SLI od nVidie v akci
nVidia s řadou grafických karet GeForce 6 znovu oživila myšlenku SLI, tedy spojení výkonu dvou grafických karet pro vykreslování jedné scény. Zatímco při použití Voodoo2 SLI jedna grafická karta počítala sudý řádek a druhá lichý, tak u SLI od nVidie, která mimochodem 3Dfx (tvůrce Voodoo2) koupila, se scéna dělí na horní a dolní. Nedělí se přesně 50 na 50, ale dělí se různě podle náročnosti vrchní a spodní poloviny scény. Kde bude hraniční čára, o tom rozhoduje kombinace softwaru (tedy procesor počítače) a hardwaru (pomáhají mu v tom grafické karty). Dá se tedy předpokládat, že s novými ovladačemi se postupně bude zlepšovat i rozhodovací mechanizmus.
Přesnější informace o tom, jakým způsobem je scéna analyzována pro toto rozhodnutí, bude nVidia ochotna dát až na podzim (jinak řečeno, stále se zjišťuje optimální varianta). Prozatím nám musí stačit, že již jsou demonstrovány funkční systémy s GeForce 6800 GT (na obrázku vlevo), které i názorně ukazují, která část scény je renderována kterou grafickou kartou: