Sony odhalila hardware Playstation 5: GPU s 2304 SP na více než 2,2 GHz
Sony nakonec (po stránce grafiky) zvolila opačný přístup než Microsoft. Zatímco Xbox ponese jádro s aktivními 3328 (z celkových 3584) stream-procesorů běžící na 1825 MHz, Sony pro Playstation 5 u AMD objednala GPU o 2304 stream-procesorech běžící na až 2230 MHz. Tedy užší, ale na vyšších taktech. Potvrzuje se přesto, že grafické jádro Playstation 5 bude pomalejší (10,3 TFLOPS) než u nového Xboxu (12,15 TFLOPS). Na druhou stranu 18% náskok se týká aritmetického výkonu a texturingu, zatímco (pokud mají obě jádra stejný počet ROP), může leccos Sony vykompenzovat díky vyšší fillrate.
Na procesorové části by nás nemělo nic překvapit, jde o osm jader Zen 2, která poběží na 3,5 GHz. To je opět o něco méně než u Xboxu, kde se v případě aktivního SMT nastaví 3,6 GHz a v případě deaktivovaného až 3,8 GHz.
Zajímavější je propojení CPU a GPU. Schéma od Sony dává tušit, že nepůjde o monolit, ale řešení poskládané z čipletů (byť to vysloveně potvrzeno nebylo) a grafický s procesorovým čipletem budou vyvažovat výkon a spotřebu s pomocí technologie AMD SmartShift. Nebude zřejmě chybět ani centrální I/O čiplet, který se postará o koherenci, dekompresi, datové přenosy a komunikaci se systémovou pamětí, která bude tvořena 16 GB GDDR6 s datovou propustností 448 GB/s, což by odpovídalo 14GHz čipům na 256bit sběrnici.
Playstation 5 bude s ohledem na architekturu RDNA 2 podporovat harwarově akcelerovaný raytracing, který nebude využíván jen ke grafickým účelům, ale i pro zvukové efekty.
Více informací najdete v oficiální videoprezentaci: