Fury X chytila ve Strange Brigade druhou mízu, dorovnává GeForce GTX 1070
…, když se po více než třech letech dokáže čas od času v nějaké hře dostat nejen nad úroveň tehdejší konkurence, ale dorovnat i soudobý high-end. To sice trochu předbíháme, ale proč ne, začneme rovnou od jádra věci.
Hra Strange Brigade podporuje DirectX 12, které mají Radeony Fury (a vlastně i Radeony neFury) vcelku rády, k tomu podporuje asynchronní výpočty, takže může paralelně s grafikou zpracovávat i výpočetní záležitosti. To Fury také dobře jde. No a nakonec výše zobrazený graf prezentuje výkon ve 4k rozlišení, které má řada Fury obzvlášť ráda.
Je to dáno tím, že v nižších rozlišeních může být u některých her limitujícím prvkem front-end čipu, takže i když se sníží rozlišení, výkon nestoupne o tolik jako u konkurence. Tento limit u AMD odstranila architektura Polaris a samozřejmě i Vega, které výkon s rozlišením škálují vcelku podobně jako konkurence. To je důvod, proč se občas stane, že v některých hrách dosahuje parametrově slabší Polaris v 1080p podobného výkonu jako Fury (jádro Fiji), zatímco ve 4k je Fury v jiné lize.
Výsledek Strange Brigade ukazuje potenciál řady Fury X v situaci, kdy je hra trochu optimalizovaná pro architekturu a testována ve 4k rozlišení, pro které byla karta určena. Výsledek 55 FPS je totožný s GeForce GTX 1070, o 5 FPS nižší než GeForce GTX 1070 Ti a o 5 FPS vyšší než GeForce GTX Titan X. S FreeSync displejem je průměrných 55 FPS dostačujících pro plně plynulou hru. Pokud zohledníme, že se dnes v high-endu považuje za dobrý výsledek i ~40-45 FPS v 1080p, pak je to zkrátka skvělý výkon.
Ve 2560×1440 se samozřejmě pozice Fury X z výše popsaných důvodů posouvá níže, byť nijak katastroficky:
Toto rozlišení je však vhodnější ke srovnání mainstreamu současné i předchozích generací. Stačí na něj docela slušné množství karet a s FreeSync monitorem bude ještě plus mínus plynulé i na kartách jako Radeon R9 380 (45 FPS) a Radeon R9 380X (48 FPS), zatímco jim konkurující GeForce GTX 960 s 36 FPS už bude mít problém (u karty této cenové relace navíc nelze předpokládat přítomnost G-Sync monitoru).
Strange Brigade krásně ukazuje silné i slabé stránky (před)minulé generace grafických karet: Vysoký výkon ve 4k, architekturu navrženou pro DirectX ale omezující front-end u před-Polaris generací u AMD a na druhé straně rychlý front-end, ale přílišné šetření výkonem, datovou propustností a chybějící optimalizace hardwaru pro nové API odpovídajících dobových alternativ od Nvidie.