Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

SLI od nVidie v akci

nVidia GeForce 6800 GT SLI v akci

nVidia s řadou grafických karet GeForce 6 znovu oživila myšlenku SLI, tedy spojení výkonu dvou grafických karet pro vykreslování jedné scény. Zatímco při použití Voodoo2 SLI jedna grafická karta počítala sudý řádek a druhá lichý, tak u SLI od nVidie, která mimochodem 3Dfx (tvůrce Voodoo2) koupila, se scéna dělí na horní a dolní. Nedělí se přesně 50 na 50, ale dělí se různě podle náročnosti vrchní a spodní poloviny scény. Kde bude hraniční čára, o tom rozhoduje kombinace softwaru (tedy procesor počítače) a hardwaru (pomáhají mu v tom grafické karty). Dá se tedy předpokládat, že s novými ovladačemi se postupně bude zlepšovat i rozhodovací mechanizmus.

Přesnější informace o tom, jakým způsobem je scéna analyzována pro toto rozhodnutí, bude nVidia ochotna dát až na podzim (jinak řečeno, stále se zjišťuje optimální varianta). Prozatím nám musí stačit, že již jsou demonstrovány funkční systémy s GeForce 6800 GT (na obrázku vlevo), které i názorně ukazují, která část scény je renderována kterou grafickou kartou:

Galerie ke článku

Diskuse ke článku SLI od nVidie v akci

Čtvrtek, 26 Srpen 2004 - 21:42 | Anonym | Myslím že investice do vývoje něčeho takového...
Čtvrtek, 26 Srpen 2004 - 20:57 | Anonym | Prostě už neví jak jak by obrátili klesající...
Čtvrtek, 26 Srpen 2004 - 08:29 | Anonym | SLI? Marketingové kecy. Prodávají něco, co se jim...
Čtvrtek, 26 Srpen 2004 - 00:49 | Petr Murmak | K: Inu, nějaké profi řešení, proč ne, ale vidím...
Čtvrtek, 26 Srpen 2004 - 00:47 | Anonym | Slyšel jsem něco o tom že by se mělo dospět až ke...
Středa, 25 Srpen 2004 - 23:49 | Anonym | ne-e :) ja jsem sice ATInak ale hruba sila dvou...
Středa, 25 Srpen 2004 - 19:20 | Anonym | Podle me je 22FPS vykreslovnai na jedne karte...
Středa, 25 Srpen 2004 - 18:32 | lto | uuuuuu: takze za par mesiacov je mozne ocakavat,...
Středa, 25 Srpen 2004 - 14:42 | Anonym | jinak podle slotu na RAM (a dvou PCI-E) slotu se...
Středa, 25 Srpen 2004 - 14:40 | Anonym | nizky framerate je zpusoben prave rezimem sli a...

Zobrazit diskusi