Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Sony si zapřeháněla, sliby o rozlišení a FPS na Playstation 4 ne vždy dodrží

Některé praktiky, které Sony používá při konkurenčním boji s Xbox One jsou na hraně, některé jsou už za čárou. Příslib hraní v 1080p při 60FPS lákal zájemce o hru Watch_Dogs ke koupi Playstation 4. Realita ale bude jinde.
Watch Dogs 01

Sony ráda srovnává rozlišení Playstation 4 s rozlišením, které pro stejné hry nabízí Xbox One. Nejednou už došlo na situaci, kdy vyšlo najevo, že takové srovnání nemusí být vždy košer - například v důsledku použití jiné (či žádné) úrovně anti-aliasingu, nebo i z toho důvodu, že podporované rozlišení pro Xbox v průběhu času stoupá (v důsledku optimalizací, na nichž je grafických procesor Xboxu vybavený ESRAM o něco výrazněji závislý). To byl případ takového Titanfallu, který původně v Xboxové verzi mířil na 720p, oficiálně vyšel na 792p (nativní rozlišení Xboxu One) a studio pracuje na zvýšení na 900p.

Tentokrát to Sony ale poněkud přepískla (jestli se ztotožníte se slovem „lhala“ jako zahraniční média, nebo je vám bližší eufemizmus, který jsme použili v nadpisu, necháme na vás :-). Pro hru Watch_Dogs totiž inzerovala hraní v 1080p při 60 FPS, což ve srovnání s Xboxem One (792p při 30 FPS) vypadalo jako nebe a dudy.

„Hack everything as you make your way through Chicago’s underground as you experience Watch_Dogs in a way that only PS4 can provide, at 60 Frames Per Second in 1080p.“

Watch Dogs 02

Když vyšlo od vývojářů hry najevo, že finální verze Watch_Dogs ve skutečnosti míří na 900p při 30 FPS, slibovaných 1080p@60FPS se ze stránek Sony v tichosti vytratilo - bez jakéhokoli vysvětlení, omluvy či zdůvodnění. Údaj uvedený studiem je mnohem blíž hodnotě pro Xbox a rozdíl v rozlišení tak odpovídá i rozdílu v hrubém výkonu obou konzolí, který se pohybuje na úrovni pár desítek procent. Zatímco pro 900p při 30 FPS je třeba necelých 30 % hrubého výkonu nad Xboxem, pro dosažení původně slibovaných 1080p 60FPS by bylo třeba téměř 4× více hrubého výkonu, který zkrátka Playstation 4 nemá kde vzít.

Pokud si Xbox díky ESRAM bude schopen dovolit kvalitnější anti-aliasing, pak po rescalingu 792p na 1080p nebude co do subjektivního rozlišení oproti 900p zvětšených na 1080p žádný viditelný rozdíl. Daleko větší roli na celkovém vizuálním dojmu bude hrát kvalita textur a efektů.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Sony si zapřeháněla, sliby o rozlišení a FPS na Playstation 4 ne vždy dodrží

Pondělí, 19 Květen 2014 - 12:35 | BlackRider | Specifikace PS3 mozna nebyly na urovni high-endu...
Pátek, 16 Květen 2014 - 16:14 | ptipi | ad 1) nesrovnávám to já, ale vy v příspěvku na...
Pátek, 16 Květen 2014 - 15:03 | Tom Miki | Výkon R7 260x je 1,97 TFLOPS. Výkon HD7850 je 1,...
Pátek, 16 Květen 2014 - 13:30 | no-X | Tak ještě jednou. GPU PS4, které má o 70 % vyšší...
Pátek, 16 Květen 2014 - 09:28 | Libor Míšek | Já Vám tady nechci kazit radost z hádání se, ale...
Pátek, 16 Květen 2014 - 07:11 | Tom Miki | No právě, že R7 260x by měla být +- na úrovni PS4...
Čtvrtek, 15 Květen 2014 - 23:38 | no-X | Mohu to říct snadno proto, že prostě pomalejší je...
Čtvrtek, 15 Květen 2014 - 23:23 | Razee | Nechci nějak obhajovat nové konzole, ale spousta...
Čtvrtek, 15 Květen 2014 - 23:15 | no-X | Netvrdil jsem, že k výhodám Kabini patří výkon. K...
Čtvrtek, 15 Květen 2014 - 20:15 | ptipi | Pokud porovnáme výsledky Core i3 a Kabini v...

Zobrazit diskusi