Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sony si zapřeháněla, sliby o rozlišení a FPS na Playstation 4 ne vždy dodrží

Sony. Není to ta firma, co kdysi instalovala i rooktit exploity jako protipirátskou ochranu? Jen tak náhodou...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

...a tayk pouzivala Cactusy, kteryma porusovala sve (spolu s philipsem) vlastni specifikace CD-DA.. jo tahle spolecnost je takovej moloch....

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Sony ví dobře, jak prodat blbcům. Chce to velká čísla!

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pokud pomineme, že Sony lhala, tak je smutné, že tak dlouho vyvíjená hra a ještě s odkladem, vyjde v takovém rozlišení na next-gen konzole.

Výmluvy na open-world a pod. jsou mimo, když se podíváte třeba na Infamous: Second Son ...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Holt jsou konzole dělané na poměr cena/výkon a ne na výkon jako takový. Tedy výkonu je zřejmě stále nedostatek anebo ten svět programátoři neumí zoptimalizovat tak, aby se hýbal svižně. Kompromisy mezi rychlostí a vzhledem asi zatím vyhrál vzhled.

Na druhou stranu, v minulosti se postupně optimalizace zlepšovaly a tady jsme na začátku, tak... třeba bude líp? (i když něco mi říká, že bude spíše hůř)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nechci tvrdit že nové konzole jsou "hyper silné", ale nejsou zase "špatné".

A proto říkám - stačí se podívat na nový Infamous, který je open-world s destrukcí a podobnými efekty (hlavně částicové efekty jsou tam skvělé), přičemž celé to běží na PS4 v 1080p.
Proto mi je "divné" že firma jako Ubisoft tohoto "milníku" nedosáhla.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejsou tak špatné, ale jo to s mimi horší než jakýkoliv dnešní herní lowend PC!!! Což u zařízení specializované na hry je neakcepovatelné!!!

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste si spočítat, na kolik by vyšlo to "low-end PC" o výkonu Playstation 4 :-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Není problém postavit PC nabázi čtyřjádra a R7 260x, kde cena celé sestavy PC je 11k, ale byla by to hloupost něco takového navrhovat na hry. Ukážu vám příklad z praxe: Nedávno jsem skládal počítač za 13k (6 jádro, R7 270, 8GB). O výkonu, který je neskutečně vyšší než co nabízí PS4. Takže přidáme 2-3 tisíce co stojí konzole a nemusíme řešit, že nám něco v dohledné době nepojede v 1080p. Crysis 3 na high detaily. Zbytek her zatím vše na Ultra či Max detaily. Myslíš, že ušetřit 2-3 tisíce na PC stojí za ten neskutečně snížený výkon u zařízení speciálně navržené pro hry? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

R7 260X je výrazně pomalejší než GPU v PS4. Konzole ale nejsou o hrubém výkonu. I předešlá generace konzolí nabízela hrubý výkon srovnatelný s grafickým mainstreamem, který přišel ani ne rok po jejím vydání. Takové Radeony X1950 GT a PRO nabízely srovnatelný nebo vyšší hrubý výkon (aritmeticky byly o ~50 % výš). Jenže, kolik her si dnes zahraješ na Radeonu X1950 GT a kolik na Xbox 360?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To si snad děláš srandu??? Dnešní konzole jsou rády když rozjedou hry rozumně v 720p natož tak 1080p a to ten R7 260x bezproblému zvládne tak nechápu jak můžeš napsat, že je pomalejší než PS4. A když dám místo R7 270 tu R7 260X tak ušetřím tak 2k a jsem na ceně PS4. Ale výkon bude stále vyšší. A to nemluvím kolik toho PS4 mají navíc vyplé, aby to vůbec jelo v těch 720p.
Tohle to PS4 nezvládne : http://www.youtube.com/watch?v=fKy5ctjixaY
Crysis 3 1080p High: GTX 750 Ti vs. R7 260X Frame-Rate Tests

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mohu to říct snadno proto, že prostě pomalejší je. Je to stejná architektura. Aritmetický výkon obou je srovnatelný, PS4 má díky 256bit sběrnici o 70 % vyšší datovou propustnost a k tomu dvojnásobek ROP jednotek, takže vyšší fillrate. Pokud je pomalejší (jakože není, viz jiná srovnávací videa), je problém na straně softwaru. Softwarovou podporu si zajišťuje Sony sama a je logické, že pár měsíců po vydání nebudou optimalizace na úrovni, na jaké je má AMD v desktopu. To ovšem nic nemění na faktu, že GPU PS4 je rychlejší než R7 260X.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No právě, že R7 260x by měla být +- na úrovni PS4. Akorát nechápu proč tedy nestíhá 1080p? Asi to brzdí něco jiné! Buď SW což mi nepřipadá, protože vše je to klasické PC. Dle mého názoru prostě nemůže mít integrované řešení takové frekvence a nepomůže tomu ani 256bit (a asi to bude stáhlé hodně, protože tomu odpovídá i velmi nízké TDP). Protože už taková R7 265 je 256 bitová a je to ůplně jiné kafe - zvládne Battlefield4 na Ultra detaily (většinou 40-50FPS), Crysis3 High (30-50 FPS).
Srovnání PS4 vs R7260x: http://www.youtube.com/watch?v=-cZGw92feB0

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak ještě jednou. GPU PS4, které má o 70 % vyšší propustnost sběrnice a o 45 % vyšší fill-rate než R7 260X je na úrovni R7 260X? Reálně je ze současných grafik PS4 nejblíže OC modelům HD 7850 nebo R7 265. Pokud se jejich výkonu neblíží, je nejpravděpodobnější příčina v softwarových rezervách PS4.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Výkon R7 260x je 1,97 TFLOPS. Výkon HD7850 je 1,76 TFLOPS. PS4 má grafiku na úrovni HD7850, ale oproti HD7850 má samozřejmě grafika v PS4 nižší výkon i díky nižším taktům jádra i pamětí s ohledem na požadavek nižší spotřeby a dlouhé životnosti. Takže pochybuji, že by lépe vyladěný SW něco na tom nějak zásadně změnil!

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mno za 13 tisic bych tam FX 6300 nedaval, kdyz ji prekonava ve vykonu ve hrach i dvoujadrova I3 ...... ta ovsem prekonava to skoro osmijadro v PS4 take.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Dvoujádrová i3 by mohla osmijádrový Jaguar překonat v desktopu, kde v důsledku DirectX nedokážou hry efektivně využít vícejádrové procesory. V případě konzolových API ho ale nepřekoná ani omylem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud porovnáme výsledky Core i3 a Kabini v Cinebench r11.5, získáme opačný obrázek:
Kabini 4C @ 1,6GHz: 1,6 bodu
Haswell Core i3-4130: 3,6 bodu
Haswell Core i3-4360: 4,0 bodu
I pokud by se výkon Kabini ideálně škáloval s počtem jader, výsledek při 8C by byl pouze 3,2 bodu.
Tedy v aplikaci, která se opravdu výborně škáluje s počtem jader a která navíc do té míry sedí Kabini, že v IPC překonává Richland by nebylo schopno konkurovat ani v 8C konfiguraci.

Kabini má své výhody (sám jsem si jej koupil), ale výkon k nim nepatří ani omylem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Netvrdil jsem, že k výhodám Kabini patří výkon. K výsledkům. 1. Srovnáváš osmijádrový Jaguar s modely i3, které mají TDP zhruba 2,5× vyšší. 2. Osmijádrový Jaguar v Xboxu neběží na 1,6, ale na 1,75 GHz (některé zdroje uvádějí, že 1,6GHz PS4 verze pro změnu podporuje boost). 3. Jak souvisí Cinebench s herní zátěží? Pokud se podíváš na výsledky v Mantle, což je API téměř totožné s tím, co používají konzole, jsou rozdíly mezi procesory AMD a Intelu výrazně nižší než rozdíly naměřené v Cinebench. S jistotou tak můžeme říct pouze to, že Cinebench nevypovídá o herním výkonu pod konzolovými API, o nichž byla řeč.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ad 1) nesrovnávám to já, ale vy v příspěvku na který jsem reagoval a dospěl jste k nesmyslu ohledně výkonu, který jsem vyvrátil. Vaše srovnání jasně znělo na výkon nikoliv TDP, tak slovy kocoura "co to tady meleš vořechu?"
ad 2) i pokud je to 1,75 (tedy teoreticky "až" 3,5b), stále by to bylo pod úrovní nejslabšího i3
ad 3) Cinebench jsem uvedl jako ideální případ pro Kabini (ideální škálování s jádry, relativně vysoké IPC Kabini) . Jakákoliv jiná zátěž dopadne pro Kabini hůře.
ad zbytek) nižší rozdíl stále znamená rychlejší i3

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Je pekne ze si zahrajem na 8 rocnim Playstation 3 nebo Xbox-u 360 moderni hry i dnes zatim co podobne stary pocitac by to "nezvladal" jenze o cem to je kdyz i kvalita tech textur je proste bidna/osekana, proste podporu novych technologii a hruby vykon jednoduse neoklamou. Kdyz vidim jak ty hry vypadaj na PC a jak na konzolich tak mimo exkluzivity je to primy des. Jakoli je konzole system sup hru dej a hrej lecinejsi a nenarocnejsi na spravu tak je proste podradnejsi a osekanejsi co se postupne hlavne v roli Playstation 4 jenom potvrzuje. Jako prominte ale abych dal 400€ za neco co mi neprehra obycejnou MP3-ku, nebo AVI soubor, nezna v roce 2014 neco jako DLNA streaming, k prehravani Blu-ray musim podstoupit update a naslednou aktivaci s tym ze palene nosice to nezna a CD disky uz vubec(je jedno ci original nebo kopie) a navyse mi hry z 3 predchozich generaci lezi ledem s tym ze to ma jenom 2xUSB porty tak to absolunte ne, nak si s tym otvorene reknu Sony vytre prdel. Tahle "znacka" uz davno neni symbolem kvality, podpory nebo ze mam cekat bohate prislusenstvi od ni prodaneho tovaru. Koupe Playstation 4 nebo Xbox-u One je otevrene pekna pitomost, jeste dnes v roce 2014 to nezna nativni FullHD, o UltraHD nemluve, slibovali hory doly kvalitnych titulu a zatim nestekl ani pes. Tyhle konzole sou proste cinsky tradicni pasovy vyrobek a od toho cekejte kvalitu a podporu pricem sliby si automaticky muzte psat na toaletni papir...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

tak v momentě vydání PS3 a Xbox360 taky nebyly dokonalé... hodně věcí přinesli až novější vydání, popř. update softwaru.
ale musím uznat, že je zarážející,že v době vydání PS3 a Xbox360 byli někde na úrovni high-end PC, zato nové XboxOne a PS4 jsou někde na úrovni středního segmentu...

a úplně mě dostala zpráva jedné firmy (nebudu jmenovat) která prohlásila, že XboxOne se v ČR bude prodávat za 15000,- !!! (teď už to snad spadne, když už to bude bez Kinectu)

proto se rozhodně do žádného nakupování nepohrnu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, jestli mají lidé krátkou paměť, nebo čím to je... Specifikace PS3 a Xbox 360 byly na úrovni high-endu v momentě, kdy se dostaly na veřejnost - nikoli v momentě, kdy byly konzole vydané. Nvidia vydala 256bit G70 v polovině roku 2005, přičemž Playstation 3 vyšla před Vánoci 2006 a její grafický čip měl 128bit sběrnici a oproti G70 poloviční počet ROP.

Playstation 3 byla vydána 11. listopadu 2006, tedy přesně 3 dny po GeForce GTX 8800 / G80 (8. listopad 2006), která oproti ní měla 3× širší paměťovou sběrnici (384bit oproti 128bit), 3× více ROP (24 oproti 8) a 3× vyšší aritmetický výkon (tady sice záleží, jak to budeme počítat, jde o odlišné architektury, ale zhruba jde o 346 vs. 106 GFLOPS).

Xbox 360 byl vydaný 2 měsíce před Radeonem X1950 XTX, který disponoval aritmetickým výkonem 374 GFLOPS (opět záleží, jak budeme počítat), zatímco GPU Xenos v Xboxu dosahoval sdílených 240 GFLOPS.

Minulá generace konzolí v žádném případě nebyla srovnatelná se soudobým high-endem, maximálně s o generaci starších high-endem. GPU Xenos v Xboxu bylo pokročilejší technologicky, nikoli výkonnostně.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Specifikace PS3 mozna nebyly na urovni high-endu v dobe vydani, co se grafickyho cipu tyce, ale sila PS3 byla v sedmi jadrovym CPU, kvuli kterymu PS3 skupovali vedci na paralelni vypocty...
To ze byl hur vyuzitelnej pro hry je dalsi vec.
Ale duvod proc sou PS4/Xbox One relativne slabsi nez PS3/Xbox 360 je ciste cena. PS3 se v dobe vydani prodavala minimalne o 50% draz nez PS4.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nechci nějak obhajovat nové konzole, ale spousta lidí je zde v srovnání výkonnosti s PC úplně mimo, protože zapomíná na další podstatný fakt. A tím je spotřeba.

V době uvedení PS3 a Xbox 360 byly grafiky s molexem, 1x šestipin a nejžravější monstra kvůli který se měnily zdroje byly 2x6pin GTX8800. Teď jsou grafiky s 2x6pin standardem herního mainstreamu a highend má 6+8 nebo 2x8pin.

Takže když tady někteří porovnávají výkon s herními PC, tak ať si laskavě uvědomí, že Xbox One bere v plné zátěži 110W a PS4 do 140W.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Já Vám tady nechci kazit radost z hádání se, ale nezapomínáte náhodou na to, že Xone i PS4 nativní 1080p ve většině případů nedávají a je to upscalovaný, zatím co se to tu srovnává s plnotučným 1080p na PC?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.