S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Protože tvůrci nového STALKERu vydali i praktický benchmarkovací nástroj, který vyhodnotí minimální, průměrnou i maximální hodnotu fps v různých režimech, tak i tentokrát si prověříme tuto hru. Opět v rozlišení 1920×1200.

def, enh full dyn dx10, 4× msaa

high, enh full dyn dx10, 4× msaa

extreme, enh full dyn dx10, 4× msaa

ultra, enh full dyn dx10, 4× msaa

def, enh full dyn dx10, 0× msaa

high, enh full dyn dx10, 0× msaa

extreme, enh full dyn dx10, 0× msaa

ultra, enh full dyn dx10, 0× msaa

def, full dyn, 0× msaa

high, full dyn, 0× msaa

extreme, full dyn, 0× msaa

def, objects dyn lightning, 0× msaa

high, objects dyn lightning, 0× msaa

extreme, objects dyn lightning, 0× msaa
Pokud vás podrobné výsledky z mnoha různých nastavení nezajímají, podívejme se spolu opět ve stručnosti na průměrný framerate shrnutý do grafu. Nejprve Radeon HD 4870 z minula:

A nyní Radeon HD 4890:

Nárůst výkonu pro nastavení, které nevyžaduje moc výkonu grafiky, je minimální, zde bych i konstatoval, že bude na vině nestíhající CPU. Jakmile ale přitopíme pod kotlem, rozdíl se zvětší a například u Ultra nastavení v nejvyšší kvalitě může být v 1920×1200 rozdíl 35,25 versus 39,0 fps v nějaké vypjaté pasáži znát. Minimální fps totiž vzrostlo z 19-23-26-14 fps na 22-21-30-17 fps (+16, -9, +15, +21 %). Stále to není dokonalé, ale SunShafts bude jistě činit problémy v takovýchto nastaveních i příští generaci GPU.



















