Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k TSMC dá přednost automobilovým čipům a Applu? Ano, ale…

Automotive zasa vysoko pravdepodobne neodkusne z procesov pouzivanych pre CPU/GPU. Co sa mi podarilo dohladat, tak shiniest and newest automotive driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tady na tom servru už začíná být problém najít články mezi reklamou. Už mě to štve.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

tak to mam asi naky premium nebo co.. zrovna dneska tu vidim jenom jeden prclanek a dva maly boxiky ve stylu co byl snad uz na starym cdrku..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

---

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Výrobci automobilových čipů si snadno mohou dovolit připlatit, protože tyto čipy jsou velmi
>malé a v nákladech levné, ale výrobcům autmobilů pro jejich nedostatek stojí výroba a
>nemohou prodávat produkt o mnoho řádů dražší než je čip. I kdyby měli za čip zaplatit
>desetinásobek obvyklé ceny, stále je to pro ně výhodné (a pro TSMC samozřejmě taky).

1. A preto automotive vypovedjú zmluvy / znižujú objednávky od dodávateľov, ktorí každý rok neznížia ceny za kus o 10-15% . To, že sa to automotive industry to pri čipoch vypomstilo, je vec iná.

ventYl | před 2 hodinami :
> driving procesory od Renesasu pouzivaju 16nm proces, ale to je skor vynimka. Menej vykonne
>procesory budu skor 28nm a vacsie, pretoze su to nezriedka dekadu stare a starsie navrhy.

A hlavne do auta nemožno namontovať nič, čo nemá homologizáciu súčiastky vrátane výrobnej technológie. Takže redesign čipu z 90 nm na 7nm by nepomohol, lebo homologizácia trvá, v najlepšom prípade 2 roky. čiže len die shrink čipu potrebuje štart sériu a p nej homologizáciu. A nebo (ne)daj to neprejde kvôli EMC na prvý raz. a EMC je problém pre novšie techológie..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no zalezi co to je za cipy, nejaky ridici jednoty na to staci 35 nm nebo i starsi procesy, jestli to zere o par watt vic neni problem, ale nejaky autonomni ridici sytemy do modernich aut to uz bude slozitejsi elektronika, ale myslim ze i to by zvlastli vyrobit i jinde treba GloFo, Smic, nebo i jini, neni vsecko jen o TSMC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je otázka o jaký procesy je řeč, jak bylo výše zmíněno tak automotive není vyhlášený tím že by šel po těch nejnovějších procesech ba naopak a apple podle mě jenom zajímá to nejlepší, takže 7nm a vejš nepřipadá v úvahu, takže dávat dohromady automotive a apple nedává moc smysl

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Apple je jasný s 5nm, nové iPhony v září, někteří analytici předpokládájí prodeje o 20% vyšší než u iP 12, dá se očekávát že budou nové počítačové procesory a otázkou je zda na 5nm budou i Skové SoC do AW, zatím jsou na 7nm.

Automotive nejsou jen automobilky ale i dodavatelé, třeba NVIDIA, nechce se mi ale hledat na jakých procesech se ty věci vyrábí a mají vyrábět.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

apple si uz nechava vyrabet na 5nm+, pristi rok 3nm

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

co to ma spolecnyho s applem, apple vyuziva primarne nejmodernejsi vyrobni proces co existuje, PC svet vetsinou tak 1-4roky stare, ty uz apple nezajimaj

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.