"Televize (na rozdíl od PC obrazovek) zpravidla pracují s barevným rozlišením polovičním oproti jasovému, a tak jsou - kulantně řečeno - tolerantnější k absenci detailů (tam kde titěrné barevné detaily jsou, je stejně ořežou)"
Ale to je věci elektroniky a nikoliv obrazovky. U většiny současných TV po označení HDMI portu jako "PC DVI" nebo "PC Graphics" pak není http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling aplikován.
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
"Televize (na rozdíl od PC
kurtd https://diit.cz/profil/kurtd
11. 3. 2014 - 17:19https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse"Televize (na rozdíl od PC obrazovek) zpravidla pracují s barevným rozlišením polovičním oproti jasovému, a tak jsou - kulantně řečeno - tolerantnější k absenci detailů (tam kde titěrné barevné detaily jsou, je stejně ořežou)"
Ale to je věci elektroniky a nikoliv obrazovky. U většiny současných TV po označení HDMI portu jako "PC DVI" nebo "PC Graphics" pak není http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling aplikován.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694166
+
a ještě jedna věc pokud vám konzole vadí že ve všem oproti PC omezená tak je prostě nekupuje. Ukažte Microsoft a Sony 0 NULU prodaných konzol. Ukažte to všem vydavatelům her 0 prodaných kozolových a miliony prodaných pc verzí. Co pak MS, Sony a vydavatelé udělají jak uvidí 0?
Samozřejmně se to nestane stále budete kupovat konzole a hry pro ně po milionech. Tak pak bohužel.....
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
a ještě jedna věc pokud vám
kurtd https://diit.cz/profil/kurtd
11. 3. 2014 - 17:51https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskusea ještě jedna věc pokud vám konzole vadí že ve všem oproti PC omezená tak je prostě nekupuje. Ukažte Microsoft a Sony 0 NULU prodaných konzol. Ukažte to všem vydavatelům her 0 prodaných kozolových a miliony prodaných pc verzí. Co pak MS, Sony a vydavatelé udělají jak uvidí 0?
Samozřejmně se to nestane stále budete kupovat konzole a hry pro ně po milionech. Tak pak bohužel.....https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694175
+
XBOX one je silne limitovana eSRAM pamatou a programatori sa mozu snazit sebeviac aj tak im to nepomoze. Vacsina hier totiz v sucasnosti vyuziva Deferred rendering a ten zerie pamat ako divy. Vyuzivany G buffer pod sebou zdruzuje dalsie buffery, ktore vytvaraju vysledny obraz (praca so svetlom, hlbka obrazu...) Pri FullHD rozliseni potrebuje cca 60MB. K tomu este pribudaju rozlicne typy svetiel a poziadavky stupaju nad 100MB + textury... Do eSRAM sa tento objem dat nevojde, takze vyvojari cvicia s presuvanim dat medzi eSRAM a DDR3 a snazia sa optimalizovat ako sa len da, vzdy to vsak bude na ukor kvality.
Povodne bol zamer mat v XBOX one eDRAM 128MB, ale opat raz boli peniaze na prvom mieste - eSRAM je lacnejsia a jednoduchsie sa vyraba.
Takze na rozliseni zalezi a velmi.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
XBOX one je silne limitovana
a b https://diit.cz/profil/bitboy
11. 3. 2014 - 17:34https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseXBOX one je silne limitovana eSRAM pamatou a programatori sa mozu snazit sebeviac aj tak im to nepomoze. Vacsina hier totiz v sucasnosti vyuziva Deferred rendering a ten zerie pamat ako divy. Vyuzivany G buffer pod sebou zdruzuje dalsie buffery, ktore vytvaraju vysledny obraz (praca so svetlom, hlbka obrazu...) Pri FullHD rozliseni potrebuje cca 60MB. K tomu este pribudaju rozlicne typy svetiel a poziadavky stupaju nad 100MB + textury... Do eSRAM sa tento objem dat nevojde, takze vyvojari cvicia s presuvanim dat medzi eSRAM a DDR3 a snazia sa optimalizovat ako sa len da, vzdy to vsak bude na ukor kvality.
Povodne bol zamer mat v XBOX one eDRAM 128MB, ale opat raz boli peniaze na prvom mieste - eSRAM je lacnejsia a jednoduchsie sa vyraba.
Takze na rozliseni zalezi a velmi.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694184
+
eSRAM je Achillovou patou XBONE, hodně totiž záleží na velmi dobré optimalizaci her s ohledem co nejefektivnější využití této feature a to musí mít vývojáři na zřeteli. Řešení Sony je mnohem lepší i s ohledem na přechod na nižší výrobní proces. Myslím, že těch 64MB eSRAM by na FHD rozlišení stačilo. Bohužel by to znamenalo zvětšit už tak hodně velkou plochu jádra. XBONE APU má velikost 363mm2 a z toho eSRAM zabírá odhadem více než čtvrtinu velikosti. Na 28nm výrobním procesu by čip s 128MB eSRAM zabíral plochu 635mm2 !! a to by se vůbec nevyplatilo vyrábět. Ani GK110 není tak obrovský čip. Hypotetické XBONE APU s 64MB eSRAM by mělo plochu přibližně 454mm2.... Z toho pořád logicky vychází, že řešení PS4 je mnohem lepší.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
eSRAM je Achillovou patou
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
12. 3. 2014 - 08:30https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseeSRAM je Achillovou patou XBONE, hodně totiž záleží na velmi dobré optimalizaci her s ohledem co nejefektivnější využití této feature a to musí mít vývojáři na zřeteli. Řešení Sony je mnohem lepší i s ohledem na přechod na nižší výrobní proces. Myslím, že těch 64MB eSRAM by na FHD rozlišení stačilo. Bohužel by to znamenalo zvětšit už tak hodně velkou plochu jádra. XBONE APU má velikost 363mm2 a z toho eSRAM zabírá odhadem více než čtvrtinu velikosti. Na 28nm výrobním procesu by čip s 128MB eSRAM zabíral plochu 635mm2 !! a to by se vůbec nevyplatilo vyrábět. Ani GK110 není tak obrovský čip. Hypotetické XBONE APU s 64MB eSRAM by mělo plochu přibližně 454mm2.... Z toho pořád logicky vychází, že řešení PS4 je mnohem lepší.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694298
+
ad) Povodne bol zamer… zdá se, že autor píše pravý opak skutečnosti, vždyť odnepaměti je statická paměť SRAM dražší než dynamická RAMka (viz http://en.wikipedia.org/wiki/ESRAM#EMBEDDED), proto jsou operační paměti realizovány DRAM a menší paměti v procesoru (registry) nebo u něj (L0 u 6x86, L1, někdy L2 cache) těmi rychlejšími SRAM a dříve, řekněme do poloviny 90. let měly lepší modely grafických karet také SRAM framebuffer, tehdy se psalo "dual port memory", protože do SRAM lze v 1 cyklu psát a i z ní číst.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
ad) Povodne bol zamer… zdá se
ian sedmik https://diit.cz/profil/bluko79
12. 3. 2014 - 09:19https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskusead) Povodne bol zamer… zdá se, že autor píše pravý opak skutečnosti, vždyť odnepaměti je statická paměť SRAM dražší než dynamická RAMka (viz http://en.wikipedia.org/wiki/ESRAM#EMBEDDED), proto jsou operační paměti realizovány DRAM a menší paměti v procesoru (registry) nebo u něj (L0 u 6x86, L1, někdy L2 cache) těmi rychlejšími SRAM a dříve, řekněme do poloviny 90. let měly lepší modely grafických karet také SRAM framebuffer, tehdy se psalo "dual port memory", protože do SRAM lze v 1 cyklu psát a i z ní číst.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694430
+
12. 3. 2014 - 09:56https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseAko som pisal, islo o naklady. eDRAM je finacne narocnejsia (tu ide o embedded podobu):
http://en.wikipedia.org/wiki/EDRAMhttps://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694460
+
Aneb jak dlouhým rozvleklým vyjádřením napsat: Hry na Xbox 3 budou hnusnější než na PS4 nebo nedej bože PC, ale toho si nevšímejte, my Vám ty kostičky na 1080p stejně nějak roztáhneme :)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Aneb jak dlouhým rozvleklým
japkoslav https://diit.cz/profil/japkoslav
11. 3. 2014 - 18:10https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseAneb jak dlouhým rozvleklým vyjádřením napsat: Hry na Xbox 3 budou hnusnější než na PS4 nebo nedej bože PC, ale toho si nevšímejte, my Vám ty kostičky na 1080p stejně nějak roztáhneme :)https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694190
+
Zlatý počítač, mnohem radši hraju v plném rozlišení monitoru s vypnutým AA než polovičním rozlišením a zaplým.
Všichni už ale víme že o kvalitě grafiky dnešní generace není. To jediný co by mě konzole mohly přinýst je kinnect.
Z gauče na LCD se totiž dá hrát i na PC s X360 gamepadem.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Zlatý počítač, mnohem radši
Forest Jiří https://diit.cz/profil/aiphee
11. 3. 2014 - 18:26https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseZlatý počítač, mnohem radši hraju v plném rozlišení monitoru s vypnutým AA než polovičním rozlišením a zaplým.
Všichni už ale víme že o kvalitě grafiky dnešní generace není. To jediný co by mě konzole mohly přinýst je kinnect.
Z gauče na LCD se totiž dá hrát i na PC s X360 gamepadem.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694196
+
"Zlatý počítač, mnohem radši hraju v plném rozlišení monitoru s vypnutým AA než polovičním rozlišením a zaplým." - pod to se podepisu.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
"Zlatý počítač, mnohem radši
rman https://diit.cz/profil/r-man
12. 3. 2014 - 09:01https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse"Zlatý počítač, mnohem radši hraju v plném rozlišení monitoru s vypnutým AA než polovičním rozlišením a zaplým." - pod to se podepisu.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694409
+
Zastánci PC nemají nejmenší šanci. Jednak se tam pirátí ostošest, jednak se tam neoptimalizuje, a jednak herní PC hardware zastarává už během 2 let. Nikdo vyvíjející komplexní hry se nebude obtěžovat plýtvat peníze, čas, energii na to aby si blbínek pustil na svém kilowattovém PC bomba hru, ukradenou z torrentů, kterou bude oslňovat další blbínky. Tyto doby datující se někde do dob přes Playstationem, kdy pokrytečtí Amigisti a jim podobné trosky dezertovali na "nenáviděné" PC, jsou dávno ale dávno pryč. Pryč s PC hraním, pryč s neoptimalizací, plýtváním elektřiny, nestabilním kódem. Jsem pro, aby EU uzákonila zákaz prodeje grafických karet s velkou spotřebou nad 100W. To je totiž přesně ten důvod, proč PC hraní ještě dnes vůbec přežívá.
+1
-37
-1
Je komentář přínosný?
Zastánci PC nemají nejmenší
Tom M. https://diit.cz/profil/tom-m
11. 3. 2014 - 19:22https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseZastánci PC nemají nejmenší šanci. Jednak se tam pirátí ostošest, jednak se tam neoptimalizuje, a jednak herní PC hardware zastarává už během 2 let. Nikdo vyvíjející komplexní hry se nebude obtěžovat plýtvat peníze, čas, energii na to aby si blbínek pustil na svém kilowattovém PC bomba hru, ukradenou z torrentů, kterou bude oslňovat další blbínky. Tyto doby datující se někde do dob přes Playstationem, kdy pokrytečtí Amigisti a jim podobné trosky dezertovali na "nenáviděné" PC, jsou dávno ale dávno pryč. Pryč s PC hraním, pryč s neoptimalizací, plýtváním elektřiny, nestabilním kódem. Jsem pro, aby EU uzákonila zákaz prodeje grafických karet s velkou spotřebou nad 100W. To je totiž přesně ten důvod, proč PC hraní ještě dnes vůbec přežívá.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694241
+
11. 3. 2014 - 19:35https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskusePanečku to je ale originální myšlenkový průjem :Dhttps://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694247
+
11. 3. 2014 - 20:31https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseHry, které mě zajímají na konzolích zatím nejsou. https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694280
+
12. 3. 2014 - 20:26https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseOno je to i obracene, bohuzelhttps://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694677
+
Dobrý den. K vašemu komentáři mám pár připomínek.
1) Co se týče zastarání pc hardwaru, tak by jste si měl o tom něco zjistit. Již několik let PC hardware nezastará tak rychle jako dříve, když byl herní HW ještě v "plenkách". Pořád lze hrát hry na starších modelech grafik a procesorů bez větších omezení, klidně i 4-5 let starých. Přece jenom nová řada R7/R9 od AMD je teoreticky pouze refresh HD 7000 a kepler 700 je refresh řady 600. Vyjímky jsou Hawai, 780/ti a Maxwell (který ovšem ještě nebyl pořádně představen a je známo pouze 750 a 750ti).
2) O optimalizaci se dá diskutovat, protože není taková jako je pro konzole.
3) Pirátění probíhá jak na PC tak na konzolích. Ano je častější na PC, a dost lidí to takle dělá, ale spousta pcčkářů dokáže ocenit kvalitní hru a koupit si jí např.přes Steam/Origin.
4) Vyšší spotřeba = vyšší výpočetní výkon (hry, práce,..)
5 dodatek) Rozlišení v dnešní době v podstatě není tak důležité, jak si všichni myslí. Když hraji na Xbox 360 na TV, tak neřeším, že nehraji na plný detaily ve full hd, protože nesedím 20cm před TV a nehledám každej pixel. Prostě a jednoduše takový maličkosti nevidím. U pc sedím blíž, ale taky nepotřebuji extra detaily a rozlišení, protože si chci užít hru a ne strávit celý den hledáním grafických nedostatků.
Kdyby někdo chtěl o tomto tématu diskutovat, klidně můžem, čas se vždy najde :D
+1
+24
-1
Je komentář přínosný?
Dobrý den. K vašemu komentáři
Taztek96 https://diit.cz/profil/martin-pazderka
12. 3. 2014 - 09:57https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseDobrý den. K vašemu komentáři mám pár připomínek.
1) Co se týče zastarání pc hardwaru, tak by jste si měl o tom něco zjistit. Již několik let PC hardware nezastará tak rychle jako dříve, když byl herní HW ještě v "plenkách". Pořád lze hrát hry na starších modelech grafik a procesorů bez větších omezení, klidně i 4-5 let starých. Přece jenom nová řada R7/R9 od AMD je teoreticky pouze refresh HD 7000 a kepler 700 je refresh řady 600. Vyjímky jsou Hawai, 780/ti a Maxwell (který ovšem ještě nebyl pořádně představen a je známo pouze 750 a 750ti).
2) O optimalizaci se dá diskutovat, protože není taková jako je pro konzole.
3) Pirátění probíhá jak na PC tak na konzolích. Ano je častější na PC, a dost lidí to takle dělá, ale spousta pcčkářů dokáže ocenit kvalitní hru a koupit si jí např.přes Steam/Origin.
4) Vyšší spotřeba = vyšší výpočetní výkon (hry, práce,..)
5 dodatek) Rozlišení v dnešní době v podstatě není tak důležité, jak si všichni myslí. Když hraji na Xbox 360 na TV, tak neřeším, že nehraji na plný detaily ve full hd, protože nesedím 20cm před TV a nehledám každej pixel. Prostě a jednoduše takový maličkosti nevidím. U pc sedím blíž, ale taky nepotřebuji extra detaily a rozlišení, protože si chci užít hru a ne strávit celý den hledáním grafických nedostatků.
Kdyby někdo chtěl o tomto tématu diskutovat, klidně můžem, čas se vždy najde :D
https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694283
+
Vetsi blabol jsem za posledni mesic asi necetl. :-)
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
Vetsi blabol jsem za posledni
leppard (neověřeno) https://diit.cz
12. 3. 2014 - 08:44https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseVetsi blabol jsem za posledni mesic asi necetl. :-)https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694394
+
Tak to hodnoceni (ted -31) asi mluvi za vse. To co jsi napsal je takovej nesmysl, ze ani nemam silu to vsechno vyvracet.
+1
-19
-1
Je komentář přínosný?
Tak to hodnoceni (ted -31)
rman https://diit.cz/profil/r-man
12. 3. 2014 - 09:04https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseTak to hodnoceni (ted -31) asi mluvi za vse. To co jsi napsal je takovej nesmysl, ze ani nemam silu to vsechno vyvracet.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694412
+
drtiva vetsina majitelu konzoli takove veci jako rozliseni vubec ale vubec neresi :) je to rodinna zabavni masinka za par supu kde v horsim pripade prdnou placku a hrajou, cuci na film, klabosi s kamosema, internetuji, atd..., idelani pro obyvaci pokoj a velkou TV
tohle zapoleni s pixelkama a vyhlazovanim a kdovicim jeste resi pouze velmi mala skupinka lidi shlukujicich se na servrech/forech jako je toto, tedy z hlediska prodeju a prijmu naprosot nezajimava skupina, vpodstate je to podobne jako kdys to same resime okolo her pro telefony v presne opacnem gardu :))
dokud si najdou sve zakazniky v dostatecnem mnozstvi ruzne platformy, tak tu proste budou, fakt :)
+1
+25
-1
Je komentář přínosný?
drtiva vetsina majitelu
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
11. 3. 2014 - 20:03https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskusedrtiva vetsina majitelu konzoli takove veci jako rozliseni vubec ale vubec neresi :) je to rodinna zabavni masinka za par supu kde v horsim pripade prdnou placku a hrajou, cuci na film, klabosi s kamosema, internetuji, atd..., idelani pro obyvaci pokoj a velkou TV
tohle zapoleni s pixelkama a vyhlazovanim a kdovicim jeste resi pouze velmi mala skupinka lidi shlukujicich se na servrech/forech jako je toto, tedy z hlediska prodeju a prijmu naprosot nezajimava skupina, vpodstate je to podobne jako kdys to same resime okolo her pro telefony v presne opacnem gardu :))
dokud si najdou sve zakazniky v dostatecnem mnozstvi ruzne platformy, tak tu proste budou, fakt :)https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694262
+
Optimální je najít si příslušné video, které zaznamenává stejné scény napříč jednotlivými platformami.
Např. zde: https://www.youtube.com/watch?v=P0PW_VGtKAI
Když se obraz zastaví, tak vidím jednotlivé rozdíly v grafickém zobrazení na jednotlivých platformách, ale pokud hraji nějakou hru, určitě to není kvůli tomu, že bych chtěl zastavovat obraz a pozorovat každýž jednotlivý snímek. Pokud se některá platforma vymyká, pak je to PC, ale tam se jedná hlavně o kosmetické změny. Základní model je stejný.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Optimální je najít si
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
11. 3. 2014 - 21:08https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseOptimální je najít si příslušné video, které zaznamenává stejné scény napříč jednotlivými platformami.
Např. zde: https://www.youtube.com/watch?v=P0PW_VGtKAI
Když se obraz zastaví, tak vidím jednotlivé rozdíly v grafickém zobrazení na jednotlivých platformách, ale pokud hraji nějakou hru, určitě to není kvůli tomu, že bych chtěl zastavovat obraz a pozorovat každýž jednotlivý snímek. Pokud se některá platforma vymyká, pak je to PC, ale tam se jedná hlavně o kosmetické změny. Základní model je stejný.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694301
+
Nic proti podobným porovnáním, ale tohle je celkem špatné porovnání a může prakticky sloužit pouze pro srovnání PS4 vs Xbox 3. Na pc, Xboxu 360 jde o jinou verzi hry s jinou paletou barev, kvalitou textur a v některých případech zcele jinými modely.
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Nic proti podobným porovnáním
japkoslav https://diit.cz/profil/japkoslav
11. 3. 2014 - 22:01https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseNic proti podobným porovnáním, ale tohle je celkem špatné porovnání a může prakticky sloužit pouze pro srovnání PS4 vs Xbox 3. Na pc, Xboxu 360 jde o jinou verzi hry s jinou paletou barev, kvalitou textur a v některých případech zcele jinými modely.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694313
+
Já nevím, kde pořád vidíte XBox3? V porovnání je PC, XBox One a PS 4.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Já nevím, kde pořád vidíte
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
11. 3. 2014 - 23:13https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuseJá nevím, kde pořád vidíte XBox3? V porovnání je PC, XBox One a PS 4.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-694337
+
Podle mě stejná. V PC verzi dostala Lara jen lepší fyzikální model vlasů, zbytek je stejný. Je to podle mě stejná situace, jako v Assasin Creed IV. Tam na next-gen konzolích a PC hra dostala lepší fyzikální model, ale objekty ve hře jsou jinak stejné, jakoé na XBox360/PS3. Vyvíjet dvě sady objektů pro jeden titul by vyšlo pekelně draho.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Podle mě stejná. V PC verzi
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
17. 3. 2014 - 07:53https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskusePodle mě stejná. V PC verzi dostala Lara jen lepší fyzikální model vlasů, zbytek je stejný. Je to podle mě stejná situace, jako v Assasin Creed IV. Tam na next-gen konzolích a PC hra dostala lepší fyzikální model, ale objekty ve hře jsou jinak stejné, jakoé na XBox360/PS3. Vyvíjet dvě sady objektů pro jeden titul by vyšlo pekelně draho.https://diit.cz/clanek/rozliseni-her-pro-xbox-one-nejsou-zdaleka-konecna/diskuse#comment-695676
+
"Televize (na rozdíl od PC obrazovek) zpravidla pracují s barevným rozlišením polovičním oproti jasovému, a tak jsou - kulantně řečeno - tolerantnější k absenci detailů (tam kde titěrné barevné detaily jsou, je stejně ořežou)"
Ale to je věci elektroniky a nikoliv obrazovky. U většiny současných TV po označení HDMI portu jako "PC DVI" nebo "PC Graphics" pak není http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling aplikován.
a ještě jedna věc pokud vám konzole vadí že ve všem oproti PC omezená tak je prostě nekupuje. Ukažte Microsoft a Sony 0 NULU prodaných konzol. Ukažte to všem vydavatelům her 0 prodaných kozolových a miliony prodaných pc verzí. Co pak MS, Sony a vydavatelé udělají jak uvidí 0?
Samozřejmně se to nestane stále budete kupovat konzole a hry pro ně po milionech. Tak pak bohužel.....
XBOX one je silne limitovana eSRAM pamatou a programatori sa mozu snazit sebeviac aj tak im to nepomoze. Vacsina hier totiz v sucasnosti vyuziva Deferred rendering a ten zerie pamat ako divy. Vyuzivany G buffer pod sebou zdruzuje dalsie buffery, ktore vytvaraju vysledny obraz (praca so svetlom, hlbka obrazu...) Pri FullHD rozliseni potrebuje cca 60MB. K tomu este pribudaju rozlicne typy svetiel a poziadavky stupaju nad 100MB + textury... Do eSRAM sa tento objem dat nevojde, takze vyvojari cvicia s presuvanim dat medzi eSRAM a DDR3 a snazia sa optimalizovat ako sa len da, vzdy to vsak bude na ukor kvality.
Povodne bol zamer mat v XBOX one eDRAM 128MB, ale opat raz boli peniaze na prvom mieste - eSRAM je lacnejsia a jednoduchsie sa vyraba.
Takze na rozliseni zalezi a velmi.
eSRAM je Achillovou patou XBONE, hodně totiž záleží na velmi dobré optimalizaci her s ohledem co nejefektivnější využití této feature a to musí mít vývojáři na zřeteli. Řešení Sony je mnohem lepší i s ohledem na přechod na nižší výrobní proces. Myslím, že těch 64MB eSRAM by na FHD rozlišení stačilo. Bohužel by to znamenalo zvětšit už tak hodně velkou plochu jádra. XBONE APU má velikost 363mm2 a z toho eSRAM zabírá odhadem více než čtvrtinu velikosti. Na 28nm výrobním procesu by čip s 128MB eSRAM zabíral plochu 635mm2 !! a to by se vůbec nevyplatilo vyrábět. Ani GK110 není tak obrovský čip. Hypotetické XBONE APU s 64MB eSRAM by mělo plochu přibližně 454mm2.... Z toho pořád logicky vychází, že řešení PS4 je mnohem lepší.
ad) Povodne bol zamer… zdá se, že autor píše pravý opak skutečnosti, vždyť odnepaměti je statická paměť SRAM dražší než dynamická RAMka (viz http://en.wikipedia.org/wiki/ESRAM#EMBEDDED), proto jsou operační paměti realizovány DRAM a menší paměti v procesoru (registry) nebo u něj (L0 u 6x86, L1, někdy L2 cache) těmi rychlejšími SRAM a dříve, řekněme do poloviny 90. let měly lepší modely grafických karet také SRAM framebuffer, tehdy se psalo "dual port memory", protože do SRAM lze v 1 cyklu psát a i z ní číst.
Ako som pisal, islo o naklady. eDRAM je finacne narocnejsia (tu ide o embedded podobu):
http://en.wikipedia.org/wiki/EDRAM
Aneb jak dlouhým rozvleklým vyjádřením napsat: Hry na Xbox 3 budou hnusnější než na PS4 nebo nedej bože PC, ale toho si nevšímejte, my Vám ty kostičky na 1080p stejně nějak roztáhneme :)
Zlatý počítač, mnohem radši hraju v plném rozlišení monitoru s vypnutým AA než polovičním rozlišením a zaplým.
Všichni už ale víme že o kvalitě grafiky dnešní generace není. To jediný co by mě konzole mohly přinýst je kinnect.
Z gauče na LCD se totiž dá hrát i na PC s X360 gamepadem.
"Zlatý počítač, mnohem radši hraju v plném rozlišení monitoru s vypnutým AA než polovičním rozlišením a zaplým." - pod to se podepisu.
Zastánci PC nemají nejmenší šanci. Jednak se tam pirátí ostošest, jednak se tam neoptimalizuje, a jednak herní PC hardware zastarává už během 2 let. Nikdo vyvíjející komplexní hry se nebude obtěžovat plýtvat peníze, čas, energii na to aby si blbínek pustil na svém kilowattovém PC bomba hru, ukradenou z torrentů, kterou bude oslňovat další blbínky. Tyto doby datující se někde do dob přes Playstationem, kdy pokrytečtí Amigisti a jim podobné trosky dezertovali na "nenáviděné" PC, jsou dávno ale dávno pryč. Pryč s PC hraním, pryč s neoptimalizací, plýtváním elektřiny, nestabilním kódem. Jsem pro, aby EU uzákonila zákaz prodeje grafických karet s velkou spotřebou nad 100W. To je totiž přesně ten důvod, proč PC hraní ještě dnes vůbec přežívá.
Panečku to je ale originální myšlenkový průjem :D
Hry, které mě zajímají na konzolích zatím nejsou.
Ono je to i obracene, bohuzel
Dobrý den. K vašemu komentáři mám pár připomínek.
1) Co se týče zastarání pc hardwaru, tak by jste si měl o tom něco zjistit. Již několik let PC hardware nezastará tak rychle jako dříve, když byl herní HW ještě v "plenkách". Pořád lze hrát hry na starších modelech grafik a procesorů bez větších omezení, klidně i 4-5 let starých. Přece jenom nová řada R7/R9 od AMD je teoreticky pouze refresh HD 7000 a kepler 700 je refresh řady 600. Vyjímky jsou Hawai, 780/ti a Maxwell (který ovšem ještě nebyl pořádně představen a je známo pouze 750 a 750ti).
2) O optimalizaci se dá diskutovat, protože není taková jako je pro konzole.
3) Pirátění probíhá jak na PC tak na konzolích. Ano je častější na PC, a dost lidí to takle dělá, ale spousta pcčkářů dokáže ocenit kvalitní hru a koupit si jí např.přes Steam/Origin.
4) Vyšší spotřeba = vyšší výpočetní výkon (hry, práce,..)
5 dodatek) Rozlišení v dnešní době v podstatě není tak důležité, jak si všichni myslí. Když hraji na Xbox 360 na TV, tak neřeším, že nehraji na plný detaily ve full hd, protože nesedím 20cm před TV a nehledám každej pixel. Prostě a jednoduše takový maličkosti nevidím. U pc sedím blíž, ale taky nepotřebuji extra detaily a rozlišení, protože si chci užít hru a ne strávit celý den hledáním grafických nedostatků.
Kdyby někdo chtěl o tomto tématu diskutovat, klidně můžem, čas se vždy najde :D
Vetsi blabol jsem za posledni mesic asi necetl. :-)
Tak to hodnoceni (ted -31) asi mluvi za vse. To co jsi napsal je takovej nesmysl, ze ani nemam silu to vsechno vyvracet.
Mínuska nemají žádnou vypovídací hodnotu. Vám jich tady můžu naklikat taky -31.
drtiva vetsina majitelu konzoli takove veci jako rozliseni vubec ale vubec neresi :) je to rodinna zabavni masinka za par supu kde v horsim pripade prdnou placku a hrajou, cuci na film, klabosi s kamosema, internetuji, atd..., idelani pro obyvaci pokoj a velkou TV
tohle zapoleni s pixelkama a vyhlazovanim a kdovicim jeste resi pouze velmi mala skupinka lidi shlukujicich se na servrech/forech jako je toto, tedy z hlediska prodeju a prijmu naprosot nezajimava skupina, vpodstate je to podobne jako kdys to same resime okolo her pro telefony v presne opacnem gardu :))
dokud si najdou sve zakazniky v dostatecnem mnozstvi ruzne platformy, tak tu proste budou, fakt :)
Optimální je najít si příslušné video, které zaznamenává stejné scény napříč jednotlivými platformami.
Např. zde: https://www.youtube.com/watch?v=P0PW_VGtKAI
Když se obraz zastaví, tak vidím jednotlivé rozdíly v grafickém zobrazení na jednotlivých platformách, ale pokud hraji nějakou hru, určitě to není kvůli tomu, že bych chtěl zastavovat obraz a pozorovat každýž jednotlivý snímek. Pokud se některá platforma vymyká, pak je to PC, ale tam se jedná hlavně o kosmetické změny. Základní model je stejný.
Nic proti podobným porovnáním, ale tohle je celkem špatné porovnání a může prakticky sloužit pouze pro srovnání PS4 vs Xbox 3. Na pc, Xboxu 360 jde o jinou verzi hry s jinou paletou barev, kvalitou textur a v některých případech zcele jinými modely.
Já nevím, kde pořád vidíte XBox3? V porovnání je PC, XBox One a PS 4.
Xbox3 = ... chvilka napětí Xbox One.
Jaká jiná paleta barev tam je?
Podle mě stejná. V PC verzi dostala Lara jen lepší fyzikální model vlasů, zbytek je stejný. Je to podle mě stejná situace, jako v Assasin Creed IV. Tam na next-gen konzolích a PC hra dostala lepší fyzikální model, ale objekty ve hře jsou jinak stejné, jakoé na XBox360/PS3. Vyvíjet dvě sady objektů pro jeden titul by vyšlo pekelně draho.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.