Automotive zasa vysoko pravdepodobne neodkusne z procesov pouzivanych pre CPU/GPU. Co sa mi podarilo dohladat, tak shiniest and newest automotive driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Automotive zasa vysoko
ventYl https://diit.cz/profil/ventyl-ventyl
24. 6. 2021 - 08:22https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuseAutomotive zasa vysoko pravdepodobne neodkusne z procesov pouzivanych pre CPU/GPU. Co sa mi podarilo dohladat, tak shiniest and newest automotive driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1343735
+
Tady na tom servru už začíná být problém najít články mezi reklamou. Už mě to štve.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Tady na tom servru už začíná
Pety https://diit.cz/profil/petyy
24. 6. 2021 - 09:52https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuseTady na tom servru už začíná být problém najít články mezi reklamou. Už mě to štve.https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1343746
+
tak to mam asi naky premium nebo co.. zrovna dneska tu vidim jenom jeden prclanek a dva maly boxiky ve stylu co byl snad uz na starym cdrku..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
tak to mam asi naky premium
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
24. 6. 2021 - 10:26https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskusetak to mam asi naky premium nebo co.. zrovna dneska tu vidim jenom jeden prclanek a dva maly boxiky ve stylu co byl snad uz na starym cdrku..https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1343753
+
> Výrobci automobilových čipů si snadno mohou dovolit připlatit, protože tyto čipy jsou velmi
>malé a v nákladech levné, ale výrobcům autmobilů pro jejich nedostatek stojí výroba a
>nemohou prodávat produkt o mnoho řádů dražší než je čip. I kdyby měli za čip zaplatit
>desetinásobek obvyklé ceny, stále je to pro ně výhodné (a pro TSMC samozřejmě taky).
1. A preto automotive vypovedjú zmluvy / znižujú objednávky od dodávateľov, ktorí každý rok neznížia ceny za kus o 10-15% . To, že sa to automotive industry to pri čipoch vypomstilo, je vec iná.
ventYl | před 2 hodinami :
> driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne
>procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.
A hlavne do auta nemožno namontovať nič, čo nemá homologizáciu súčiastky vrátane výrobnej technológie. Takže redesign čipu z 90 nm na 7nm by nepomohol, lebo homologizácia trvá, v najlepšom prípade 2 roky. čiže len die shrink čipu potrebuje štart sériu a p nej homologizáciu. A nebo (ne)daj to neprejde kvôli EMC na prvý raz. a EMC je problém pre novšie techológie..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
> Výrobci automobilových čipů
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
24. 6. 2021 - 10:30https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse
> Výrobci automobilových čipů si snadno mohou dovolit připlatit, protože tyto čipy jsou velmi
>malé a v nákladech levné, ale výrobcům autmobilů pro jejich nedostatek stojí výroba a
>nemohou prodávat produkt o mnoho řádů dražší než je čip. I kdyby měli za čip zaplatit
>desetinásobek obvyklé ceny, stále je to pro ně výhodné (a pro TSMC samozřejmě taky).
1. A preto automotive vypovedjú zmluvy / znižujú objednávky od dodávateľov, ktorí každý rok neznížia ceny za kus o 10-15% . To, že sa to automotive industry to pri čipoch vypomstilo, je vec iná.
ventYl | před 2 hodinami :
> driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne
>procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.
A hlavne do auta nemožno namontovať nič, čo nemá homologizáciu súčiastky vrátane výrobnej technológie. Takže redesign čipu z 90 nm na 7nm by nepomohol, lebo homologizácia trvá, v najlepšom prípade 2 roky. čiže len die shrink čipu potrebuje štart sériu a p nej homologizáciu. A nebo (ne)daj to neprejde kvôli EMC na prvý raz. a EMC je problém pre novšie techológie.. https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1343755
+
no zalezi co to je za cipy, nejaky ridici jednoty na to staci 35 nm nebo i starsi procesy, jestli to zere o par watt vic neni problem, ale nejaky autonomni ridici sytemy do modernich aut to uz bude slozitejsi elektronika, ale myslim ze i to by zvlastli vyrobit i jinde treba GloFo, Smic, nebo i jini, neni vsecko jen o TSMC.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no zalezi co to je za cipy,
maximumspeed https://diit.cz/profil/v7ortplspt
26. 6. 2021 - 20:41https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuseno zalezi co to je za cipy, nejaky ridici jednoty na to staci 35 nm nebo i starsi procesy, jestli to zere o par watt vic neni problem, ale nejaky autonomni ridici sytemy do modernich aut to uz bude slozitejsi elektronika, ale myslim ze i to by zvlastli vyrobit i jinde treba GloFo, Smic, nebo i jini, neni vsecko jen o TSMC.https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1344069
+
je otázka o jaký procesy je řeč, jak bylo výše zmíněno tak automotive není vyhlášený tím že by šel po těch nejnovějších procesech ba naopak a apple podle mě jenom zajímá to nejlepší, takže 7nm a vejš nepřipadá v úvahu, takže dávat dohromady automotive a apple nedává moc smysl
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
je otázka o jaký procesy je
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
24. 6. 2021 - 11:50https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuseje otázka o jaký procesy je řeč, jak bylo výše zmíněno tak automotive není vyhlášený tím že by šel po těch nejnovějších procesech ba naopak a apple podle mě jenom zajímá to nejlepší, takže 7nm a vejš nepřipadá v úvahu, takže dávat dohromady automotive a apple nedává moc smyslhttps://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1343769
+
Apple je jasný s 5nm, nové iPhony v září, někteří analytici předpokládájí prodeje o 20% vyšší než u iP 12, dá se očekávát že budou nové počítačové procesory a otázkou je zda na 5nm budou i Skové SoC do AW, zatím jsou na 7nm.
Automotive nejsou jen automobilky ale i dodavatelé, třeba NVIDIA, nechce se mi ale hledat na jakých procesech se ty věci vyrábí a mají vyrábět.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Apple je jasný s 5nm, nové
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
24. 6. 2021 - 16:54https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuseApple je jasný s 5nm, nové iPhony v září, někteří analytici předpokládájí prodeje o 20% vyšší než u iP 12, dá se očekávát že budou nové počítačové procesory a otázkou je zda na 5nm budou i Skové SoC do AW, zatím jsou na 7nm.
Automotive nejsou jen automobilky ale i dodavatelé, třeba NVIDIA, nechce se mi ale hledat na jakých procesech se ty věci vyrábí a mají vyrábět.https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1343802
+
apple si uz nechava vyrabet na 5nm+, pristi rok 3nm
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
apple si uz nechava vyrabet
neilz bellic https://diit.cz/profil/neilz
25. 6. 2021 - 20:38https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuseapple si uz nechava vyrabet na 5nm+, pristi rok 3nmhttps://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1344024
+
co to ma spolecnyho s applem, apple vyuziva primarne nejmodernejsi vyrobni proces co existuje, PC svet vetsinou tak 1-4roky stare, ty uz apple nezajimaj
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
co to ma spolecnyho s applem,
neilz bellic https://diit.cz/profil/neilz
25. 6. 2021 - 20:36https://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuseco to ma spolecnyho s applem, apple vyuziva primarne nejmodernejsi vyrobni proces co existuje, PC svet vetsinou tak 1-4roky stare, ty uz apple nezajimajhttps://diit.cz/clanek/tsmc-da-prednost-automobilovym-cipum-applu-ano-ale/diskuse#comment-1344023
+
Automotive zasa vysoko pravdepodobne neodkusne z procesov pouzivanych pre CPU/GPU. Co sa mi podarilo dohladat, tak shiniest and newest automotive driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.
Tady na tom servru už začíná být problém najít články mezi reklamou. Už mě to štve.
tak to mam asi naky premium nebo co.. zrovna dneska tu vidim jenom jeden prclanek a dva maly boxiky ve stylu co byl snad uz na starym cdrku..
---
> Výrobci automobilových čipů si snadno mohou dovolit připlatit, protože tyto čipy jsou velmi
>malé a v nákladech levné, ale výrobcům autmobilů pro jejich nedostatek stojí výroba a
>nemohou prodávat produkt o mnoho řádů dražší než je čip. I kdyby měli za čip zaplatit
>desetinásobek obvyklé ceny, stále je to pro ně výhodné (a pro TSMC samozřejmě taky).
1. A preto automotive vypovedjú zmluvy / znižujú objednávky od dodávateľov, ktorí každý rok neznížia ceny za kus o 10-15% . To, že sa to automotive industry to pri čipoch vypomstilo, je vec iná.
ventYl | před 2 hodinami :
> driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne
>procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.
A hlavne do auta nemožno namontovať nič, čo nemá homologizáciu súčiastky vrátane výrobnej technológie. Takže redesign čipu z 90 nm na 7nm by nepomohol, lebo homologizácia trvá, v najlepšom prípade 2 roky. čiže len die shrink čipu potrebuje štart sériu a p nej homologizáciu. A nebo (ne)daj to neprejde kvôli EMC na prvý raz. a EMC je problém pre novšie techológie..
no zalezi co to je za cipy, nejaky ridici jednoty na to staci 35 nm nebo i starsi procesy, jestli to zere o par watt vic neni problem, ale nejaky autonomni ridici sytemy do modernich aut to uz bude slozitejsi elektronika, ale myslim ze i to by zvlastli vyrobit i jinde treba GloFo, Smic, nebo i jini, neni vsecko jen o TSMC.
je otázka o jaký procesy je řeč, jak bylo výše zmíněno tak automotive není vyhlášený tím že by šel po těch nejnovějších procesech ba naopak a apple podle mě jenom zajímá to nejlepší, takže 7nm a vejš nepřipadá v úvahu, takže dávat dohromady automotive a apple nedává moc smysl
Apple je jasný s 5nm, nové iPhony v září, někteří analytici předpokládájí prodeje o 20% vyšší než u iP 12, dá se očekávát že budou nové počítačové procesory a otázkou je zda na 5nm budou i Skové SoC do AW, zatím jsou na 7nm.
Automotive nejsou jen automobilky ale i dodavatelé, třeba NVIDIA, nechce se mi ale hledat na jakých procesech se ty věci vyrábí a mají vyrábět.
apple si uz nechava vyrabet na 5nm+, pristi rok 3nm
co to ma spolecnyho s applem, apple vyuziva primarne nejmodernejsi vyrobni proces co existuje, PC svet vetsinou tak 1-4roky stare, ty uz apple nezajimaj
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.