Sony končí s produkcí fyzických nosičů pro Playstation Vita
Jedním z hlavních důvodů neúspěchu Playstation Vita je překlenutí trhu v době jejího vydání v roce 2012. Její předchůdce Playstation Portable přišel v éře, kdy mobilní hry byly odkázány na tlačítkové číselníky a displaye o 1-2 palcích. Milovníci kapesného hraní tedy měli jasno.
Playstation Vita už ovšem vstoupila do doby, kdy se smartphony začaly stávat finančně dostupné a globálně rozšířené. Mobilní hry zkrátka pro cestovní zábavu bohatě stačily, byly většinou bezplatné, nabídka se neustále rozšiřovala a nebylo potřeba tahat dvě separátní zařízení. Nemluvě o výkonu telefonů, který již brzy zvládal emulovat právě přenosné konzole (včetně PSP).
Pro koupi Playstation Vita, která stála tolik co nový telefon a hry se pohybovaly i kolem 1000 Kč, nebyl důvod. Nemluvě o tom, že vývoj pro PS Vita byl daleko nákladnější s rizikovou návratností, že herní vývojáři raději volili vývoj pro lukrativnější mobilní platformu. V bludném kruhu tak i nabídka her (vyjma pár exkluzivek v prvním dvou letech) pro PS Vita skomírala, že ani hráči neměli chuť si ji pořizovat.
Jedinými regiony, kde Playstation Vita je stále vítaným společníkem, je Japonsko. Proto přenosná konzole představuje ráj pro všechny milovníky tzv. JRPG. Jinak se však život přenosné konzole chýlí ke konci, což dokazuje i nejnovější zpráva společnosti Sony, která po dlouhých 6 letech ohlašuje ukončení produkce nosičů Vita GameCard do konce fiskálního roku 2018, tedy 31. března 2019. Konzole se nadále bude soustředit pouze na digitální distribuci.