RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G - nástupce GTX 1060 je zde
Kapitoly článků
Herní testy jsem prováděl hlavně v 1920x1080 rozlišení. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.
Half-Life 2: Lost Coast
HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.
Counter-Strike Global Offensive
V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.
Metro: Last Light Redux
Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark.
The Talos Principle
TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Nedávno vyšel patch, který finalizoval podporu API Vulkan, Vulkan tedy není experimentální a jde normálně používat. Také byla přidána experiemntální podpora pro DirectX 12, ale na žádné testované kartě nebyla funkční. Radeony zde mají lepší výkon s Vulkanem, GeForce zase v DirectX 11. Pokud si graf seřadíme podle výkonu ve Vulkanu, je nejrychlejší Fury Nano.
Middle-earth: Shadow of Mordor
V SoM vyhrává GTX 1660, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.
Grand Theft Auto V
GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Z nějakého divného důvodu zde GTX 1660 předvádí podivně nízká minimální FPS, jedná se ale o 1% minimálních FPS, takže to není nijak časté.
Tom Clancy's Rainbow Six® Siege
Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, nicméně žádný tearing jsem na GTX 1660 nezaznamenal, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Také mě překvapilo, že si GTX 1660 vede ze všech karet nejlépe.
HITMAN
HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS.
Rise of the Tomb Raider
ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, kvůli časové náročnosti nechávám pouze průměrný výsledek, jelikož pomalu přecházím na novou metodiku. GTX 1660 zde poráží ostatní karty, Turingu prostě DirectX 12 chutná víc.
Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex umí potrápit i moderní hardware a i ve FullHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. Karty GeForce zde předávají žezlo Radeonům.
Middle earth: Shadow of War
Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.
Strange Brigade
Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem. Tentokráte vítězí Radeony na celé čáře a to v DirectX 12 i ve Vulkanu.
World of Tanks enCore
WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Engine hry je optimalizovaný lépe pro NVIDIA karty a proto není překvapení, že zde mají GeForce karty lepší výkon než Radeony.