S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Protože tvůrci nového STALKERu vydali i praktický benchmarkovací nástroj, který vyhodnotí minimální, průměrnou i maximální hodnotu fps v různých režimech, tak i tentokrát si prověříme tuto hru. Opět v rozlišení 1920×1200.
def, enh full dyn dx10, 4× msaa
high, enh full dyn dx10, 4× msaa
extreme, enh full dyn dx10, 4× msaa
ultra, enh full dyn dx10, 4× msaa
def, enh full dyn dx10, 0× msaa
high, enh full dyn dx10, 0× msaa
extreme, enh full dyn dx10, 0× msaa
ultra, enh full dyn dx10, 0× msaa
def, full dyn, 0× msaa
high, full dyn, 0× msaa
extreme, full dyn, 0× msaa
def, objects dyn lightning, 0× msaa
high, objects dyn lightning, 0× msaa
extreme, objects dyn lightning, 0× msaa
Pokud vás podrobné výsledky z mnoha různých nastavení nezajímají, podívejme se spolu opět ve stručnosti na průměrný framerate shrnutý do grafu. Nejprve Radeon HD 4870 z minula:
A nyní Radeon HD 4890:
Nárůst výkonu pro nastavení, které nevyžaduje moc výkonu grafiky, je minimální, zde bych i konstatoval, že bude na vině nestíhající CPU. Jakmile ale přitopíme pod kotlem, rozdíl se zvětší a například u Ultra nastavení v nejvyšší kvalitě může být v 1920×1200 rozdíl 35,25 versus 39,0 fps v nějaké vypjaté pasáži znát. Minimální fps totiž vzrostlo z 19-23-26-14 fps na 22-21-30-17 fps (+16, -9, +15, +21 %). Stále to není dokonalé, ale SunShafts bude jistě činit problémy v takovýchto nastaveních i příští generaci GPU.