Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: HP NVIDIA Quadro RTX 5000 16GB vs herní grafické karty

V dnešním testíku se podíváme na profesionální Quadro RTX 5000 společnosti HP. Zajímalo mě totiž, jak si karta vede oproti běžným neprofesionálním kartám a tak jsem to v rychlosti otestoval.

Kapitoly článků

4.  Herní výkon – 1080p – HL2, CSGO, TTP, GTAV, DEMD, RSS, SB, PREY, W3, WoWS, WOT

Co se týče herního výkonu, nejprve se podíváme na oblíbené FullHD rozlišení, ve většině her jsem použil zabudované benchmarky, výjimkou je PREY, Witcher 3, World of Tanks a World of Warships. V těchto hrách využívám vlastní testovací scény či replaye, které jdou replikovat, zaloguji si FPS v čase a přikládám také graf, kde je vidět vývoj FPS během testu.

graph-26
graph-27
graph-28
graph-29
graph-30
graph-31
graph-32

Prey

Prey z roku 2017, kde Bethesda figuruje naštěstí jen jako vydavatel také nemá zabudovaný benchmark. Jako testovací prostředí jsem vybral sekci Arboretum s překrásným výhledem a zahradami, jedná se o jedno z nejotevřenějších míst na stanici Talos I. Podobné místo je pak ještě lobby vesmírné stanice. Podobně jako v Zaklínači 3, i zde nedošlo k nějakému souboji, ale jednalo se spíše o procházku do záchranného modulu. PREY patří také mezi dobře optimalizované hry a žádná karta nevygenerovala méně než 60 FPS, což je velmi pěkné. Nicméně hra neškáluje tak dobře a graf s průběhy vypadá s tolika kartami spíše jako SPAM. Snad je ta hodně tmavě zelená alespoň trochu vidět.

graph-33

 

Witcher 3 Wild Hunt

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Roache, který se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Protože je hra optimalizovaná pro NVIDIA grafické karty, běží lépe na kartách GeForce, RTX 5000 je zde zajímavě rychlejší, v grafu je také hezky vidět.

graph-34

 

World of Warships 0.8.7.1

World of Warhips je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, chtěl jsem něco, co by reprezentovalo nějakou standardní slušně dlouhou bitvu s tunou akce a větším množstvím hráčů. WoWS umí ukládat replaye odehraných her, ty lze opětovně přehrát, což jsem také udělal. Hra je optimalizovaná lépe pro NVIDIA karty, podobně jako World of Tanks, proto na GeForce běží lépe. Měření spouštím v momentě kdy začáteční odpočet v bitvě činí 20 vteřin do startu bitvy, bitvu jsem nahrál na YouTube a můžete se na ni podívat na videu níže pro lepší představu jak to vlastně vypadá.

Pokud narážíte na podivný FPS cap 75-77 FPS, je zapotřebí editovat soubor engine_config.xml obsahující řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, který způsobí zamknutí maximálních FPS na nějakých 75. Parametr stačí změnit třeba na 300 a tím navýšíme maximální FPS. Bitva trvá nějakých dvacet minut, proto si doporučuji graf prohlédnout ve vyšším rozlišení, je poměrně dost natažený pro lepší čitelnost. Jsem si vědom, že Wargaming vydává pravidelně nové verze hry, bohužel replaye nejsou většinou spustitelné v novějších verzích a jedná se o poměrně časově náročnou činnost, takže nějakou dobu budu testovat s touto lehce starší verzí hry.

I ve WoWS pokračuje trend RTX 5000 na vrcholu grafu, průběhový graf je opět poněkud šílený, ale co se dá dělat.

graph-35

 

World of Tanks 1.6.0.5

World of Warships je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, podobně jako u lodí je i zde mnoho náhodných faktorů, navíc WOT už delší dobu nehraju, takže jsem prostě odjel několik bitev a vybral jednu úspěšnou, kde se i něco děje. Podobně jako lodě, tanky běží lépe na kartách GeForce, nicméně rozdíly se zdají být o něco menší. Bitva trvá necelých šest minut, měření spouštím jakmile do startu bitvy zbývá dvacet vteřin. RTX 5000 si nasazuje i zde korunu a zcela suverénně poráží ostatní karty , navíc je hezky vidět rozdíl i v průběhovém grafu.

graph-36
Kapitoly článků
4.  Herní výkon – 1080p – HL2, CSGO, TTP, GTAV, DEMD, RSS, SB, PREY, W3, WoWS, WOT

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: HP NVIDIA Quadro RTX 5000 16GB vs herní grafické karty

Středa, 29 Leden 2020 - 21:22 | Sedmarx | Tak s procesory Intel to může být dobrá kombinace...
Čtvrtek, 16 Leden 2020 - 16:52 | Karáš Svorka | To, že to přebírá stanice je docela zajímavá...
Čtvrtek, 16 Leden 2020 - 10:41 | Anonym | nejde ani o ten výkon, jako potenciál GRAM,...
Čtvrtek, 16 Leden 2020 - 07:22 | Jabba | Příští test by mohl být, jak si vede umělecký...
Čtvrtek, 16 Leden 2020 - 00:29 | Adams Adams | Ano, ta dvouletá je jen při nákupu podle...
Středa, 15 Leden 2020 - 21:00 | Kazaxx | Titan není ale úplně profi karta. Je to mazlík...
Středa, 15 Leden 2020 - 20:51 | Kazaxx | Ten reflash desktopovych byl u nvidie u 8800 GT...
Středa, 15 Leden 2020 - 20:31 | Karáš Svorka | To mi připomnělo tu kauzu s Titany V, že v DP...
Středa, 15 Leden 2020 - 20:26 | ventYl | Ani v tych testoch CUDA renderov by vykonovy...
Středa, 15 Leden 2020 - 20:08 | Jaroslav Brümmer | Ta záruka je v praxi jinak. Na samotný díl je...

Zobrazit diskusi