Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sniper Elite 3 pod Mantle otestován

Hehe.. jak se karta obrátila.. :-)

AMD uvádi optimalizované hry a nvidia musí dotahovat a optimalizovat ovladače.. tomu říkám obrat o 180°.. Ještě 3-4 roky zpátky se "zelení" pošklebovali, že AMD "neumí" ovladače, protože uvádí ovladače se zpožděním a pokaždé uvádí jak navýšily výkon.

[ironie]
Nějak ale u týchž lidí pdobnou reflexi nyní nezaznamenávám.. naopak "teutonské nadšení" z toho, jak nvidia dokáže "vyladit" DX11 (hurónský smích).
[/ironie]

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Takze tahle mantle optimalizace tam byla porad a nebyla dodelana az dodatecne (podobne jako ovladace)?

Jinak AMD a nVidia by se meli konecne vzeprit a prestat delat specialni ovladace pro kazdou hru. To je takova prasarna. Optimalizaci ma delat tvurce hry a ne aby se zpetne nejakymi triky zvysovala pomoci ovladace. Instalovat kazdy mesic novou verzi (botnajici a botnajici) a riskovat nestabilitu nebo zustat u te o ktere vim ze je stabilni, ale mit mensi vykon protoze to tvurci odflakly a spolehaji se, ze konkurence donuti vyrobce grafik to opravit za nej.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ne že bych s tebou nesouhlasil. Ale realita je taková jaká je. A Mantle byl implementován právě nikoli do ovladačů, ale do samotné hry, tj. udělali ji tvůrci.

Bohužel, dnes se hry nedělají z nadšení a touhy dokázat s daným HW věci nevídané. Dnes se z toho stal byznys, který se řídí pravidly rapid sw development, tj. co nejdřív vyvinout, s alespoň základní funkčností a vrhnout na trh. Opravy uvěřejňovat až po uvedení. A optimalizace? Pokud to neudělá výrobce grafiky, a nějak to funguje alespoň na mainstreamu, tak to nikdo řešit nebude. Čas jsou peníze, tím spíše čas tlupy vývojářů.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ty zase mluvíš, jako bys byl "červený", jen tak mimochodem :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kdepák, to jen tak těm zelenejm připadá :-D

Já se vždy snažím měřit všem stejným metrem. Nelíbil se mi program TWIMTBP, nelíbí se mi ani současné snahy AMD o podobnou podporu (i když ta není tak okatě zaměřena na potírání konkurence), s výjimkou Mantle, které bylo/bude otevřeno všem a standardizováno, takže každý má možnost jej implementovat (Intel už tak činí AFAIK; nVidia bude IMHO okolnostmi přinucena, dříve či později).

Rovněž nemám problém doporučit třeba skvělou GTX970 (jen za ty ceny mi připadne trochu předražená) a docela mě zajímá nadcházející realita v mobilním segmentu (marketingové blafy zatím neřeším)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A že jsem "zelený" jsi určil podle čeho? Mě tedy stejný metr ten komentář nepřišel ani omylem i kdybych byl fialový.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ok, nejsi zelený, jen trpíš selektivní ztrátou paměti ;-)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Trosku Radio Jerevan, ne?
1) AMD neoptimalizuje hry. Mantle implementuje tvurce hry za svy. Nvidia poskytuje zdarma vlastni lidi a knohow primo behem vyvoje v miste tvurce hry.
2) Sniper Elite 3 vysel cca 1. cervence, ted je zacatek rijna, kdy se s velkou slavou objevuje Mantle a zisk 10ti procent, navic v oblasti stovek fps. Urcite skvely duvod zahrat si to podesate.

Karta se obratila tak smichy, mozna. Epic fail nebyvalych rozmeru.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že radio Jerevan je někde jinde. ;-)

Psal jsem o podpoře AMD. Ta se neomezuje pouze na Mantle (jak tvrdíš ty), ale příkladem budiž z historie např. Dirt3, a tato podpora trvá i pro jiné projekty v rámcí Gaming evolved (červená alternativa k TWIMTBP) typu tressFX a podobné blbinky.

K bodu č.2: ty stovky FPS platí pro hiend, že ano? Na to, že většina gamesníků má řádově horší PC, nebo hrají na noteboocích či APU PC, to tě asi v tom zeleném amoku nenapadlo. Navíc podpora a funkční updaty po vydání jsou dnes už standardem úplně všude, a jak sám naznačuješ, implementace Mantle je zcela v režii vydavatele hry, takže AMD v tomto asi nebude ten epic failer, alébrž pouhý enabler.

Ale jo, klidně si můžeš vylít svou zelenou frustraci ;-), já to snesu. Frustrátů potkávám hodně, jeden navíc na věci nic nezmění.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Nemam cas bejt frustrovanej, nevim co hrat driv.
1) asi dvakrat pouzitej tressfx versus celej gameworks a physx. pomlcel bych. jakou ze to podporu dalo amd Dirt3?
2) okej, notebooky s apu, slabsi cpu, to je valid argument - porad a porad se ptam - kde jsou nejaky ty testy? od zacatku melo mantle prinest mensi overhead a z toho meli benefitovat predevsim slabsi cpu, jak amd tak intel. ale nevidel jsem jediny realny priklad. Kdyz uz se testuje tak na sestijadrovym i7 :/
Jinak ano, amd jiste nema zasadni vliv na to, kdy tvurce hry doda podporu pro mantle. Nebudeme to tedy hazet jen na amd, nicmene u PR aaa titulu bych ocekaval jistou snahu. Ovsem to je pro hrace dost jedno - potom je ten benefit velmi sporny, tak pro lidi cosi kupujou hry za pul roku za 5e na gogu.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

ad 1) mně to je jedno, já se u her koukám na hratelnost, eyecandies mě nijak neberou a wow říkám jen občas mimoděky při čištění zubů. Dirt3 bylo svého času ukázkou jak AMD zkriplilo hru tak, že byla na nvidiích pomalejší (podobně jako to bylo u Crysis tuším 2 s nvidií)

ad 2) testy asi bude muset někdo udělat, já na to čas nemám a ani možnosti.

Co se nákupu her týká, pokud to není MP věc, tak se vždy vyplatí počkat. Kromě toho, že padnou ceny (z cca 2000Kč/60-70€ na rozumnějších cca 1000Kč/40-50€), tak se dost často podaří vychytat i nasty bugs, které hraní znepříjemňují těm, co za ně dali na začátku i 2x tolik. Ber to jako pohled člověka, co se (občasnému) hraní věnuje už skoro 30 let. A protože nejsem frikulín, klidně si toho půlroku počkám, zatím mně neubylo :-).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No vidis to, ja cekat nemusim, dokonce ani na ty drivery :) To je specializace fanousku amd, ti porad na neco nadsene cekaj, zatimco frustrovani nvidioti parej jak zjednany. Rika clovek co ma necelych 4000 hodin v DayzModu, from day zero.
I kdyz si rikam, ze s tim alien isolation jsem pockat mel. Na den. Zas budu chodit v noci na zachod s nasadou od smetaku, jak po prvnich alienech.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Vážně? Nevím co hraješ za hry, mou srdcovkou je třeba Battlefield (ten jsem vždy kupoval už v předprodeji). A tam nadávali zpočátku svorně jak červení, tak zelení, a to už od dob BF2. Kouzelné byly doby s BC2, kdy nvidiáři nemohli přepínat ve hře do windows, protože jim ta hra následně zmrzla.

Podobné to bylo s Arma2 i 3, kde alfa byla bugfest a uvedená "hotová" hra spíše beta (zde jsem zcela patrioticky podpořil BI už kvůli tomu, že jako jedni z mála nejdou cestou zjednodušování herních modelů) - a naprosto to nesouviselo s grafikou nebo její značkou, ta hra měla jednoduše spoustu much.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem BF3 babynoob, jen 53h, v BF4 takovej odrostlejsi noob, 540h, nicmene v bf3 nikdy zadnej technickej problem (ale zacal jsem s nim pomerne pozde). V bf4 jich bylo a je hodne, nicmene o bf4 panuje mezi hraci vsechn vyznani vzacna shoda, ze bf4 engine je neopravitelne rozesran, a dice s tim uz nic udelat neumi, nebo nechteji. Mantle prineslo samozrejme dalsi problemy se stabilitou, artefakty a framedropy, ale je otazkou, jestli je to jeho vina. Proto s tim nikde neargumentuju, protoze vim co je bf4 za strasnej bordel na koleckach.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, já v BF4 mám nějakých 260 hodin, času už moc nemám. Ale BF2 přes 1000 hodin (to jsem ještě neměl děti :-)), BC2 okolo 500 (už se nepamatuju) a BF3 asi taky okolo 350h.

A jediné nač se velmi dobře pamatuju, je konstantní reptání komunity, jak je ten battlefield zalagovaný, zabugovaný, nevybalancovaný a plný cheaterů. Tož asi tolik k té "vzácné shodě".

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

kedze je v clanku napisane, ze Mantle ma vacsi vykon s nizsimi radami procesorov, preco sa testy robia s i7?
co tak testy s fx 6k -8k? s Athlonami? s i3-i5?

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Řekl bych, že to není záměr, ale následek faktu, že redakce mají nějaký testovací HW, na kterém testují vše (kvůli možnosti srovnání).

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jestli nekdo ten hw ma, je to diit, protoze krome amd nema zadny jiny (to je nadsazka noxi). Ale test prinosu mantle na apu/slabsich amd cpu nevidet.
Spekulace moznych pricin
1) diit chrli jednu recenzi za druhou, takze nema cas
2) uz to zkusili a vysledek jim hanba nedovolila publikovat
3) v podstate neni zadna hra kde se to da otestovat
komu patri ktery fail nechavam na ctenarich

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

JJ a tím je to testování úplně postavené na hlavu, protože testují něco co má ušetřit výkon na CPU a oni to testují na CPU s deskou s cenou mimo relace 80 % lidí. Vypovídací hodnota takových testu je pro lidi nulová a nemá cenu to ani číst. Protože jestli mu ta hra pojede plynule na jeho sestavě nebo né nezjistí. Neříkám že hru mají testovat na deseti konfiguracích ale nejdůležitější je test na slabších strojích a střední třídě. Pokud hru zvládne bez problémů střední třída je jasné že vše výše také.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono je to relativne. Na slabsom HW by mala optimalizacia (napr Mantle) pomoc k vyssim FPS a na vykonnom HW by zase mohlo umoznit zvysit kvalitu obrazu/fyziku/pocet objektov atd bez poklesu uz tak dost vysokych FPS

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zas tak až velký rozdíl mi to nepřijde, než ten, jak byl slibován.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, taky jsem tady nekde cetl neco o 40%...nebo se pletu?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V souvislosti se Sniper Elite 3 nikdo 40 % neavizoval, takže se pleteš.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Hraci ako Nest podla mna netusia, ako dlho sa vyvija hra, kym ide do predaja. Slabsie platky su hotove za 2 roky, kvalitnejsie hry sa robia aj 3-4 roky. Niekedy pre zredukovanie enormnej doby ju vydaju na datadisky (vid. Starcraft2, Diablo3, ...)

Mantle - prva beta(alfa) verzia je dostupna asi rok a len zopar hier mohlo skusat API len par mesiacov dopredu. Takze ano, kedze Mantle prislo pocas rozpracovanej hry, tak implementaciu toho API musia dodavat dodatocne cez patche. Tento rok sa Mantle viacej stabilizovalo a viacero hier, ktore s Mantle API uz pocitaju priamo od zaciatku bude vychadzat v priebehu buduceho roka.

Vyhody:
Typickou vyhodou je znizenie zataze CPU a vyrovnanejsi framerate hry. Ta ja vsade jasna uz teraz.

No dalsou vyhodou ktoru Dice reprezentovala, je moznost obsluhovat enormne mnozstvo objektov bez sposobenia trhania hry. Dobrym prikladom su hry Skyrim, kde nasukaju "az" 5-2x objektov stromov, na ktore potom "lepia" vzdy ine textury, aby to vyzeralo, ze svet obsahuje pestry prirozdeny les. Toto bude pomocou Mantle jednoducho zvladnutelne. Tych objektov stromov budu moct urobit stovky, bez vyraznej zataze na HW. Dalej hry typu Mafia - herne studia budu moct vytvorit omnoho viac roznych objektov ludi a ich zvierat, a nebudude to len preskinovana desiatka objektov.

Dalsou nespornou vyhodou bude, ze dostupny vykon procesora budu moct pouzit na zlepsenie zazitku z hry. Je na hernom studiu, ci to pouzije na zlepsenie AI, fyziky, alebo na 'tresknem' OnTop Widgety, notifikacie, lepsi online chat priamo v hre (nie len konzolovy styl).

Pricom vyvojarom umoznili pohodlnu implementaciu, kompatibilitu s DX12, otvorenost, a hlavne konecne dali do pohybu Microsoft s ich zaspatym DX 1x.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Má to všechno jedinou chybu. A sice tu, že převážná většina her je dělaná tak, aby mohla jet i na konzolích, které žádné "rozežírání-se" co se množství objektů postav atd. netolerují bez významného propadu FPS.

Jinak řečeno - Mantle dává možnosti, které však mainstreamová produkce her nebude moc využívat. Paradoxně snadné portování mezi konzolí a PC bude bráno studii jako větší přínos, než cokoliv jiného. Time is money.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Všeho do času. :-)

Současné konzole jsou Mantle-capable (aspoň co se pamatuju), jediný problém je, že to MS ani Sony (zatím) nechtějí. Ale on to IMHO někdo nakonec utrhne, v rámci souboje konzolí a dost možná i PC.

Navíc je čím dál tím patrnější, že konzole se vrací tam, odkud přišly - k nenáročnému hraní a hopsání, hardcore hraní zůstává doménou PC.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Logická úvaha redaktorů celosvětově populárního it portálu ditt - mantle má větší využití u slabých grafik a procesorů, proto to otestujeme na špičkové CPU a GPU

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen technická: článek na diit je převzatý, dole jsou linky na zdroje..

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.