Včera jsem tam byl a mají to asi někde zašité , u stolku před prodavači nic podobné brýlím neleželo ...a hledat ... na to jsem neměl čas .
Jinak hlavní dvě nevýhody jsou Cena a Podpora ....
Cena brýlí by byla celkem akceptovatelná ale další monitor :/ . Škoda že zdvojený refreshrate není standart a brýle nepodporují všechny karty , hry a alespoň základně film .
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
29. 5. 2009 - 00:44https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseVčera jsem tam byl a mají to asi někde zašité , u stolku před prodavači nic podobné brýlím neleželo ...a hledat ... na to jsem neměl čas .
Jinak hlavní dvě nevýhody jsou Cena a Podpora ....
Cena brýlí by byla celkem akceptovatelná ale další monitor :/ . Škoda že zdvojený refreshrate není standart a brýle nepodporují všechny karty , hry a alespoň základně film . https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-488993
+
Možná bych o tom i uvažoval, ale to by musel existovat 24" 120Hz TN monitor s rozlišením 1920x1200 a slušnejma úhlama, podáním barev atd., přípdaně ten samý PVA monitor s odezvou TN monitoru :)
Zatím jsem na 19" NEC flat trinitronu 1600x1200@75Hz
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
bbman (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 00:46https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseMožná bych o tom i uvažoval, ale to by musel existovat 24" 120Hz TN monitor s rozlišením 1920x1200 a slušnejma úhlama, podáním barev atd., přípdaně ten samý PVA monitor s odezvou TN monitoru :)
Zatím jsem na 19" NEC flat trinitronu 1600x1200@75Hzhttps://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489008
+
Já to zkoušel na Invexu a podle mě to blikalo jak stará televize, dlouho bych na to asi koukat nevydržel.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
JackJohn (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 02:15https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseJá to zkoušel na Invexu a podle mě to blikalo jak stará televize, dlouho bych na to asi koukat nevydržel.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489019
+
brýle na podobném principu se už prodávaly před více než 10 lety, ale nějak se to neujalo
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
hmm (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 08:19https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskusebrýle na podobném principu se už prodávaly před více než 10 lety, ale nějak se to neujalohttps://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489038
+
Brýle na principu střídavého zobrazování pro levé/pravé oko jsem měl někdy kolem roku 2001 k GeForce 2, a rozhodně to nebyla nějaká revoluční technologická novinka. Liší se tohle nějak jinak než lepší reklamou?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
stunty (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 08:26https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseBrýle na principu střídavého zobrazování pro levé/pravé oko jsem měl někdy kolem roku 2001 k GeForce 2, a rozhodně to nebyla nějaká revoluční technologická novinka. Liší se tohle nějak jinak než lepší reklamou?https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489047
+
To bolení hlavy mohou způsobovat moc utažené brýle, resp. jejich pevné sevření.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ota Dvořák https://diit.cz/profil/otas
29. 5. 2009 - 08:28https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseTo bolení hlavy mohou způsobovat moc utažené brýle, resp. jejich pevné sevření.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489051
+
Už léta používám brýle založené na identickém principu od eDimensional, které měly v ovladačích nVidie podporu právě až do WinXP a začátkem roku jsem si pořídil tenhle nový set kvůli Vistám. Já osobně si už ani dneska nedovedu představit hrát hry bez 3D a vybírám si jen hry 3D capable. Asi mám štěstí, běžně mám separaci nastavenou na 100% a měním jenom konvergenci a nikdy jsem neměl nejmenší problémy s očima a nebo bolestí hlavy. Je to fakt hodně individuální.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Sowchozs (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 08:40https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseUž léta používám brýle založené na identickém principu od eDimensional, které měly v ovladačích nVidie podporu právě až do WinXP a začátkem roku jsem si pořídil tenhle nový set kvůli Vistám. Já osobně si už ani dneska nedovedu představit hrát hry bez 3D a vybírám si jen hry 3D capable. Asi mám štěstí, běžně mám separaci nastavenou na 100% a měním jenom konvergenci a nikdy jsem neměl nejmenší problémy s očima a nebo bolestí hlavy. Je to fakt hodně individuální.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489067
+
Do dnes vzpomínám na dobu VFX-1. Měl jsem ji nějakou dobu doma a hrával jsem System Shock. Bylo to tehdy naprosto úžasné. Nedávno jsem si vyzkoušel Nvidia 3D a můžu říct že mi to silně evokovalo vzpomínky na VFX-1 i když je to proti VFX-1 ořezávátko. U VFX-1 byl naprosto supr ten puclík do ruky na pohyb a to že se měnil pohled s pohybem vaší hlavy. To u Nvidia 3D není, ale zase je to mnohem lepší než klasické hraní. Dlouho jsem čekal na návrat něčeho podobného jako byla VFX-1.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zett https://diit.cz/profil/zett
29. 5. 2009 - 08:47https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseDo dnes vzpomínám na dobu VFX-1. Měl jsem ji nějakou dobu doma a hrával jsem System Shock. Bylo to tehdy naprosto úžasné. Nedávno jsem si vyzkoušel Nvidia 3D a můžu říct že mi to silně evokovalo vzpomínky na VFX-1 i když je to proti VFX-1 ořezávátko. U VFX-1 byl naprosto supr ten puclík do ruky na pohyb a to že se měnil pohled s pohybem vaší hlavy. To u Nvidia 3D není, ale zase je to mnohem lepší než klasické hraní. Dlouho jsem čekal na návrat něčeho podobného jako byla VFX-1.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489072
+
Diky za podrobnou recenzi! 3D me dost zaujalo jenze nosim bryle a oci mam dost citlive na kvalitu monitoru trochu jesem se obaval jestli s tim nebudou problemy vsude pisou jak je to skvele, ale teprv z vasi recenze jsem ziskal presnejsi informace. Diky
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dan4 (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 09:21https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseDiky za podrobnou recenzi! 3D me dost zaujalo jenze nosim bryle a oci mam dost citlive na kvalitu monitoru trochu jesem se obaval jestli s tim nebudou problemy vsude pisou jak je to skvele, ale teprv z vasi recenze jsem ziskal presnejsi informace. Diky https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489094
+
vfx tedy uzasne nebylo.. bylo to jako byste si tesne pred oci dali dva mobilni telefony s nekvalitnim displejem.. a rok dva uz po vfx nestekl ani pes
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
hmm (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 10:05https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskusevfx tedy uzasne nebylo.. bylo to jako byste si tesne pred oci dali dva mobilni telefony s nekvalitnim displejem.. a rok dva uz po vfx nestekl ani peshttps://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489117
+
Ja si stejne myslim, ze vyvoj nejakeho dobreho 3D systemu (neco na stylu VFX - jen s lepsi optikou) je tak nejak umele brzden. Uz tak je dost zavislaku na Cyberprostoru a pokud by prisel nekdo s "dokonalym" 3D systemem, tak lidi prestanou platit za veskerou zabavu a zaziji si to ve virtualnim prostredi s minimalnimi nakldy. VFX jsem mel pred cca 10 leti lety (koupil jsem ji pouzitou) a uz tehdy se mi zdala dosti technologicky zstarala. Ale koncepce nebyla spatna. At mi nikdo netvrdi, ze zrovna v teto oblasti technologie na 15 let samy osobe zamrzly...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Paranoik (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 11:36https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseJa si stejne myslim, ze vyvoj nejakeho dobreho 3D systemu (neco na stylu VFX - jen s lepsi optikou) je tak nejak umele brzden. Uz tak je dost zavislaku na Cyberprostoru a pokud by prisel nekdo s "dokonalym" 3D systemem, tak lidi prestanou platit za veskerou zabavu a zaziji si to ve virtualnim prostredi s minimalnimi nakldy. VFX jsem mel pred cca 10 leti lety (koupil jsem ji pouzitou) a uz tehdy se mi zdala dosti technologicky zstarala. Ale koncepce nebyla spatna. At mi nikdo netvrdi, ze zrovna v teto oblasti technologie na 15 let samy osobe zamrzly...https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489141
+
Tak už aby bylo VFX2 :) dva minipanely s vysokým rozlišením dnes není problém, pak už to chce jen běhací pás a aspoň snímače 4 na rukou a pak něco do ruky jako zbraň nebo prostě něco ve stylu Vii.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
DTS maniac https://diit.cz/profil/dtsmaniac
29. 5. 2009 - 11:40https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseTak už aby bylo VFX2 :) dva minipanely s vysokým rozlišením dnes není problém, pak už to chce jen běhací pás a aspoň snímače 4 na rukou a pak něco do ruky jako zbraň nebo prostě něco ve stylu Vii.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489145
+
2 David: Nechci rýpat, je to spíše už učivo pradávné historie ale "první" 3D prostředí měl System Shock v roce 1994 (1995 CD verze), poté následoval Descent (1995) který 3D trochu vylepšil a až v roce 1996 přišel Duke Nukem 3D se svým "notně" ořezaným 3D (z pohledu Systemu Shocku).
2 Zett: Zlaté časy VFX-1 a System Shock... Na tu dobu bomba (a při nočním hraní občas obrovský problém udržet suché gaťe :-) )
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Q (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 12:03https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse2 David: Nechci rýpat, je to spíše už učivo pradávné historie ale "první" 3D prostředí měl System Shock v roce 1994 (1995 CD verze), poté následoval Descent (1995) který 3D trochu vylepšil a až v roce 1996 přišel Duke Nukem 3D se svým "notně" ořezaným 3D (z pohledu Systemu Shocku).
2 Zett: Zlaté časy VFX-1 a System Shock... Na tu dobu bomba (a při nočním hraní občas obrovský problém udržet suché gaťe :-) )https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489160
+
Dnes se bezne prodavaji "video bryle". Tedy bryle urcene ke sledovani videa (treba pri ceste autobucem). Princip tedy podobny VFX1, jen to neni delane pro 3D zobrazeni (jediny spolecny displej). To bych bral jako zaklad, udelal zobrazeni separatne pro kazde oko + snimac polohy a mame VFX nove doby. Problem je, ze tyto bryle VGA zpravidla oznacuji jako hires. Takze je tu pomerne velke omezeni rozliseni.
Ted k recenzovanemu produktu. Take nosim bryle a vaha 50 g je prilis. Moje bryle vazi 16 g a to mam 4.5 diptrie na kazde oko (spojky). Kdyz si vzpomenu na dobu, kdy jsem z vahy sklenenych cocek mival rozedreny nos, bolave usi... Urcite to nehodlam opakovat s prototypem 3D bryli. Krome toho, z tesnych nozicek plastovych ramecku dokaze hlava opravdu pekne bolet. Vzpaminam na tvarovani bryli v horke vode (v dobach, kdy byl vyber obrub znacne omezen).
Idealni by bylo, kdyby to slo nasadit zlehka na hlavu, podobne jako ksiltovka ci celovka a pred ocima by byl umisten pruhledovy stitek s clonami.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
peca https://diit.cz/profil/peca007
29. 5. 2009 - 12:21https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseDnes se bezne prodavaji "video bryle". Tedy bryle urcene ke sledovani videa (treba pri ceste autobucem). Princip tedy podobny VFX1, jen to neni delane pro 3D zobrazeni (jediny spolecny displej). To bych bral jako zaklad, udelal zobrazeni separatne pro kazde oko + snimac polohy a mame VFX nove doby. Problem je, ze tyto bryle VGA zpravidla oznacuji jako hires. Takze je tu pomerne velke omezeni rozliseni.
Ted k recenzovanemu produktu. Take nosim bryle a vaha 50 g je prilis. Moje bryle vazi 16 g a to mam 4.5 diptrie na kazde oko (spojky). Kdyz si vzpomenu na dobu, kdy jsem z vahy sklenenych cocek mival rozedreny nos, bolave usi... Urcite to nehodlam opakovat s prototypem 3D bryli. Krome toho, z tesnych nozicek plastovych ramecku dokaze hlava opravdu pekne bolet. Vzpaminam na tvarovani bryli v horke vode (v dobach, kdy byl vyber obrub znacne omezen).
Idealni by bylo, kdyby to slo nasadit zlehka na hlavu, podobne jako ksiltovka ci celovka a pred ocima by byl umisten pruhledovy stitek s clonami.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489167
+
29. 5. 2009 - 12:24https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseQ: 3D prostředí ano, ale potvory byly stále 2D.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489178
+
to hmm: Z dnešního pohledu možná VFX-1 není technologicky nic moc, ale tehdy a to si opravdu uvědom, byl rok 1994. Tehdy to bylo naprosto skvělé. Mobil každý neměl, novinkou byly SMS a barevné LCD v mobilu byla hudba budoucnosti...
Dokážu si představit dnešní odlehčenou verzi VFX-1, tzn. dva LCD s podstatně větším rozlišením, polohový snímač a sluchátka. Mohlo by to být o dost lehčí a kompkatnější. Bezdrát není problém a puclík do ruky s polohovým snímačem taky ne...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zett https://diit.cz/profil/zett
29. 5. 2009 - 12:30https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseto hmm: Z dnešního pohledu možná VFX-1 není technologicky nic moc, ale tehdy a to si opravdu uvědom, byl rok 1994. Tehdy to bylo naprosto skvělé. Mobil každý neměl, novinkou byly SMS a barevné LCD v mobilu byla hudba budoucnosti...
Dokážu si představit dnešní odlehčenou verzi VFX-1, tzn. dva LCD s podstatně větším rozlišením, polohový snímač a sluchátka. Mohlo by to být o dost lehčí a kompkatnější. Bezdrát není problém a puclík do ruky s polohovým snímačem taky ne...https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489189
+
Technický dotaz. Zajímalo by mě, jak je vyřešeno zobrazování jiného obrazu LCDčkem každých 8.33 ms. Přece při všech většině měření je hodnota odezvy kolem 20 ms. Jistě, papírově může mít 5, ale v reálu, kde se mění barva pixelu více než nepatrně to bude víc. To pak musí být dobré psycho obvzlášť, když si monitor pomáhá přestřelením a výsledkem musí být rozmázlý psycho tekutý obraz ne?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
MiG_ (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 13:15https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseTechnický dotaz. Zajímalo by mě, jak je vyřešeno zobrazování jiného obrazu LCDčkem každých 8.33 ms. Přece při všech většině měření je hodnota odezvy kolem 20 ms. Jistě, papírově může mít 5, ale v reálu, kde se mění barva pixelu více než nepatrně to bude víc. To pak musí být dobré psycho obvzlášť, když si monitor pomáhá přestřelením a výsledkem musí být rozmázlý psycho tekutý obraz ne?https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489211
+
Trochu OT, ale neda mi: Ked mam otvorene obidve oci, vidim trojrozmerne, lebo mozog mi spaja dva obrazy do jedneho. Preco teda vidim trojrozmerne, ked necham otvorene len jedno oko? Lebo si pamatam, ako veci vyzeraju a vidim to, co chcem vidiet. A ako to zneuzit? Ked pri hrani strielacky zavriem jedno oko, mozog nevie, co z toho co vidim je skutocne 3D a co obraz monitora, takze mi vyrobi pekny 3D efekt aj za monitorom :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MMx https://diit.cz/profil/mmx-0
29. 5. 2009 - 13:55https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseTrochu OT, ale neda mi: Ked mam otvorene obidve oci, vidim trojrozmerne, lebo mozog mi spaja dva obrazy do jedneho. Preco teda vidim trojrozmerne, ked necham otvorene len jedno oko? Lebo si pamatam, ako veci vyzeraju a vidim to, co chcem vidiet. A ako to zneuzit? Ked pri hrani strielacky zavriem jedno oko, mozog nevie, co z toho co vidim je skutocne 3D a co obraz monitora, takze mi vyrobi pekny 3D efekt aj za monitorom :-Dhttps://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489236
+
-> hmm: Pravda, prodávaly, někdy okolo roku 1997 jsem měl možnost je vyzkoušet. Dokonce to byly brýle s LCD displeji a spolupracovaly s Descentem.
Ad prvenství 3D her ... nevím jak na jiných počítačích v té době, ale okolo roku 1990 jsem hrával hry jako Driller, DarkSide, Castle Master I a II, Total Ecplipse, a spoustu dalších. Většina z nich existovala pro PC, Amigu, ZX Spectrum a další osmibity. Pravda na ZX Spectru nešlo moc mluvit o plynulosti, framerate byl někde okolo 1 snímku za 1 sekundu a podobně - dost to kolísalo podle scény, ale 3D to je se vším všudy.
Nicméně je fakt, že příšery byly 2D (resp. plochý polygon).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Cygnus (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 14:29https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse-> hmm: Pravda, prodávaly, někdy okolo roku 1997 jsem měl možnost je vyzkoušet. Dokonce to byly brýle s LCD displeji a spolupracovaly s Descentem.
Ad prvenství 3D her ... nevím jak na jiných počítačích v té době, ale okolo roku 1990 jsem hrával hry jako Driller, DarkSide, Castle Master I a II, Total Ecplipse, a spoustu dalších. Většina z nich existovala pro PC, Amigu, ZX Spectrum a další osmibity. Pravda na ZX Spectru nešlo moc mluvit o plynulosti, framerate byl někde okolo 1 snímku za 1 sekundu a podobně - dost to kolísalo podle scény, ale 3D to je se vším všudy.
např.
http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Master
http://www.youtube.com/watch?v=CyFK6xqjms4&feature=related
Nicméně je fakt, že příšery byly 2D (resp. plochý polygon).
https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489268
+
Cygnus: Potvrzuju, Total Eclipse jsem hrával na C64 a bylo to 3D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mem https://diit.cz/profil/mem
29. 5. 2009 - 14:37https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseCygnus: Potvrzuju, Total Eclipse jsem hrával na C64 a bylo to 3Dhttps://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489275
+
k brylim od nvidie bych rekl asi jenom toto, nezdarila kopie edimensional bryli, ktera zbytecne zabere 1x usb port, edimensionaly se pripojovaly do cesty mezi grafiku a monitor, nikam jinam a fungovalo to skvele i na 150Hz na kterekoliv nvidia karte, nez si nvidia rekla ze by to mohla zkopirovat a zaroven ukoncit podporu pro jine vyrobce
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
jatro (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 14:54https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskusek brylim od nvidie bych rekl asi jenom toto, nezdarila kopie edimensional bryli, ktera zbytecne zabere 1x usb port, edimensionaly se pripojovaly do cesty mezi grafiku a monitor, nikam jinam a fungovalo to skvele i na 150Hz na kterekoliv nvidia karte, nez si nvidia rekla ze by to mohla zkopirovat a zaroven ukoncit podporu pro jine vyrobcehttps://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489291
+
MMx: Prostorový vjem Ti v reálu tvoří i "reakce scény" na pohyb hlavy, některé "3D" zobrazení pro jednoho pozorovatele jsou na tomto principu, tedy : scéna se mění v reakci na pohyb hlavy (bližší předměty více, vzdálené méně). Takovou prostorovost lze vnímat i jedním okem ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MildaEvilda https://diit.cz/profil/mildaevilda
29. 5. 2009 - 15:32https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseMMx: Prostorový vjem Ti v reálu tvoří i "reakce scény" na pohyb hlavy, některé "3D" zobrazení pro jednoho pozorovatele jsou na tomto principu, tedy : scéna se mění v reakci na pohyb hlavy (bližší předměty více, vzdálené méně). Takovou prostorovost lze vnímat i jedním okem ;-)https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489301
+
Neskutečně jsem si užíval průlety s Mantou (takové lítátko) pod stožáry a kolem vybombardovaného území. :)
Ovšem předpokládám, že podobných 3D polygonových her bylo určitě víc a dříve.
První 3D hra s texturama byl pro mě Wolfstein 3D.
Descent jsem objevil záhy a byla to fantazie. :)
Dále Rise of the Triad (ROOT - dlouho jsem nechápal, proč v linuxu používají tuhle zkratku ;)) byla při multiplayeru hodně záživným zážitkem. ;)
A Duke Nukem 3D byl pak vrchol blaha. =)
Pak následovala Lara Croft, Unreal Tournament, Quake 3 Arena, ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Brepta (neověřeno) https://diit.cz
29. 5. 2009 - 17:55https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseCygnus a další: Pro mě je první 3D hra Carrier Command z roku 1988, která má polygonovou 3D grafiku a to včetně 3D objektů ve hře.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carrier_Command
Neskutečně jsem si užíval průlety s Mantou (takové lítátko) pod stožáry a kolem vybombardovaného území. :)
Ovšem předpokládám, že podobných 3D polygonových her bylo určitě víc a dříve.
První 3D hra s texturama byl pro mě Wolfstein 3D.
Descent jsem objevil záhy a byla to fantazie. :)
Dále Rise of the Triad (ROOT - dlouho jsem nechápal, proč v linuxu používají tuhle zkratku ;)) byla při multiplayeru hodně záživným zážitkem. ;)
A Duke Nukem 3D byl pak vrchol blaha. =)
Pak následovala Lara Croft, Unreal Tournament, Quake 3 Arena, ...https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489345
+
29. 5. 2009 - 18:18https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskusePokusy s vektory tu samozřejmě byly dlouho předtím než se objevil nějaký descent - http://www.root.cz/clanky/graficke-karty-a-graficke-akceleratory-28/ .
V mé paměti uvízla citelně Ultima Underworld z 92 roku ..... a jak se píše tady (http://cs.wikipedia.org/wiki/Ultima_Underworld ) někdo tu pak jen přidal pistiolku do ruky a neuměle rozestavěl překážky v prostoru a přidal nácky . https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489353
+
29. 5. 2009 - 21:02https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseto Brepta:
Pro mně je první "3D" hrou kterou jsem snad hrál Mercenary. :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Mercenary_(computer_game)https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489380
+
Hmm bryle od Elsy pridavane k rivam TNT jsem mel pujcene kdysi davno, ale ja to pouzival az s FX560O a s Eizem 21". Nektere hry byly hodne pekne (WoW, Max Payne}, u nekterych to skoro neslo poznat (CS1.6). Ovsem melo to dve nevyhody - bryle hodne stmavovaly obraz, musel se zvysovat hodne jas a celkove zmensovaly obraz - takze na 21tce kdyz bylo hodne objektu na obrazovce a meli jste nejake trosku vyssi rozliseni (typicky WoW a 1280x1024}, tak se clovek musel naklanet bliz k monitoru, aby neco poradne videl. Tahle nova verze odrazuje nejen cenou, ale i nedostupnosti vetsich monitoru, pod 24 bych uz s timhle nesel. A to ze to udelali bezdratove je sice hezke, ale moznost pripojit kabel a hrat dal by neskodila, nehlede na to ze kdyz to ma baterku tak je to drazsi a tezsi a to radsi nepremyslet o tom, co s tim budete delat az po dvou letech ta baterka bude mit 1/3 puvodni kapacity a vy budete shanet novou - jsem si jisty ze nesezenete (ale idealne to zapada do marketingoveho vyrobme ten zmetek tak, aby si ho zakaznik nejpozdeji do dvou let musel koupit znovu).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vlask (neověřeno) https://diit.cz
30. 5. 2009 - 10:23https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseHmm bryle od Elsy pridavane k rivam TNT jsem mel pujcene kdysi davno, ale ja to pouzival az s FX560O a s Eizem 21". Nektere hry byly hodne pekne (WoW, Max Payne}, u nekterych to skoro neslo poznat (CS1.6). Ovsem melo to dve nevyhody - bryle hodne stmavovaly obraz, musel se zvysovat hodne jas a celkove zmensovaly obraz - takze na 21tce kdyz bylo hodne objektu na obrazovce a meli jste nejake trosku vyssi rozliseni (typicky WoW a 1280x1024}, tak se clovek musel naklanet bliz k monitoru, aby neco poradne videl. Tahle nova verze odrazuje nejen cenou, ale i nedostupnosti vetsich monitoru, pod 24 bych uz s timhle nesel. A to ze to udelali bezdratove je sice hezke, ale moznost pripojit kabel a hrat dal by neskodila, nehlede na to ze kdyz to ma baterku tak je to drazsi a tezsi a to radsi nepremyslet o tom, co s tim budete delat az po dvou letech ta baterka bude mit 1/3 puvodni kapacity a vy budete shanet novou - jsem si jisty ze nesezenete (ale idealne to zapada do marketingoveho vyrobme ten zmetek tak, aby si ho zakaznik nejpozdeji do dvou let musel koupit znovu).https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489420
+
Co si vzpominam tak prvni 3d akcni hrou, ktera rozjela tu manii byl DOOM, wolfstein rozhodne takovy vliv nemel. Pokud jde o 3d hry, tak oravdovym trhakem pro me byla, jiz v 80tytch letech,hra kterou jsem znal z 8bit atari a v kterej jste havarovali na planete a okolni svet byl videt ve vektorove grafice (ale ve 3d) bylo to rpg a v danem svete jste meli prakticky neomezeny pohyb (mohli jste chodit pesky jesdit auty, letat, obcas s necim strilet) atd. nazev si uz nejak nemuzu vzpomenout.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DRK https://diit.cz/profil/drk22
30. 5. 2009 - 12:05https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseCo si vzpominam tak prvni 3d akcni hrou, ktera rozjela tu manii byl DOOM, wolfstein rozhodne takovy vliv nemel. Pokud jde o 3d hry, tak oravdovym trhakem pro me byla, jiz v 80tytch letech,hra kterou jsem znal z 8bit atari a v kterej jste havarovali na planete a okolni svet byl videt ve vektorove grafice (ale ve 3d) bylo to rpg a v danem svete jste meli prakticky neomezeny pohyb (mohli jste chodit pesky jesdit auty, letat, obcas s necim strilet) atd. nazev si uz nejak nemuzu vzpomenout.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489432
+
Která hra byla opravdu tou první 3D už dnes asi těžko zjistíme, ale myslím, že se můžeme shodnout na tom, že Descent to rozhodně nebyl. :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Eso Rimmer https://diit.cz/profil/eso-rimmer
30. 5. 2009 - 12:45https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseKterá hra byla opravdu tou první 3D už dnes asi těžko zjistíme, ale myslím, že se můžeme shodnout na tom, že Descent to rozhodně nebyl. :-)https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489443
+
30. 5. 2009 - 14:02https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskusekam se to hrabe na iz3d monitor ... cena okolo 8000,- a polarizovany brejle cca za 20,-kč
http://clanky.katalogmonitoru.cz/monitory-recenze/3865-iz3d-22/https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489460
+
K diskuzi o 3D hrách bych připojil že první opravdu 3D novodobá hra,kterou jsem zaregistroval) byl casto opomijeny Terminator Future Shock (pominu veci z 8bitu kde byly vektory a jednoduche textury) To byla prvni hra jak ji zname dnes kde hrac mysi pohyboval hlavou(zamerovacem) a na rozdil od DUKA apod nebyly postavy protivniku 2D placky.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Dall (neověřeno) https://diit.cz
1. 6. 2009 - 07:51https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseK diskuzi o 3D hrách bych připojil že první opravdu 3D novodobá hra,kterou jsem zaregistroval) byl casto opomijeny Terminator Future Shock (pominu veci z 8bitu kde byly vektory a jednoduche textury) To byla prvni hra jak ji zname dnes kde hrac mysi pohyboval hlavou(zamerovacem) a na rozdil od DUKA apod nebyly postavy protivniku 2D placky.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489561
+
Ja v dobach Geforce 4 pouzival bryle od Edimensional za 1800,- + 140Hz pozdeji 200Hz CRT monitor. za ty penize co to dneska prodavaj bych to opravdu nekoupil ta technologie ma dneska maximalne hodnotu 1/3 soucasne prodavane ceny.
PS: ja osobne sem u toho vydrzel max 45-60minut pak me bolela hlava jak po opici :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
stratos_ (neověřeno) https://diit.cz
1. 6. 2009 - 10:36https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseJa v dobach Geforce 4 pouzival bryle od Edimensional za 1800,- + 140Hz pozdeji 200Hz CRT monitor. za ty penize co to dneska prodavaj bych to opravdu nekoupil ta technologie ma dneska maximalne hodnotu 1/3 soucasne prodavane ceny.
PS: ja osobne sem u toho vydrzel max 45-60minut pak me bolela hlava jak po opici :)https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489591
+
Mohl by nám redaktor sdělit obvod, případně šířku hlavy?
Zřejmě je nějaký odulý, protože mě ty brejle seděj dobře.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
TrekCZ (neověřeno) https://diit.cz
2. 6. 2009 - 12:39https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseMohl by nám redaktor sdělit obvod, případně šířku hlavy?
Zřejmě je nějaký odulý, protože mě ty brejle seděj dobře.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-489888
+
Nepamatuje si nekdo? Tyhle bryle se dodavaly tusim k nejake ATI Rage 3D nebo nejake takove 10 let stare hre. Byl to uplne stejny princip dvou stupidnich LCD za pet korun propojene do VGA pruchodky, takze se to dalo pouzit na jakykoliv monitor a kartu. Proste kazdy snimek zatemnil jedno oko. Nechci kecat, ale vybavuje se mi, ze tenkrat to stalo i s tou v te dobe uz zastaralou kartou kolem 3 tisic.
Vyrobni cena techto bryli je tak 30kč (2 naprosto obycejne LCD, kousek plastu a nejaka naprosto obycejna baterka + nejaky prijimac - neni to jenom stupidni IR? - to snad ne), celkove s tim sracem do USB vyrobni naklady pod kilo, kdyby to bylo nejak solidne zpracovane (bryle za 10kč a ne cinsky vylisek z jednoho kusu za 50haleru), tak by byla akceptovatelna cena tak 500, u nas mozna i 700-1000 ... ale za takovy zmetek chtit 5k? No, to je trochu moc. Za 700 bych to i prubnul. Samozrejmosti je CRT, ale teda i kdybych z neho dostal 150Hz, tak 75Hz na jedno oko, no neni to sice klasicke CRT blikani, ale i tak tomu neverim, ze bych u toho dyl vydrzel. Budem si muset pockat na podobnou xx let starou "novinku" asi od nejake cinske korporace jako Genius nebo Logitech, pak to treba bude za rozumnou cenu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
BTJ https://diit.cz/profil/btj
3. 6. 2009 - 17:04https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseNepamatuje si nekdo? Tyhle bryle se dodavaly tusim k nejake ATI Rage 3D nebo nejake takove 10 let stare hre. Byl to uplne stejny princip dvou stupidnich LCD za pet korun propojene do VGA pruchodky, takze se to dalo pouzit na jakykoliv monitor a kartu. Proste kazdy snimek zatemnil jedno oko. Nechci kecat, ale vybavuje se mi, ze tenkrat to stalo i s tou v te dobe uz zastaralou kartou kolem 3 tisic.
Vyrobni cena techto bryli je tak 30kč (2 naprosto obycejne LCD, kousek plastu a nejaka naprosto obycejna baterka + nejaky prijimac - neni to jenom stupidni IR? - to snad ne), celkove s tim sracem do USB vyrobni naklady pod kilo, kdyby to bylo nejak solidne zpracovane (bryle za 10kč a ne cinsky vylisek z jednoho kusu za 50haleru), tak by byla akceptovatelna cena tak 500, u nas mozna i 700-1000 ... ale za takovy zmetek chtit 5k? No, to je trochu moc. Za 700 bych to i prubnul. Samozrejmosti je CRT, ale teda i kdybych z neho dostal 150Hz, tak 75Hz na jedno oko, no neni to sice klasicke CRT blikani, ale i tak tomu neverim, ze bych u toho dyl vydrzel. Budem si muset pockat na podobnou xx let starou "novinku" asi od nejake cinske korporace jako Genius nebo Logitech, pak to treba bude za rozumnou cenu.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-490130
+
Ja mam tyto brejle uz nekolik let od firmy eDimensional.
Funguji i na LCD (druha verze, u te prvni to neslo na LCD, protoze v brylich byly filtry spatne otocene).
Funguji i ve windows XP a nastaveni je v menu Nvidia graficke garty, pripadne pro starsi grafiky se musi 3D doinstalovat. Provoziji to na 21" CRT (140Hz). U CRT monitoru doporucuju pres utilitku Powerstrip vytvorit novy ovladac *.inf k monitoru. Potom se teprve objevi moznost az 160Hz obnoveni obrazu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
slik (neověřeno) https://diit.cz
5. 11. 2009 - 15:45https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuseJa mam tyto brejle uz nekolik let od firmy eDimensional.
Funguji i na LCD (druha verze, u te prvni to neslo na LCD, protoze v brylich byly filtry spatne otocene).
Funguji i ve windows XP a nastaveni je v menu Nvidia graficke garty, pripadne pro starsi grafiky se musi 3D doinstalovat. Provoziji to na 21" CRT (140Hz). U CRT monitoru doporucuju pres utilitku Powerstrip vytvorit novy ovladac *.inf k monitoru. Potom se teprve objevi moznost az 160Hz obnoveni obrazu.https://diit.cz/clanek/test-nvidia-3d-vision-bryle-pro-trojrozmerne-hrani/diskuse#comment-520180
+
Včera jsem tam byl a mají to asi někde zašité , u stolku před prodavači nic podobné brýlím neleželo ...a hledat ... na to jsem neměl čas .
Jinak hlavní dvě nevýhody jsou Cena a Podpora ....
Cena brýlí by byla celkem akceptovatelná ale další monitor :/ . Škoda že zdvojený refreshrate není standart a brýle nepodporují všechny karty , hry a alespoň základně film .
Možná bych o tom i uvažoval, ale to by musel existovat 24" 120Hz TN monitor s rozlišením 1920x1200 a slušnejma úhlama, podáním barev atd., přípdaně ten samý PVA monitor s odezvou TN monitoru :)
Zatím jsem na 19" NEC flat trinitronu 1600x1200@75Hz
Já to zkoušel na Invexu a podle mě to blikalo jak stará televize, dlouho bych na to asi koukat nevydržel.
brýle na podobném principu se už prodávaly před více než 10 lety, ale nějak se to neujalo
Brýle na principu střídavého zobrazování pro levé/pravé oko jsem měl někdy kolem roku 2001 k GeForce 2, a rozhodně to nebyla nějaká revoluční technologická novinka. Liší se tohle nějak jinak než lepší reklamou?
To bolení hlavy mohou způsobovat moc utažené brýle, resp. jejich pevné sevření.
Už léta používám brýle založené na identickém principu od eDimensional, které měly v ovladačích nVidie podporu právě až do WinXP a začátkem roku jsem si pořídil tenhle nový set kvůli Vistám. Já osobně si už ani dneska nedovedu představit hrát hry bez 3D a vybírám si jen hry 3D capable. Asi mám štěstí, běžně mám separaci nastavenou na 100% a měním jenom konvergenci a nikdy jsem neměl nejmenší problémy s očima a nebo bolestí hlavy. Je to fakt hodně individuální.
Do dnes vzpomínám na dobu VFX-1. Měl jsem ji nějakou dobu doma a hrával jsem System Shock. Bylo to tehdy naprosto úžasné. Nedávno jsem si vyzkoušel Nvidia 3D a můžu říct že mi to silně evokovalo vzpomínky na VFX-1 i když je to proti VFX-1 ořezávátko. U VFX-1 byl naprosto supr ten puclík do ruky na pohyb a to že se měnil pohled s pohybem vaší hlavy. To u Nvidia 3D není, ale zase je to mnohem lepší než klasické hraní. Dlouho jsem čekal na návrat něčeho podobného jako byla VFX-1.
Diky za podrobnou recenzi! 3D me dost zaujalo jenze nosim bryle a oci mam dost citlive na kvalitu monitoru trochu jesem se obaval jestli s tim nebudou problemy vsude pisou jak je to skvele, ale teprv z vasi recenze jsem ziskal presnejsi informace. Diky
vfx tedy uzasne nebylo.. bylo to jako byste si tesne pred oci dali dva mobilni telefony s nekvalitnim displejem.. a rok dva uz po vfx nestekl ani pes
Ja si stejne myslim, ze vyvoj nejakeho dobreho 3D systemu (neco na stylu VFX - jen s lepsi optikou) je tak nejak umele brzden. Uz tak je dost zavislaku na Cyberprostoru a pokud by prisel nekdo s "dokonalym" 3D systemem, tak lidi prestanou platit za veskerou zabavu a zaziji si to ve virtualnim prostredi s minimalnimi nakldy. VFX jsem mel pred cca 10 leti lety (koupil jsem ji pouzitou) a uz tehdy se mi zdala dosti technologicky zstarala. Ale koncepce nebyla spatna. At mi nikdo netvrdi, ze zrovna v teto oblasti technologie na 15 let samy osobe zamrzly...
Tak už aby bylo VFX2 :) dva minipanely s vysokým rozlišením dnes není problém, pak už to chce jen běhací pás a aspoň snímače 4 na rukou a pak něco do ruky jako zbraň nebo prostě něco ve stylu Vii.
2 David: Nechci rýpat, je to spíše už učivo pradávné historie ale "první" 3D prostředí měl System Shock v roce 1994 (1995 CD verze), poté následoval Descent (1995) který 3D trochu vylepšil a až v roce 1996 přišel Duke Nukem 3D se svým "notně" ořezaným 3D (z pohledu Systemu Shocku).
2 Zett: Zlaté časy VFX-1 a System Shock... Na tu dobu bomba (a při nočním hraní občas obrovský problém udržet suché gaťe :-) )
Dnes se bezne prodavaji "video bryle". Tedy bryle urcene ke sledovani videa (treba pri ceste autobucem). Princip tedy podobny VFX1, jen to neni delane pro 3D zobrazeni (jediny spolecny displej). To bych bral jako zaklad, udelal zobrazeni separatne pro kazde oko + snimac polohy a mame VFX nove doby. Problem je, ze tyto bryle VGA zpravidla oznacuji jako hires. Takze je tu pomerne velke omezeni rozliseni.
Ted k recenzovanemu produktu. Take nosim bryle a vaha 50 g je prilis. Moje bryle vazi 16 g a to mam 4.5 diptrie na kazde oko (spojky). Kdyz si vzpomenu na dobu, kdy jsem z vahy sklenenych cocek mival rozedreny nos, bolave usi... Urcite to nehodlam opakovat s prototypem 3D bryli. Krome toho, z tesnych nozicek plastovych ramecku dokaze hlava opravdu pekne bolet. Vzpaminam na tvarovani bryli v horke vode (v dobach, kdy byl vyber obrub znacne omezen).
Idealni by bylo, kdyby to slo nasadit zlehka na hlavu, podobne jako ksiltovka ci celovka a pred ocima by byl umisten pruhledovy stitek s clonami.
Q: 3D prostředí ano, ale potvory byly stále 2D.
to hmm: Z dnešního pohledu možná VFX-1 není technologicky nic moc, ale tehdy a to si opravdu uvědom, byl rok 1994. Tehdy to bylo naprosto skvělé. Mobil každý neměl, novinkou byly SMS a barevné LCD v mobilu byla hudba budoucnosti...
Dokážu si představit dnešní odlehčenou verzi VFX-1, tzn. dva LCD s podstatně větším rozlišením, polohový snímač a sluchátka. Mohlo by to být o dost lehčí a kompkatnější. Bezdrát není problém a puclík do ruky s polohovým snímačem taky ne...
Technický dotaz. Zajímalo by mě, jak je vyřešeno zobrazování jiného obrazu LCDčkem každých 8.33 ms. Přece při všech většině měření je hodnota odezvy kolem 20 ms. Jistě, papírově může mít 5, ale v reálu, kde se mění barva pixelu více než nepatrně to bude víc. To pak musí být dobré psycho obvzlášť, když si monitor pomáhá přestřelením a výsledkem musí být rozmázlý psycho tekutý obraz ne?
Trochu OT, ale neda mi: Ked mam otvorene obidve oci, vidim trojrozmerne, lebo mozog mi spaja dva obrazy do jedneho. Preco teda vidim trojrozmerne, ked necham otvorene len jedno oko? Lebo si pamatam, ako veci vyzeraju a vidim to, co chcem vidiet. A ako to zneuzit? Ked pri hrani strielacky zavriem jedno oko, mozog nevie, co z toho co vidim je skutocne 3D a co obraz monitora, takze mi vyrobi pekny 3D efekt aj za monitorom :-D
-> hmm: Pravda, prodávaly, někdy okolo roku 1997 jsem měl možnost je vyzkoušet. Dokonce to byly brýle s LCD displeji a spolupracovaly s Descentem.
Ad prvenství 3D her ... nevím jak na jiných počítačích v té době, ale okolo roku 1990 jsem hrával hry jako Driller, DarkSide, Castle Master I a II, Total Ecplipse, a spoustu dalších. Většina z nich existovala pro PC, Amigu, ZX Spectrum a další osmibity. Pravda na ZX Spectru nešlo moc mluvit o plynulosti, framerate byl někde okolo 1 snímku za 1 sekundu a podobně - dost to kolísalo podle scény, ale 3D to je se vším všudy.
např.
http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Master
http://www.youtube.com/watch?v=CyFK6xqjms4&feature=related
Nicméně je fakt, že příšery byly 2D (resp. plochý polygon).
Cygnus: Potvrzuju, Total Eclipse jsem hrával na C64 a bylo to 3D
k brylim od nvidie bych rekl asi jenom toto, nezdarila kopie edimensional bryli, ktera zbytecne zabere 1x usb port, edimensionaly se pripojovaly do cesty mezi grafiku a monitor, nikam jinam a fungovalo to skvele i na 150Hz na kterekoliv nvidia karte, nez si nvidia rekla ze by to mohla zkopirovat a zaroven ukoncit podporu pro jine vyrobce
MMx: Prostorový vjem Ti v reálu tvoří i "reakce scény" na pohyb hlavy, některé "3D" zobrazení pro jednoho pozorovatele jsou na tomto principu, tedy : scéna se mění v reakci na pohyb hlavy (bližší předměty více, vzdálené méně). Takovou prostorovost lze vnímat i jedním okem ;-)
Cygnus a další: Pro mě je první 3D hra Carrier Command z roku 1988, která má polygonovou 3D grafiku a to včetně 3D objektů ve hře.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carrier_Command
Neskutečně jsem si užíval průlety s Mantou (takové lítátko) pod stožáry a kolem vybombardovaného území. :)
Ovšem předpokládám, že podobných 3D polygonových her bylo určitě víc a dříve.
První 3D hra s texturama byl pro mě Wolfstein 3D.
Descent jsem objevil záhy a byla to fantazie. :)
Dále Rise of the Triad (ROOT - dlouho jsem nechápal, proč v linuxu používají tuhle zkratku ;)) byla při multiplayeru hodně záživným zážitkem. ;)
A Duke Nukem 3D byl pak vrchol blaha. =)
Pak následovala Lara Croft, Unreal Tournament, Quake 3 Arena, ...
Pokusy s vektory tu samozřejmě byly dlouho předtím než se objevil nějaký descent - http://www.root.cz/clanky/graficke-karty-a-graficke-akceleratory-28/ .
V mé paměti uvízla citelně Ultima Underworld z 92 roku ..... a jak se píše tady (http://cs.wikipedia.org/wiki/Ultima_Underworld ) někdo tu pak jen přidal pistiolku do ruky a neuměle rozestavěl překážky v prostoru a přidal nácky .
to Brepta:
Pro mně je první "3D" hrou kterou jsem snad hrál Mercenary. :-) http://en.wikipedia.org/wiki/Mercenary_(computer_game)
Hmm bryle od Elsy pridavane k rivam TNT jsem mel pujcene kdysi davno, ale ja to pouzival az s FX560O a s Eizem 21". Nektere hry byly hodne pekne (WoW, Max Payne}, u nekterych to skoro neslo poznat (CS1.6). Ovsem melo to dve nevyhody - bryle hodne stmavovaly obraz, musel se zvysovat hodne jas a celkove zmensovaly obraz - takze na 21tce kdyz bylo hodne objektu na obrazovce a meli jste nejake trosku vyssi rozliseni (typicky WoW a 1280x1024}, tak se clovek musel naklanet bliz k monitoru, aby neco poradne videl. Tahle nova verze odrazuje nejen cenou, ale i nedostupnosti vetsich monitoru, pod 24 bych uz s timhle nesel. A to ze to udelali bezdratove je sice hezke, ale moznost pripojit kabel a hrat dal by neskodila, nehlede na to ze kdyz to ma baterku tak je to drazsi a tezsi a to radsi nepremyslet o tom, co s tim budete delat az po dvou letech ta baterka bude mit 1/3 puvodni kapacity a vy budete shanet novou - jsem si jisty ze nesezenete (ale idealne to zapada do marketingoveho vyrobme ten zmetek tak, aby si ho zakaznik nejpozdeji do dvou let musel koupit znovu).
Co si vzpominam tak prvni 3d akcni hrou, ktera rozjela tu manii byl DOOM, wolfstein rozhodne takovy vliv nemel. Pokud jde o 3d hry, tak oravdovym trhakem pro me byla, jiz v 80tytch letech,hra kterou jsem znal z 8bit atari a v kterej jste havarovali na planete a okolni svet byl videt ve vektorove grafice (ale ve 3d) bylo to rpg a v danem svete jste meli prakticky neomezeny pohyb (mohli jste chodit pesky jesdit auty, letat, obcas s necim strilet) atd. nazev si uz nejak nemuzu vzpomenout.
Která hra byla opravdu tou první 3D už dnes asi těžko zjistíme, ale myslím, že se můžeme shodnout na tom, že Descent to rozhodně nebyl. :-)
kam se to hrabe na iz3d monitor ... cena okolo 8000,- a polarizovany brejle cca za 20,-kč
http://clanky.katalogmonitoru.cz/monitory-recenze/3865-iz3d-22/
Jojo, tyhle blikatka jedine pres moji mrtvolu, to reseni s polarizaci je o necem jinem :)
K diskuzi o 3D hrách bych připojil že první opravdu 3D novodobá hra,kterou jsem zaregistroval) byl casto opomijeny Terminator Future Shock (pominu veci z 8bitu kde byly vektory a jednoduche textury) To byla prvni hra jak ji zname dnes kde hrac mysi pohyboval hlavou(zamerovacem) a na rozdil od DUKA apod nebyly postavy protivniku 2D placky.
Ja v dobach Geforce 4 pouzival bryle od Edimensional za 1800,- + 140Hz pozdeji 200Hz CRT monitor. za ty penize co to dneska prodavaj bych to opravdu nekoupil ta technologie ma dneska maximalne hodnotu 1/3 soucasne prodavane ceny.
PS: ja osobne sem u toho vydrzel max 45-60minut pak me bolela hlava jak po opici :)
Mohl by nám redaktor sdělit obvod, případně šířku hlavy?
Zřejmě je nějaký odulý, protože mě ty brejle seděj dobře.
Nepamatuje si nekdo? Tyhle bryle se dodavaly tusim k nejake ATI Rage 3D nebo nejake takove 10 let stare hre. Byl to uplne stejny princip dvou stupidnich LCD za pet korun propojene do VGA pruchodky, takze se to dalo pouzit na jakykoliv monitor a kartu. Proste kazdy snimek zatemnil jedno oko. Nechci kecat, ale vybavuje se mi, ze tenkrat to stalo i s tou v te dobe uz zastaralou kartou kolem 3 tisic.
Vyrobni cena techto bryli je tak 30kč (2 naprosto obycejne LCD, kousek plastu a nejaka naprosto obycejna baterka + nejaky prijimac - neni to jenom stupidni IR? - to snad ne), celkove s tim sracem do USB vyrobni naklady pod kilo, kdyby to bylo nejak solidne zpracovane (bryle za 10kč a ne cinsky vylisek z jednoho kusu za 50haleru), tak by byla akceptovatelna cena tak 500, u nas mozna i 700-1000 ... ale za takovy zmetek chtit 5k? No, to je trochu moc. Za 700 bych to i prubnul. Samozrejmosti je CRT, ale teda i kdybych z neho dostal 150Hz, tak 75Hz na jedno oko, no neni to sice klasicke CRT blikani, ale i tak tomu neverim, ze bych u toho dyl vydrzel. Budem si muset pockat na podobnou xx let starou "novinku" asi od nejake cinske korporace jako Genius nebo Logitech, pak to treba bude za rozumnou cenu.
Ja mam tyto brejle uz nekolik let od firmy eDimensional.
Funguji i na LCD (druha verze, u te prvni to neslo na LCD, protoze v brylich byly filtry spatne otocene).
Funguji i ve windows XP a nastaveni je v menu Nvidia graficke garty, pripadne pro starsi grafiky se musi 3D doinstalovat. Provoziji to na 21" CRT (140Hz). U CRT monitoru doporucuju pres utilitku Powerstrip vytvorit novy ovladac *.inf k monitoru. Potom se teprve objevi moznost az 160Hz obnoveni obrazu.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.