Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ubuntu chce nízkolatenční zvuk pro lepší hraní

Jakým způsobem řeší latence např. uvedené Ubuntu Studio a proč nelze týž způsob použít u klasického Ubuntu? Je vyžadován speciální hardware? Nebo je toho dosaženo na úkor něčeho jiného, co muzikantům nevadí, ale hráčům ano?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ubuntu to nemá standartizované jako ASIO/CoreAudio, toť podle mě celé kouzlo

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

real-time kernel a JACK sound server daemon.. co vim, tak rt kernel nebyva defaultni, z duvodu problemu s nekterymi aplikacemi ci drivery (treba zrovna offico nvidia driver).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč to sem píšeš, když víš, že to takhle nejde? Mrkni jak je to v Ubuntu studio. TR jádro přináší více problémů než výhod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kurnik, sice to neustale hemzeni kolem Linuxu moc nesleduju, ale nesmrdi to herni konzoli od Valve na kterem pojede Ubuntu se Steam-em ? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dočkej času, třeba je Linus nakonec vyfuckuje :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle už mne napadlo už dávno v době, kdy se objevily první spekulace o Steamu pro Linux, které pak na čas utichly ... i když přiznávám, že nemám přesný přehled o tom, co by hrám mohlo na Linuxu vadit. Z toho, co jsem dosud pod Linuxem hrál, to spíš vypadá tak, že nic zásadního nechybí.

A nakonec, proč ne? Proč bychom měli mít jen XBox, Play Station a Nintendo, když linuxový herní stroj by mohl vyrábět kdokoli (kdo zvládne modifikovat PC hardware) a Canonical s Valve by mohli profitovat ze supportu/licencí ... resp. čehokoli okolo, co se jim podaří k tomu prodat.

Na druhou stranu, jako uživateli Gentoo mi Ubuntu na HDD nesmí (mnoho objektivních i subjektivních důvodů) ... takže pokud nebude Steam běhat kdekoli, ale jen na Ubuntu, tak je to pro mne to samé, jako by zůstali jen na Windows.

Uvidíme. Rozhodně to je zajímavá změna a rozhodně prospěšné oslabení monopolu Windows (otázkou jen je, jak moc velký vliv to bude mít).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Představit si herní konzoli na Linu umím a vůbec by mě nevadila.

A proč ne? Jednoduché - XBox, Nintendo i PS do toho vyklopily takový prachy, který fandvé Lina nemají. Modifikovaný pc hw je zase drahý. Monopol na hry už MS ztrácí - hardcore generace už má pomalu fousatý děti a ta nová se spokojí s konzolí/tabletem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ani mně by nevadila ... původně jsem hlavně myslel na to, že zatímco současní výrobci herních konzolí utopili spoustu peněz ve vývoji hardwaru, tak v případě linuxové herní konzole by příprava hardwaru mohla být

1/ násobně levnější, protože tuctový, nepříliš se lišící od běžných PC, nebo ARM platforem ... resp. čehokoli na čem Linux už stejně běží

2/ zaplacená výrobcem hardwaru, nikoli distributorem her a výrobců hardwaru by mohlo být mnoho, stejně jako se to osvědčilo na modelu IBM PC před mnoha lety

3/ mnohem větší škála různě výkonného hardwaru od nejlevnějšího třeba po mnohem luxusnější než jsou současné konzole

... a pořád ještě zbývá možnost hardware dotovat z ceny her, i když to asi není moc pravděpodobné vzhledem k cenám her ze Steamu ve srování s těmi, co se prodávají pro konzole (alespoň podle cen u místních velkoobchodů)

Prakticky tedy zbývá dořešit distribuci her a to se zdá být skoro hotové.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zásadní výhoda stávajících herních konzolí je v tom, že mají jednotný HW a zaručený chod hry na dané konzoli. Vrazíš placku, nebo stáhneš hru, a ono to funguje. U rozmanitého PC HW to tak jednoduché být nemusí. Někdo má silnější grafiku, někdo slabší. Někdo lepší zvukovku, někdo CPU... Pak to jednomu škube, jinému chraptí a všichni řeší průběžné upgrady HW.
Takže má-li to být herní konzole, měla by mít jednotný HW a tím pádlem zaručené fungování her. V otevřeném světě GNU/Linux si to nedovedu úplně představit. Ale možná by X konkurenčních konzolí na linuxu, s rozdílným, ale srovnatelným HW mohlo fungovat - fakt nevím.
Každopádně bych si od toho sliboval větší otevřenost konzole = možnost využití jako domácího PC. Tedy i pro browsení netu, psaní úkolů, vyřizování mejlů a telekonferencí s babičkou či kámošema...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

...a pak, že to bez skuhrání nejde ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fíha, no nemyslím si, že by PC platforma strácala základňu až tak dramaticky ako naznačuješ. Väčšina užívateľov konzol drtí aj na PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Beznemu uzivatelovi nevysvetlis, preco by mal menit OS. Cela tato snaha vvolava usmev na mojej tvari.
Vety typu: "Pomalu se nám blíží moment, kdy začne být Linux považován za skutečnou herní platformu." alebo "...rozhodně prospěšné oslabení monopolu Windows" sú len zbožným prianím zanietencov. Komunita nemá takú silu, aby pohla vo voľnom čase s vecami, na ktorých pracujú dobre zaplatení ľudia v pracovnej dobe v MS.

Komunita by sa mala sústrediť na veci, ktoré majú nádej na úspech, nie pechoriť sa za cieľom, ktorý sa jeje vzďaluje míľovými krokmi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale ona ta "komunita" nejsou jen jednotlivci. Podívej se například na největší přispěvatele do kernelu - to jsou hlavně velké firmy s obrovským kapitálem. Ano, jim jde hlavně o jiné použití Linuxu než na hry, ale celá platforma z toho pak těží pro jakékoliv využití.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Počkej počkej. Ty si jako fakt myslíš, že tohle bude za 3-4 roky drtit PS/XBOX/Nintendo? Ikdyby Si to vzal pod křídla Samsung nebo koho si pod tou megafirmou představuješ tak to nemá šanci přežívat vedle dosavadních konzolí. A teď si vem, že MS/Sony/Nintendo do toho solí prachy a hw mají udělaný (MS a Nintendo na hw dokonce trochu i vydělávají, Sony stále hw dotuje) a přímo se svými výrobky chlubí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Počkej počkej. Ty si jako fakt myslíš, že tohle bude za 3-4 roky drtit PS/XBOX/Nintendo? Ikdyby Si to vzal pod křídla Samsung nebo koho si pod tou megafirmou představuješ tak to nemá šanci přežívat vedle dosavadních konzolí. A teď si vem, že MS/Sony/Nintendo do toho solí prachy a hw mají udělaný (MS a Nintendo na hw dokonce trochu i vydělávají, Sony stále hw dotuje) a přímo se svými výrobky chlubí...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vidím ako ťaží :)
Veľké firmy určite nebudú prispievať tým, čo by im mohlo konkurovať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ona je ale další bolístka v podobě slučování zvuků. Pokud zrovna někdo nemá kartu, která v ALSA/OSS podporuje HW syntézu, tak se latencím nevyhne. A nové karty tuto podporu nemají. Jedny z posledních byly první SB Audigy(2/4) do PCI slotu (viz http://www.alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Tag-HWMIX)
Problém je v případě, že má zvukovou kartu používat více aplikací v jednu chvíli. Pak něco musí sloučit zvuky z youtube, mp3 přehrávače, přehrávače videa a IM klienta do výsledného výstupu. To se nyní obvykle řeší nějakým zvukovým daemonem a toto SW zpracování prostě přinese znatelnou latenci, ať chceme nebo ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U X-Fi to funguje také, alespoň tedy u těch založených na čipu CA20K1 nebo CA20K2 (ovladač snd-ctxfi).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Znatelnou latenci ? Leda kvůli streamování,kešování, složité syntéze a podobným radostem, ale principielně za letu můžeš mixovat třeba stopadesát zvuků - tam jde jen o dostatečný výkon, pokud je opravdu dostatečný klidně se to stihne zmixovat v mezičase do odebrání dalšího vzorku z výstupu... (takže latence může být 1 vzorkovací perioda, to je při 44,1 kHz... 0,0000226 s)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jde "jen" o výkon tak ti nepomůže ani softwarová svěcená voda ;) Můžeš sice zvýšit buffer, ale výkon to neřeší (podobně to dělá ASIO4All). To je tak když si někdo myslí, že mu Realtek za 40 centů stačí (Realtek = napřesdržku)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.