Servis a opravy CD-R/RW mechanik - interview
Kapitoly článků
Máte nějaký tip pro majitele palíren, aby jim mechanika vydržela co nejdéle?
Několik let používání vypalovacích a čtecích diskových mechanik ukázalo, že pro zajištění dlouholeté spolehlivosti CD-ROM, CD-R, CD-RW a DVD mechanik je bezpodmínečně nutné podrobit je cca 1-2x ročně odborné periodické údržbě, a to i v případě, že mechanika pracuje bezchybně (uživatel ale většinou pozná, kdy už to přestává být ono ...). Při této profylaktické prohlídce provede vyškolený technik vyčištění mechaniky, výměnu maziva, seřízení mechaniky, kalibraci laseru a celkovou prohlídku mechaniky a elektroniky - srovnání měřicích bodů a pohybové testy. Dále bychom
chtěli upozornit na to, že se vypalovačka používá místo mechaniky CD-ROM. Není k tomu určena a snižuje se takto významně životnost mechaniky. Zvláště poslední výrobky s vysokou rychlostí čtení k tomu přímo vybízejí. Úspora peněz pak při včasné údržbě činí cca 70 - 80% ceny ve srovnání s opravou již nefungující mechaniky.
Nechceme se podbízet autorovi cdr stránek, ale i nám velmi prospělo studium Velké knihy o vypalování CD (ihned po vydání jsme si dvě zakoupili). Myslíme si, že je stále aktuální hlavně pro uživatele. Naší technici ji ke své práci využívají jako užitečný "manuál".
Jak k vám mechaniku nejlépe poslat?
Důležitý je přesný popis závady nebo požadovaného servisního úkonu. Pečlivě popište, za jakých okolností k závadě dochází. Dále pak dodejte diskety s ovladačem nebo popis názvu a číslo používaného ovladače a jeden vzorek používaného média. Samozřejmě také veškeré příslušenství. Mechaniku nejlépe posílat v originální krabici, ale není to nutné jen to doporučujeme. Je jen na zákazníkovi, zda se zasílaná vypalovačka při transportu poškodí nebo ne. Originální balení však mechaniku chrání nejlépe.
Způsob dopravy volí zákazník - buďto může poslat mechaniku v balíčku poštou anebo může využít naší dopravy - po vyplnění formuláře ON-LINE na našich www stránkách www.servis.hardware.cz mu následující den pošleme kdekoli v ČR odvoz. V případě, že cena práce bude vyšší než 600,- Kč bez DPH, má takto dopravu k nám i zpět zajištěnou ZDARMA, v opačném případě zaplatí 190,- Kč + DPH za dopravu.
Spolupracujete s některými výrobci přímo, případně s některými našimi prodejci?
Spolupráce by nutně vedla k upřednostnění jednoho výrobce nebo prodejce na úkor jiného. Otázka také zní, zda chce výrobce nebo i prodejce opravovat nebo jen prodávat. Proto chceme být nezávislým servisem. Prodejci se na nás samozřejmě obracejí, protože mnohdy musí řešit pozáruční nebo i záruční opravy a v ČR je to pravděpodobně složité.
Dá se říci, že některé mechaniky se u vás objevují častěji než jiné?
Ano, ale to je dáno strukturou nabídky. Ne náhodou je 50% výrobků od HP (OEM Philips), ale ti to tu ve velkém začali. Jedná se samozřejmě většinou o jejich starší typy.
Řešili jste už také nějakou kuriózní závadu?
Nevím, zda jsou kuriózní závady. Už jsme měli vypalovačku, která byla poskládána ze 3 naprosto cizích dílů. To pak člověk neví zda to udělal naschvál odborník nebo se sešli 3 laici Taky jsem měl vypalovačku s ventilátorem a ta byla úplně plná chlupů od pejska a přesto se ještě optika pohybovala.
A nějaká rada na závěr?
Všeobecně platí, že jakýkoli neodborný zásah neškoleného uživatele (např. i jen pouhé vyčištění mechaniky nevhodným chemickým prostředkem jako voda nebo líh, nebo promazání neoriginálním mazivem) dle našich statistik snižuje pravděpodobnost opravitelnosti vadné vypalovačky na minimum. Proto bych chtěl uživatelům doporučit, aby při výskytu jakékoli závady mechaniky neváhali svěřit opravu specializované opravně a vyhnuli se amatérským pokusům, které obvykle nekončí úspěchem.
Děkuji za rozhovor.
Kontakt: ABAX - servis hardware, Přemyslovců 40, 709 00 Ostrava - Mariánské hory; tel./fax : 069 - 6622 622, 069 - 6627 425; mobil : 0603 - 179 173; e-mail : sales@abax-servis.cz
Diskuse ke článku Servis a opravy CD-R/RW mechanik - interview