Kedze mam XPcka, tak mi je moja 3870 s DX10.1 aj tak na prd, ci nie?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 10:29https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseKedze mam XPcka, tak mi je moja 3870 s DX10.1 aj tak na prd, ci nie?https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446699
+
2 Snejk: Jak říkáš, v XP není DX10. Takže bohužel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tommy24 (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 10:37https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse2 Snejk: Jak říkáš, v XP není DX10. Takže bohužel.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446703
+
Snejk: Ano, v XP jede jen DirextX 9.0c, o DX 10 si díky politice M$ můžeš nechat jen zdát. Viděl jsem sice nějaké neoficiální upgrady DX 10 pro XP ale ty nefungují...
22. 10. 2008 - 10:38https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseSnejk: Ano, v XP jede jen DirextX 9.0c, o DX 10 si díky politice M$ můžeš nechat jen zdát. Viděl jsem sice nějaké neoficiální upgrady DX 10 pro XP ale ty nefungují...
Podívej se na http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX - tam je to uvedeno v tabulcehttps://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446704
+
Mam na salame...mne staci aj DX9, bo pokial to nebude hratelne, moze to mat grafiku aku chce..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 10:44https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseMam na salame...mne staci aj DX9, bo pokial to nebude hratelne, moze to mat grafiku aku chce..https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446706
+
Takze... DX11 si dovolia implementovat len potial pokial im to nVidia umozni... je hrozne mat zavazky s takou firmou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 10:51https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseTakze... DX11 si dovolia implementovat len potial pokial im to nVidia umozni... je hrozne mat zavazky s takou firmou.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446709
+
Tak to mi prijde nejaky divny. Ja myslel, ze prave tadleta feature je mozna pouze pod DX10.1. NVidia ji neumi, tak proto ma jenom DX10. A tady ctu, ze ji umi pres nejaky rozsireni vyuzit. To spis vypada, ze to nejak zbastlili v ovladacich, takze v hardwaru to stejne nebezi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ctenar CDR (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 11:00https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseTak to mi prijde nejaky divny. Ja myslel, ze prave tadleta feature je mozna pouze pod DX10.1. NVidia ji neumi, tak proto ma jenom DX10. A tady ctu, ze ji umi pres nejaky rozsireni vyuzit. To spis vypada, ze to nejak zbastlili v ovladacich, takze v hardwaru to stejne nebezi.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446713
+
Jaky LCD doporucujete na hry tohodle typu ? Aby taky umel zobrazovat fotky v realnych barvach jako klasicky CRT, a nemenil obraz(barvy) pri koukani se z uhlu. Predem dik za odpovedi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
22. 10. 2008 - 11:04https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseJaky LCD doporucujete na hry tohodle typu ? Aby taky umel zobrazovat fotky v realnych barvach jako klasicky CRT, a nemenil obraz(barvy) pri koukani se z uhlu. Predem dik za odpovedi.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446714
+
spis bych to videl, ze nekdo zaplatil urcity obnos marketinu ubisoftu, aby to verejne takto prezentoval, aby grafiky NVIDIE nevypadaly jako uplny shit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
neni podstatny (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 11:15https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskusespis bych to videl, ze nekdo zaplatil urcity obnos marketinu ubisoftu, aby to verejne takto prezentoval, aby grafiky NVIDIE nevypadaly jako uplny shit.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446716
+
Itokar: u FPS her je nejdůležitější dobrá odezva LCD, o barvičky u té akce nejde tak moc jako při úpravování fotek. A pozorovací úhly - nevím, proč bys chtěl u hraní hry sedět jinak než přímo před monitorem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Funda (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 11:20https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseItokar: u FPS her je nejdůležitější dobrá odezva LCD, o barvičky u té akce nejde tak moc jako při úpravování fotek. A pozorovací úhly - nevím, proč bys chtěl u hraní hry sedět jinak než přímo před monitorem.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446720
+
funda: no, mam starsi notebook, a staci kdyz se pohodlne usadim v kresle a zacina tmavnout obraz.Tak si to naklopim, ale kdyz se zas posadim vic zprima, tak zas je to blby. Toz proto. V prvni rade chci LCD pro fotky, nejaky tip bych potreboval. Moderatoru diskuse se omlouvam, delsi dobu (asi 2 roky) se tomu uz nevenuju, tudiz jsem ztracen :) .. CRT jsem mel 17" EIZO T561.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
22. 10. 2008 - 11:24https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskusefunda: no, mam starsi notebook, a staci kdyz se pohodlne usadim v kresle a zacina tmavnout obraz.Tak si to naklopim, ale kdyz se zas posadim vic zprima, tak zas je to blby. Toz proto. V prvni rade chci LCD pro fotky, nejaky tip bych potreboval. Moderatoru diskuse se omlouvam, delsi dobu (asi 2 roky) se tomu uz nevenuju, tudiz jsem ztracen :) .. CRT jsem mel 17" EIZO T561.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446724
+
Nejlepší "LCD" pro hraní her je staré dobré CRT. Mám Sony CPD-G420 a proti 22" PVA displayi (HP LP2275w) je to nebe a dudy, obzvláště pokud je okolo tma. (A protože se jedná o starší kousek, má už docela dobrý hardwarový antialiasing. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
22. 10. 2008 - 11:30https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseNejlepší "LCD" pro hraní her je staré dobré CRT. Mám Sony CPD-G420 a proti 22" PVA displayi (HP LP2275w) je to nebe a dudy, obzvláště pokud je okolo tma. (A protože se jedná o starší kousek, má už docela dobrý hardwarový antialiasing. :-)https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446727
+
xvasek: LOOOL ... no, to me stve, myslel jsem, ze LCD za ty dva roky ponekud pokrocili :X A co hry treba typu Gothic2,Gothic3, Oblivion?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
22. 10. 2008 - 11:56https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskusexvasek: LOOOL ... no, to me stve, myslel jsem, ze LCD za ty dva roky ponekud pokrocili :X A co hry treba typu Gothic2,Gothic3, Oblivion?https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446736
+
ltokar: LCD jsou na hrani v pohode. Vyber si neco co ma S-PVA panel a nizkej input-lag, i kdyz moje LCD ma input-lag 60 a taky hrat jde bez problemu.
Na cvoky co tvrdi ze potrebujes super ultra nizkou odezvu, kterou se honosi smejdske TN panely, zapomen. U S-PVA beznych 8ms staci s prehledem.
Zalezi dost na tom jake dalsi vlastnosti po tom LCD chces - vyskove nastavitelne, otoceni o 90°, podpora zobrazeni 1:1 (velka vzacnost), zpusoby pripojeni (DVI-I, D-SUB, HDMI, DisplayPort, S-Video ...), atd.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bespi- (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 12:11https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseltokar: LCD jsou na hrani v pohode. Vyber si neco co ma S-PVA panel a nizkej input-lag, i kdyz moje LCD ma input-lag 60 a taky hrat jde bez problemu.
Na cvoky co tvrdi ze potrebujes super ultra nizkou odezvu, kterou se honosi smejdske TN panely, zapomen. U S-PVA beznych 8ms staci s prehledem.
Zalezi dost na tom jake dalsi vlastnosti po tom LCD chces - vyskove nastavitelne, otoceni o 90°, podpora zobrazeni 1:1 (velka vzacnost), zpusoby pripojeni (DVI-I, D-SUB, HDMI, DisplayPort, S-Video ...), atd.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446740
+
Pripájam sa k Bespi-mu, ja mám 17" EIZO-L578-S, ktorý má 16ms (12ms v šedej) a hraju sa na ňom hry jedna radosť...momentálne Mass Effect.... TN panely maju dosť velké výkyvy v odozve, špičkovo maju sice aj 2ms ale bežne sa v niektorých odtienoch dostaneš aj cez 60ms...(S-PVA takými výkyvmi netrpí). A kedže máš eizo tak ostaň pri eize...ber radšej drahší model, s lepšou elektronikou....ale čo ti budem hovoriť, asi to dobre vieš...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zero8324 https://diit.cz/profil/zero8324
22. 10. 2008 - 12:29https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskusePripájam sa k Bespi-mu, ja mám 17" EIZO-L578-S, ktorý má 16ms (12ms v šedej) a hraju sa na ňom hry jedna radosť...momentálne Mass Effect.... TN panely maju dosť velké výkyvy v odozve, špičkovo maju sice aj 2ms ale bežne sa v niektorých odtienoch dostaneš aj cez 60ms...(S-PVA takými výkyvmi netrpí). A kedže máš eizo tak ostaň pri eize...ber radšej drahší model, s lepšou elektronikou....ale čo ti budem hovoriť, asi to dobre vieš...https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446749
+
PS: nazov tej recenzie je "Samsung 971P - podvádějí nás výrobci?"
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ganec (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 12:31https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseAni 8-ms S-PVA nie je vsetko ruzove:
http://www.svethardware.cz/art_doc-6C15195F00008F65C1257206004BE593.html?lotus=1&Highlight=0,Samsung,971P
PS: nazov tej recenzie je "Samsung 971P - podvádějí nás výrobci?"https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446750
+
Pokud nepotřebujete LCD k profi práci, tak stačí nějaká 22" kolem 8.000,- a za dva roky koupit nový, třeba 24".
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Katoo (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 13:00https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskusePokud nepotřebujete LCD k profi práci, tak stačí nějaká 22" kolem 8.000,- a za dva roky koupit nový, třeba 24".https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446763
+
Nvidie musela poslat par kapriku aby to nevyznelo ze FAR CRY 2 umi DX10.1 a rychlejsi praci s AA a to podporuje pouze ATI a Nvidie ne :). Nikdy nedosahnete pomoci emulace stejneho vykonu jako u nativniho rezimu to je kazdemu zcela jasne :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stratos_ (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 13:04https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseNvidie musela poslat par kapriku aby to nevyznelo ze FAR CRY 2 umi DX10.1 a rychlejsi praci s AA a to podporuje pouze ATI a Nvidie ne :). Nikdy nedosahnete pomoci emulace stejneho vykonu jako u nativniho rezimu to je kazdemu zcela jasne :)https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446766
+
Ganec: Dobra rada, na uvadene parametry od vyrobcu se nekoukej. Nema to smysl. Lepsi je LCD si poradne vyzkouset a pak rozhodnout.
PS: nekterym lidem staci neskutecne malo ke stesti a nekterym pro zmenu nestaci ani modre z nebe. Pri pohledu na Samsung SM 245B nechapu jak si ho nekdo muze vychvalovat ... sice patri k lepsim TNkum, ale i na kancelarskou praci je to hnus. Doma mam DELL 2408WFP a plna spokojenost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bespi- (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 13:09https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseGanec: Dobra rada, na uvadene parametry od vyrobcu se nekoukej. Nema to smysl. Lepsi je LCD si poradne vyzkouset a pak rozhodnout.
PS: nekterym lidem staci neskutecne malo ke stesti a nekterym pro zmenu nestaci ani modre z nebe. Pri pohledu na Samsung SM 245B nechapu jak si ho nekdo muze vychvalovat ... sice patri k lepsim TNkum, ale i na kancelarskou praci je to hnus. Doma mam DELL 2408WFP a plna spokojenost.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446768
+
Katoo: No, ale podle toho to pak taky vypada :-) . Ne ze by drazsi byl automaticky lepsi, ale mezi levnejma LCD dobre rozhodne nejsou. Do kancelare to clovek skousne, ale na doma? Brr. Pak se nediv, ze lidi rikaji, ze LCD stoji oproti CRT za houby.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bespi- (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 13:13https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseKatoo: No, ale podle toho to pak taky vypada :-) . Ne ze by drazsi byl automaticky lepsi, ale mezi levnejma LCD dobre rozhodne nejsou. Do kancelare to clovek skousne, ale na doma? Brr. Pak se nediv, ze lidi rikaji, ze LCD stoji oproti CRT za houby.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446769
+
Stratos_: emulovane 8bity mi v PC bezia rychlejsie ako original ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
_ (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 13:18https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseStratos_: emulovane 8bity mi v PC bezia rychlejsie ako original ;-)https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446771
+
Itokar: koupil jsem HP2475W a musim rict, ze zatim splnuje vse co jsem od monitoru ocekaval (je to H-ISP). Mam sice stale trosku problem s cervenou, nejak moc jde do oranzova, ale mozna to proste neumim spravne nakalibrovat a nebo mam horsi kus.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chroustostroj (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 13:37https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseItokar: koupil jsem HP2475W a musim rict, ze zatim splnuje vse co jsem od monitoru ocekaval (je to H-ISP). Mam sice stale trosku problem s cervenou, nejak moc jde do oranzova, ale mozna to proste neumim spravne nakalibrovat a nebo mam horsi kus.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446782
+
to Ganec - jojo, vzdy je treba napred nacist recenze apod, ale je fakt, ze v ty 971p musel byt nejaky bug ve firmwaru, choval se naprosto nestandardne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jfb (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 13:39https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseto Ganec - jojo, vzdy je treba napred nacist recenze apod, ale je fakt, ze v ty 971p musel byt nejaky bug ve firmwaru, choval se naprosto nestandardne.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446785
+
Tak potom ten bug mam aj ja .. na staticke zabery fajn, no na pohyblive je to niekedy fakt otravne .. fakt na to bol lepsi 2 roky starsi 17' TN monitor od BenQ
(alebo som len priliz narocny a vsimavy)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ganec (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 15:06https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseTak potom ten bug mam aj ja .. na staticke zabery fajn, no na pohyblive je to niekedy fakt otravne .. fakt na to bol lepsi 2 roky starsi 17' TN monitor od BenQ
(alebo som len priliz narocny a vsimavy)https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446818
+
2 itokar: nechci ti kazit nadšení takhle při pozdním odpoledni, takže se tím čajem nezakuckej, ale LCD na profi grafiku v nižších cená opravdu nehledej (ono ostatně ani ty tzv. určené přímo pro DTP nejsou dvakrát dobré)... není nad pořádně zkalibrované CRTčko na správný barevný profil... pak se nebudeš divit, že ty barvy na letáku jsou nějaké jiné, než v Photoshopu (indesignu, corelu - dosaď si podle potřeby)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
misticjoe (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 16:10https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse2 itokar: nechci ti kazit nadšení takhle při pozdním odpoledni, takže se tím čajem nezakuckej, ale LCD na profi grafiku v nižších cená opravdu nehledej (ono ostatně ani ty tzv. určené přímo pro DTP nejsou dvakrát dobré)... není nad pořádně zkalibrované CRTčko na správný barevný profil... pak se nebudeš divit, že ty barvy na letáku jsou nějaké jiné, než v Photoshopu (indesignu, corelu - dosaď si podle potřeby)...https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446843
+
to: mysticjoe
O Corelu a jeho správě barev bych v souvislosti s DTP vůbec nemluvil :-))) Jinak samozřejmě profi EIZO lcd monitory předčí i CRT. Taky vzhledem k hardverový kalibraci a hlavně konstrukci 1 svítivýho bodu. U CRT monitoru ti jeden pixel dávají 3 svítivý luminofory okolo, kdežto u LCD monitoru dokáže jeden pixel barvu měnit bez pomoci okolních takže obraz je ostřejší. Je ale pak zase pravda, že v ofsetovým tisku ten obraz rozbijou rozety tiskovýho bodu. Toliko můj plk do diskuse :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
onevan (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 17:20https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseto: mysticjoe
O Corelu a jeho správě barev bych v souvislosti s DTP vůbec nemluvil :-))) Jinak samozřejmě profi EIZO lcd monitory předčí i CRT. Taky vzhledem k hardverový kalibraci a hlavně konstrukci 1 svítivýho bodu. U CRT monitoru ti jeden pixel dávají 3 svítivý luminofory okolo, kdežto u LCD monitoru dokáže jeden pixel barvu měnit bez pomoci okolních takže obraz je ostřejší. Je ale pak zase pravda, že v ofsetovým tisku ten obraz rozbijou rozety tiskovýho bodu. Toliko můj plk do diskuse :-)https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-446925
+
Situace kolem podpory multisamplovaneho z-bufferu se ma v DX10 tak, ze narozdil od DX10.1 neni povinna, zatimco v DX10.1 povinna je. Takze NVIDIA sice nema podporu pro DX10.1, ale multisamplovany z-buffer bez problemu podporuje na vsech svych DX10 kartach, takze neni zadny problem. V podstate se da jednoduse rici, ze Far Cry 2 neni hra s implementaci DX10.1, ale pouze vyuziva jeden z prvku, ktery je na DX10.1 implementaci povinne pritomen. V pripade ATI vs. NVIDIA to ovsem nehraje zadnou roli, protoze u obou je technolgie multisamplovaneho z-buffer k dispozici.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom007 (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 19:14https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseSituace kolem podpory multisamplovaneho z-bufferu se ma v DX10 tak, ze narozdil od DX10.1 neni povinna, zatimco v DX10.1 povinna je. Takze NVIDIA sice nema podporu pro DX10.1, ale multisamplovany z-buffer bez problemu podporuje na vsech svych DX10 kartach, takze neni zadny problem. V podstate se da jednoduse rici, ze Far Cry 2 neni hra s implementaci DX10.1, ale pouze vyuziva jeden z prvku, ktery je na DX10.1 implementaci povinne pritomen. V pripade ATI vs. NVIDIA to ovsem nehraje zadnou roli, protoze u obou je technolgie multisamplovaneho z-buffer k dispozici.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447046
+
A je, to je zase prispevku, ze NV je shit. Mozna jo, ale stejne ten jejich vykon 95 % lidi nevyuzije. Pockejme na realne testy a uvidime, o kolik FPS (ne)bude AMD lepsi, az potom delejme nejake zavery.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
ljelinek (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 19:54https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseA je, to je zase prispevku, ze NV je shit. Mozna jo, ale stejne ten jejich vykon 95 % lidi nevyuzije. Pockejme na realne testy a uvidime, o kolik FPS (ne)bude AMD lepsi, az potom delejme nejake zavery.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447064
+
"U CRT monitoru ti jeden pixel dávají 3 svítivý luminofory okolo, kdežto u LCD monitoru dokáže jeden pixel barvu měnit bez pomoci okolních takže obraz je ostřejší."
vem si lupu a podivej se u LCD na jeden bod z ceho se sklada a pak se liskni...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 20:09https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseto: onevan
"U CRT monitoru ti jeden pixel dávají 3 svítivý luminofory okolo, kdežto u LCD monitoru dokáže jeden pixel barvu měnit bez pomoci okolních takže obraz je ostřejší."
vem si lupu a podivej se u LCD na jeden bod z ceho se sklada a pak se liskni...https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447068
+
>> Tomcat2:
Myslím, že vím, co chtěl onevan říci, přestože to neřekl zrovna dvakrát korektně ;) U LCD je jeden pixel rozdělen na tři subpixely (RGB), takže jeden grafický bod rozsvítí nanejvýš tři fyzické. U CRT v podstatě není nic jako nativní rozlišení, takže toho docílit nelze, vždy se to rozsvítí podle toho, jak vyjde paprsek. Názorná ukázka, kterou jsem právě vyfotil:
Bílý bod na černé ploše - CRT vs. LCD
Černý bod na bílé ploše - CRT vs. LCD
Uznávám, že to CRTčko není zrovna nejnovější, je to starší 17" EIZO s Trinitron obrazovkou (delta obrazovka by vypadala jinak). Zase to ale nahrává LCD. To buď zdechne jako celek, nebo se mu v horším/lepším (nehodící se škrtněte) případě začnou jen kazit body (což jsem s postupem času ještě neviděl, mám doma jedno už celkem dost staré 15" LCD a body jsou pořád všechny OK a ostrost obrazu za ta léta nezměněna, zatímco obraz u CRT se časem prostě "kazí" - jak je vidět na tom obrázku, to CRTčko má už i dost rozhozenou konvergenci (modrá ujíždí nahoru)).
Dovedu si představit, že pro opravdovou DTP práci je CRTčko lepší, ovšem musí se koupit sakra kvalitní kousek. Říkám si, jestli není lepší za ty prachy koupit sakra kvalitní LCD. Ale to už naše debata ujíždí někam, kam by asi neměla...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
22. 10. 2008 - 21:04https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse>> Tomcat2:
Myslím, že vím, co chtěl onevan říci, přestože to neřekl zrovna dvakrát korektně ;) U LCD je jeden pixel rozdělen na tři subpixely (RGB), takže jeden grafický bod rozsvítí nanejvýš tři fyzické. U CRT v podstatě není nic jako nativní rozlišení, takže toho docílit nelze, vždy se to rozsvítí podle toho, jak vyjde paprsek. Názorná ukázka, kterou jsem právě vyfotil:
Bílý bod na černé ploše - CRT vs. LCD
Černý bod na bílé ploše - CRT vs. LCD
Uznávám, že to CRTčko není zrovna nejnovější, je to starší 17" EIZO s Trinitron obrazovkou (delta obrazovka by vypadala jinak). Zase to ale nahrává LCD. To buď zdechne jako celek, nebo se mu v horším/lepším (nehodící se škrtněte) případě začnou jen kazit body (což jsem s postupem času ještě neviděl, mám doma jedno už celkem dost staré 15" LCD a body jsou pořád všechny OK a ostrost obrazu za ta léta nezměněna, zatímco obraz u CRT se časem prostě "kazí" - jak je vidět na tom obrázku, to CRTčko má už i dost rozhozenou konvergenci (modrá ujíždí nahoru)).
Dovedu si představit, že pro opravdovou DTP práci je CRTčko lepší, ovšem musí se koupit sakra kvalitní kousek. Říkám si, jestli není lepší za ty prachy koupit sakra kvalitní LCD. Ale to už naše debata ujíždí někam, kam by asi neměla...https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447112
+
pravda, ja reagoval na to tvrzeni, ze u LCD pixel meni svou barvu jako celek, aniz by byl rozdelen do tri subpixelu:)...pokud to ale myslel skutecne jak tvrdis, tak s tim plne souhlasim...u LCD je ostrost jasna, u CRT je hlavne dana jemnosti masky a velikosti bodu (u Delty vzdalenosti trojice RGB a u trinitronu celkovou siri pasku RGB) v zavislosti na rozliseni a nasledne tim, jak kvalitne jsou jednotlive elektronove paprsky zaostreny a zkalibrovany...vesmes jsem ale zopakoval to co jsi rikal:)...jinak otazka jestli je lepsi CRT nebo LCD je proste nerozresitelna, kazda z technologii se potyka s uplne jinymi problemy a pouzitelny OLED display je zatim v nedohlednu:)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2008 - 22:23https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseto WIFT:
pravda, ja reagoval na to tvrzeni, ze u LCD pixel meni svou barvu jako celek, aniz by byl rozdelen do tri subpixelu:)...pokud to ale myslel skutecne jak tvrdis, tak s tim plne souhlasim...u LCD je ostrost jasna, u CRT je hlavne dana jemnosti masky a velikosti bodu (u Delty vzdalenosti trojice RGB a u trinitronu celkovou siri pasku RGB) v zavislosti na rozliseni a nasledne tim, jak kvalitne jsou jednotlive elektronove paprsky zaostreny a zkalibrovany...vesmes jsem ale zopakoval to co jsi rikal:)...jinak otazka jestli je lepsi CRT nebo LCD je proste nerozresitelna, kazda z technologii se potyka s uplne jinymi problemy a pouzitelny OLED display je zatim v nedohlednu:)https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447175
+
>> Tomcat2:
Plný souhlas, jen u těch OLED displejů se bojím jedné věci - že budou blikat jako CRT, jen s tím rozdílem, že podstatně rychleji (a já jsem na blikání hodně hajsavý, třeba po silnici jezdí v současné době nemálo Volkswagenů, kteří mají zadní červená světla z LEDek a ty normálního svitu nižší intenzity docilují blikáním, zatímco když brzí, tak svítí ty LEDky trvale, takže jsou víc vidět - a jakmile to auto přede mnou jede, tak já to poznám, hlavně za šera, kdy to prostě nelze přehlédnout).
A kde jsem na takovou blbost přišel? Inu, viděl jsem tuhle v Londýně na letišti OLED. Jako, je to pěkný displejíček, obrázek jak malovaný, ale měl jsem takový neodbytný pocit, že bliká. Tak jsem si řekl, že nastavím nějakou, řekněme, tisícinovou závěrku a vyfotil jsem to. Mám dojem, že jsem měl pravdu, protože po zesvětlení z toho vzniklo toto. Ať se propadnu do západního Německa, jestli to není důkaz blikání.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
23. 10. 2008 - 00:46https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse>> Tomcat2:
Plný souhlas, jen u těch OLED displejů se bojím jedné věci - že budou blikat jako CRT, jen s tím rozdílem, že podstatně rychleji (a já jsem na blikání hodně hajsavý, třeba po silnici jezdí v současné době nemálo Volkswagenů, kteří mají zadní červená světla z LEDek a ty normálního svitu nižší intenzity docilují blikáním, zatímco když brzí, tak svítí ty LEDky trvale, takže jsou víc vidět - a jakmile to auto přede mnou jede, tak já to poznám, hlavně za šera, kdy to prostě nelze přehlédnout).
A kde jsem na takovou blbost přišel? Inu, viděl jsem tuhle v Londýně na letišti OLED. Jako, je to pěkný displejíček, obrázek jak malovaný, ale měl jsem takový neodbytný pocit, že bliká. Tak jsem si řekl, že nastavím nějakou, řekněme, tisícinovou závěrku a vyfotil jsem to. Mám dojem, že jsem měl pravdu, protože po zesvětlení z toho vzniklo toto. Ať se propadnu do západního Německa, jestli to není důkaz blikání.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447215
+
Statos: " Nikdy nedosahnete pomoci emulace stejneho vykonu jako u nativniho rezimu to je kazdemu zcela jasne :)"
Ty jsi ale trdlo, to není žádná emulace (kde jsi na tom byl), ale normální možnost hardwaru (všech DX10 GeForce GPU už od G8x). Jen na to není žádná specifikace, NVIDIA to může mít jen ve hrách, kde spolupracuje s vývojáři (NVAPI). V DirectX 10.1 je read multisampled depth buffer už povinně, to je ale všechno, umí to ale (samozřejmě v hardwaru) všechny nové ATIny i NVIDIE.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
pacos (neověřeno) https://diit.cz
23. 10. 2008 - 00:54https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseStatos: " Nikdy nedosahnete pomoci emulace stejneho vykonu jako u nativniho rezimu to je kazdemu zcela jasne :)"
Ty jsi ale trdlo, to není žádná emulace (kde jsi na tom byl), ale normální možnost hardwaru (všech DX10 GeForce GPU už od G8x). Jen na to není žádná specifikace, NVIDIA to může mít jen ve hrách, kde spolupracuje s vývojáři (NVAPI). V DirectX 10.1 je read multisampled depth buffer už povinně, to je ale všechno, umí to ale (samozřejmě v hardwaru) všechny nové ATIny i NVIDIE.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447217
+
WIFT: tak uz viem, preco su pre mna diodove svetla od WV neznesitelne. Asi to bude tym blikanim. Nevidim to, ale asi mozog na to reaguje, lebo po dlhsej jazde za takym autom mi je blbje a musim sa ho zbavit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
icask (neověřeno) https://diit.cz
23. 10. 2008 - 08:02https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseWIFT: tak uz viem, preco su pre mna diodove svetla od WV neznesitelne. Asi to bude tym blikanim. Nevidim to, ale asi mozog na to reaguje, lebo po dlhsej jazde za takym autom mi je blbje a musim sa ho zbavit.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447249
+
WIFT: Ty fotky toho bodu jsou moc pěkné. Jinak - rozmazávání je sice problém pro CRT, ale dynamický rozsah běžně až 15000:1 je zase problém pro LCD. A proto - když se bavíme o hraní - nejde prostě doporučit s klidem v duši zatím žádné LCD.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
23. 10. 2008 - 13:40https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseWIFT: Ty fotky toho bodu jsou moc pěkné. Jinak - rozmazávání je sice problém pro CRT, ale dynamický rozsah běžně až 15000:1 je zase problém pro LCD. A proto - když se bavíme o hraní - nejde prostě doporučit s klidem v duši zatím žádné LCD.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447493
+
>> xvasek:
To opět záleží spíše na osobních preferencích - u nás doma se hraje na LCD celkem v pohodě a to nemáme žádné HiFi - běžné TN panely s běžnou odezvou za běžné peníze.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
23. 10. 2008 - 13:53https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse>> xvasek:
To opět záleží spíše na osobních preferencích - u nás doma se hraje na LCD celkem v pohodě a to nemáme žádné HiFi - běžné TN panely s běžnou odezvou za běžné peníze.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447501
+
tak ono to z principu blikat musi, aby to mohlo obnovovat obraz, ale otazka je, jak rychle...i dnesni podsvetlovaci trubice LCD panelu blikaji kolem 200-300Hz, coz ale nikdo nepozna...ja myslim, ze az se OLED displaye dostanou do nejake te pouzitelne faze, tak by mohly mit i rychlejsi obnovovaci frekvence...ty co zatim existuji jsou vesmes same prototypy:)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
23. 10. 2008 - 15:06https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuseto WIFT:
tak ono to z principu blikat musi, aby to mohlo obnovovat obraz, ale otazka je, jak rychle...i dnesni podsvetlovaci trubice LCD panelu blikaji kolem 200-300Hz, coz ale nikdo nepozna...ja myslim, ze az se OLED displaye dostanou do nejake te pouzitelne faze, tak by mohly mit i rychlejsi obnovovaci frekvence...ty co zatim existuji jsou vesmes same prototypy:)...https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447526
+
tady je zase nekdo zmlsanej, myslim ze sem na svim CRT Eizo vydrzel dost dlouho ale zpatky na CRT bych nesel ani za zlaty prase (leda by melo aspon 2 tuny).
Uz jen to srani s geometrii a podobne ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tank (neověřeno) https://diit.cz
23. 10. 2008 - 16:34https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskusetady je zase nekdo zmlsanej, myslim ze sem na svim CRT Eizo vydrzel dost dlouho ale zpatky na CRT bych nesel ani za zlaty prase (leda by melo aspon 2 tuny).
Uz jen to srani s geometrii a podobne ...
https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447546
+
2 Wift: a nebo je ta tvoje fotka důkazem toho, že měl ten OLED displej nějaký "pseudo-100Hz" režim zavádějící opět zatemňovací interval pro účely ostřejšího pohybu videa, někde jsem četl že s tím experimentují.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Schimmer https://diit.cz/profil/oo-viper-oo
23. 10. 2008 - 17:07https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse2 Wift: a nebo je ta tvoje fotka důkazem toho, že měl ten OLED displej nějaký "pseudo-100Hz" režim zavádějící opět zatemňovací interval pro účely ostřejšího pohybu videa, někde jsem četl že s tím experimentují.https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskuse#comment-447563
+
Diskuse k Ubisoft o DirectX 10.1 ve Far Cry 2https://diit.cz/clanek/ubisoft-o-directx-101-ve-far-cry-2/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Kedze mam XPcka, tak mi je moja 3870 s DX10.1 aj tak na prd, ci nie?
2 Snejk: Jak říkáš, v XP není DX10. Takže bohužel.
Snejk: Ano, v XP jede jen DirextX 9.0c, o DX 10 si díky politice M$ můžeš nechat jen zdát. Viděl jsem sice nějaké neoficiální upgrady DX 10 pro XP ale ty nefungují...
Podívej se na http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX - tam je to uvedeno v tabulce
Mam na salame...mne staci aj DX9, bo pokial to nebude hratelne, moze to mat grafiku aku chce..
Takze... DX11 si dovolia implementovat len potial pokial im to nVidia umozni... je hrozne mat zavazky s takou firmou.
Tak to mi prijde nejaky divny. Ja myslel, ze prave tadleta feature je mozna pouze pod DX10.1. NVidia ji neumi, tak proto ma jenom DX10. A tady ctu, ze ji umi pres nejaky rozsireni vyuzit. To spis vypada, ze to nejak zbastlili v ovladacich, takze v hardwaru to stejne nebezi.
Jaky LCD doporucujete na hry tohodle typu ? Aby taky umel zobrazovat fotky v realnych barvach jako klasicky CRT, a nemenil obraz(barvy) pri koukani se z uhlu. Predem dik za odpovedi.
spis bych to videl, ze nekdo zaplatil urcity obnos marketinu ubisoftu, aby to verejne takto prezentoval, aby grafiky NVIDIE nevypadaly jako uplny shit.
Itokar: u FPS her je nejdůležitější dobrá odezva LCD, o barvičky u té akce nejde tak moc jako při úpravování fotek. A pozorovací úhly - nevím, proč bys chtěl u hraní hry sedět jinak než přímo před monitorem.
funda: no, mam starsi notebook, a staci kdyz se pohodlne usadim v kresle a zacina tmavnout obraz.Tak si to naklopim, ale kdyz se zas posadim vic zprima, tak zas je to blby. Toz proto. V prvni rade chci LCD pro fotky, nejaky tip bych potreboval. Moderatoru diskuse se omlouvam, delsi dobu (asi 2 roky) se tomu uz nevenuju, tudiz jsem ztracen :) .. CRT jsem mel 17" EIZO T561.
Nejlepší "LCD" pro hraní her je staré dobré CRT. Mám Sony CPD-G420 a proti 22" PVA displayi (HP LP2275w) je to nebe a dudy, obzvláště pokud je okolo tma. (A protože se jedná o starší kousek, má už docela dobrý hardwarový antialiasing. :-)
xvasek: LOOOL ... no, to me stve, myslel jsem, ze LCD za ty dva roky ponekud pokrocili :X A co hry treba typu Gothic2,Gothic3, Oblivion?
ltokar: LCD jsou na hrani v pohode. Vyber si neco co ma S-PVA panel a nizkej input-lag, i kdyz moje LCD ma input-lag 60 a taky hrat jde bez problemu.
Na cvoky co tvrdi ze potrebujes super ultra nizkou odezvu, kterou se honosi smejdske TN panely, zapomen. U S-PVA beznych 8ms staci s prehledem.
Zalezi dost na tom jake dalsi vlastnosti po tom LCD chces - vyskove nastavitelne, otoceni o 90°, podpora zobrazeni 1:1 (velka vzacnost), zpusoby pripojeni (DVI-I, D-SUB, HDMI, DisplayPort, S-Video ...), atd.
Pripájam sa k Bespi-mu, ja mám 17" EIZO-L578-S, ktorý má 16ms (12ms v šedej) a hraju sa na ňom hry jedna radosť...momentálne Mass Effect.... TN panely maju dosť velké výkyvy v odozve, špičkovo maju sice aj 2ms ale bežne sa v niektorých odtienoch dostaneš aj cez 60ms...(S-PVA takými výkyvmi netrpí). A kedže máš eizo tak ostaň pri eize...ber radšej drahší model, s lepšou elektronikou....ale čo ti budem hovoriť, asi to dobre vieš...
Ani 8-ms S-PVA nie je vsetko ruzove:
http://www.svethardware.cz/art_doc-6C15195F00008F65C1257206004BE593.html...
PS: nazov tej recenzie je "Samsung 971P - podvádějí nás výrobci?"
Pokud nepotřebujete LCD k profi práci, tak stačí nějaká 22" kolem 8.000,- a za dva roky koupit nový, třeba 24".
Nvidie musela poslat par kapriku aby to nevyznelo ze FAR CRY 2 umi DX10.1 a rychlejsi praci s AA a to podporuje pouze ATI a Nvidie ne :). Nikdy nedosahnete pomoci emulace stejneho vykonu jako u nativniho rezimu to je kazdemu zcela jasne :)
Ganec: Dobra rada, na uvadene parametry od vyrobcu se nekoukej. Nema to smysl. Lepsi je LCD si poradne vyzkouset a pak rozhodnout.
PS: nekterym lidem staci neskutecne malo ke stesti a nekterym pro zmenu nestaci ani modre z nebe. Pri pohledu na Samsung SM 245B nechapu jak si ho nekdo muze vychvalovat ... sice patri k lepsim TNkum, ale i na kancelarskou praci je to hnus. Doma mam DELL 2408WFP a plna spokojenost.
Katoo: No, ale podle toho to pak taky vypada :-) . Ne ze by drazsi byl automaticky lepsi, ale mezi levnejma LCD dobre rozhodne nejsou. Do kancelare to clovek skousne, ale na doma? Brr. Pak se nediv, ze lidi rikaji, ze LCD stoji oproti CRT za houby.
Stratos_: emulovane 8bity mi v PC bezia rychlejsie ako original ;-)
Itokar: koupil jsem HP2475W a musim rict, ze zatim splnuje vse co jsem od monitoru ocekaval (je to H-ISP). Mam sice stale trosku problem s cervenou, nejak moc jde do oranzova, ale mozna to proste neumim spravne nakalibrovat a nebo mam horsi kus.
to Ganec - jojo, vzdy je treba napred nacist recenze apod, ale je fakt, ze v ty 971p musel byt nejaky bug ve firmwaru, choval se naprosto nestandardne.
Tak potom ten bug mam aj ja .. na staticke zabery fajn, no na pohyblive je to niekedy fakt otravne .. fakt na to bol lepsi 2 roky starsi 17' TN monitor od BenQ
(alebo som len priliz narocny a vsimavy)
2 itokar: nechci ti kazit nadšení takhle při pozdním odpoledni, takže se tím čajem nezakuckej, ale LCD na profi grafiku v nižších cená opravdu nehledej (ono ostatně ani ty tzv. určené přímo pro DTP nejsou dvakrát dobré)... není nad pořádně zkalibrované CRTčko na správný barevný profil... pak se nebudeš divit, že ty barvy na letáku jsou nějaké jiné, než v Photoshopu (indesignu, corelu - dosaď si podle potřeby)...
to: mysticjoe
O Corelu a jeho správě barev bych v souvislosti s DTP vůbec nemluvil :-))) Jinak samozřejmě profi EIZO lcd monitory předčí i CRT. Taky vzhledem k hardverový kalibraci a hlavně konstrukci 1 svítivýho bodu. U CRT monitoru ti jeden pixel dávají 3 svítivý luminofory okolo, kdežto u LCD monitoru dokáže jeden pixel barvu měnit bez pomoci okolních takže obraz je ostřejší. Je ale pak zase pravda, že v ofsetovým tisku ten obraz rozbijou rozety tiskovýho bodu. Toliko můj plk do diskuse :-)
Situace kolem podpory multisamplovaneho z-bufferu se ma v DX10 tak, ze narozdil od DX10.1 neni povinna, zatimco v DX10.1 povinna je. Takze NVIDIA sice nema podporu pro DX10.1, ale multisamplovany z-buffer bez problemu podporuje na vsech svych DX10 kartach, takze neni zadny problem. V podstate se da jednoduse rici, ze Far Cry 2 neni hra s implementaci DX10.1, ale pouze vyuziva jeden z prvku, ktery je na DX10.1 implementaci povinne pritomen. V pripade ATI vs. NVIDIA to ovsem nehraje zadnou roli, protoze u obou je technolgie multisamplovaneho z-buffer k dispozici.
A je, to je zase prispevku, ze NV je shit. Mozna jo, ale stejne ten jejich vykon 95 % lidi nevyuzije. Pockejme na realne testy a uvidime, o kolik FPS (ne)bude AMD lepsi, az potom delejme nejake zavery.
to: onevan
"U CRT monitoru ti jeden pixel dávají 3 svítivý luminofory okolo, kdežto u LCD monitoru dokáže jeden pixel barvu měnit bez pomoci okolních takže obraz je ostřejší."
vem si lupu a podivej se u LCD na jeden bod z ceho se sklada a pak se liskni...
>> Tomcat2:
Myslím, že vím, co chtěl onevan říci, přestože to neřekl zrovna dvakrát korektně ;) U LCD je jeden pixel rozdělen na tři subpixely (RGB), takže jeden grafický bod rozsvítí nanejvýš tři fyzické. U CRT v podstatě není nic jako nativní rozlišení, takže toho docílit nelze, vždy se to rozsvítí podle toho, jak vyjde paprsek. Názorná ukázka, kterou jsem právě vyfotil:
Bílý bod na černé ploše - CRT vs. LCD
Černý bod na bílé ploše - CRT vs. LCD
Uznávám, že to CRTčko není zrovna nejnovější, je to starší 17" EIZO s Trinitron obrazovkou (delta obrazovka by vypadala jinak). Zase to ale nahrává LCD. To buď zdechne jako celek, nebo se mu v horším/lepším (nehodící se škrtněte) případě začnou jen kazit body (což jsem s postupem času ještě neviděl, mám doma jedno už celkem dost staré 15" LCD a body jsou pořád všechny OK a ostrost obrazu za ta léta nezměněna, zatímco obraz u CRT se časem prostě "kazí" - jak je vidět na tom obrázku, to CRTčko má už i dost rozhozenou konvergenci (modrá ujíždí nahoru)).
Dovedu si představit, že pro opravdovou DTP práci je CRTčko lepší, ovšem musí se koupit sakra kvalitní kousek. Říkám si, jestli není lepší za ty prachy koupit sakra kvalitní LCD. Ale to už naše debata ujíždí někam, kam by asi neměla...
to WIFT:
pravda, ja reagoval na to tvrzeni, ze u LCD pixel meni svou barvu jako celek, aniz by byl rozdelen do tri subpixelu:)...pokud to ale myslel skutecne jak tvrdis, tak s tim plne souhlasim...u LCD je ostrost jasna, u CRT je hlavne dana jemnosti masky a velikosti bodu (u Delty vzdalenosti trojice RGB a u trinitronu celkovou siri pasku RGB) v zavislosti na rozliseni a nasledne tim, jak kvalitne jsou jednotlive elektronove paprsky zaostreny a zkalibrovany...vesmes jsem ale zopakoval to co jsi rikal:)...jinak otazka jestli je lepsi CRT nebo LCD je proste nerozresitelna, kazda z technologii se potyka s uplne jinymi problemy a pouzitelny OLED display je zatim v nedohlednu:)
>> Tomcat2:
Plný souhlas, jen u těch OLED displejů se bojím jedné věci - že budou blikat jako CRT, jen s tím rozdílem, že podstatně rychleji (a já jsem na blikání hodně hajsavý, třeba po silnici jezdí v současné době nemálo Volkswagenů, kteří mají zadní červená světla z LEDek a ty normálního svitu nižší intenzity docilují blikáním, zatímco když brzí, tak svítí ty LEDky trvale, takže jsou víc vidět - a jakmile to auto přede mnou jede, tak já to poznám, hlavně za šera, kdy to prostě nelze přehlédnout).
A kde jsem na takovou blbost přišel? Inu, viděl jsem tuhle v Londýně na letišti OLED. Jako, je to pěkný displejíček, obrázek jak malovaný, ale měl jsem takový neodbytný pocit, že bliká. Tak jsem si řekl, že nastavím nějakou, řekněme, tisícinovou závěrku a vyfotil jsem to. Mám dojem, že jsem měl pravdu, protože po zesvětlení z toho vzniklo toto. Ať se propadnu do západního Německa, jestli to není důkaz blikání.
Statos: " Nikdy nedosahnete pomoci emulace stejneho vykonu jako u nativniho rezimu to je kazdemu zcela jasne :)"
Ty jsi ale trdlo, to není žádná emulace (kde jsi na tom byl), ale normální možnost hardwaru (všech DX10 GeForce GPU už od G8x). Jen na to není žádná specifikace, NVIDIA to může mít jen ve hrách, kde spolupracuje s vývojáři (NVAPI). V DirectX 10.1 je read multisampled depth buffer už povinně, to je ale všechno, umí to ale (samozřejmě v hardwaru) všechny nové ATIny i NVIDIE.
WIFT: tak uz viem, preco su pre mna diodove svetla od WV neznesitelne. Asi to bude tym blikanim. Nevidim to, ale asi mozog na to reaguje, lebo po dlhsej jazde za takym autom mi je blbje a musim sa ho zbavit.
WIFT: Ty fotky toho bodu jsou moc pěkné. Jinak - rozmazávání je sice problém pro CRT, ale dynamický rozsah běžně až 15000:1 je zase problém pro LCD. A proto - když se bavíme o hraní - nejde prostě doporučit s klidem v duši zatím žádné LCD.
>> xvasek:
To opět záleží spíše na osobních preferencích - u nás doma se hraje na LCD celkem v pohodě a to nemáme žádné HiFi - běžné TN panely s běžnou odezvou za běžné peníze.
to WIFT:
tak ono to z principu blikat musi, aby to mohlo obnovovat obraz, ale otazka je, jak rychle...i dnesni podsvetlovaci trubice LCD panelu blikaji kolem 200-300Hz, coz ale nikdo nepozna...ja myslim, ze az se OLED displaye dostanou do nejake te pouzitelne faze, tak by mohly mit i rychlejsi obnovovaci frekvence...ty co zatim existuji jsou vesmes same prototypy:)...
tady je zase nekdo zmlsanej, myslim ze sem na svim CRT Eizo vydrzel dost dlouho ale zpatky na CRT bych nesel ani za zlaty prase (leda by melo aspon 2 tuny).
Uz jen to srani s geometrii a podobne ...
2 Wift: a nebo je ta tvoje fotka důkazem toho, že měl ten OLED displej nějaký "pseudo-100Hz" režim zavádějící opět zatemňovací interval pro účely ostřejšího pohybu videa, někde jsem četl že s tím experimentují.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.