Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Fury X chytila ve Strange Brigade druhou mízu, dorovnává GeForce GTX 1070

A spotreba ? ;) ale koukam ze NANO neni moc pozadu ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A toto není zdaleka jediná hra, pro Vulkan tituly (Doom, Wolf2) to platí též. Je to obecně známá věc pro každého kdo nenosí zelené brýle (asi je nosíte když se nad tím podivujete). Fiji byl skvělý, Fury X mizerná, za sweetspot honěná karta. Nano ukázalo že má i skvělou spotřebu jen za pár procent výkonu

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, každá hra běhá bezvadně, když se to napíše tak nějak na tělo konkrétním grafikám, že. O tom se nikdo nehádá. Problém je, že něco takového vývojáři udělají tak u deseti her za rok (a často to ještě musí být s přispěním výrobce GPU).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ešte je tu aj iná úroveň toho, o čom sa bavíte. Keď si určité takéto optimalizácie vybaví AMD a ich GPU sú v danej hre lepšie ako v iných hrách, tak to znamená, že sa ukazuje sila a nadčasovosť ich GPU. Keď niečo také urobí NV a ich GPU sú preto v danej hre rýchlejšie, tak je to odrb, marketing a všetko zlé, čo ťa napadne. Pričom sa vôbec nediskutuje o tom, čo dané optimalizácie alebo grafické nadstavby reálne ovplyvňujú a riešia. Stále dokola sa rieši obyčajný NV hate.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Marku, bohužel je to přesně naopak než píšeš. Na nVidii se z různých důvodů optimalizuje v první řadě a většinou až potom na Radeony. (Vyjímku tvoří porty z konzolí, pro které je většinou optimalizace pro PC sprosté slovo a platí to pro oba tábory.)
Zavzpomínej, která hra s logem Radeon a optimalizacemi pro AMD měla nějaké velké problémy s nVidiemi. Opačně se toto tvrdit nedá a spousta her z programu nVidie chodí na Radeonech doslova tristně a v některých případech to po pár updatech samotné hry vypadá, že to byl spíše záměr, protože většina recenzentů většinou už grafiky nepřetestuje a na webu visí neaktuální výsledky, které neodpovídají realitě.
Že se nVidia neštítí takřka ničeho nemusíme chodit daleko do historie ...např. GPP.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to prípad od prípadu. Pochybujem a ani neverím tomu, že NV núti vývojárov hier neoptimalizovať hru pre AMD. NV sa postará sama o seba, niekde urobia dohody, ktoré ako spomínaš nevyzerajú dobre, ale inde je to problém aj v samotnom AMD. Ako príklad uvediem Zaklínača 3, kde sa zneužil pri Hairworks vysoký teselačný faktor bez toho, že by sa dal v nastaveniach ovplyvniť. To prišlo až neskôr s patchom aj keď táto možnosť tam mala byť od začiatku. Iný príklad je ale zasa z iného súdka. U Project Cars vývojári spomínali v jednom stanovisku, že sa snažili s AMD komunikovať, ale to sa o to nijak nezaujímalo. Zatiaľčo NV nemala problém riešiť problémy na dennej báze, ludia z AMD sa vyjadrovali kludne aj po mesiaci a spamätali sa až tesne pred vydaním hry. Tak aký výsledok sa mohol očakávať? Takže z časti máš pravdu v tom, že NV skúša kde si čo môže dovoliť, ale nie všade je to iba čiernobiele. Na to musí mať dohodu aj s vývojármi hier (ktorý si za normálnych okolností ťažko budú podpilovať konár samy pod sebou) a niekedy je to aj neschopnosť AMD riešiť problémy v reálnom čase. Taktiež sa nedajú jedna k jednej porovnávať výkonové optimalizácie, ktoré väčšinou rieši AMD (ako využívanie viac jadrových CPU alebo asynchrónne shader-e) a grafické nadstavby, ktoré zasa tlačí hlavne NV. Pretože aj prvá a aj druhá skupina sú dôležité a riešia iný typ problémov. Jedny poskytujú vyšší všeobecný výkon, druhé zasa grafickú nadstavbu, ktorá tento výkon spotrebováva. Navzájom sa pritom nevylučujú a ani jedna skupina nie je zlá.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Crha software brain 1080p babičky projector emulation mode on":

On vám to říkal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano říkal jsem že Fury za nějaký čas dožene 1070 protože zraje jak víno. Akorát jsem netušil že to bude tak brzy.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Crha je prostě BůCH! Headhunteři renomovaných firem už teď obíhají domovy důchodců, aby mu k milionové pracovní nabídce byli schopni dodat i neodolatelné bonusy! ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pekne vysledky ma i Vega 56 a Vega 64, jenomze jen do tehdy, dokud se nepodivame na pomer cena/vykon, potom vychazi grafiky NVidie vyhodneji.
Opravdu skoda, ze je AMD tak draha.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sem zvedav jestli ty RTX vyjdou pomerem vykon/cena lepe nez Vega, sou to prodrazena prasata.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mrkni na ceny soucasne generace ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Potvrzuje se jen pravda o dozrávání Radeonů :) a pěkné rýpnutí "Pokud zohledníme, že se dnes v high-endu považuje za dobrý výsledek i ~40-45 FPS v 1080p"

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo, majitelé Fury X a 4K monitoru musí být štěstím bez sebe, že jim ve 4K jede konečně něco hratelně i na nejvyšších detailech. :D

Ta hra je (bohužel) absolutně nenáročná a taky podle toho vypadá. :\

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Nenáročná? Podívej se jak je nádherná, já teď začal hrát Bihoshock 1 v HD remastru a je to jak kdybych hrál Quake2...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No ta grafika, resp. nasvětlení, už vypadá dost obstarožně (do jisté míry je to dáno asi takovou komiksovou stylizací). Má to hires textury, to bude ten nejpodstatnější rozdíl.

Shodou okolností mám v sestavě zrovna strčenou Fury, tak jsem to nechal protáhnout benchmarkem na 4K... A ono to bude asi hlavně tím, že ta hra (anebo benchmark) je absolutně nenáročná na procesor (nebo na ten front-end, jak se praví v článku). Něco s takovým (ne)vytížením procesoru už jsem fakt dlouho neviděl.

Log z afterburneru, vytížení CPU (8c/16t) ve špičkách max 18 % a povětšinou kolem 5 %:

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/strange-brigade/strange-brig...

(jestli máte nainstalovaný afterburner, stačí to stáhnout a poklepat na to a otevřou se přímo grafy s průběhem testu)

Imho je právě tohle to tajemství úspěchu Fury. Jakmile to začne drhnout na výkonu procesoru, tak jdou Radeony dolů.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak treba i Doom ma male vytizeni CPU to ze jsou hry slusne optimalizovane a nepretezuji jedno vlakno je spatne ?
Ale stejne dolu jdou i GTXka ....btw spis jsem si vsiml ze NV tolik netrpi na pokles vykonu s obstaroznim HW jako AMD karty kterym lepe sedne novejsi zaklad

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

"Pokud zohledníme, že se dnes v high-endu považuje za dobrý výsledek i ~40-45 FPS v 1080p, pak je to zkrátka skvělý výkon."

Tohle je buď nějaký přehmat nebo zbytečná narážka na RTX. V hi-endu se takové FPS očekává určitě u 4k, ne u 1080p.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

b)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ze RTX nedava pri pouziti RT vic jak 60FPS v 1080p je fakt. Ani prehmat, ani narazka, je to fakt, ktery prezentovala sama NVidia, takze neni divu, ze je to lidem k smichu.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Omg, četl si ten článek? Nic o RTX nezmiňuje... takže hráči očekávají v high-endu takové FPS u 4k, ne u 1080p. Celé to tvrzení je naprostá nerealistická blbost, když normální uživatelé ani žádnou RTX ještě nemají a RT není žádný mainstream. Prostě zase jen hloupá přihřívačka.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Musím s vámi souhlasit, to bylo úplně zbytečné, zavádějící a mimo hlavní téma.
Mělo by stačit konstatovat fakta a radši se vyhnout srovnávání jablek... no třeba s melounama...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Platí to, čo písal ados a ešte ti dám dva iné odkazy, ktorí tvoje "fakty" o výkone dostávajú do iného svetla:

https://www.dsogaming.com/news/gaijins-enlisted-was-running-with-over-90...

https://www.dsogaming.com/news/nvidia-geforce-rtx2080ti-runs-battlefield...

Naozaj je dobré si počkať na finálny výsledok a nerobiť súdy na základe ukážok z beta verzií hier.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vážně, co mají společného FuryX/GTX1070 s raytracingem u nVidia 20x0?
Myslím, že to bylo hodně pod úroveň autora. Nebo nebylo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejak nemuzu najit, kde maji ty Nvidie problem v DX12 a s AS. Na to ze to pry pocita sw misto grafiky samotne, tak to beha jak vino.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ona je u nich sranda v tom, že to u nich dokonce zvedá výkon – jak v článku tvrdí, tak o 2 %. Fakt je, že u Radeonů je to znát mnohem víc, protože tam to zvedá výkon o celých 5 %. :D Prostě killer feature. :-B

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Problem s AS nemaji, jelikoz 9xx generace zadne AS neumi :) a tvrdit ze to umi AS kdyz to pocita na CPU je jako tvrdit ze oktavka umi odvezt deset tun nakladu, kdyz k ni pripojite pul tunovej prives. Je to sice pravda, ale takhle "podporuji" AS prakticky vsechny GPU vcetne S3 a Matroxu :) 10xx generace uz to pry umi bez problemu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takze 10xx uz to umi bez problemu. To jsou mi ale novinky. A co to slavne DX12? Kde tam je problem?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

uplne dole Doom, nightmare, Vulkan (statická scéna), 3840 × 2160

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/48337?start=7

Je tam jasne videt, jak 1070 a 1080 jasne ztraci a Vega 56 a 64 jde nahoru.

Proc? to neni ovladacema, to je ze neco NVidia neumi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vo vysokých rozlíšeniach má výhodu karta, ktorá má väčšiu priepustnosť pamätí.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to trochu jinak, 1070 a 1080 pod Vulkanem tam nijak významně neztrácí (1070 je dokonce na svém). Naopak Vegy 56 a 64 výrazně získávají oproti openGL. A získávají hlavně proto, že pod OpenGL neuměly (a stejně tak pod DX 11).
Problém je v tom, že u Nvidií to takto funguje nějak samo sebou (a prakticky stejně pod DX11 a DX12), u Radeonů kvůli tomu, aby to takto fungovalo, musí vývojáři optimalizovat přímo na tělo grafikám.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

> Aha, takze 10xx uz to umi bez problemu.

rekl jsem PRY. Jestli chcete vic detailu, je treba pogooglit, me to zas az tak nezajima abych nad tim travil hodiny.

> A co to slavne DX12? Kde tam je problem?

To nevim, kde ? ja o zadnem nevim, ani jsem o zadnem problemu v DX12 nic nerikal, takze netusim proc se ptate zrovna me.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Žiadne AS sa nepočítajú na CPU (samotný tento výraz je nezmysel, keďže AS nie je niečo čo sa počíta, ale je to funkcionalita zabezpečujúca paralelný beh počítania operácií týkajúcich sa renderingu a náročných výpočtových úloh riešených cez compute shadery na GPU). Všetky operácie týkajúce sa renderovania a iných typov náročných výpočtov, ktoré sa riešia cez compute shadery, sa počítajú vždy na GPU. A to aj na Maxwelloch. Maxwelly akurát nevedia renderovať a využívať compute shadre paralelne. Čo je ich nevýhoda, ale určite sa všetky výpočty, ktoré sú akcelerované na kartách AMD, počítajú na GPU aj u NV. Pokiaľ by to tak nebolo, výkonové rozdiely by boli priepastné. Nielen pár percentné.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mě to fakt baví, jak někteří redaktoři úpadkových Soukupových webzinů mají potřebu uvádět na pravou míru a komentovat realitu. Protože, milí soudruzi, naše hráz je jen tak silná, jak silná je její nejslabší část. :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak jasně, časopisy a noviny už jsou dnes mrtvé a i to psané slovo zdarma na webu už je dnes v úpadku. Časem to všechno přeberou náctiletí youtubeři a všechno bude sluníčkovější, lepčejší a sofistikovanější.

A jinak gratuluju k ukázkovému argumentu ad hominem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co jit cestou zkvalitnovani obsahu ? To je myslim si mala cena za preziti ;) kdyz chci poradne info tak musim projizdet anglicke a nemecke weby ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to určitě třeba pan no-x dělá. Já osobně pořád za špičku IT novinařiny považuji Anandtech. Podle mě se fakt cíleně snaží být co nejobjektivnější a nejvěcnější. Netvrdím, že nikdy neujedou, ale když ano, snaží se o nápravu. Diit je co se týče objektivnosti - tedy článků bez osobního podsouvání informací na štíru. Výjimkou budiž dneska vyšlý článek o delidu nových Intelů a potvrzení "pájky". Ten článek jako by sem ani už nepatřil, perfektně objektivně podaná informace bez jakékoliv osobní pachuti. Čistá profi IT novinařina nejvyššího kalibru.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak to radši nečti...jak jen to nazvat slušně... DD "blog" :))))))
Na druhou stranu ten člověk baví a prachy za zobrazenou reklamu si zaslouží. Ještě pár článků jako měl v poslední době a já ten UOrigin kvůli němu snad fakt na jeho blogísku vypnu :))))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Všechno je to jenom o penězích. Pro magazín to možná je malá cena za přežití, ale určitě ne pro redaktora, pro něj by to spíš znamenalo chcípnout hlady. Když člověk stráví na jednom článku deset dní místo pěti, aby byl kvalitnější, tak za to dvojnásobné autoráky fakt nedostane (a ani při těch pěti dnech to není zrovna terno, když se to rozpočítá).
Ty anglické a německé weby mají poněkud širší komunitu než desetimilionové Česko (plus řekněme pětimilionové Slovensko, ať nežeru), a poněkud jiné mzdy. A taky v nich občas dělá na jednom článku víc lidí – něco takového je u nás nemyslitelné.
V podstatě u nás už neexistuje ani většina z těch magazínů, které se pokoušely dělat něco jiného než výtahy ze zahraničních článků (ne že by neexistovaly, ale jede to už jen v udržovacím režimu, kdy se využívá dřívější popularity a pár lidí to plní překladem zahraničních zpráv, aby ten web úplně nechcípnul – diit, svethardware, zive, ehw – tyhle všechny weby dřív dělaly běžně hardwarové recenze, a všechny tyhle weby s tím přestaly a jen některý sem tam něco výjimečně vylepí). Z jednoho prostého důvodu: kvůli rozpočtu na autoráky a tomu, že „recenze jsou moc drahé“.
No, teda ještě je tu jeddiný nezávislý web, který je opravdu nestranný (teda jenom plný reklamy od firem, jejichž produkty recenzuje, a chod přifinancovává tím, že recenzuje produkty, které pak může prodávat po bazarech, ale... ). (ne že by jiné weby nebo časopisy neměly reklamy na firmy, jejichž produkty recenzují, ale když je to pod vydavatelstvím, tak jsou obvykle magazín a recenzenti oddělení od obchodního oddělení, které zařizuje inzerci – jenže když za webem stojí jeden člověk, tak ten jeden člověk zároveň recenzuje a zároveň je to on, kdo pak s těmi firmami domlouvá reklamu, která ho živí, že... prostě zcela nezávislý a objektivní :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně někdy připadá, že ti tytrubkaři ty články už dávno píšou, o sluníčkách nad RT ani nemluvím.

Jinak má poznámka byla čistě faktická a pan Soukup si IMHO zaslouží daleko drsnější hodnocení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pan Soukup si zaslouží pouze důslednou ignoraci... Ty jeho Potěmkinovy TV kanály šly z TV playlistu hned za ŠlágrTV.. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka zní, proč jsi probůh dával do playlistu ŠlágrTV. Jaká byla očekávání?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co já? To samo... :) Telka si to naladila a já to musel trochu pročistit. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už se těším na pořad "Počítačový koutek Jaromíra Soukupa". Když jsem se dočetl, co vše plánuje... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dovolim si tvrdit ze majitele Radeonu HD 7850, 7870, 7950, 7970, R9 280, 290/390, 290/390X, 285, 380 plus 380X nemaji sebemensi duvod na upgrade ani v dnesni dobe kdyz hraji na FullHD monitoru plus uzivaji technologii FreeSync, tyhle karty zraji jako vino.

Co se tyce 4K, neni to svaty gral, kvalitni hru dela prave pribeh, ovladani, prostor, soundtrack, AI, minimalni chybovost pri jejim vydani a tez delka hrani coz se u dnesnich titulu dost posrada, muzu otevrene srat na 4K HDR RT kdyz jeji (pri-)beh stoji za(H) 60FPS ve FullHD, jeji odehrani bude cinit s pitomymi protivniky 7 hodin pricem zabere na disku 50-60GB prostoru, jednoduse nesmysl.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu, 4k svatý grál není, ale tak jako Full HD je dneska standard, 4k v blízké budoucnosti Full HD na postu PC standardu vystřídá. Jsou early-adopters jako já kteří nelitují, a jakmile to jednou zkusíš už nechceš jinak. 40" 4k jako monitor na vzdálenost +/- 90-100cm je pohodová záležitost. Starší hry jedou ve 4k na Vega 56 / GTX 1070 60FPS+ s přehledem, Dota 2 taky a 4k rozlišení takovému Battlefieldu 2 opravdu sluší - modely helikoptér a jiné techniky opravdu ve 4k prokoukly. Pro mě osobně nemá 4k moc smysl pod 40 palců, pokud nemáš opravdu 100% zrak. Pokud máš dobrý zrak a nepotřebuješ korekci, třeba rozptylky jako já v podobě brýlí (čoček sedících před okem) dělajících všechno co vidíš vizuálně menší, tak bych se nebál ani 30-35 4k s tím že u toho budeš i blíže že, cca 80cm +/-. Je to individuální, ale 4k určitě hrám a i konzumací medií a produktivitě sedí. Hlavně ale opravdu sedí pocitově a tvým očím, třeba při čtení textu apod. Já bych to u PC viděl podobně jako u mobilů. Full HD bych přirovnal k prvním smartphonům s 480x854 rozlišením a 4k k dnešním cca 5-6" s 1080p. Když si jednou "ochutnal" lepší rozlišení na smartphonu, tak už nechceš downgradovat na kostrbatější a hůře čitelný malý font. To samé je to u PC monitorů ve 4k. Na trhu je už teď více 4k 40" dedikovaných monitorů kolem 15k Kč. Na výběr je z pár známých značek jako LG, Philips, Acer, iiyama a jsou zasoupeny jak VA tak IPS. Já jsem nedávno uvažoval nad herním monitorem, tak jsem měl doma dva, oba zakřivené 144hz VA panely, 34" Benq 1080p 21:9 a 32" Acer QHD a už jsem nedokázal překousnout ten úbytek rozlišení a velikosti ale i celkové image quality v porovnání s mým 4k VA Samsung panelem. 144hz bylo moc pěkné a zakřivení se taky moc líbilo a u PC monitoru ho nepovažuji za gimmick. Oba monitory sice putovali zpět, ale bylo to velice přínosné, protože už teď mám jasnou představu co bych chtěl. A to 40" 16-20:9 4k IPS nebo dobrý VA, zakřivený a alespoň 100Hz s freesync nebo g-sync. Jakmile tohle někdo vypustí do světa a bude to mít dobre IQ tak kupuji a moje Samsung telka poputuje asi do ložnice na stěnu :-) To už potom bude pro mě Battlefield 2 (2005) ultimátní nášup :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mno ja si treba jeste 4k monitor vybrat nedokazal, protoze chci HDR600 a plnej freesync2 a nebyl jsem schopen nalezt, takze za me co se ted prodava za 4k monitory, si je muzou strcit tam kde slunce nesviti, hlavne ze 4k televize s tim nemaji vubec problem, ale najit slusnej monitor, to problem je ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.