ShaderMark 2.0
ShaderMark 2.0 je test na otestování pixel a vertex shaderů pod DirectX 9.0 (to znamená 2.0 verze obou shaderů). Je celý napsán v MS High Level Shading Language (HLSL) a tím se zcela odlišuje od ostatních testů, protože například 3DMark03 a nový AquaMark 3.0 využívají HLSL jen částečně. Navíc tvůrci zabudovali do tohoto testu mód, který umožňuje jednoduše odhalit případnou nefér optimalizaci ovladačů grafických karet, která by byla udělána tomuto testu přímo na míru, podobně jako se to stalo například u 3DMarku.
Mezi zajímavé vlastnosti tohoto testu patří fakt, že vykonávání testů je závislé na implementaci vlastností v ovladačích a hardwaru. Pokud nějaká vlastnost není implementována, pak to může znamenat, že specifické shadery nepoběží. Například autor uvádí, že v Detonatorech 45.23 ke GeForce FX kartám nejsou k dispozici „floating point texture shaders“.
ShaderMark 2.0 si můžete stáhnout přímo od nás, nebo z nějakého z mirrorů uvedených na homepage.
Diskuse ke článku ShaderMark 2.0