Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Star Citizen: UHD rozlišení, 8k textury a žádné konzole

Chris Roberts byl vždycky maximalista. Většina jeho her šla bez problémů hrát vždy až na mainstreamovém HW, prodávaném několik let po vydání hry :-)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Může být maximální jak chce, nicméně faktem zůstává, že na rozdíl od típka z ubisoftu, nechčije lidem do tváře :-)

+1
+40
-1
Je komentář přínosný?

jasna paka, konzoliste totiz nejsou lide ze ?

+1
-53
-1
Je komentář přínosný?

Nejsou no. Konzolisti jsou zivocichove, jez nedokazali opustit svet digiher a automatu a presedlat na poradny stroje :-)

+1
+57
-1
Je komentář přínosný?

Presne to same budou ovsem tvrdit konzolisti o pckarich :-)

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

Jenže PC hráči skutečně znají ten objektivní fakt kdo je blázen a kdo letadlo ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslim, ze komentar nad tebou bol napisany dost zrozumitelne. Totiz ked niekto urobi hru s brutalnymi maximalnymi narokmi, tak ked sa rozhodne urobit konzolovu verziu tak ma moznost urobit to tak, ze budu konzolisti plne spokojni. Naopak ked niekto zacne chrlit hry s narokmi prisposobenymi na konzolu, tak na PC to bude vyzerat ako keby to krave z papule vypadlo (nehovoriac o tych tituloch kde si vyrobca neda ani namahu prisposobit ovladanie z konzole na PC tak aby to nebolo uplne dementne). Navyse ma este drzost povedat, ze 30fps je enough a taketo rozlisenie ti predsa musi stacit.
Cize toto nie je o konzolistoch...
1. Vyrabat hry na konzolu, predavat ich iba pre konzolu - OK
2. Vyrabat hry na PC, predavat ich iba pre PC - OK
3. Vyrabat hry na PC, downgradnut ich na konzolu a predavat aj tam - OK
4. Vyrabat hry na konzolu, neurobit nic a predavat aj na PC - na hrane
5. Vyrabat hry na konzolu, neurobit nic, predavat aj na PC a este aj tvrdit, ved toto ti predsa staci a snad je to este aj lepsie - Tak tomu sa naozaj hovori chcat ludom do tvare.

+1
+49
-1
Je komentář přínosný?

Body 1 a 2 nejsou OK. Omezovani na jenu platformu a prakticky nuceny nakup podobneho hw jen kvuli exkluzivite je zvracenost, ktera je pocitacovem/konzolovem svete z nejakeho duvodu akceptovana. Nikde jinde si to bezne nedovoli.
Ekvivalent je ze napriklad jeden serial jde sledovat pouze na jedne televizi, druhy na jine. Pokud chcete sledovat oba musite mit dve jinak stejne televize. Lidi by je za to sezrali. Ale u pocitacu (her) to jaksi nevadi a je to normalni stav.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Prirovnavat hry k inemu mediu. GG

Zvracenost je predavat zmasteny konzolovy port na pc ktory ani poriadne nefunguje a je to na mysi totalne nehratelne.

Serial je video na ktore staci mat minimalne technicke prostriedky na jeho prehratie ktore mozu byt vsade. Od 20 dolaroveho Rpi az po uber smart super 5000$ TV.
Hra je komplexna narocna zalezitost ktora vyzaduje urcity hardware na jej spravny chod a urcite vstupne zariadnia aby ju bolo mozne hrat. Je to AKTIVNA zabava, nie pasivne video.

Ked zacnie niekto davat hry do jednej roivny s ostatnymi mediami tak automaticky jeho nazor je neplatny.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jde o princip co jim ve svete konzoli/pc prochazi a jak se lidi nechaji ochotne odrbavat. Neni vyjimkou ze si lidi kupuji uplne zbytecne vice druhu konzoli te same generace. Vzdyt jak moc se lisi PS4 od XB1? U predchozi kdy byli postavene na vlastnich cpu se dala oduvodnit nemoznost portu, u teto generace je to jen vydirani (kupte si nasi konzoli jinak si nezahrajete tuto hru).
Aktivni x pasivni zabava nema zadne oduvodneni v tomto. Casto je to pouze manazerske rozhodnuti a vysoke castky vyplacene studiu, aby hra byla exkluzivni pro danou konzoli. Stejne manazerske rozhodnuti by slo udelat i u tv ale tam je to neakceptovatelne (to byl duvod prirovnani k jinemu mediu).
Takze dotaz stale zni: proc si hraci stale nechavaji srat na hlavu od vyrobcu konzoli a jejich exkluzivit.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

koukas nato jen z jedne strany a velice zaujate, totez by se totiz dalo napsat i obracene

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Totální kravina. Na exkluzivitě pro platformu není nic špatného. Někdo si udělá konzoli, tak ať na ni vydává hry. Je to byznysový záměr. Nic Víc. Problém ale nastává v okamžiku, když se snaží vývojář vyrejžovat dolary z prodeje na platformě, aniž by se vůbec obtěžoval pro ni hru jakkoli optimalizovat. Prostě ať při prodeji na krabici napíše upozornění, že jde o port, maximální FPS jsou takovéto a že potřebuju k ovládání dual shock - OK beru, hru si nekoupím.

Jenže oni to neudělají. Pak přijde člověk, koupí si to a málem z toho dostane epileptickej záchvat kombinovaný se záchvatem zuřivosti z ovládání. Tak začne hledat. Zjišťuje, jestli problém není v ovladačích, jestli má v pořádku ramky, jestli má updatovaný bios... A ono furt nic. Tak se v posledním zoufalém kroku podívá na internet, jestli tam o tom něco nepíšou - a dozví se, že je to normální. Že to není chyba, ale vlastnost!
A do toho mu nějaký pitomec, který neví, co je to ovladač, z čeho se skládá počítač a na co jezdí naftovej motor, řekne, že je hlupák, protože konzole jsou mnohem výkonnější, než PC, to přece každý ví a vůbec jsou lepší a...
Naštěstí běžný hráč, který si umí složit vlastní počítač, není generálem v Pentagonu, jinak by už lítaly rakety na Redmond a Tokyo. Takže máme na síti flamewary, ve kterých se idioti hádají a občas se mezi ně přidá i normální člověk, když mu rupnou nervy.

No a ve světle těchto informací myslím nebude na škodu prohlásit, že jsem rád, že na PC existuje hra, jež na konzolích nepojede, ale hlavně: Bude využívat PC na maximum, bude vypadat tak, že ještě v příští generaci na ni konzole nebudou mít, ale hlavně proto, že si ji hráči, kteří ji budou hrát, zaplatí sami, takže jim do vývoje nebude mluvit žádný pitomec z reklamního od Sony nebo Microsoftu. (původně jsem chtěl napsat Mrkvosoftu, ale na Sony jsem nevymyslel žádnou urážlivou náhražku).

Pokud tedy má někdo problém s exkluzivitou, tak ať si koupí všecky konzole světa a my pravověrní si svoji konzoli složíme sami a budem na tom hrát to, co si sami zafinancujem, když dovolíte. Howg.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Problem s exkluzivitou mam prave proto, ze si nechci kupovat zadne konzole a nesmyslne omezeni pouze na konzole beru jako formu vydirani - to je pohled uzivatele, obchodni zamer je to z pohledu vyrobce, a to na pohledu uzivatele nic nemeni. A kdyz uz nemaji exkluzivitu vynucuji si vyrobci konzoli paritu - nemelo by to jit na jinych systemech lepe nez na jejich konzoli (minimalne ne na podpobne konfiguraci - tj jsou od optimalizace pro pc spise odrazovani).
Oboje praktiky jsou dusledkem konzolovych vyrobcu snazit se vzbudit zdani ze konzole jsou lepsi a ziskat vic zakazniku. Je zajimave, ze mate problem jednou praktikou ale druha vam nevadi.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Kupte Sony, Microsoft a Valve, spojte to dohromady a zrušte exkluzivitu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Reseni je prave nepodlenout vydirani a kvuli jedne hre nekupovat konzoli kdyz uz mate jiny system. Ale bohuzel hodne lidi podlehne tak se jim exklluzivita vyplati a nezbavime se ji.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Omezovani na jenu platformu a prakticky nuceny nakup podobneho hw jen kvuli exkluzivite je zvracenost"

Televizní stanice vysílají většinou ve stejném formátu. Ale i u nich se najdou vyjímky, kdy si pro přehrání jiného kanálu musíte koupit dekodér (set-top box nebo CA modul). Bez těch dekodérů by jste se na své televizi na některé stanice prostě nemohl dívat.

U konzolí se prostě rozšířil trend "exluzivit".
Pominu-li zaslepené fanoušky nějaké značky, tak se většina lidí u koupi konzole rozhoduje podle exluzivit. Zaujala-li vás série Metal Gear nebo Final Fantasy, tak koupíte PS. Zajímá vás HALO nebo Gears Of War, tak koupíte Xbox.
Neříkám, že je to trend dobrý, ale osobně mi to nevadí.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Koupeni dekoderu/ca modulu se da prirovna koupi hry, nebo popripade koupi ovladace (neco ako koupit kinect k ps4). V porovnani s cenou tv (konzole) je to mala polozka neni to omezeni dostupnosti pouze na urcite tv.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Vazne to na TV nefunguje? Ja viem, ze si myslel HW ale v tomto pripade to je specifikum herneho priemyslu. Na TV to ale tiez funguje a asi najlepsim prikladom je HBO. Chces pozerat HBO a jej produkciu, napr. serialy? Priplat si.
Tie body 1 a 2 sa ti sice pacit nemusia, ale principialne su OK. Su to jasne nastavene korektne pravidla. Tak ako sa niekto rozhodne, ze hru vyda len pod windows a nie aj pod Mac ci Linux, tak sa moze rozhodnut ze to bude PC only alebo Console TM only hra. To ze ta to hneva z principu, OK to beriem. Ale to aj mna principialne hneva, ze hry vychadzaju primarne na widle a nie aj na linux, hoc technicky k tomu castokrat netreba nic alebo len velmi malo (no flame pls. ohladom pouzivatelskej zakladne - nebudem reagovat).

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

HBO je SW. Zaplatit si HBO je jako koupit si hru, popripade platit si PS+ predplatny. Nemusis si kvuli hbo kupovat jinou televizi, protoze si hbo reklo ze na nicem jinem nez na tv od samsungu (max 2 roky stare) nepojede.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Nechápu, co furt máte s tou televizí. Vždyť se na to už nikdo nedívá...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Rika se tomu nazorny priklad na podobne platforme. A jak by byl na ni nesmyslny.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Máte namysli například to, že když si chci pustit běžné kanály, tak si musím koupit tuner, když chci mrknout na satelit, tak si musím koupit jinej tuner a když se chci podívat na kabelovku, tak si musím koupit taky jinej tuner?
A když si chci na kabelovce pustit speciální kanál, tak si musím zaplatit, stejně jako když chci na satelitu speciální kanál, tak si musím taky zaplatit, stejně jako když si chci na tuneru od O2 pustit video on demand, tak si musím taky zaplatit. No a navíc každý ten nekomunikační zábavný tuner má svoje exkluzivní kanály...
Hej! Dyť je to to samý jako u her. Akorát konzole aka tunery jsou konzole a programy aka hry jsou programy...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme ze se za kanaly plati. Kanaly jsou v tomto pripade ekvivalent her. Taky kdyz si koupite konzoli nemate vsechny hry prilozeny a dokupuji se.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Kupit si v roku 2014 kupi herku, co neutiahne 60 snimkov pri fullhd a ocakavat, ze na nej pobezi moderna hra nieje znamkou inteligentne zmyslajucej ludskej bytosti :p

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Strike Commander i Pacifik Strike sly spustit i na 386 DX na 40 Mhz.

Spustit, ale ne hrat - hra byla relativne plynula do chvile, nez se ve vyhledu objevilo nepratelske letadlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

otazkou je, co by Chris povidal o konzolich v situaci, kdy by na SC nevybral tolik kolik vybral? co si budem namlouvat, v jeho situaci kdy ma na vyvoj nekolikanasobne vic nez drtiva vetsina nejvetsich hernich titulu bych se na konzole taky vyprdnul a jel jen jednu vzvojovou lajnu, vydelano vpodstate jiz je, a tak muze vpodstate rozhazovat penize za to, co by v beznem vyvoji s beznyma financema proste neslo :)

otazkou take je, kolika lidem se tohle v budoucnu jeste podari?

k onem 8k texturam, zacina ponich bejt poptavka celkem velka, vpodstate 3 z 5 kseftu co mam pozaduje textury nad 4k, ale zacinam si taky pomalu vsimat ze nastupujici generace grafiku je stejne neumi vyuzivat, a potvrdilo me to nekolik kolegu co si nato takz steyuji, proste dnesni novi tvurci neunej setrit protoze je nikdo nenuti setrit ani ze zadavatelu, ani co se HW tyce, a to vede hlavne k tomu ze textura je sice treba 8k, ale mnohem min kvalitni a hure prostorove vyuzivana nez 4k, takze tohle silenstvi a moda velkych textur bohuzel az prilis casto vede k tomu, ze textury jsou min kvalitni, a zabiraj a vyzadujou jen vic pameti :( ale nepochybuju ze u SC si to Chris ohlida, zrovna on je/byl dost prisnej sef

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Proč Chris vybral tolik peněz? Protože komunita co hraje na PC už má dost těch kompromisů z kompromisů. Je to jako by jste si koupil auto které má výkon motoru 300 kW a pak jste zjistil že palivo co je na trhu umožňuje výkon 200 kW. Tak že komunita si vlastně objednala titul který využije jejich hardware bezezbytku a nebude pochybovat o svých duševních pochodech když si tak výkonný a i drahý hardware koupila a který by byl jinak nevyužit.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

ono to ze vybral tolik penez ma ale i sve neduhy, nyni totiz musi pocitat s tim, ze obrovska spousta lidi co mu penize dali predem, je neda po vydani hry, ale naopak on bude muset te spouste lidi dodat hotovej produkt ktery si predpatili, takze je otazkou kolik veskutecnosti SC nasledne jeste prinese zisku z prodeje samotne hry, a to nepocitam s tim co dal prodavaji okolo jako suvenyry

ve finale nemusi bejt SC vubec tak vydelecnej jak je nyni, ani nemusi mit tak velkou hracskou zakladnu jako projekty placene a vyvyjene standardni cestou, je potreba si uvedomit i to, ze spousta lidi na tu hru neprizpelo beznou castkou kterou dnes stoji "A"cka pri uvedeni na trh, ale ze zaplatili treba i nekolikanasobek s tim ze maj urcite benefity nebo jsou treba uvedeni mezi autory, muzou se natom podilet a podobne, stim vsim musi Chris operovat a pocitat do budoucna, spousta tech lidi totiz nebudou kupci po vidani hry

ono se staci podivat na nejaky rozhovor treba s Danem Vavrou, ze tahle oblast je docela nestabilni, a as jednou prijde pruser, tak se to muze zhroutit velice rychle a nasrat obrovskou spoustu lidi co vydali sve penize, a to by nasledne neskutecne oblizilo prave takovemuto vyvoji a desne pomohlo studiim ktere jedou standardni cestou

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

mám takový pocit, že počet lidí co si předplatilo finální produkt není až tak velký. Velkou část rozpočtu totiž zajistila kick-starterová kampaň a balíčky s přistupem do beta-verze hry.

ale ano, je viděť, že komunita si prostě zaplatila kvalitní hru, protože už je nebavilo stále jenom hrát trapné konverze z konzolí.

Má to ale problém, většina z nás si to nezahraje na svém PC :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

na kickstarteru vybrali jen cca 1/20 celkove sumy, a kdys si projdes cisla, tak zjisstis ze 99% darcu tam ma prislibenou digitalni kopii, zbyle penize vybrali dal na svich strankach a po projiti cifer opet vice nez 95% lidi ma prislibeno digitalni kopii (dohromady vybrali prez $50 milionu)

k druhemu odstavci, jak jsem psal i vejs, to neni o komunite co si zaplatila hru, ale o komunite co chce nahlizet pod poklicku vyvoje hry, no schvalne se zeptej kdekoliv na hernich forech lidi, zda jsou ochotni zaplatit, za to aby mohli sledovat vyvojare a za dalsi penize jim dotoho dokonce kecat :D ano nekdo velice chytrej prisel s tim jak vydelavat na takove cinnosti jako je sledovani a kecani lidem do prace :)

o konzolich to vubec neni, a ver ze pokud by treba Ubisoft (ano ten proklinanej Ubisoft) u nejakeho sveho projektu udelal to same, tedy za poplatek zpristupnil lidem k vyvoji, tak verim, ze natom vyvari mnohem mnohem vic, ostatne nekolik her od Ubisoftu pokorilo v prodejich metu ctvr miliardy dolaru a nektere neni jich mnoho dokonce pulmiliardu dolaru, a to jen na prodejich, ne tohle opravdu neni o konzolich nebo komunite co si zaplati vyvoj hry jen na PC (drtiva vetsina prizpevatelu StacCitizen o tom zda to bude nebo nebude na konzolich netusila do doby, nez to Chris sam rekl)

ja prispel na SC taky, a presto jsem majitelem jak obyvakove konzole, tak handhelad konzole v podobe herniho tabletu, a prispel jsem proste proto ze se me napad a zandry dane hri libej a takovou hru bych chtel hrat, ale to jestli to bude na PC nebo na konzoli je me suma fuk

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

On si to muze dovolit... protoze se stara jen o jednu hru...
Kdyby jste byli herni studio a potrebovali "tvorit" hry jak na bezicim pase tak budete konzolisty oslavovat jako modlu z ktere neustale tecou penize...

Schvalne co bude se vsemi programatory, grafiky, zvukari,........ az hra vyjde. Budou se muset poohlidnout po nove praci :) pokud tedy Chris nezkusi zopakovat SC podruhe...pak potreti...atd.

Kolikrat mu to muze vyjit? :)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Otazka je jestli mu to vubec vyjde poprve. SC je trosku megalomansky projekt, dost diky tomu ze si nestanovil ze zacatku konecny stav a kolik potrebuje penez, ale ze nechal komunitu ladovat do nej penize a SC zacal bobtnat o pridane veci. A hype a ocekavani kolem SC je tak vysoke, ze pokud nebude perfektni a prevratna tak diky zklamani bude hodnocena jako propadak (i kdyz by jinak byla dobra).

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, hype je dolezite ale musia si to ustrazit . Samozrejme pri takomto sposobe financovania sa da aj po oficialnom vydani povedat "Za vybrate peniaze od komunity sme spravili maximum co sa dalo.Pokracujeme vo vyvoji , coskoro nove patche a rozsienia"

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

ano, je to megalomanský projekt.
je to "vesmírný simulátor", ale už v sobě má regulérní FPS střílečku :D

Star Citizen FPS gameplay http://www.youtube.com/watch?v=p-smviTDYNM

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že každá vykonaná práce na projektu jde na veřejnost a prezentuje se, stejně jako se prezentuje i diagram vývoje jednotlivých modulů, tak se dá říct, že tohle přímo nehrozí. Jop, máme tu hype, máte tu solící hráče, ale to je v pořádku. Cena za distribuci bude symbolická, protože bude digitální, a lidi už teď vidí, co dostanou.
Když se odprezentoval modul střílečky, už jsem na pár serverech zachytil, že prý je nemastná, neslaná, takže se dá očekávat, že dojde k přepracování a zapracování nějakých nápadů, aby se to líbilo.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ak spravia dobry multiplayer tak mozu este par rokov vyzit z pridavania plateneho kontentu ,datadisky , DLC /:) Na sposob Warcraftu. A popri tom robit na dacom novom.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

kašlu na konzole

to je aspon slovo

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Keby som mal cas na hry, tak uz teraz setrim na nove PC prave kvoli Star citizen, aj ked 8k ani 4k by som asi nevyuzil.
Osobne povazujem Star Citizen za najocakavanejsi titul. Dllllho som drtil Freelancera a drtil som aj wing commandera (uz od jednicky), takze drzim palce a dufam, ze to bude vynikajuca hra(akymi serie WC a Freelancer urcite boli)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.