Star Citizen: UHD rozlišení, 8k textury a žádné konzole
Na jedné straně studia jako Ubisoft, která se snaží hráče přesvědčit, že framerate ani rozlišení nejsou faktory ovlivňující hratelnost (respektive že čím vyšší framerate, tím méně realisticky hra vypadá) a na druhé straně počiny jako Civilization: Beyond Earth od Firaxis / 2k nebo Star Citizen od Chrise Robertse a Cloud Imperium Games.
Co mají společného? Přístup ke hře a ke hráčům. Firaxis si dala práci s optimalizacemi pro eliminaci latencí (nejen v CrossFire), lagů a dosažení okamžitých a přirozených odezev ovládání (myši) i přesto, že výsledek takového snažení grafy recenzí nezachytí. Cloud Imperium Games zase přinese hráčům titul nativně podporující UHD rozlišení (4k a 8k) a tomu odpovídají textury, které budou dostatečně podrobné na to, aby ani scéna v 8k rozlišení nevykazovala známky neostrých (zvětšovaných) textur.
Všechny povrchy, ke kterým se hráč bude schopný přiblížit na velmi krátkou vzdálenost (při které se ve většině her změní na poloneostrý-polozubatý akvarel), budou vybavené texturami o rozlišení 4096×4096 až 8192×8192, aby i v takovém případě dosahoval poměr texelů ku pixelům ~1:1. Hra podle vyjádření Robertse využívá možnosti DirectX 11.x prakticky nadoraz, takže lze říct, že tým udělal a využil vše, co je v možnostech PC platformy.
Může se zdát, že takovým způsobem navržená hra bude neskutečně náročná; musíme však situaci hodnotit s ohledem na dokončení někdy v přespříštím roce a hlavně brát v potaz, že UHD rozlišení a 8k textury nejsou něco, co vydavatel hráčům nutí, ale pouze nabízí - použít samozřejmě půjde jakékoli běžné rozlišení (bezpochyby i v případě textur).
Čím to je, že pro některá studia je takový přístup samozřejmostí a pro jiná nedostižným cílem, o jehož dosažení se ani nepokoušejí? Inu, svůj podíl na tom může mít konzolový byznys. Zatímco Chris Roberts z Cloud Imperium Games prohlásil: „kašlu na konzole“ (čímž dal jasně najevo, jakým platformám se Star Citizen vyhne), Alex Hutchinson z Ubisoftu na dotazy ohledně podporovaných rozlišení odvětil „kašlu na rozlišení“, čímž dal také najevo mnohé…