Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Standardizován VirtualLink, konektor a rozhraní pro VR sety

a i prez to se najde par blbcu co se snazi prodluzovat zivot klasickymu velkymu USB

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

No, blbcu... jasne, ma to spoustu vyhod, ale mne treba USB-C prijde oproti klasickymu Ackovym nebo Bckovymu konektoru dost subtilni. Docela jsem zvedav na mechanickou odolnost v delsim casovym horizontu, zejmena pak v nejakym beznym cinskym provedeni. Nemluve o tom pak takovym konektorem tahat i napajeni pro zarizeni s vetsim odberem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady testovali 1 kus usb-b a usb-c, céčko vydrželo déle (přes 8000 zapojení). Vzorek 1 ks, jistě, ale u mě to trochu rozptýlilo obavu ohledně mechanické neodolnosti typu c.
https://youtu.be/OqtNleXhTRE
P.S. mechanická neodolnost typu c nemá nic spoelčného s hepatitidou typu c, rozumíme si.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, ale já to myslel ve srovnání s A a B (nikoliv microUSB-B, to mi přijde už od pohledu podstatně horší než C a taky to není moc vypovídající, ale setkal jsem se s pár let starým USB diskem s microUSB-B a tam už to blbne fest, když není kabel ve správné poloze; o nějakých 8000 zasunutích se myslím nedá ani hodně zdaleka mluvit). Další věc pak je připojení mobilu, ale co třeba napájení notebooku (desítky wattů) - tam si myslím, že se opotřebení projeví podstatně víc na přechodovým odporu. Ale je to jen můj pocit, třeba čas ukáže, že se jen zbytečně bojím :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok, obávám se ale, že klasický b to céčko moc nenahrazuje - to je port pro arduino a tiskárny, na mobilech, foťácích atd. je typicky micro-b. Jestli někdo bude mít potřebu cpát c do tiskárny nevím, to spíš bude klasika nebo bezdrátové.
Usb-a vs c je 11 pinů vs. 24 na menší ploše, logicky je víc příležitostí k selhání. Na napájení jsem také zvědavý.

Tak či tak, odchází všechno, dva mobily musíme dát do esoterické polohy, jeden micro by druhý kulatá koncovka Nokia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to celkem dává smysl. Jen co se týká toho konektoru na Nokii, hlavně pokud myslíš ten kulatý s menším průměrem, tak tam je třeba občas vzít jehlu nebo možná třeba i kancelářskou sponku, a z konektoru na mobilu vyšťourat nečistoty, co se tam časem usadí, a pak to zase funguje jak má (mám asi 12 let starou Nokii 6233, tak to je osobní zkušenost :) ). Radši to teda dělám při vyndané baterce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tie prepocty mi nejak nesedia - ked jeden DP1.3 dokaze preniest 4k@120Hz, tak 4xDP1.3 dokaze preniest 4x4k@120Hz = 8k@120Hz. Avsak pre VR je potrebne prenasat 2 samostatne streamy pre kazde oko zvlast, tzn. toto rozhranie urcite nebude schopne prenosu 8k@120Hz

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No to by mě zajímalo, proč je pro VR nutné přenášet dva streamy pro každé oko zvlášť :-). Systém sice může detekovat dvě obrazovky najednou, ale frame se stejně odesílá až když jsou dokončeny obě oči. Možná někdy v budoucnosti, až někoho napadne využít pro každé oko samostatnou grafiku, se můžeme bavit o odděleném přenosu. Mimochodem oněch 8K se počítá pro obě oči dohromady. Pro brýle bude podstatný přenos 2x4K Fulldome a na to ten standart má. Tady je pro názornost link na obrázek:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/A_chart_showing_the_...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak ako je tov clanku trosku zmatocne napisane, som to aj ja trocha blbo napisal - samozrejme je potrebny 1 stream pre kazde oko, tzn. pre 4k@VR rozlisenie je potrebny datovy tok 2x4k. Teda technicky ten standard dokaze preniest 8k@120fps, ale 8k@120fps@VR to nezvladne.
BTW Fulldome pri VR nie je potrebne, kedze displeje v okuliaroch su len klasicke dvojrozmerne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„1 stream pre kazde oko, tzn. pre 4k@VR rozlisenie je potrebny datovy tok 2x4k“

Ne, při celkovém rozlišení 4k, tzn. 3840×2160 se používá na každé oko polovina, tzn. 1920×2160. Pokud bychom chtěli pro každé oko 3840×4320, pak by se muselo použít plné 8k rozlišení, tedy 7680×4320, nikoli 2× 4k.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsme se špatně pochopili :D.
Levé oko 4K Fulldome + Pravé oko 4K Fulldome = 8K

Pokud článek mluvil o 8K, pak myslel 8K pro obě oči dohromady, ne pro každé zvlášť.
A pokud se bavíme o brýlích, pak ano, o fulldome se bavíme, protože vytváříte obraz "v polokouli kolem oka", akorát stínítko je jiné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No hodně štěstí. Když se podívám, jak vypadá a jak je ohebný "plný" thunderbolt 3 kabel s nabíjením, tak toto bude ještě oříšek. Ale třeba z toho bude nějaký vývoj a dočkáme se lepších thunderbolt kabelů. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To už nebude metalika :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bezdrat, VR potrebuje bezdrat na nakopnuti mezi lidi.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Přes wifi a podobné frekvence nemožné. Možná tak kdyby to byl adaptivní optický link.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepisu nic o wifi, ale je zrejme, ze u VR je bezdrat docela zasadni pridana hodnota, takze by se to melo poresit. Moznosti tu jsou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vr je snad prvni smysluplna oblast kde vyuzit li-fi? asi tak jsi to myslel ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj asi tak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže konektor pro bezdrátový přenos bude formátu USB-C ;) ...Kupodivu nepřekvapili .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Autor to s pocitanim ponekud prehnal. HBR3 je 8.1Gb/s per lane, krat 4 linky = 32 Gbit. Dale se to jiz nenasobi!!

Takze je tam jeden plnohodnotny DisplayPort 1.3, ktery zvladne bez komprese prenest 4K120, to jest dva 4K60 obrazky. V pripade 4:2:0 (DP1.3) lze jit s FPS na dvojnasobek, nebo si pockat na DP1.4 a skrze kompresi dosahnout stejneho vysledku. A specialitou VirtualLinku jako type C alt mode je zneuziti dvojice USB2 paru (zajistujicich moznost otaceni type C konektoru) jako USB3 gen2 rozhrani - 10Gbit tam a 10Gb/s zpet, po zapocteni rezie efektivne cca 7 Gbit :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na jednu stranu je super vyuzit moznost pripojit tak hrozne vela veci cez usb-c ale uz to nebude take nevyhnutne pre laikov zapojit si PC ako doteraz. Kde vam jediny kabel sadne iba do jedneho konektoru. Ked bude mat aj GPU vyvod pre VR aby si tam ludia nestrkali USB kluce, mysky nabijacky s tym, ze preco to nejde.
Nedavno sa ma brat pytal ci nemam usb-a na usb-a kabel lebo si chce preniesť data medzi dvomi notebookmi.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

jj, vyhoda mensiho poctu kabelu a teda zasadni ekologicky prinos pro planetu bude utopen v zasadnim narustu odpalenych zarizeni, do kterych budou lidi strkat nekompatibilni konektor se stejnou dirou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Coz je imho blbost protoze se kazde zarizeni musi nejdriv "identifikovat" nezacne jen tak samo od sebe odpalovat zarizeni

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Teorie pekna, bohuzel v praxi odpaluji zarizeni i kabely urcene pro to zarizeni, staci, aby nebyly k zarizeni originalne dodane.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nesmysl.
Pokud dojde k odpálení, stane se to ještě v záruce resp. ihned po zakoupení a to se výrobci vrátí a ten si dá pozor aby se to neopakovalo.
Ve větším měřítku se tohle může stát jen laciným čínským noname výrobcům, kteří to prodávají většinou různě podloudně nebo přes internet bez faktické záruky a v takovém případě dobře jim tak!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To napájení není 27 W, ale až 27 W, povinné je 15 W. U ostatních parametrů je to také takto lajdácky pojato a nebo se tomu článku dá věřit?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kdy uz konecne vymysli nejaky wireless VR dongle, ktery by sis jednoduse zapich do nakeho brain interface primo v lebce a napajeneho zivocisnou elektrikou?
jako maskovani pro dongle v palici by se pouzila obycejna radiovka, aspon by antenka nasla vyuziti, navic by slo ty lidicky i SW ovladat...

BTW: pro mne je u soucasne VR nejvetsim problemem velikost + kabelaz

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.