Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER GAMING OC 6G

Společnost NVIDIA nedávno vydala vylepšenou GeForce GTX 1660, která dostala označení SUPER. A Super, to je víc než Ultra.

Co se týče herního výkonu, nejprve se podíváme na oblíbené FullHD rozlišení, ve většině her jsem použil zabudované benchmarky, výjimkou je PREY, Witcher 3, World of Tanks a World of Warships. V těchto hrách využívám vlastní testovací scény či replaye, které jdou replikovat, zaloguji si FPS v čase a přikládám také graf, kde je vidět vývoj FPS během testu.

graph-26
graph-27
graph-28
graph-29
graph-30
graph-31
graph-32

Prey

Prey z roku 2017, kde Bethesda figuruje naštěstí jen jako vydavatel také nemá zabudovaný benchmark. Jako testovací prostředí jsem vybral sekci Arboretum s překrásným výhledem a zahradami, jedná se o jedno z nejotevřenějších míst na stanici Talos I. Podobné místo je pak ještě lobby vesmírné stanice. Podobně jako v Zaklínači 3, i zde nedošlo k nějakému souboji, ale jednalo se spíše o procházku do záchranného modulu. PREY patří také mezi dobře optimalizované hry a žádná karta nevygenerovala méně než 60 FPS, což je velmi pěkné.

graph-33

 

Witcher 3 Wild Hunt

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Roache, který se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Protože je hra optimalizovaná pro NVIDIA grafické karty, běží lépe na kartách GeForce, GTX 1660 SUPER lehce překonává normální GTX 1660.

graph-34

 

World of Warships 0.8.7.1

World of Warhips je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, chtěl jsem něco, co by reprezentovalo nějakou standardní slušně dlouhou bitvu s tunou akce a větším množstvím hráčů. WoWS umí ukládat replaye odehraných her, ty lze opětovně přehrát, což jsem také udělal. Hra je optimalizovaná lépe pro NVIDIA karty, podobně jako World of Tanks, proto na GeForce běží lépe. Měření spouštím v momentě kdy začáteční odpočet v bitvě činí 20 vteřin do startu bitvy, bitvu jsem nahrál na YouTube a můžete se na ni podívat na videu níže pro lepší představu jak to vlastně vypadá.

Pokud narážíte na podivný FPS cap 75-77 FPS, je zapotřebí editovat soubor engine_config.xml obsahující řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, který způsobí zamknutí maximálních FPS na nějakých 75. Parametr stačí změnit třeba na 300 a tím navýšíme maximální FPS. Bitva trvá nějakých dvacet minut, proto si doporučuji graf prohlédnout ve vyšším rozlišení, je poměrně dost natažený pro lepší čitelnost. Jsem si vědom, že Wargaming vydává pravidelně nové verze hry, bohužel replaye nejsou většinou spustitelné v novějších verzích a jedná se o poměrně časově náročnou činnost, takže nějakou dobu budu testovat s touto lehce starší verzí hry.

graph-35

 

World of Tanks 1.6.0.5

World of Warships je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, podobně jako u lodí je i zde mnoho náhodných faktorů, navíc WOT už delší dobu nehraju, takže jsem prostě odjel několik bitev a vybral jednu úspěšnou, kde se i něco děje. Podobně jako lodě, tanky běží lépe na kartách GeForce, nicméně rozdíly se zdají být o něco menší. Bitva trvá necelých šest minut, měření spouštím jakmile do startu bitvy zbývá dvacet vteřin.

graph-36

GTX 1660 SUPER je dle očekávání o něco rychlejší, než normální GTX 1660. Je vidět, že rychlejší paměti opravdu pomáhají. Většinou se pozicuje mezi GTX 1660 a Vega 56, jistou výjimkou jsou World of Warships, kde SUPER překoná i Radeon RX Vega 56.

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER GAMING OC 6G

Pondělí, 2 Prosinec 2019 - 19:05 | Karáš Svorka | Ale RX 470/480 se už nevyrábí a neprodávají,...
Pondělí, 2 Prosinec 2019 - 19:04 | Karáš Svorka | Existuje i GTX 1060 5GB, určená pro asijský trh:...
Pondělí, 2 Prosinec 2019 - 19:01 | Karáš Svorka | Tak ono víceméně stačí snížit detaily a nemyslím...
Pondělí, 2 Prosinec 2019 - 10:50 | mike | Dovolím si nesouhlasit. Máš 1650 a 1650 Super,...
Neděle, 1 Prosinec 2019 - 13:18 | Kazaxx | Myslíš těch 0,0000247 s? Jo, je to trochu blbý....
Neděle, 1 Prosinec 2019 - 11:39 | RedMaX | Tak to mam asi hodne dobre oci, kdyz to vidim,...
Neděle, 1 Prosinec 2019 - 08:54 | Kazaxx | No nevím, ale asi 90 % hernich monitorů je 6+2. A...
Neděle, 1 Prosinec 2019 - 08:23 | RedMaX | Ano, to mas pravdu. Nesouhlasim jen v jedne veci...
Neděle, 1 Prosinec 2019 - 08:10 | Kazaxx | Já ale nemluvím o bodech co vidíš, ale objemu dat...
Sobota, 30 Listopad 2019 - 23:25 | RedMaX | 4K nebo-li 2160p nema valny smysl do nejakych 55...

Zobrazit diskusi