorka | Srovnání s RX 580 8GB snad bude u té další GTX...
Pondělí, 15 Duben 2019 - 10:42 | Karáš Svorka | Já se fakt obávám, že množství lidí s DL DVI...
Pondělí, 15 Duben 2019 - 09:15 | VŠK | Tak daleko bych nešel. To "jen"...

Zobrazit diskusi