Sony si zapřeháněla, sliby o rozlišení a FPS na Playstation 4 ne vždy dodrží
Sony ráda srovnává rozlišení Playstation 4 s rozlišením, které pro stejné hry nabízí Xbox One. Nejednou už došlo na situaci, kdy vyšlo najevo, že takové srovnání nemusí být vždy košer - například v důsledku použití jiné (či žádné) úrovně anti-aliasingu, nebo i z toho důvodu, že podporované rozlišení pro Xbox v průběhu času stoupá (v důsledku optimalizací, na nichž je grafických procesor Xboxu vybavený ESRAM o něco výrazněji závislý). To byl případ takového Titanfallu, který původně v Xboxové verzi mířil na 720p, oficiálně vyšel na 792p (nativní rozlišení Xboxu One) a studio pracuje na zvýšení na 900p.
Tentokrát to Sony ale poněkud přepískla (jestli se ztotožníte se slovem „lhala“ jako zahraniční média, nebo je vám bližší eufemizmus, který jsme použili v nadpisu, necháme na vás :-). Pro hru Watch_Dogs totiž inzerovala hraní v 1080p při 60 FPS, což ve srovnání s Xboxem One (792p při 30 FPS) vypadalo jako nebe a dudy.
„Hack everything as you make your way through Chicago’s underground as you experience Watch_Dogs in a way that only PS4 can provide, at 60 Frames Per Second in 1080p.“
Když vyšlo od vývojářů hry najevo, že finální verze Watch_Dogs ve skutečnosti míří na 900p při 30 FPS, slibovaných 1080p@60FPS se ze stránek Sony v tichosti vytratilo - bez jakéhokoli vysvětlení, omluvy či zdůvodnění. Údaj uvedený studiem je mnohem blíž hodnotě pro Xbox a rozdíl v rozlišení tak odpovídá i rozdílu v hrubém výkonu obou konzolí, který se pohybuje na úrovni pár desítek procent. Zatímco pro 900p při 30 FPS je třeba necelých 30 % hrubého výkonu nad Xboxem, pro dosažení původně slibovaných 1080p 60FPS by bylo třeba téměř 4× více hrubého výkonu, který zkrátka Playstation 4 nemá kde vzít.
Pokud si Xbox díky ESRAM bude schopen dovolit kvalitnější anti-aliasing, pak po rescalingu 792p na 1080p nebude co do subjektivního rozlišení oproti 900p zvětšených na 1080p žádný viditelný rozdíl. Daleko větší roli na celkovém vizuálním dojmu bude hrát kvalita textur a efektů.