Sony prodala přes 50 milionů Playstation 4, poptávka po hrách stoupla
K příležitosti probíhající Taipei Game Show upřesnil šéf japonské pobočky Hiroyuki Oda čísla o prodejích Playstation 4, kterými se CEO Sony Kazuo Hirai pochlubil v průběhu CES. Všech modelů Playstation 4, což zahrnuje jak původní 28nm verzi, tak výkonnější 16nm Playstation 4 Pro a 16nm Playstaion 4 Slim, se celosvětově prodalo 53,4 milionu. Ač to může popírat koncept herní konzole, podařilo se Sony rozdělením nabídky do dvou cenových a výkonnostních úrovní oslovit daleko více potenciálních zájemců, takže během tří měsíců prodala tři miliony zařízení.
Chválí si i zájem o software. Za éru Playstation 4 bylo prodáno 401,1 milion u her (k okamžiku dosažení 53,4 milionu konzolí) a 409,1 milionu her aktuálně, což znamená, že ke každé konzoli si její majitel pořídí v průměru 7,51 her. Podle analytika Daniela Ahmada jde o vysoké číslo - přinejmenším vyšší než u jiných konzolí, kde je tato závislost známá. V okamžiku prodeje prvních 50 milionů Playstation 2 si uživatelé pořídili 308 milionů kopií her, což znamená 6,16 her na konzoli. Nintendo Wii pak dosáhlo poměru 7,1 v době dosažení padesátimilionového jubilea.
Sony bude stávající strategie fungovat dobře přinejmenším ještě po tři kvartály, kdy se situace na trhu významně nezmění (nepředpokládáme, že by zájemce o Playstation přetáhl Nintendo Switch). Během podzimu se očekává vydání konkurenčního Xbox Scorpio, s jehož pomocí dojde k podobné, ale ještě širší diferenciaci nabídky u Microsoftu. Scorpio má přinést o více než třetinu vyšší výpočetní výkon, což v kombinaci s o generaci novější architekturou může přinést výkon až o polovinu vyšší. Na volbě zákazníků vybírajících podle exkluzivních titulů to patrně mnoho nezmění, ale zákazníky hledící na výkon a případně podporu 4k Blu-ray, by to vliv mít mělo. Jak velký, to teprve uvidíme.