Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Rise of the Tomb Raider ohlašuje verzi pro Linux a MacOS

"Až přibližně o půl roku později se titul dostal na platformu Microsoft Windows."

"Hra byla vydána 10. listopadu 2015 pro Xbox One a Xbox 360,[1] 28. ledna 2016 pro Microsoft Windows[2]"

To fakt neni pul roku ;).

"titul držel platforem Microsoftu zuby-nehty"

necelej rok nez vysel i na Playstationu...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jáchym Flídr

Roční skluz při vydání v rámci her je opravdu propastné období. Po takové době už tituly sklouzávají do -50% slev, ne-li více (pravda, ne-li méně, pokud se jedná o stálé bestsellery). Takže pozdržením titulu na Xbox One platformě, kdy se navíc dlouho nevědělo, zda vůbec se titul podívá i jinam, je z mého pohledu držení se zuby-nehty. Při výběru herní konzole jsou exkluzivní tituly jedním z nejdůležitějších faktorů. Tehdy ještě byly next-gen vcelku mladé, a tak obě strany chytaly ještě nerozhodnuté hráče. (půlrok v článku opraven na měsíc, díky)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty sluzy byvaj i daleko vetsi i u neexklusivnich titulu. Staci se podivat na to za jak dlouho vychazelo vetsina dilu GTA na PC po konzolich. U GTA 5 to byl skluz rok a pul...
Skutecne exklusivni tituly nikdy na jiny platforme nevyjdou...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jáchym Flídr

Důvody k pozdržení GTA 5 napříč platformami jsou jiné, než časová exkluzivita nového Tomb Raidera :-) GTA 5 využilo přechodného období, kdy ještě nebyly next-gen konzole na trhu (přišlo o pár měsíců dříve) a vydalo novou verzi až o rok později, kdy už herní komunita přešla na nové konzole, které nebyly s GTA 5 zpětně kompatibilní. Prodejní úspěch tak zopakovala a až poté vydala PC verzi, protože by dříve riskovala prodejní propady z míry pirátství na PC. Takhle mohlo Rockstar Games zacílit plnou palbou ve všech třech vlnách.
A v článku nemluvím o "skutečně exkluzivním titulu", ale "časové exkluzivitě" (vygooglete si pojem Timed Exclusive, Tomb Raidera najdete dokonce na prvních místech)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prave o to jde, ze slo o casovou exluzivitu, takze kecy typu "titul držel platforem Microsoftu zuby-nehty" jsou nesmysl, zvlast kdyz titul uz davno vysel na Playstationu. O to vic se divit, ze se nekdo rozhod 2 roky starou hru naportovat i na MacOS a Linux. Linux casto ceka na hry daleko vic...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nevydanie nejakej hry na nejakej platforme je sproste vydieranie. Napr. Last of us stale nevyslo a nikdy nebude na PC, kupil som si preto konzolu? Nekupil! Ked prestanu vydavat uplne vsetky hry na PC, kupim si konzolu? NEKUPIM! a to je spravny pristup, lebo sebou nenecham zametat dlazku. Ludia si musia uvedomit, ze oni su zakaznici a stale by platilo "nas zakaznik, nas pan" len zakaznici musia mat gule a nepodlahnut vymyslom predajcov. Napr. hnusna malinovko-pivova grcka menom radler uz stoji 90centov, keby to tie jebliny nekupovali, tak to stoji 30 centov ako si zasluzi aby to stalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jáchym Flídr

Tak nevydání hry na jinou platformu je ztráta vývojářů i zákazníka, každý vývojář chce prodat co nejvíce kusů, tudíž být na každé platformě... Ale mnohdy nezáleží pouze na něm... V případě PS exkluzivních titulů je vydavatelem Sony, které chce pro svoji konzoli přidanou hodnotu, a je ochotno vývojáře sponzorovat (podplatit?), aby hra vyšla jen u nich... Vezměte si, kolik lidí si koupilo Playstation jen kvůli Horizon: Zero Dawn, jedné z nejlepších her posledních let. Je to možná smutné, ale pro ně je to čistý marketing.
Na druhou stranu, proč vydírání? Zkrátka se jedná o normální nabídku, kterou berete nebo neberete. Není ničí povinnost vydávat hru na PC... Stejně jako není ničí povinnost, aby něčí oblíbená restaurace přichystala zákazníkovi pizzu, když ji v nabídce nemá. A nezajímá je, že naproti je pizzerka. Je vydírání, že musí jít naproti přes ulici?
Jsem PC hráč a rovněž mi to vadí, protože mi tímto unikla spousta titulů. Jen je k tomuhle potřeba přistupovat racionálně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Off topic: To mě překvapilo ve Francii, restauratér měl pizzu v nabídce, ale dodávala mu ji nedaleká pizzerie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dnes mame vsetky platformy na rovnakom hw, co je rozne su operacne systemy. Sony ani MS na HW nezaraba, nevidim teda dovod nevydat OS playstation pre PC. Nemusis si kupit konzolu, nainstalujes si OS, stiahnes hru, hras. APU ryzen uz ma dostatocny vykon aby si nemusel kupovat nic drahsie. Technicky by to problem nebol, len ked si radi komplikujeme zivot, tak to tak vyzera.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zkus si nekdy zprovoznit macOS na PC a pochopis jeden z duvodu, proc Sony nikdy nevyda Playstation OS pro PC...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

LOL - takze kdyz nekdo nevyda nejaky software na nejake platforme, tak je vyderac. Microsoft nevydal svuj office na ps4, vyderaci. Canonical nevydal své Unity na Windows, vyděrači. Vávra nevydal Kingdom Come na Android, vyděrač. Můj oblíbený Notezlynx není ani pro windows ani pro linux, vyděrači. Asi žádný sw není na všech platformách. To nemůže být náhoda. Je to jasné, vývojáři jsou nadnárodní mafie, která se specializuje na vydírání uživatelů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to jsem uprimne zvedavy, jak to bude chdit... Mam na jedmom PC Win10 a na druhym disku nativne MacOS High Sierra a predcjhozi TR je v plynulosti propastnej rozdil... A to beru 1080p na max detaily kde PC verze pocita par ficur navic.... A rozdil v benchmarku je cca 60% v neprospech MacOSu, bohuzel je videt, jak je cele api v systemu neefektivni... ROTTR je daleko narocnejsi na vykon takze pochybuju ze si to nekdo na macosu zahraje na max detaily... Mam stejnou konfiguraci jako MacPro 4.2 jen s GTX 1070...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle nebejva problem systemu, ale problem portace. Nektery hry se na Linux/macOS (minimalne v minulosti) portovaly tak, ze se vzala Windows verze a pribalilo se k tomu Wine, aby se nemuselo prepisovat z DirectX na OpenGL a podobne a vydali to jako Linux/macOS verzi (to byl pripad i Witcher 2, kterej byl pak dodatecne optimalizovan). Ale podobny problemy jsou i u portaci z konzoli na Windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Promin nejsem uplne blbej :) ale zde o portaci pres Wine fakt neslo... Bezi to nativne na Macosu...Nevim jen jestli pres OpenGL nebo pres Metal nabo jak se jejich API jmenuje...Jelikoz Vulkan na MacOSu asi nehrozi, nebude tato verze o nic lepsi... Na linuxu muze byt diky vulkanu nekde jinde...
Mimochodem X360 verze, byla co se optimalizace a vykonu na tak slabem HW vyslovene zazrak, a panove dokazali ze vazne kdyz chteji jde hodne!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ja neimplikoval, ze bys byl blbej. Ono portaci pres Wine jednodusse nepoznas, protoze aplikace je nativni. Jen ma nalinkovany Wine knihovny, aby se nemuselo prepisovat na jiny API. Wine knihovny pak delaj preklad. Samozrejme nerikam, ze je to ten pripad. Treba to je proste jen blbe optimalizovany. Jinak Vulkan je dostupnej i pro macOS... resp preklad na Metal, coz je vicemene to samy.
https://moltengl.com/moltenvk/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

celkom dobre by bolo zaradit ju do testu Raven Ridge

https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ravenridge-dgpu-linu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.