Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sony znovu předvede autostereoskopický 3D (360°) displej

No, ale pro hry, nebo animovana (pocitacove generovane) videa to muze byt pouzito jiz dnes :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt, ale takové video by bylo buď 360x větší, nebo by musel být nějak zaznamenán "zdroj" a až softwarově převedeno do tohoto filmu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi těžko, neboť "autostereoskopický displej má rozlišení 96×128 bodů"(zatím)... což by se Vám asi moc nelíbilo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je druhá věc, ale myslím si, že nebude až takový problém ho zvětšit a zlepšit rozlišení. Spíš to bude nákladné.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel nemohlo, současná 3D grafika je řešená tak, že se korektně vykreslujou jen části, které odpovídají úhlu pohledu zobrazovaném na monitoru. Dalo by se to částečně obejít tím, že by se nějakým způsobem snímal úhel, ze kterého se na to pozorovatel dívá a pro ten by se vykreslovalo, ale jakmile bys měl víc pozorovatelů, nemohlo by to fungovat. Pak by bylo nutné buďto vykreslovat každý objekt kompletně ze všech stran (na což současný hardware není koncipovaný), nebo pro každý frame vykreslit např. 360 záběrů z různých úhlů (tzn. framerate by klesl na 1/360 = také nepoužitelné)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No kdyby na tom zapracovali a integrovali geometrickou a rasterizační jednotku přímo do zařízení mohlo by to fungovat bez problémů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IMHO je to len zalezitost ovladacov. Ak je mozne vykreslit 3D scennu z dvoch uhlov (napr dnesna nvidia 3D vision), tak nie je problem to spravit aj z 360 uhlov. Navyse pri tak nizkom rozliseni, by na to mohol stacit aj "normalny" HW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Framerate by neklesl na 1/360 kdyz by se to optimalizovalo (vetsina vypoctu by byla spolecna). Klesl by rekneme na 1/10 a to uz by moderni grafiky (rozumej ty ktere se dostanou na trh za pet let) utahly ...

Budoucnost je rozhodne v tomhle. Nic jineho ty graficke karty s 2kW vykonem nezduvodni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Odkdy grafické karty vyrábějí elektřinu ? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tepelnym vykonem. Dnesni chipy musis porovnavat s rychlovarnymi konvicemi a elektrickymi varici.

(No dobre, tak prikonem no ...)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je hodně optimistický odhad. U stereoskopického zobrazení to není až takový problém, protože jde o dva velmi blízké úhly, takže není vykreslováno o mnoho povrchů více. Jenže při 360° je vidět prakticky všechno a veškeré technologie pro eliminaci skrytých povrchů (a tedy pro dosažení současného výkonu), které jsou výsledkem cca desetileté práce, by přišly v niveč. Krom toho je naprosto nesmyslné předpokládat, že by to na běžných kartách mohlo nějak rozumně fungovat - 360 frame-bufferů a 360 Z-buferů by při běžných 1920x1080 a MSAA 4x zabralo přes 23GB grafické paměti. Dokážeš mi vysvětlit, jak by tohle mohlo běhat na současném grafickém hardwaru? :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

zariadenie v sprave ma rozlisenie 96×128. Myslim, ze to by sucasny HW zvladol. Netvrdim, ze single gpu, ale urcite by sa to dalo. IMHO je to len otazka ovladacov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ani pri 360 neni videt vsechno. Spousta veci je "uvnitr" nebo mimo obraz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já jenom pochybuju, že takto někdy budou natáčeny filmy. To by pak pomalu ztrácela na významu práce kameramana a režiséra, když by jste se mohli podívat odkudkoli, a navíc by se muselo použít mnohem více trikových scén.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3D animace s timto nemá nejmenší potíže.
- Navíc bych řekl, že už dnes je možné vyrendnerovat obraz, tak aby byl nerozeznatelný od toho natočeného kamerou. ( V rozlišení 96×128 určitě :-D )
- Kamera je mrtvá věc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro film je toto řešení samozřejmě naprosto nepoužitelné. Úhel kamery dramaticky ovlivňuje vyznění scény, a nelze jej nechat na prostém konzumentovi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dalo by se resit tak ze mas jeden "hlavni" uhel s predpokladem ze divaci jsou nahlouceni pobliz tohoto hlavniho uhlu pokud se zrovna nechteji na neco podivat ... (tj. poprve se budes koukat z hlavniho uhlu, potreti az budes hledat kde zustali hobitovy tenisky uz budes obchazet ...)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V dnesnom ponimani filmu urcite. Date ale ruku do ohna za to, ze tomu tak bude aj za 20-30 rokov?
Podla mna je dnesny boom 3D TV a filmov len taky experiment, ako zvysit zazitok z filmu, resp. ako viac vtiahnut divaka do diania na platne/obrazovke. Pochybujem, ze to takto zostane. Urcite sa to posunie niekam dalej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za 30 let určitě nebudou diváci obíhat zdroj signálu, ani se nebudou se změnou scény přesouvat, aby "líp viděli". Pokrok v multimediální zábavě vidím jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde? (btw v podstate suhlasim s tym "neobiehanim zdroja")

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V hologramech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme ze nedam ruku do ohne za predpoved vztahujici se k dobe pobliz technologicke singularite :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Plných 360° je pro začátek zbytečně moc. Stačilo by pokrýt jen 180°. A kamer by také mohlo být méně, dejme tomu po 10° a zbytek by se mohl nechat interpolovat. Horší je s šířkou přenosového pásma k uživateli a s výkonem HW...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vykon HW je jen otazkou casu a japonci maji dost tluste pripojeni k internetu uz ted.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem psal "pro začátek". Jde hlavně o to co je možné teď. Jasně, že za pár let tu bude plné 360° 3D. Docela by mě zajímalo, jestli se někdy dostaneme k představě StarTrek doktora na USS Voyager ( Emergency Medical Hologram Mark I ) případně Holodeck.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S touto technologií asi těžko. To by vyžadovalo průlomové objevy ve fyzice a technologii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IMHO aspon v zobrazovani by sme to mohli urobit uz dnes.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nekdy? Jestli se navzajem nepozabijime tak urcite. Vesmir ceka. Ale myslim ze nejmene 50 let si jeste pocka ... (mysleno ze behem nasledujich 50 let se do vesmiru dostane radove stejne lidi jako behem predchozich 50 let ...).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkrátka se ukazuje, že máme na výběr dvě možnosti: standardní "pseudo 3D" (stereoskopické obrázky) natočené z jednoho úhlu, nebo reálné 3D (autostereoskopické), kde bude možné sledovat objekt ze všech stran. Hádám, že to vyhraje standardní pseudo 3D, protože nikdo opravdu nebude chtít pozorovaný objekt obíhat, dokonce ani mávat hlavou ze strany na stranu, aby viděl kousek "za roh". Divák je zkrátka designován coby statický objekt.

3D v masivním měřítku má tedy budoucnost (pokud ji má) pouze coby stereoskopický obraz na ploše sledovaný bez jakýchkoli dalších pomůcek (brýle apod.) kýmkoli (nikoli pouze jedním člověkem, jehož bude něco sledovat, aby mu to dokázalo naservírovat správný obraz).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT, ale ved "pseudo 3D" nemusi vyzerat len ako okno do ineho 3D sveta - tak ako si to teraz razi cestu skrz "nVidia 3D vision like" televizory. Viem si predstavit, ze napriek tomu, ze bude divak designovany ako staticky objekt, tak "veci" z filmu nebude sledovat v malom zobrazovadle pred sebou, ale budu sa volne pohybovat okolo neho.
To uz ale hranici z holografiou a "pseudo-autostereoskopiou" - na niektore veci sa "budu dat vidiet" len z jedneho (dvoch) uhlov, ale ine z viacerich - napriklad sedim na gauci pred "zobrazovadlom", sledujem scenu, kedy ja ako divak sedim v trave uprostred dostihovej drahy a okolo mna precvalaju kone. Kym su predomnou, tak ich vidim len ako stereoskopicky obrazok, ale akonahle okolo mna prefrndzia, tak mam moznost obratit hlavu a vidiet ich v okamihu ked su vedla mna z boku.
Tak nejak si predstavujem, ze bude vyzerat evulucia sucasneho 3D filmu... :-)
Co vy ostatny na to? Je to blud? Podla mna je to presne to, co sa snazia uz dnes naznacit na marketingovych materialoch vyrobcovia 3D televizii a monitorov. A vlastne je to nieco, co sa objavuje na marketingovych materialoch uz pekne dlho, len doteraz to vacsinou malo mat suvis so zvukom, pripadne s kvazi kvalitou obrazu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to je zcela střízlivý odhad - jak jsem uvedl výše, budoucnost je v hologramech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, já se obávám, že se jí nedožiju ;).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doporucujem obavy nahradit vierou v tvrdenia pana Kurzweila - vyvoj je exponencialny: http://www.transhumanismus.cz/blog.php?time=040614#365
;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Depends. Kolik si muzes dovolit investovat do sveho zdravi? Dozit se 200 let bude asi jeste nejakou dobu drahe ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:-)))
Sice sa dozijem holografickeho 3D v obyvacke, ale pri prvom akcnom filme ma budu musiet resucitovat, lebo dostanem infarkt pri uhybani sa letiacemu vybuchnutemu autobusu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prestehuj se do Svedska. Tam budou duchodci dostavat kardiostimulator k holografickemu 3D zdarma v ramci pojistky :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak v tomto nesouhlasím.
- Myslím, že do budoucna vyhraje skutečná 3D scéna s real-time rendneringem filmů.
- Nárust objemu dat z DVD -> BR -> 3D BR -> (4K) je naprosto šílenej a zbytečnej.
- 3D scéna umožní rendner do jakéhokoliv rozlišení, přičemž objem vstupních dat zůstane stejný. (Obdoba bitmapového a vektorové obrazu)

Druhá věc je, že v budoucnu můžete mít v obýváku několik televizí(projektorů) a Váš byt se stane součástí dějiště filmu. Děj filmu se může odehrávat kolem Vás-vepředu,vzadu,vlevo,vpravo.
- Můžete bydlet ve vedlejším bytě kde se stala vražda.
- Váš byt se může proměnit v hvězdnou loď nebo bunkr, kde kolem vás zuří válka.
- Tady už těch dat je tolik (4x BR-1080p pro 4 TV), že rendner na 4 dipleje bude jednodušší.
- Navíc to umožní aby obraz reagoval na svého diváka. Jdete k přední televizi a uvidíte více-tak jako když jdete k oknu.

Ve hrách může tohle fungovat už dnes.
- Stačí jen to správné "demo"(kino+film) aby to lidem ukázalo možnosti technologie.
- Souhlasím, že divák je téměř statický. Proto děj dema musí být vytvořen tak aby s tím počítal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ad "Druhá věc…"
Teda promiň, ale tohohle už bych se snad dožil i nerad :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"dokonce ani mávat hlavou ze strany na stranu, aby viděl kousek "za roh"

Neříkej mi, že jsi nikdy nehrál FPS a v zápalu boje neuhýbal hlavou? :) Podle mě záleží na obsahu, pokud je pravda, že videoprůmysl táhne porno, tak si tohle umím představit velmi dobře. Už žádné zpackané snímání nějakým amatérem s kamerou (zbytečné detaily, nepřehledné úhly... ;)), ale pěkně v klidu obhlížení celé scény ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když hraješ hru, tak uhýbáš. Jsi součástí děje, ovlivňuješ ho a tudíž se hýbeš tak nějak instinktivně, protože kdybys totéž dělal v reálu, taky se uhneš. Zatímco když v reálu něco sleduješ, neuhýbáš se a snaha pohlédnout za roh je jen okrajová. Leda by na tebe něco letělo, ty ses lekl a instinktivně uhnul. To ale nesouvisí se snahou pohlédnout za roh ;).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, že zatím tohle nikdo nerealizoval.
- Lidi si mysleli, že nebudou potřebovat vybírat peníze z bankomatu a že 4 místný PIN si nikdo nebude chtít pamatovat.
- Pozná se to až to někdo lidem představí :-)
- 3D scéna má ale výhodu, že ji můžete "downgradovat" na 2D-kamera by měla předem určenou polohu, tak jako v současných filmech.
- Obdoba Duke Nukem Manhatan Project, který je 3D, ale zobrazen jako 2D plošinovka ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT, nikdy som (zial) nebol v imaxe (tam je to co idem popisat vraj celkom normalne a bezne). Jediny seriozny 3D zazitok som mal z Avatara a "nvidia 3d vision" like pozerania s okuliarmi v kine. Napriek tomu boli v tom filme, a pri tej technologii, miesta, kedy objekty vystupovali z obrazovky a nachadzali sa "na dosah ruky". Nedalo sa sice na ne dobre zaostrit, ale viem si zivo predstavit, ze toto su presne prvky, ktore mozu "ozivit" film a ktore mozu vyvolat v divakovi chut "pozriet sa za roh".
To iste sa da samozrejme pretransformovat aj do 3D hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je docela smutné, když musí nové technologie oživovat film. Vypovídá to o kvalitě filmu, hercích a tak. Samozřejmě nemám na mysli dobré triky, těch nebude nikdy dost. Ale 3D technologie je jen wow efekt, který nemá se samotným filmem nic společného. Avatara jsem viděl ve 2D (na 3D verzi bych se při současných technologiích nevydržel dívat déle jak několik minut) a tak celkem i vím, že ten film vlastně není nic tak senzačního a úžasného (v podstatě je to ne úplně korektně zpracovaná stará DOSová hra Albion ;). Senzační ho z toho dělá jen ta 3D technologie. Mít poblíž kino, které promítá 3D "neblikající technologií", tak se na to asi zajdu podívat, neboť vím, že ono to opravdu vypadá hezky :). Viděl jsem pár ukázek 3D, včetně těch, kde obraz vystupoval "před" zobrazovací plochu. Vždy ale šlo o blikající technologii, kterou jsem prostě neskousl. 240Hz monitor jsem ještě neměl tu čest vidět, ten by mi asi nevadil (100Hz CRTčka jsem byl schopen snést, ostatně i muj Paňák reguluje jas podsvícení zhruba 100Hz blikotem, protože jsou to ale trubky, nejsou přechody tak nechutně ostré).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.