Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sony odhalila hardware Playstation 5: GPU s 2304 SP na více než 2,2 GHz

Obe nove konzole vypadaji zajimave, ale jeste zajimavejsi bude az se dozvime, na jakou pujdou cenu. Ja vsak ani na jednu konzoli necekam, tak je to jen pro zajimavost. A u jinych, jak jsem se dozvedel, je to tak, ze stejne budou nekolik let cekat a koupi az podle toho, co na kterou konzoli vyjde v prubehu let za hry.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Všechny hry, které fungují na předchozí generaci konzolí, budou fungovat i na té nové.

Google: playstation 5 backwards compatibility
Google: xbox series x backwards compatibility

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tohle není pravda:
vedoucí vývoje nové konzole PS5: „Podívali jsme se na 100 nejlepších her PlayStationu 4 z hlediska doby strávené ve hře a očekáváme, že většina z nich bude hratelná na PlayStationu 5 při jeho vydání.“

není tam čip z ps4 kvůli nákladům, takže není zajištěna 100% kompatibilita, tudíž každá hra se musí upravovat nebo alespoň otestovat

https://games.tiscali.cz/tema/playstation-5-nabidne-ve-zpetne-kompatibil...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Proč by tam měl být "čip z ps4". Architektura je stejná. Jediný rozdíl bude novejší OS a API. Zde nejde o PS3, kdy některé modely měly v sobě HW PS2 (Emotion engine CPU a Graphics Synthesizer GPU).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cena vůbec nic neřeší cena byly pouze výmluvy Microsoftu za neschopnost dodat na launch dostatek kvalitních her. Omíláš se tu furt dokola jak marketingové oddělení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten výrobní proces má tedy pěkný grády, když i v konzoli si nechá tak naložit. Bude zajímavé sledovat, co dá 8nm proces Samsungu.

Díky čipletům mají malinko levnější přijít s nějakým upgradem výkonu, pokud by se ukázalo, že je to v praxi málo nebo to je záměr. Microsoft evidentně volí cestu jedna konzole na celý cyklus, resp. polocyklus, shrinkovat budou asi obě, ale Sony si může více hrát s variantami výkonu, možná i představením levnější a menší Slim nebo naopak velice brzy "Pro" verzí.

Btw. Mac Mini zklamání by Apple@UHD630, jak jinak.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

pokud se jedná o čipletové provedení potom moc nechápu snahu Sony tlačit GPU do tak vysokých taktovacích frekvencí, protože čipletové řešení s sebou nenese takové nároky na šetření plochou křemíku kvůli ceně wafferů. Naopak snaha vytlačit co nejvyšší frekvenci/výkon ze 36CU svědčí spíše pro monolit ( respektive CPU a GPU tvoří monolit a IO čip je pravděpodobně separátní ) ale uvidíme .-)

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Q66GovsuJTtKUCKu5f7tZH-320-80.png

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dalo by se tak uvažovat, jenže technologie SpeedShift je definována pro samostatné GPU a samostatné CPU. V rámci APU je podporována od dob Llano jako samozřejmost, která nemá žádné označení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zaujala mě ta "Kraken decompression" a tak jsem začal hledat co to je. No postupně začalo opadat nadšení. Není to nic jiného, než 7zip/lzma comprese vyladěná na extrémě rychlou dekompresi dat. Meh... Navíc to je komponenta která se integruje do hry samotné, tedy to není ani na úrovni OS nebo HW. Jediné plus je, že to je kompletní balíček pro vývojáře a umí to i kompresi videí, obrázků (na hodně podobné úrovni jako webp) a hlavně TCP/UDP packetů bez navýšení latence.
Ten RayTracing zvuk...ehmmmmm...to má být jako co? Něco co Creative s Audigy uměl už pred eeeee 20 lety?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Navíc to je komponenta která se integruje do hry samotné, tedy to není ani na úrovni OS nebo HW.“

Nejsem si jistý, jestli tuto větu chápu, jak byla myšlena, ale I/O (čiplet?) PS5 podporuje Kraken (dekompresi) hardwarově. Přijde mi samozřejmé, že když chci něco dekomprimovat, musí to být nejdříve zkomprimované, tedy herní data jsou komprimovaná a dekomprimují se až na úrovni SoC.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

http://www.radgametools.com/oodlekraken.htm

Nepřijde mi že je to hardwarové řešení. Je to kompresní algoritmus s kompresním poměrem podobným jako má 7zip/LZMA s tím rozdílem, že je dekomprese optimalizovaná pro maximální rychlost. Popisují například i situaci na AMD Jaguar CPU. V zásadě na konzoli stáhnete hru v již komprimované podobě, ale díky naučenému slovníku(jeden z rozdílů) a optimalizaci dekompresního algoritmu(druhý rozdíl) je dekomprese tak velice rychlá, že se samotná hra spouští přímo z komprimovaného balíku.
Tedy alespoň takhle jsem to pochopil zase já. Je to čistě SW záležitost, která se používá už od dob PS3/X360 a je těžce OS/CPU Architecture Independent.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sony uvádí vysloveně podporu HW dekomprese na IO. To u starších generací nebylo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zvuk je zřejmě něco jako dopočítané binaural audio, což by mohlo být docela zajímavé pokud nejde jen o marketingový blábol.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No hlavu ti někdo musí změřit LIDARem (obejít tě s iPadem Pro aktuálně), pak to může být strašidelně realistický se surround sluchátky (4 repráky na ucho). Ale jinak prostě jen taková blbinka, víme jak vypadají repráky dnešních televizí (míří dolů) a co je za nesmysl soundbar. Nicméně jako majitel highendových jednopásmovek bych se teoreticky mohl těšit (už teď slyším zvuky zezadu např. u některých nahrávek, známé čachry s přefázováním - a ne, nejsou to hlasy... ikdyž ;))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

v té prezentaci jsou náznaky toho, že PS5 nemá dořešené chlazení, protože uváděný výkon by měl být maximální a vypadá to, že se bude snižovat vzávislosti na teplotě .. jsem zvědav jak dopadne reálný provoz obou konzolí a jak se budou chovat při vysoké zátěži v letních měsících

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jeste se to da vylozit i tak, ze PS5 ma mit vzhledem ke zpetne kompatibilite 3 "HW vykonostni mody", ve kterem HW funguje. Uroven PS4, uroven PS4 Pro a pak "full" PS5. Z toho pohledu by pak "az" znamenal PS5 mod.
Jinak to co pises muze byt taky pravda. Cast uniku mluvili celou dobu o 9,2TF pri 2Ghz. Je mozne ze ty takty zvedly, aby nemeli tak velky odstup od XOX a ted to jeste uchladit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hádám, že to bude podle tvé teorie >> díky navýšení výkonu na poslední chvíli ... https://youtu.be/ph8LyNIT9sg?t=2128

ta zmínka, že to zajistí výkon i v horké místnosti je úsměvná :D

btw viděl někdo tak nudnou prezentaci ... jsem málem 4x usnul během 5 minut a to jsem to proklikával :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Musim rict, ze novy XOX vypada, aspon co se tyce HW a toho co zatim o nem rekli, zajimaveji..
:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prezentačka je zvláštní, uspávač hadů, nudný slajdy a vepředu pár černých hlav. Proklikání jsem vzdal v půlce, stále mlel o SSD. Jo tahle technologie je hrozná novinka :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Taky hlasuju pro, právě vymýšlí novou krabici u Sony, času je dost... Nebo vezmou tu stávající vesmírnou stanici a zvětší ji dvakrát a dají do ní subwoofer ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

...trochu v článku vypadla jedna dosti zásadní inovace - úložiště (SSD), které je jednak dosti rychlé (5,5GBps), ale hlavně plně integrované se systémem (seek instantaneous). Díky tomu již tolik nezáleží na velikosti operační paměti, neboť se do ni přednačtou detailní data následující sekundy, ale další herní data už se mohou rovnou tahat z hlavního úložiště, tedy bez prodlev.
Osazen bude 12 kanálový zákaznický řadič se 4 linkami PCIe 4.0 (propustnost až 7,0GBps) s kapacitou 825GB.
"Nová konzole bude díky SSD a širokému datovému pásmu daleko rychlejší než ta stávající. Je vidět, že rychlost zdaleka není jen o výkonu procesoru a grafického čipu, data totiž není potřeba jen zpracovat, ale také načíst."

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako mne se dost líbí obě konzole. Ale mám takovej pocit, že by Sony mohla bejt o dost chytřejší. MS se snaží maximálně vyhovět všem. Udělá series X. Drahou konzoli s max. výkonem. Pak udělá standardní verzi pro masy series s. Krom toho bude 2 roky vyvíjet současně pro stávající generaci.

Oproti tomu Sony (a přesvědčila mě právě ta poslední prezentace) prostě vydá ps5 pro všechny. Mají cipletove řešení. Podle amd jejich procesory díky cipletum šetří až dvojnásobne cenu oproti monolitum. Zde má MS ale ještě větší čip (52 Cu). Takže bych čekal, že jejich čip bude značně dražší. A tak zřejmě (spekulace!!!) dostaneme ps5 za standardní cenu s brutálním výkonem o něco pod series X, kterej ale bude pro většinu nedosazitelnej. A series s? To bude třeba o 100 USD levnější (tipuju series s 300 a series X 600 USD) než ps5 ale výkonu bych čekal okolo one X.

Jsem zvědav. Kazdej řeší ps5 vs series X ale podle mě to vůbec není ta otázka. Líbila by se mi případná koherentnost platformy PS. To dává smysl pro maximální optimalizaci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz vyjde Playstation 5 cena PS4 Pro spadne na 150€, uz dnes je totiz moznost sehnat vykonnejsi konzoli Xbox One X za 299€ i s pridanou hrou ktera navic cte Ultra HD Blu-ray disky, ma HDMI passthrough a funkci IR-out, Sony se PS4 Pro v tomhle znacne zaostava, nemuze se uz ani spolehat na exkluzivni tituly vydane jenom pro znacku Playstation, takovy Resident Evil 2 je a 3 tez bude jak pro PS4 tak Xbox One, proto jedine co dnes Playstation drzi je znacka a provedeni ovladace, doufam ze poradne zapracujou na jeho vydrzi(predlzi ji minimalne 2x a pridajou delsi USB kabel, tipuju C?), co se tyce vykonu nove PS5 to hodnotit nebudu ale tez bych byl radsi za vic jednotek na nizsi pracovni frekvenci, 16GB koherentni pamet kvituju, doufam dale ze PS5 bude mit vic jak 3 USB porty a radne provedene, pribude nam dale i USB-C a tez HDMI passthrough, zpetna kompatibilita s tituly pro PS4 by nemel byt problem nakolik se jiz jedna o x86 architekturu, jo a doufam ze pujdou cist i CD nosice a prehravat ruzne video kodeky, doted nepochopim to umele omezeni u PS4!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.