RECENZE: MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC - střídmá RTX 3070 bez pozlátka
Kapitoly článků
CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná. Jak test vypadá vidíte níže na videu. V UHD rozlišení si hra vezme pouhých 3,1GB VRAM.
GTA V je podobně jako CSGO stálicí, která není zrovna skvěle optimalizovaná a pozlobí i moderní hardware. Testuji víceméně na ultra detaily, nicméně anti aliasing mám zapnutý pouze FXAA, jelikož MSAA má příliš velký dopad na výkon. Z hlediska VRAM se nejedná o žádného velkého žrouta, většinou si hra bere okolo 5GB VRAM.
Deus Ex Mankind Divided je takové mé Crysis, i na velmi výkonném hardware běží špatně, zda se jedná o nekvalitní optimalizaci, to nechám koňovi, ten má větší hlavu a víc ví. Přidal jsem i test s vypnutým MSAA, jelikož hra má opravdu masakrózní nároky na grafickou kartu. Deus Ex Mankind Divided si vezme bez problémů více než 6GB VRAM.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 21,1 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presetem Ultra a se zapným SMAA. SOTR spolyká v UHD rozlišení klidně 7,5GB VRAM.
Witcher 3 Wild Hunt
Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Nově v této hře používám program CapFrameX, jedná se o velmi mocný nástroj na monitoring a měření frametimes i FPS. Nově tak v grafech uvádím pouze průměrné FPS, 1% Lows a 0,1% Lows a zároveň i screenshot ze samotného CapFrameX, kde je hezky vidět průběh frametimes pro testovanou kartu.
Metro Exodus má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Ultra a preset RTX, který zapne RTX a DLSS, což je specifické pro NVIDIA karty, proto zde mají Radeony smůlu. V UHD rozlišení si hra vezme okolo 4,1GB VRAM, při použití RTX a DLSS vystoupá využití VRAM na 5,2GB.
DiRT 5 je nová hra společnosti Codemasters, obsahuje podporu Ray Tracingu, který funguje na grafických kartách AMD i NVIDIA, tedy za předpokladu, že tyto karty mají nějakou podporu RT. Hra si řekne o překvapivě velké množství VRAM a to obzvlášť na vyšší detaily. Níže na videu můžete vidět jak vypadá testovací závod, jedná se o zabudovaný benchmark ve hře, který jsem nahrál na starším počítači s Ryzenem 9 3900X a Radeonem Fury X, takže není nastaven na maximální detaily. Testuji tři různá nastavení, vysoké detaily bez RT, poté s RT a také Ultra High nastavení, jehož nároky jsou opravdu krvavé a v UHD rozlišení si hra vezme klidně 10,5 GB VRAM.
Godfall je další novou hrou v testech, působí na mě jako takové "poor man Dark Souls" plné veselých svítivých barviček. hra samotná vypadá velmi dobře a je celkem slušně náročná. Testuji za pomoci zabudovaného benchmarku ve dvou různých nastaveních, nicméně mi přijde, že díky Unreal 4 engine je poněkud moc žravá na výkon. Jedná se navíc o titul, který byl vydán společně s PS5, nicméně testuji samozřejmě verzi na PC.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne. Na Radeonu RX 5600 XT jsem měl potíže hru s tímto nastavením provozovat, jelikož si bez potíží alokuje více jak 6GB a Ultra Nightmare nastavení nedovolí použít, proto má tato karta 0 FPS v testu. Co se využití VRAM týče, v UHD si DOOM Eternal vezme klidně 9GB VRAM.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Protože mě nebaví výsledky ve formě skóre, měřím výkon opět za pomoci CapFrameX programu. Hra si vezme pouhé 3GB VRAM při vypnutých RT efektech, po zapnutí RT stoupne využití VRAM na nějakých 4,2GB.