Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Test: AMD Radeon R9 Fury Nano v roce 2018

bolo by zaujimave otestovat Wolfa 2, bezi na Vulkane, ale potrebuje vela Vram.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Plánuju testovat DOOM ve Vulkanu, nicméně musím si na to připravit nějakou opaktovatelnou metodiku, ano výkon bude u karet s méně 4GB VRAM problém. Bude ale záležet na konkrétním nastavení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jojo tohle si myslí hodně lidí, ale je to zbytečná obava. Karta s tím co má pracuje dobře, navíc je ta paměť kur... rychlá, mít Vega stejně širokou sběrnici a ne kriploidní poloviční a k tomu odpovídající nárůst ROP, možná by to byla konkurence pro gf 1080Ti, nikoliv pouze 1080. Ale to jsou spekulace. Já osobně prostě Vegu s poloviční paměť sběrnicí, stejným počtem SP a daleko menší plochou čipu nepovažuji za právoplatného nástupce obřího Fiji a na skutečného nástupce tak stále čekám.
Za nástupce by se dala částečně považovat Vega20, člověk by ale čekal od nástupce i nárůst SP. Nicméně to je pouze polemika, ani Vega20 se na consumer kartě neukáže. Pro vlastníky Fiji ale bohužel není Vega dostatečný upgrade, přiznejme si, že každý od ní čekal trochu víc

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Takový opak Obra :D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Svoji Nano spis podtaktovavam... mam ji v docela male skrince, a ten ventilator je v zatezi dost hlucny (otacky kolem 2700). A i podtaktovana uplne staci na 80% her co hraji, takze spokojenost :D

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Hlučnost mi přišla v pohodě, hlučné to vlastně ani není, ale je možné, že hodně pomáhá dobré airflow, tak se ta karta tolik nesmaží + mi tu toho běží více a nemám zatím vhodné podmínky abych tu hlučnost mohl nějak dobře měřit.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně mě dneska víc, než kolik to žere a jak je to horký, zajímá, jak je to hlučný. Jinak pěkný, hezkej sběratelskej kousek s praktickým využitím :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hlučnost bohužel zatím nemám jak efektivně měřit, musím si na to připravit nějakou možná speciální skříň, kde bych mohl testovat v různých scénářích chladiče a také nějaké vybavení na měření.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Elektrika jde docela rapidne nahoru a cim vic stoji, tim vic te ta spotreba bude zajimat. Bych sel dneska radsi do te o trosku slabsi GTX1060/6 nez do zrave NANO.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Prosimtě zavolej si do yellou energy a dají ti takovou slevu na elektriku, že budeš mít aji na grtx2070Ti

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle kalkulacky ERU mam nejlevnejsi elektriku co muzu mit a presto je narust za posledni dva roky nejakych 40% ceny a to je opravdu hodne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi žijeme každý v jiném vesmíru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty neplatis elektriku? To za tebe plati rodice? Staci se podivat na fakturu, letos, loni a predloni.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

rok od roku to mám levnější... napřed jsem platil 10, minulej rok 8 a teď 6,6...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta "zrava" NANO ma 175W max, ta "usporna" 1060 ma 120 W max, tj teoreticky rozdil 55W. A to plati jen v maxime. Kolik casu asi travi ty karty v maxime ? v klidu to bude tak 15W vs 10W, tj rozdil 5W. V realnych hrach to bude nekde mezi temi 5W a 55W. Kazdopadne za rok by jste usetril tak 2-3 stovky, vic ne.

Velke firmy svym marketingem uspesne zblbli lidi aby hlidali kazdy miliwatt, ale je to kolosalni blbost. Realne ma smysl o spotrebe uvazovat jenom pokud 1) vam to bezi 24/7, nebo 2) chcete tissi chlazeni, nebo 3) chcete mit vydrz na baterii.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Do kamene tesat ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Bych sel dneska radsi do te o trosku slabsi GTX1060/6 nez do zrave NANO.“

Spotřeba v klidu (která obvykle tvoří většinu času) vyšla úplně stejná.
Spotřeba sestavy v zátěži se lišila o 12-78 W (nicméně při běžném hraní asi rozdíl nebude tak velký jako v benchmarku), takže zjevně bude záležet na konkrétní hře.
Ale hlavně se to odvíjí od toho, kolik času hraním strávíte.
Kdybychom předpokládali rozdíl spotřeby 50 W a cenu elektřiny 5 Kč/kWh, je rozdíl 0,25 Kč na hodinu běhu v zátěži.
- Někdo, kdo si udělá jedno herní odpoledne většinu víkendů, se dostane tak na 150-250 hodin za rok, takže rozdíl bude v řádu desetikorun za rok.
- Při 10 hodinách v zátěži týdně bude rozdíl 130 Kč za rok.
- Při 4 hodinách v zátěži denně to bude 365 Kč za rok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Moc děkuju za tenhle test. Mám Asus white Nano - nejlepší Nano všech dob a jedinou verzi s nereferenčním PCB, která je ještě o pár procent výkonnější a nedám na ni dopustit. Jak vidíte rozcupuje bezpečně všechen současný mainstream (1060/580), hrubý aritmetický výkon je úplně jiná liga a kdybyste testovali vyšší rozlišení (2560x1440) tak tam je odskok od 1060/580 ještě vyšší. Vulkan např. Doom se dotahuje i na gf 1080 (ano je minimálně stejně dobrá jako 1070), ve Wolfowi 2 jsem neměl problém ani na svém 3440x1440 na vysoké detaily (ne Uber). Na to že jsem nové Nano koupil před lety za rovných 12 tisíc, tak celý dnešní mainstream po tolika letech nedosahuje stále výkonu Nano a navíc ani moc nezlevnil. Nano u mě zůstává legendární, revoluční a nejlepší grafikou za poslední roky (Fury X do toho nepočítám). Přišla s HBM, dobrou efektivitiou, navíc malými rozměry, takhle budou vypadat v budoucnu všechny karty.
Když si dáte do souvislostí kolik tahle karta žere, jaký má výkon a kolik už je to let kdy přisla, tak si uvědomíte spoustu věcí - třeba jak se Vega vůbec nepovedla nebo jak je dnešní mainstream drahý a nezajímavý

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ta Asus White Nano vypadá docela pěkně :)

Ano, v 1440p je to ještě lepší, původně jsem to plánoval otestovat také, ale musel jsem vracet tu Quadro P2000, RX 580 a 1060-6G, takže jsem to nestihl. Nano si ale nechám v zásobě a určitě ji budu používat v nějakých dalších testech :)

Já jsem kupoval Fury X v roce 2016 ještě před vydáním Pascalu asi za 12k pokud si pamatuju správně, to byla výborná koupě, ty karty byly hned vyprodané a zase vystoupaly na 18k.

Ad Vega, já si pořád myslím, že AMD mohlo udělat die-shrink Fiji na 14nm, přilepit HBM2(klidně 4 stacky po 2GB, aby se zachovala 4096-bit sběrnice) a přidat nové UVD a byla by to velmi slušná karta, co by natřela Polaris. Frekvence GPU by určitě šly o něco málo navýšit, ale ne extrémně. Ale asi by to bylo o dost dražší než RX 480.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas dieshrink by ničemu neublížil, byl by levnější než komplet nový čip a kdyby přihodili nějaký ten další blok SP navíc a HBM2, tak to mohlo vesele natrhovat zadničku GF1070 a vyjít dříve než celá opožděná Vega. Místo toho Polaris a návrat zase na GDDR. Domnívám se, že důvody byly spíše ekonomické než technologické. HBM čipů bylo asi pro velké série mainstreamu málo

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je dost zjednodušující představa. Přihodit SP nemohli, architektura dosahovala svého limitu. Rozhraní pro HBM2 je kvůli podpoře vyšších frekvencí výrazně větší než rozhraní pro HBM. Tebou popsaný scénář tedy nemohl nastat, protože byl technologicky nemožný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby hbm2 rozhraní bylo větší, bylo by 14nm vs 28nm, takže...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Potvrzuju že ve Vulkánu jede DOOM na FuryX i ve 4K víc než dobře (60+fps). Kupoval jsem za 12500,-

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

JJ skoro jsem tomu nevěřil jak Wolf2 a Doom běhají jakoby to byla o třídu vyšší liga (1070/1080). Nevím jestli tomu pomáhá dobrý aritmetický výkon, nicméně to bohužel dokazuje že ten výkon tam skutečně je, jen pod DX jaksi ne. Jsou to samozřejmě jen spekulace, ale stejně člověka napadne jaká by byla asi situace kdyby všechny hry na Vulkanu. Na Fiji představuje Vulkán brutální výkonnostní kopanec kupředu, zajímavé že na Vega už tolik ne

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dalším problémem jsou podle mě ovladače, resp. nedostatečné optimalizace ze strany AMD. Nicméně to chápu, Fiji se nějak masově neprodávalo a tak na to prostě nejsou vyhrazeny dostatečné prostředky. Z toho GPU by určitělo šlo vymáčknout víc kdyby se chtělo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Doom a wolf i quake byly vždy tituly, které běhali i na nejslabších strojích plynule. Byla to masovka a proto ty hry jsou optimalizované aby jeli na kde čem. Vždyť doom se dá hrát i na dnešní ledničce.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Demagog jako vždy
To nevysvětluje mimořádný výkon Fiji ve Vulkan titulech, který je roven či vyšší než na gf1070. Je snad gf1070 lednička? Pokud ano co je pak daleko slabší gf1060 na které doom ve 4K zas taková paráda není

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Situace na trhu je opravdu vtipná. 3roky zpět jsem koupil r9 290x výraznou z mining rigu za 4000kc. Teď bych ji stále prodal za stejnou cenu a nová podobně výkonná grafika je minimálně za 8000kc.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

přepni to do 4K :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A proč by to dělal? Každý kdo měl možnost si vyzkoušet vedle sebe 2k a 4k na PC tak si musel objektivně říci, že na 4k zatím kašle protože ten rozdíl je minimální a nemá cenu do toho zatím rvát peníze.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

jako rozdil v tom je... měl jsem 27" 4K a přepnutí na fullhd bylo vidět jako dost... nicméně nároky jsou tak vysoké, problémy s HiDPI pod windows ještě vyšší, že jsem to stejně dal pryč a mám teď 32" s QHD a spokojenost

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mám 4k 32". Něco hraju ve 4k něco v nižším rozlišení. Rozdíl mezi 4k a 2k je občas skoro nepoznatelny. Obzvláště když jde o rychlou akci. Třeba u rally není šance když se naprosto vše pohybuje a je navíc rozmazané.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Smyslem mého příspěvku nebylo řešit kvalitu obrazu, ale to, že se pán mylně domnívá, že nové grafické karty nemají žádný výkonnostní posun.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já se nic takového nedomnívám a ani jsem nic takového nepsal. Pouze jsem napsal, že moje použita karta si už 3roky drží stejnou cenu a pokud bych chtěl koupit novou, tak první nová výkonnější stojí 8000kc. Taková situace je poněkud nezvyklá protože obvykle do dvou let tyhle vyšší karty nahrazuje střední třída kolem 5000kč. Za normální situace by moje karta měla hodnotu tak 2000kč.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Teda ale s tím Crossfire jste mi radost neudělali. Poslední dobou jsem měl chuť vypustit okruh a zapojit druhou Vega64 a vyzkoušet je v CF se sníženým powerlimitem. Ale koukám že to dělá víc neplechy než užitku. :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S Vegou64 to myslím fungovat bude, z nějakého důvodu jsou trable hlavně u Fiji a nevím proč. Nerozchodil jsem to bohužel ani na ASRock X399 Taichi ani na X79 boardu s i7-4820K, poslední šanci dám příští týden na nejlevnější X470 desce od ASRocku, X470 MASTER SLI a uvidím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U Vegy už CrossFire není kdovíjak podporované, nárůsty výkonu jsou v některých hrách nízké. Marketingový souboj, zda je lepší CrossFire nebo SLI, projeli oba výrobci. Nainvestovali do podpory takové prostředky a vzápětí kritizovali vícečipová řešení takovým způsobem, že o ně uživatelé ztratili zájem a podpora se stala neúnosnou. Myslím, že CrossFire s SLI bude ještě pár let formálně podporované, a pak se nechá umřít. Pokud tedy některý z výrobců nebude vidět v jeho návratu smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak oni to vyrobci hlavne presunuli na vyvojare. Hra muze pod Vulkanem vyuzivat i 10 GPU, akorat to vyvojari musi do toho enginu dodelat, coz neudela temer nikdo, ze..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak, měl jsem možnost vyzkoušet crossfire na 2x RX580 a můžu říct je to na nic nikdy více

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jak RX580, ale RX480 ve srovnani s provoznimi vlastnostmi Vegy 56 vylozene tragedie. Kdyby nebyla Vega predrazena a nedostatkova z duvodu miningu, tak z ni by nejspis hit. Provozovat RX 580 v CF si predstavit nedokazu, v lete neuchladitelne jinak nez vodnikem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na DOOMu pod Vulkanem ve 1440p nebude pomalu co merit. V 80% se budes pohybovat u 200fps, kde je i limit. Pokud budes koukat nekam, kam se pri hrani snad ani nepodivas, tak ~110fps.
Je tady velke ALE, s 4GB vram nedas DOOMa na max detaily (Nightmare), pouze Ultra. Osobne v tom nevidim rozdil, ALE je kvuli tomu potreba zahybat s metodikou.
U sve Fury jsem mel pak velmi nepekny zazitek ve Fallout 4 s tim oficialnim Texture packem, ktery ve 1440p sezral veskery dostupny VRAM a jeste se, mrcha, natlacil do RAM. Cela hra pak zpapala asi 7GB ram(?) Uz si nevzpomenu presne, ale bylo to cislo pro hru dosud nevidane. Ve hre to pak vypadalo tak, ze rovne se jit dalo pri 60fps, ale tocit pohledem znamenalo okamzity drop nekam ke 30 az 20 fps, jak se prelejvaly data z ram do vram. Samozrejme pri prisernem stutteringu. Ve fHD ale bylo vse v poradku a detailnejsi textury zustaly lezet na disku. Neco podobneho jsem zazival i u titulu RoTR v te nejvetsi mape s ruskou zakladnou.
Tahle karta je super na 1440p a oproti konkurenci i polarisu vzdy ukazala mensi vykonnostni dopad prechodu na vyssi rozliseni. Bohuzel v realu ale jen pro tituly nenarocne na vram. Z obyc fps grafu totiz stuttering nevyctete, zatimco pri hrani vam zacnou slzet oci. Nerikam, ze je takovych her hodne, ale pribyvaji a treba ten zpropadeny Polaris ma uz lepsi delta kompresi, takze jeho 4GB "vejskrabky" zastaraji o nejakou tu sekundu pozdeji, nez to velmi povedene a bohuzel (v dobe vydani kvuli cene) nepopularni Fiji.
Jeste me napada, zkusit kvuli CrossFire nejake hodne stare ovladace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ten výběr stařičkých dobových her má být vtip?? Čekal jsem že ukážete jak si povede v soudobých titulech, koho zajímají dávno dohrané věci?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Ví třeba pan autor vůbec, že existuje o něco novější Tomb Raider, který má taky integrovaný benchmark a tentokrát kamera kolem Lary jen nerotuje? :))))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem si toho vědom, RoTR mám i sosnutý a budu i v něm testovat + ještě budu přidávat DOOM s Vulkanem, ten nový Prey, Witcher 3, Fallout 4, World of Warships, Battlefield 1, Middle Earth Shadow of War.

Problém je čas + některé karty jsem musel vrátit, tak to bude trochu neúplné, někdy během tohoto týdne to ještě do článku přidám + to bude i v jednom dalším článku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nakonec jsem se přemluvil a zkusil ty dvě Vegy v CF. Jedním slovem "tragédie". Zkoušel jsem Elite Dangerous, Mechwarrior Online, Dreadnoughts, Fallout 4, The Division, R6:Siege, Wildlands, RotTR(DX12), DX:Mankind Divided(DX11/DX12), ME:Andromeda...eee...snad všechno.
Dobře fungovalo v(zkratky) F4, RotTR. Blbě ale s benefitem fungovalo ve Wildlands(+120W, +10FPS). V ostatních hrách nefungovalo(nezaplo se), nebo bylo nepoužitelné(snížený výkon nebo artefakty).
U DX:MD se pozastavím. Tam dle indicií CF fungovat má, i v DX12AFR, jenže sem se s tím sakroval asi hodinu a půl a prostě NE. Vypadá to, že funguje jen na Polaris kartách. V RotTR který je taky od Ubi (i konfigurační menu se velice podobé) fungovalo CF v DX12AFR na první škrtnutí.
Taky mě překvapila Andromeda, měl jsem za to že Frostbite CF/SLI umí. Fungoval jen jeden profil, ale vzdálenější objekty byly rozmazané, bez detailu(multigpu bylo nastavené na kvalitu). Pravda je, že FPS vylítlo na dvojnásobek...možná to ještě zkusím, testoval jsem na scéně z jednoho loadu a mohl to být opravdu jen problém jedné scény. Testováno bylo v 3440x1440.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.