Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Prvních 8 her, které budou na Xbox Series X podporovat 120 FPS

A kde jste prosim prisli na to, ze tech 120 Hz je mineno ve 4k rozliseni?
V prvni casti clanku o tom neni ani slovo pak se najednou resi na konci 4k 120 Hz televize.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nebude to tim ze 1080p 120hz televize nesezenes? (:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na 4k TV nejde pustit obraz v FHD?

Ke konzoli nejde připojit FHD monitor 120Hz?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na 4k pustiit FHD 120 Hz jde, ale pak zase neni potreba resit HDMI 2.1, tac tohle zvladne i celekm rozsirene HDMI 2.0 (nebo mozna i starsi, nechce se mi to hledat)

TV, co umi 120 Hz at uz ve FHD nebo 4k moc neni, to je zase jiny problem. Ale tohle resi monitory, co se pripoji ke konzoli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Letosni modely stredni tridy uz to umi standardne :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Off topic
Pry vyjdou notebookove chipy nakousleho jabka na bazi A14X a ne A12X. Tak jsem docela zvedavy, co z toho vymacknou..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzel nezvladne.... Musi mit 2.1... Resim to na sve nove LG Sm9800 + XOX (jako jedine zarizeni ktere 120Hz, VRR atd podporuje) ovsem jen do 1440P, jelikoz v dobe vydani jeste nebyla plne uzavrena specidfikace HDMI 2.1 a tim padem jej nema... 120Hz je sice u tohoto zarizeni diskutabilni, ale ani pro menu jako cisty vystup to nejde....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemusi :) staci, aby to HW umel + dostal patricny update FW a klidne to muze mit i televize s HDMI 2.0b

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale prave sezenes, typicky LCD panel i v prvnich 4K TV ma LVDS rozhrani ktere je ekvivalentem sirkou pasma k HDMI 1.3, tj. 297 MPx/s, coz je 4K30 nebo 1080p120. Pozdejsi televize maj panel co dava 120fps pak i ve vyssim rozliseni.

Na 1080p120 ti fakt staci HDMI1.3 / HDMI1.4. A vyrobce, co si je vedom moznosti rozhrani.. aby to nezkriplil na 1080p60 + dopocitani na 120p interne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možno aj AMD prišlo s niečim takym ako ma Nvidia DLSS že s jedneho pixelu ti urobi 4 proste umela inteligencia či jak tomu Nvidia hovori, zo 4 pixelov sa jeden vykresluje a 3 domyslia. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a bude to o tolik lepší, než 30Hz FullHD? Předpokládám že z pár metrů to bude v podstatě nerozeznatelné a ten 16x vyšší výkon nutný to rozhýbat zbytečně vyplýtvaný, když by mohl být použit na vyšší detaily, lepší fyziku, realističnost her...
Ale holt víc pruhů, víc addidas... viva marketing!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

16x vyšší výkon?

UHD sice má 4x více pixelů ale renderování grafiky není jen o plnění těch pixelů, také se ne vše renderuje v plném rozlišení, například shadow maps apod. se často renderují v nižším rozlišení.

fakticky UHD proti FHD znamená 50-100% výkonu navíc, nikoli 300% navrch tak jak se navyšují pixely.. Takže se bavíme "jen" o 6-8 násobném výkonu a ten tam, minimálně papírově myslím je :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nie som si istý, či Vás plne chápem (tj. opravte ma ak sa mýlim v rámci civilnej diskusie), ale ak nie ste schopný rozoznať rozdiel medzi 30 FPS a 60 FPS pri hocakom rozlíšení, tak odpoveď na Vašu otázku znie: nie, pre Vás nie, ale Váš predpoklad je mylný.
Mimochodom, kydáte na marketing, pritom sám používate marketingové termíny: "vyššie detaily" dokonca odporujú tomu, na čo sám nadávate (4k vs. 1080p). Taktiež lepšia fyzika alebo realistickosť lepšiu hru nerobí. A zakončím to podobne ako Vy, latinsky: Sapere aude!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já netvrdím, že to nejsem schopný rozeznat, ale je ten rozdíl natolik velký, aby ospravedlňoval 16x (i kdyby 6-8x, na výsledku to nic moc nemění) vyšší výkon potřebný k jeho dosažení?
Ano, lepší fyzika, AI, realističnost lepší hru nedělají, ale 120Hz a 4K už teprv ne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že ste odbočili od pôvodnej otázky. Vy tvrdíte: "že z pár metrů to bude v podstatě nerozeznatelné" v zmysle "30Hz FullHD" vs. "120Hz 4k". Ja tvrdím, že je to rozoznateľné, priam do oči bijúce, taktiež je ten rozdiel empiricky merateľný v prospech "120Hz 4k", ak nechcete dávať na subjektívne pocity.
"Je ten rozdíl natolik velký, aby ospravedlňoval vyšší výkon potřebný k jeho dosažení?" Je otázka ako od marťana - ak viete o spôsobe, ako dosiahnuť požadované parametre - "120Hz 4k" bez navyšovania výkonu HW, prosím, podeľte sa s ním. Nikto sa nemusí nikomu ospravedlňovať, ale ak Vám je "Deus ex machina" blízke, tak si pokojne to rozlíšenie a obnovovaciu frekvenciu znížte, aby ste ušetrili mašinu - hrajte sa ako chcete Vy. To, že máme HW, ktorý je schopný viac, než Vy potrebujete, Vás nemôže nijak obmedzovať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To 120 FPS ve 4k zvládá která grafická karta?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je zavádzajúca otázka, ale to ide na krk MS; záleží čo a ako sa vykresľuje a aké sú použité "optimalizácie". MS tvrdí, že minimálne uvedené hry budú bežať v 4k a v špecifických prípadoch dosiahnú "AŽ" (up to) 120FPS, tak sa držme toho. :)
https://news.xbox.com/en-us/2020/03/16/xbox-series-x-tech/
"CTRL+F > Performance Target"
Možno tým myslia, že vedia v 4k@120FPS renderovať Solitaire, konzola ešte nevyšla, tak uvidíme, či trepú ( :) ) alebo nie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle nesmyslný údaje uvádějí u každé generace z důvodu, aby se o tom psalo a druhak, aby na krabici bylo full hd nebo 4k logo. Všechny technické weby to pak papouškují, aniž by se pozastavili nad tím, zda to opravdu low end hardware za 10 000 Kč dokáže. A ani neudělají například rozbor ukázek, kterými danou věc prezentují.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Reálně? Nejspíš žádná. Prakticky bude velký úspěch 4k v 60 fps při zapnutém RT. Realističtejší odhad je, že 60fps+RT poběží s vfr (bude to padat do 1440p a něčím to pak přepočtou jako to dělá Nvidia s DLSS).

Za těch cca 500 babek to bude i tak hodně slušný posun.

Navíc, spousta her musí běžet na Series S, takže s polovičním výkonem v HD. Tam bych čekal, že 60fps bude standard a s trochou štěstí s RT jako bonus.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvoja predstava je uz od zaciatku mylna. Zobrazenie sceny poctom snimkov za sekundu nekonci. Dosiahnut 200 fps nie je problem ani pre existujuce konzoly, kde scena moze vyzerat len jemne horsie. Problem by ale bol, ze by uz nevysiel vykon na nic ine.

Pri vyvoji vacsiny hier sa urcuje interny casovac, ktory definuje alebo na zaklade ktoreho definuju rychlost kracania postavy vpred, rychlost animacie okoloiducich postav, videosekvencie, animacie HUD a podobne.

Problem hry je tym zlozitejsi, cim roznejsie casovace treba riesit. Ak si das ako zaklad 30 fps (ako to z dovodu kompatibility a lenivosti nieco prerabat marketingovo uzivatelom nanutil ubisoft), tak medzi snimkami mas velmi vela volnej kapacity cpu a gpu. a nielen to, mas synchronne video s renderingom.

Tak mozes natlacit do sceny kopu zbytocnych udalosti, animacii, ktore mozu byt odflaknute z pohladu vykonu a optimalizacie.

Ak mas scenu uzivatela jazdiaceho autom, kracajucich chodcov, digitalny bilboard zobrazujuci video reklamu a okolo letiacich holubov tak sa ti nesmie stat, aby jedno z toho v scene trhalo, preblikavalo. Nie je vykonu dost na vyrenderovanie vsetkeho v plnom pocte snimkov, aj by to bolo zbytocne plytvanie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> vyšší detaily

Nevim jak na Xboxu, na PC si proste vyssi detaily zapnes a dostanes vyssi detaily a nizsi FPS.

> lepší fyziku

Fyzika se pocita na CPU, a CPU jader v nove konzoli bude dost.

> realističnost her

... se lisi od "vyssich detailu" jak ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- konzole je primarne o tom, ze zapnes hrajes a ne o tom, ze musis neco ladit = mene voleb je lepe :) daji ti na vyber fps vs detaily/rozliseni a tim to hasne ...

- nemusi byt pravidlem ..klidne to muze pocitat specialni obvod ...nebo i GPU

- jestli nejde jen o grafiku, tak bych to chapal jako vernejsi simulaci vc. hit zon apod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

doublepost

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tých 120 Hz je napevno? Freesync to nevie? Neviem ako je to teraz s podporou freesync u výrobcov TV, no napr. Samsungy podporujú freesync cez HDMI, čo je celkom fajn záležitosť. Konzole len 30/60/120 Hz a nič medzi tým?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Soucasti specifikace hdmi 2.1 je i VRR, takze bych to povazoval za samozrejmost

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je volitelná součást specifikace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Volitelná = nepovinná = není samozřejmá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

samozřejmý ≠ povinný ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aktualne asi najlepsie TV pre novu generaciu konzol su z rady LG CX. Podporuju 120 Hz v 4K na vsetkych HDMI portoch verzie 2.1. Podporuju aj ATML a VRR. No a VRR funguje od 40Hz do 120Hz. Co sa napriklad mne moc nepaci, pretoze radsej uprednostnim lepsiu grafiku pri 30 FPS ako horsiu, ale s lepsim frame-rate. Uz by konecne mohlo byt VRR podporovane od 30Hz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro TV existují různé úrovně podpory synchronizace a to co rozumíme u PC jako FreeSync je až ta nejvyšší (nejdražší).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ve světě konzolí jsou tyhle údaje úplný hausnumera. Ať už jde o rozlišení nebo o počet snímků.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Konzole nemají výkon ani na 60FPS ve 4K.
120Hz bude FullHD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Praveze to u niektorych bude v 4K a 120 FPS. Ale podla mna takto budu fungovat hlavne graficky jednoduchsie hry ako Ori. Na ine ako Dirt 5 som zvedavy ako budu vyzerat, ale predpokladam, ze to nebude bohvieco, aby mohli fungovať v takomto frame-rate.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono kdyz to bude nenarocna hra jako ori nebo kdyz to bude hnusna hra jako halo tak to muze bezet 4k 120 fps, staci se taky podivat na last of us 2 jak to vypada a hejbe se to prakticky na low endovim cipu takze optimalizace jsou take dulezite, ale netvrdil bych ze to bude standard ono se musi ted hajpovat.
Konzolisti budou radi, kdyz jim v prumeru hry pojedou aspon 60fps viz novy assasin na min 30 fps 4k ?mozna i upscalovany?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

120Hz budou propagovat na XSeriesX prvni dva roky. Protoze vse co budou mit bude muset jet na XBOX One....

pak prejdou na Cine 30Hz jako nejlepsi zazitek protoze jinak Grafiku konecne vyuzivajici hry uz neutahnou :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja hraju na 4K monitoru na 1080p rozliseni, stejne tak TV mam jeste 1080p a pokud jednou poridim 4K, coz budu muset, pokud mi soucasna TV odejde, tak i tam budu hrat porad na 1080p. Nerikam, ze to nepozna nikdo, ale pro me tedy vyssi rozliseni nez fullHD prinos neni.
Co se tyka FPS, tak 30FPS vs. 60FPS rozdil poznam, ale 60FPS vs. 120FPS uz ne. Takze i v tom mam vyhodu, ze proste budu hrat "na vzdy" 1080p/60FPS, na coz dnes potrebuji super nabusenou grafickou kartu, ale do budoucna pocitam, ze by mohla stacit i nejaka mainstreamova, cimz usetrim. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé, osobně vnímám rozdíl mezi 1080p a 4K celkem dost, třeba World of Warships se mi hrají výrazně lépe ve 4K, UI je menší a více toho vidím, v 1080p je to takové smutnější.

Co se týče FPS, 60 vs 120-144Hz jde znát snadno, osobně už ale nepoznám rozdíl mezi 144Hz a 240Hz, ty 240-300Hz panely mi přijdou jako marketing gimmick.

Snad se objeví časem nějaký 32" 4K 120+ Hz panel :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka co ti těch 120hz při 4K nakrmí. Ten výkon zatím chybí...

Jinak 60Hz vs. 120+Hz musí poznat snad úplně každý. Vždyť to je vidět i na ploše Windows při pohybu myší

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Redmarx bude mit ale 60Hz panel...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ti nakrmi in low end ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je jednoduche, hraju single player. V multaku je dobre, ze toho vic vidis, ale v singlovkach je to obvykle jedno.

tombomino:
Jo, ale byl jsem se na 144Hz panel kouknout u kamose a na zaklade toho jsem se rozhodl, ze i muj dalsi 4K monitor bude obycejny 60Hz VA panel, vic je pro me zbytecne.

SudetChobot:
Chce to do tech Windows poridit lepsi mys. ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To s tou mysi je vtip nebo nejaky intelektualni metahumor? Jakakoliv mys dneska vcetne kancl smejdu bude mit vetsi vzorkovaci frekvenci snimani podlozky nez monitor, takze rozdil v pohybu mezi 60/144 uvidi na plose OS i poloslepy retard. Stejne tak mys se vzorkovanim 1000Hz na 60Hz monitoru zadne dalsi snimky nevykouzli. Mam takove podezreni, ze ten "kamos" tam tech 144Hz ani nemel. Znam experty, co si poridili 144Hz monitor a nechali v OS nastavenych vychozich 60Hz - zrejme ocekavali, ze to ten monitor bude nejak interpolovat nebo co. Jinak hral jsem vzdycky jenom singleplayer a rozdil 60/144 je VELMI zasadni vsude. Nevim kde se vzal ten priblbly nazor, ze je to vyuzitelne jenom v multiplayeru - prdlajs! Zpatky na 60 bych nesel ani za nic, pripada mi ted jako kdysi 30.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz se divas na staticky obraz, jedno jestli ve hre nebo na plose Windows, je uplne jedno, kolik mas FPS, protoze se ten obraz stejne nemeni, klidne muzes mit 1FPS a stale to bude dobre, je to ten samej obraz. :-)

Takze snad se shodnem, ze abychom mohli uvazovat o FPS, musime mit nejaky ten pohyb. Pritom plati, ze cim vetsi rychlost toho pohybu bude, tim vice "framu" za sekundu budeme potrebovat, abychom to vnimali plynule. Bude-li to pohyb mysi a bude-li mys kvalitni, nebude se sekat, mohli bychom pri rychlem pohybu po podlozce, videt i na monitoru nejaky ten rozdil. Problem je, ze v pripade pohybu mysi se meni jen malilinky vysek obrazovky. Vetsina obrazovky zustava staticky a tak ani super rychly pohyb mysi nemusime nutne rozeznat nad urcity pocet snimku.

Nesouvisi to pritom se slepotou, ale s rychlosti, kterou nase oko vnima zmenu pohybu. Plati pritom, ze se starnutim se nase oci zhorsuji nejen co do zaostreni obrazu, ale i prave co do rozmaznuti nebo-li zmeny rychlosti pohybu.

A co se tyka toho singleplayeru, zavisi, jak jsem jiz psal, co hrajes. U "staticke" strategie vubec nejake FPS nepotrebujes uvazovat a ono ani u RPG her typu Zaklinac se obvykle nerozhlizis zbesilym pohybem tak, jak to hraci casto delaji v multiplayerovych hrach typu Call of Duty. Odtud asi to, ze 144Hz se pozna jen v multiplayeru.

144Hz je proste dobre pro vas mladochy, kteri na to jeste mate oci. My starsi rocniky uz tam tu zmenu nevidime a je to pro nas zbytecne. Nicmene ten kamos treba se mne take divil, ze to tam nevidim a jsme podobne stari. Pritom paradoxne mam lepsi zrak nez on, ktery uz zacal nosit bryle. Ale jak rikam, neni to jen o tom zaostreni.

Budte teda radi, ze tech 144Hz vidite a ze mate tak dobre oci. Ja jsem zase rad, ze to nevidim a usetrim, jak na monitoru, tak na grafice. ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No jestli se muzu povazovat za mladika ve 45 tak potom OK. Taky jsem mel dlouha leta 60Hz klasiku, ale jak jednou vyzkousis 120+, neni cesty zpet. A vubec nejde o nejake zbesile cukani mysi pri hrani, ale o celkovou plynulost pohybu sceny - z tohoto hlediska je rozdil v animaci 60/144 FPS docela zasadni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale nemusi :) kdyz zajistis u 60Hz monitoru stabilni frame latency, tak dosahnes lepsiho vysledku nez u super-hyper napr. 240 FPS s nestabilnim prubehem FPS ..navic soucasne monitoru zobrazuji vysoke fps s prepaly = snizuje kvalitu obrazu atd atd :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, ale to prece neni pointa. Pro 120+ FPS predpokladam GPU, ktere to stabilne zvladne nebo alespon 90+ a variabilni refresh. I to bude oproti 60Hz mnohem lepsi. Me uz proste nebavi cist tyhle blaboly, ze mezi 60 a 120+ neni zadny rozdil, ze oku staci 24FPS, vic nikdo neuvidi nebo si neco namlouva a tak podobne... Kecy!

Jinak na nestabilni snimkovani mizerne napsanych enginu tu mame externi framerate limitery. Bud v RTSS nebo nedavno integrovany primo do NV ovladacu. Staci omezit snimky na refresh monitoru (nebo kousek pod pro variabilni reresh) a zpravidla je po problemu. Vsechno se da pres interni OSD v RTSS snadno overit primo ve hre.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli nevidis a nebo nechces videt, tak si zajdi k doktorovi :)

Obecne plati, ze az v momente co jsi schopny reprodukovat obraz, hudbu atd. daleko za hranici lidskeho vnimani, tak jsi dosahl uspokojiveho stavu a teprve v tomto bode nejsi schopen vnimat rozdil.... dosahnout takoveho stavu se soucasnymi technologiemi je ale nemozne, tak se aspon pomalu priblizujeme :)

Btw sice u zaklinace nepotrebujes delat zbesile 180° stale dokola, ale ze by to byla az tak "staticka" hra kde bys nepoznal rozdil mezi 60 a 144 fp se mi nezda ...samozrejme monitor nesmi mit maximum 60Hz :))))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi hrozna mimoza.
Mluvil jsem o pohybu mysi, kde je videt rozdil a muzes mit treba citlivost na minimum. O statickem obrazu nepadlo jedine slovo.
Proto taky mame ruzne funkce jako treba FreeSync, Radeon chill, ktery pri nenarocnych scenach nebo statickem obrazu ubere FPS potažmo Hz na monitoru bez dopadu na plynulost sceny.

Oci se zhorsuji starim, ale uplne v jinem ohledu nez tvrdis, kdyz nepocitam to ostreni, to je pravda.
Starim se hlavne zmensuje zorny uhel oka a prodluzuji se reflexy CNS nasledkem ubytku nervovych bunek, neurotransmiteru a rozpadem nervovych spojeni (jako kdyz zkrouhnu PCI-E linky v PC). Takze je to cosi jako negativni zpetna vazba oko-mozek-zpracovani-odezva. Neco jako velky spatny input-lag a pomala VRAM, kdyz to k necemu prirovnam.

Strategie z principu asi na tom tolik tratit nebudou pri nizkych fps. Ale treba jakakoliv strilecka, nebo simulator hrany na FreeSync 144 Hz monitoru; jak bylo receno, jednou okusis, tak nechces jinak. 240 Hz uz jsem tedy taky nevidel rozdil...
Velkou nevoli treba zpusobil Skyrim, ktery byl zamknuty na 60 FPS (nebo 70 FPS?)
Takze jeden z prvnim modu bylo odstraneni framelimiteru, pak to ale zase pro zmenu rozbylo fyziku :D nez zase vysla zaplata

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozdíly jsou celkem patrné a je jedno, jak moc rychlá ta hra je. Dám příklad:

Třeba v AC Origins jsou animace látek v 60fps, zatímco v AC Odysey jsou v 30fps. Rozdíl je dost viditelný při "procházení" kusem hadru. V Origins se lépe "obalí" kolem postavy hráče, v Odysey je to takové toporné.

Je samozřejmě otázka, jak moc člověk "prolézá" fanglemi. Ale těch příkladů by se našlo víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Predpokladam, ze mas vek podobne ako ja, takze ti davam za pravdu. A tito zasranci budu radi, ked vobec este nieco uvidia v nasom veku a nie este rozdiel medzi 30fps a 60fps. Ja som si pokazil oci vdaka praci na PC a to som pri tom az tak vela nestravil casu, lebo za mojich mladych cias nebolo na com oci kazit. Clovek bol viac vonku ako doma za monitorom alebo mobilom/tabletom. Dnes mlady clovek sedi/lezi za tym vkuse, cely den. Ked bude mat vek, ako mas ty alebo ja, tak uz bude chodit po svete s bielou palickou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ludske oko snimkuje obraz 10x za sekundu, aby si ojebabral ludske oko stači mu ukažať 24 obrazkov za sekundu a bude sa to človekovy zdať plynule. Tak že 60Hz alebo 144Hz človek rozozna asi tak ako či mu hraju reproduktori na 30kHz alebo 40kHz
To by si musel biť iny vtak lebo vtaci snimkuju vraj až 120 obrazkov za sekundu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Toto je tak blby nazor, ze ani nevim, co k tomu napsat. Snad jenom otazka - zkousel jsi to vubec nekdy? Prehodit si na 144Hz monitoru frekvenci na 60 (nebo nedejboze na 24), parkrat se v nejake gamese otocit mysi a pak se vratit na 144Hz? Garantuju ti, ze ten rozdil poznas naprosto bez problemu a vsichni ostatni kolem tebe, kteri to uvidi.

Oko jako organ nic nesnimkuje, je analogove a zalezi jenom na tom, jak rychle mozek dokaze informace z nej zpracovat. Prumerny mozek nema problem rozlisit zmeny az tak kratke, ze se pohybuji v jednotklach ms. Jenom doufam, ze nehodlas argumentovat srovnanim interaktivniho ovladani her s pasivnim sledovanim 24Hz filmu s rozmazanou zaverkou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problem takovych testu je, ze vetsina lidi nema dostatecne kvalitni zobrazovadlo, aby nebyl test zkresleny ...dejme tomu, ze jako test samotneho monitoru jeste OK :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mohli by ste túto myšlienku, prosím Vás, rozvinúť?
Ja som v tom, že 60Hz je schopný zobraziť minimálne akýkoľvek monitor tohto desaťročia - je na zváženie, či sa skutočne používateľ zobrazí všetkých 60 snímkov alebo (v rámci argumentu) iba trebárs 55, stále je tam markantný rozdiel oproti 30FPS (alebo filmových 24FPS).
Ale dali ste dobrú myšlienku, preto prikladám mnou upravenú verziu hry Quake III (mimo iné aby sa eliminoval vplyv prehliadača a skutočne pracovalo GPU), v ktorej si každý môže sám vyskúšať rozličné hodnoty FPS - viď. priložené čítaj_ma
https://uloz.to/file/MxGuvjTTjtuT/quake3-diit-fps-7z

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdim, ze technologie tekutych krystalu je prilis nedokonala, aby se korektne otestovala schopnost oka ..a spise testuje samotny monitor (ano clovek to nejak vnima a dle toho vyvodi zaver co je pro nej prijemnejsi) :) rikam to porad tekutemu krystalu jsou nejake Hz a fps ukradene :) ...

- btw stale se zapomíná na "koktani", frame latency atd. na co mi bude monitor, ktery treba zvladne 144Hz ale nekolik snimku mi zobrazi po 50 ms a zbytek treba po 6 ms .. kalkuluji s monitorem, ktery ma vysokou obnovovaci frekveci s/bez AS a zvladne relativne dobre kompenzovat tyto neduhy ..u 60Hz monitoru uz neni moc prostoru neco zachranovat :)

I kdybych mel chut si neco testovat, tak nebudu takovy mamlas, ktery si stahne kdejakou chujovinu z uloz.to :) i kdyby to bylo 100000x zkontrolovane

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

30vs60fps.com

A jaky tam ma byt rozdil? :-)

Oba obrazy vidim dost podobne, presne to odpovida tomu, ze jsem schopen hrat hry i na 30FPS a porad je ten muj zazitek dobry.
Jiste furt tam nejaky rozdil je, proto kdyz na to mam grafiku, davam prednost 60FPS, ktere jsou na 60Hz monitoru idealni.
Kdybych mel 144Hz monitor, tak verim, ze rozdil mezi 60FPS a 144FPS budu vnimat jeste mene nez ten rozdil mezi 30FPS a 60FPS ted.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"A jaky tam ma byt rozdil?" → "Oba obrazy vidim dost podobne" → "Jiste furt tam nejaky rozdil je, davam prednost 60FPS" → "vnima[m] rozdil mezi 30FPS a 60FPS"

Dúfam, že rovnako ako vidíte rozdiel 30FPS vs. 60FPS, tak vidíte aj to, že ste si sám odpovedal. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ze tu skoro vsichni pisete blbosti (nejen ty) je jeste ok ..takova je doba, ale oko opravdu funguje jinak a nelze to korektne vyjadrit nejakym snimkovanim apod. .. za prve oko vnima nepretrzite a za druhe zdravy jedinec je schopen v nimat 200+ snimku (samozrejme cim vic veci musi vnimat v jeden moment tim bude cislo nizsi)...jsou pak vyjimky ktere jdou jeste dal.....>> tim chci rict ze 10x snimku je blbost a cim vice detailu a mene motion blur scena obsahuje tim rusiveji nizke snimkovani pusobi ....u filmu je to takovy orisek
.cim vice snimku a detailu tim vice vnimame nedostatky = vetsi naroky na herce i celou filmovou produkci, aby filmu zustala filmova atmosfera a nevnimali jsme to jen nako dokumentarni filmy :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"zdravy jedinec je schopen v nimat 200+ snimku"

Nevim, odkud jsi cerpal, ale co jsem o tom cetl ja, tak tam ta veta znela:

zdravy jedinec s vytrenovanym okem je schopen vnimat 200+ snimku

Jinymi slovy asi se na to navyknout da, ale ne kazdy tu potrebu na to navykat ma. ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Cela problematika je mnohem slozitejsi a vzhledem k tvym komentarum o tom nemas ani paru :) je mnoho faktoru, ktere ovlivnuji to co vnimas od soustredeni pres mnozstvi detailu, setrvacnost, ruzne barvy atd atd :) proste trvdit, ze nevidis rozdil a opravdu jsi porovnal side by side vice ruznych situaci, tak bud kecas a nebo mas nejakou vadu :) ...netvrdím, ze 60 fps bohate nestaci kdyz zachovame plynule snimkovani, ale trvdim, ze rozdil je vnimatelny..a to prave i diky nedostatkum lidskeho vnimani..

Btw hodil jsem si to do googlu a vyhodilo mi to piloty stihacek, kteri zaznamenali mihnuti rovno 220fps ..na tohle jsi narazel?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hraju ve 4k na 4k TV a mám má nastaven rendering na 75%. Rozdíl tam je, ale musím se pozorně dívat. Když dám 50%, rozdíl je vidět a přibudou artefakty. Tiše předpokládám, že GPU přepočítá obraz lépe než procesor v TV.

Pokud jde o UI, tak tam je to jasné, jakoukoliv hru kde je potřeba sledovat hodně informací je lepší mít na větším panelu s větším rozlišením. Třeba CIV VI, super.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No přemýšlel jsem, co dostaneme od markeťáků jako další killer feature po 3D, 4K
a HDR, a skoro to vypadá, že to bude „120 fps“ a „120 Hz“. Ale to se mi docela líbí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3D byl evidentni krok stranou, ale 4k a HDR jsou obe dobre veci. 120Hz je pekna vec, ale staci i o neco malo min. Variabilni snimkova frekvence s prumernymi 80+ snimky jde dobre poznat - mozna ne v moment, kdy to zapnete (ja jsem to moc nepoznal), ale kdyz se po tydnu vratite zpet na pevnych 60Hz, zjistite, ze tam je rozdil

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.