RyderMark konkurencí pro 3DMark?
Nezávislá vývojová firma Candella Software z Velké Británie v úterý oznámila vydání nového benchmarku pro testování nového hardware a jeho výkonnosti v připravovaných herních titulech. V praxi tedy jde o další benchmark určený na testování především grafických karet, ale k tomu i procesorů a dalších důležitých komponent v počítači. Tento test využívá multithreadovaný engine, který by měl odpovídat tomu, co uvidíme u her v budoucnu.
Hardwarové požadavky pro tento test by měly být následující: alespoň dvoujádrový procesor, grafická karta s podporou DirectX 9.0c (tj. 3.0 shaderů) s 512 MB grafické paměti. RyderMark bude využívat možnosti takového počítače naplno, měl by nabídnout: „64-bit high dynamic range lighting with antialiasing, parallax occlusion mapping, soft shadows, normal mapping, soft particles, full scene motion blur, depth-of-field, heat haze, volumetric fire and realistic water physics“.
Nicméně dle Candelly bude tento engine postaven trochu jinak, než jak FutureMark připravuje svůj 3DMark. Zatímco ten druhý se snaží zjistit, jaké trendy se v herních enginech objeví a podle toho připraví svůj vlastní, dalo by se říci „virtuální“, nebo také „uměle vytvořený“ engine, RyderMark má naopak využívat 3D modely, textury a shadery, které byly vyvinuty pro konkrétní hru. To mi nedá si nevzpomenout na AquaMark, který také stavěl na konkrétním engine a výsledek je takový, že zatímco 3DMark má stále početnou skupinu přívrženců, po AquaMarku se jakoby slehla zem. Bude to osud i RyderMarku? To se uvidí, zatím však teprve můžeme čekat na jeho vypuštění do světa, které by mělo proběhnout ještě před Vánoci. Pozitivní je, že by měl být zcela zdarma.