Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Sony upraví svou strategii, důraz půjde na PS4, foto a mobilní přístroje

Sony strategie 2013
Japonská Sony se stále potácí v číslech, která její vedení ani akcionáře nenechávají v klidu. Firma tak připravila pro nadcházející období změnu strategie, která si bere k srdci i nedávné doporučení jednoho z velkých akcionářů…

Strategie se bude opírat o tři klíčové segmenty: mobilní trh (tedy zejména smartphony a tablety), herní trh (což jednoznačně znamená Playstation 4 a vše okolo) a také divizi Imaging, která má na starosti vývoj a výrobu fotografických snímačů a souvisejících věcí.

Zaměření na tablety a smartphony dává smysl, Sony v této oblasti nemá špatné jméno a jde o trh s obrovským potenciálem. Boj ale nebude jednoduchý, pozice Apple je na jeho tradičních trzích (americké ovčíny :-) silná, pozice Androidu pak sice vynikající a stále rostoucí, ale zde zase bude těžké zápasit zejména se Samsungem. Sony se musí zaměřit hlavně na profit, její výrobní náklady jsou v tuto chvíli vyšší, než by se pro konkurenční boj hodilo.

O Playstation 4, resp. herním segmentu se toho nyní moc nového říci nedá. Víme, že konzole samotná přijde na trh někdy letos a teprve pak začne generovat nějaké příjmy. Je jasné, že oproti již notně zaprášené a vybledlé PS3 (která ale stále sype a Sony s ní v nadcházejícím období stále počítá) a přenosné PS Vita přinese do kasičky Sony nějaké peníze navíc, ale je zde také Xbox One s téměř identickým železem pod kapotou a také řadou exkluzivních smluv s herními studii a vydavateli.

No a nakonec tu máme snímačově-fotografickou oblast, kde Sony jistě sama dobře ví, že má velký potenciál, stejně jako to vědí její akcionáři. Sony považuje snímače za svoji strategickou oblast a hodlá na ně zaměřit více pozornosti a důrazu. Bude hledat uplatnění svých produktů a technologií na více trzích než dosud, ať již ve spotřebitelském, či profesionálním segmentu. Hodlá také výrazně investovat do výroby, aby byla schopna pokrývat rostoucí množství objednávek svých čipů. Vedle „fotografických“ snímačů také rozšíří vývoj více na snímače pro vlnové délky za hranicemi viditelného spektra a snímače schopné detekovat a rozpoznávat odlišné typy informací.

Dále čekejme posilování té části firmy zodpovědné za profesionální kamery, s aktuálním zaměřením zejména na přístroje podporující 4k video, stejně jako již tradiční zaměření na kamery pro filmový průmysl. Dále dojde i na trhy jako zabezpečovací techniku, sport, či medicínské přístroje (Sony Olympus Medical Solutions Inc.), pro ně budou realokovány firemní zdroje v poměru odpovídajícím zájmu zákazníků. Sony se také pokusí vrátit do černých čísel TV divizi.

Nás běžné zákazníky může zajímat, že Sony hodlá rozšířit nabídku digitálních kompaktů „s přidanou hodnotou“ za pomoci nových typů s nejnovější snímačovou technologií. Měli bychom se dočkat lepší kvality snímků oproti dřívějším generacím (toto mohu z osobní zkušenosti předběžně potvrdit již nyní, po 16/18Mpix zoufalosti je příchod snímačů 20Mpix 1/2,3" generace opravdu paradoxně zlepšením, více viz náš pokračující test ultrazoomu Sony HX300). Dále bude průběžně docházet ke zmenšování rozměrů a hmotností fotoaparátů (opět máme se Sony historickou zkušenost, že tohle umí) a čekejme i větší lepší zoooooooooooomy. Firma si také bude chtít podržet své vedoucí místo na poli bezzrcadlovek, což je segment, který stále roste.

Zkrátka a dobře, Sony si chystá strategie na dosahování biliónových zisků (v japonských jenech) v klíčových segmentech. Jestli jí její plány vyjdou, ukáže až čas. Doufejme že ano, protože by byla velká škoda, kdyby tento výrobce vynikajících CMOS/CCD snímačů shledal nevýhodným pokračovat do budoucna v inovacích. Firma očekává, že „divize“ Mobile, Imaging a Game budou v nadcházejícím roce zodpovědné za 65 % celkových prodejů společnosti a přinesou celých 80 % provozního zisku. Jednou z cest vedoucích k lepším zítřkům bude také větší zaměření na rozvíjející se trhy.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Sony upraví svou strategii, důraz půjde na PS4, foto a mobilní přístroje

Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 17:22 | Richmond | Ta tabulka pochází z IDC, tady je Q1 2013 http://...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 17:13 | Riman | Na Apple či Samsung ještě dlouho mít nebude, ale...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 16:48 | Richmond | To jako že Sony má potenciál jakkoliv ohrozit...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 16:42 | petr22 | Potiz je v tom, ze zbytku sveta by byla takova...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 16:09 | Riman | No jo, jenže komentář je z pohledu výrobce mobilů...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 15:38 | Kosac | dejte do PS4 DVB-T/S2 tuner a máte mě...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 15:30 | Richmond | USA, iOS - (rozdíl) Android. BTW u nás je taky...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 14:55 | Riman | ČR: * Android 58,55% * iOS 17,99% USA * iOS 51,59...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 13:21 | Richmond | By mě zajímalo co jsou např. Češi když USA je...
Čtvrtek, 23 Květen 2013 - 12:49 | no-X | Richmonda nepovažujeme za objektivního kritika,...

Zobrazit diskusi