Apple nevěří Samsungu, skládací telefon udělá s LG
Počátky historie smartphonů se skládacím displejem můžeme pozorovat v roce 2013. Tehdy se na svět dostal dlouhodobý plán Samsungu ve věci flexibilních displejů. Konec výhledu a zároveň technologicky nejpokročilejší verze displeje spočívala v podpoře skládání, tedy možnosti displej (a s ním celý telefon) přeložit, jako tomu bývalo u kdysi populárních Véček. Tehdejší plán počítal s rokem 2016.
Čas běžel a nakonec vyšlo najevo, že rok 2016 ani následně očekávaný 2017 skládací telefony nenabídne. První menší odklad spočíval v trochu pomalejším (než původně očekávaném) vývoji, následoval ale výraznější dvouletý odklad. Důvodem bylo fiasko kolem telefonu Galaxy Note 7 v roce 2016. Samsung se po něm nehrnul do vývoje revolučních novinek, protože jeho telefony byly pod drobnohledem novinářů a mediální zveličení každé mouchy nového konceptu by z dlouholetého drahého projektu mohlo udělat propadák.
Samsung navíc přiznal, že si zákazníci oblíbili nové bezokrajové displeje, po kterých rychle roste poptávka, takže dal prostor přirozenému vývoji trendu namísto jeho zabití odlišným konceptem. Na jaře pak potvrdil, že to se zahájením sériové výroby skládacích displejů vidí na rok 2019. Mezi tím ale o tuto technologii projevil zájem Apple, který zřejmě zaujalo, že se do vlastní skládačky Samsung moc nehrne, takže by s tímto konceptem mohl být na trhu první.
Přestože se objevovaly spekulace, že Apple bude displeje odebírat od Samsungu, podle aktuálních informací změnil názor. Obává se, že specifikace poskytnuté k výrobě displeje by mohl od Samsungu uniknout. Přeloženo do reálné podoby - Apple si zřejmě myslí, že by Samsung měl zájem jeho návrh obšlehnout. LG je ale s vývojem v podstatě na začátku, takže technologii nebude mít připravenou dříve než v roce 2020, tedy asi rok poté, co ji plánuje do sériové výroby převést Samsung. Může tedy nastat situace, že v důsledku své podezíravosti nabídne Apple Véčko nové generace až rok po Samsungu, který se spuštěním výroby čeká v podstatě jen na to, až se zákazníci nabaží bezokrajových modelů natolik, že začnou pokukovat po něčem jiném.