Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: MAXSUN Terminator GTX 1060 5GB

GTX 1060 existuje v mnoha podobách a nedávno NVIDIA vydala 5GB model, který je určen pro asijské trhy. Jak si vede proti svým 3GB a 6GB příbuzným?

V této sekci se podíváme na herní výkon jednotlivých karet, ještě pořád jsem neměl čas pro přidání většího množství her, ale plánuji to napravit. Některé zabudované benchmarky bohužel zobrazují pouze průměrná FPS a tak uvádím pouze to.

Half-Life 2: Lost Coast - 2005 - DX9

HL2LC je tech demo z roku 2005, které do Source engine přidalo podporu HDR, testuji ve FullHD rozlišení na Ultra detaily včetně 8x MSAA.

graph-8

Mafia 2 - 2011 - DX9

Druhá inscenace Mafie přinesla podporu NVIDIA PhysX a byla vyrobena v rámci TWIMTBP programu, NVIDIA karty zde tedy mají typicky lepší výkon. Testuji opět na maximální detaily včetně AA, PhysX jsem však ponechal vypnuté.

graph-10

Counter-Strike: Global Offensive - 2012 - DX9

CSGO je zatím nejnovější hrou z celé série a používá vylepšený Source engine, který je náročnější než předchozí verze, hra nemá zabudovaný benchmark a tak používám mapu „FPS Benchmark“, kterou nalezneme ve Steam workshopu, výsledkem jsou pak opět průměrná FPS.

graph-9

Bioshock Infinite - 2013 - DX11

graph-12
 

Tomb Raider - 2013 - DX11

Tomb Raider z roku 2013 má zabudovaný benchmark, který však moc nereflektuje reálnou hru, kamera v podstatě rotuje kolem nehybné Lary. Tato hra také jako první přinesla technologii AMD TressFX, což je obdoba NVIDIA Hairworks. Testuji v rozlišení FullHD s presetem Ultimate.

graph-13

Metro Last Light Redux - 2014 - DX11

Metro LLC má zabudovaný velmi pěkný benchmark, který navíc produkuje velmi pěkné grafy, škoda že toto nedělá více her. Testuji na maximální možné detaily, nicméně motion blur, tesselaci a PhysX jsem ponechal ve stavu vypnuto.

graph-11

 

The Talos Principle - 2014 - DX11

Talos Principle je logická hra z pohledu první osoby, experimentálně podporuje API Vulkan, ale protože je podpora experimentální, testuji s DirectX 11 API, výkon je totiž s DX11 lepší. Testuji opět v rozlišení 1920x1080 na maximální detaily včetně 8x MSAA, výsledky jsou pak ve formě průměrných FPS.

graph-14

GRID: Autosport - 2014 - DX11

GRID: Autosport je jediná hra ze seznamu, která startuje s logem Intel HD Graphics, což se mi jeví jako poněkud zvlášťní, jelikož grafické karty od Intelu nejsou zrovná známé dobrým herním výkonem. Hra má v sobě zabudovaný benchmark, jedná se o naskriptovaný závod, který má dvě kola. Testuji ve FullHD rozlišení s maximálními detaily.

graph-15

Middle Earth: Shadow of Mordor - 2014 - DX11

Shadow of Mordor obsahuje podobně jako Metro poměrně pěkný zabudovaný benchmark a na vyšší detaily umí solidně potrápit i výkonnější hardware, testuji opět na maximální detaily bez tesselace ve FullHD rozlišení.

graph-16

HITMAN - 2016 - DX12

HITMAN z roku 2016 je zatím poslední epizoda s naším oblíbeným agentem číslo 47, tento rok se navíc chystá HITMAN 2. Hra má v sobě zabudovaný benchmark a využívá DirectX 12 API, bohužel data nejsou uložená zrovna “hezky” a tak uvádím pouze průměrná FPS. Testuji ve FullHD rozlišení s maximálními detaily, v tomto testu hodně ztrácí karty s 3GB VRAM nebo méně.

graph-17

Rise of the Tomb Raider - 2016 - DX12

ROTR je další novější hra ze série Tomb Raider. Hra podporuje API DirectX 12 a má optimalizace pro grafické karty NVIDIA GeForce. Testuji na velmi vysoké detaily, bez tesselace, viz. Screenshoty. Hra si snadno v tomto nastavení může vzít více než 4GB VRAM, karty, které mají méně paměti zde trpí. ROTR má zabudovaný benchmark, který testuje tři různé scenérie a výsledky pak jsou zobrazeny pro konkrétní scenérie. Z tohoto důvodu jsem je umístil do samostatných grafů.

graph-41
graph-42
graph-43

Middle Earth - Shadow of War - 2017 - DX11

Shadow of War je pokračování úspěšného titulu Shadow of Mordor a v mnoha ohledech pokračuje ve stejných šlépějích. Hra má zabudovaný náročnější benchmark. Testuji na Ultra detaily v 1920x1080 rozlišení, typicky hra vyžaduje 3GB VRAM, karty, které mají méně paměti zde trpí.

graph-44

Deus Ex Mankind Divided - 2017 - DX12

Prozatím nejnovější Deus Ex podobně jako HITMAN využívá DirectX 12 API a patří mezi spíše náročné hry. Testuji tedy s DX12 na vysoké detaily, tesselaci, MSAA a Motion Blur nechávám vypnuto. GeForce GTX 1060 3GB zde velmi ztrácí, protože nemá dostatek VRAM.

graph-18

World of Tanks enCore

Wargaming poměrně nedávno vydal nový engine pro WOT, který se jmenuje enCore a obsahuje také benchmark. Bohužel benchmark neukazuje vůbec FPS, ale jen skóre, 10k bodů pak odpovídá rozumně hratelné hře. Testuji ve FullHD rozlišení s presetem Ultra.

graph-19

SteamVR Performance benchmark

graph-20

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: MAXSUN Terminator GTX 1060 5GB určená pro asijské trhy. Jak si vede?

Úterý, 28 Srpen 2018 - 13:03 | Karáš Svorka | Novější Matroxy používají AMD GPU.
Úterý, 28 Srpen 2018 - 13:03 | Karáš Svorka | 1080 Ti zatím ve sbírce nemám, až ji někde seženu...
Pondělí, 27 Srpen 2018 - 09:59 | mike | Ten Matrox, to je stejně AMD, ne?
Pondělí, 27 Srpen 2018 - 09:57 | mike | BF2 stále hraji také, nejlepší BF pro mulťák......
Pondělí, 27 Srpen 2018 - 09:14 | RedHawk | no momentalne uz nemam taky pristup k hw ale...
Neděle, 26 Srpen 2018 - 13:31 | Karáš Svorka | Já budu testovat tak jedno distro, rozhodně...
Neděle, 26 Srpen 2018 - 13:30 | Karáš Svorka | Ona ta 1060 tolik netopí a je to celkem...
Neděle, 26 Srpen 2018 - 13:28 | Karáš Svorka | Podívám se co to přesně má za čipy, to jsem...
Neděle, 26 Srpen 2018 - 13:27 | Karáš Svorka | BF2 je super, si živě pamatuju jak jsem měl kdysi...
Neděle, 26 Srpen 2018 - 12:47 | Anonym | Já furt pařím online Battlefielda 2 z roku 2005,...

Zobrazit diskusi