Ubuntu chce nízkolatenční zvuk pro lepší hraní
Obecně platí, že v linuxových distribucích má zvuk poměrně vysoké latence (snad jen o různých speciálních případech to tolik neplatí - Ubuntu Studio například). To je potřeba vyřešit, neboť situace, kdy na Pulse Audio serveru nabere zvuk oproti obrazu latenci 25 ms (a v menší míře totéž platí i pro 5 ms při použití ALSA), je prostě nepřijatelná. Vývojáři Ubuntu by se rádi u svého systému dostali na maximálně 16 ms, což odpovídá zpoždění jednoho snímku při 60Hz zobrazení (přesně je to 16,6666… ms).
Vedle snížení latencí je pochopitelným cílem i zajištění co nejlepší synchronizace obrazu se zvukem. Zatím není jasné, jestli cesta povede přes nějaký mohutný hacking Pulse Audio, nebo bude naopak tato nadstavbová vrstva zahozena či nahrazena něčím jiným (nabízí se třeba projekt KLANG - Kernel Level Audio Next Generation, ale cesta to bude jistě neméně tak trnitá jako za co nejlepší podporou OpenGL v tomto OS (zejména co se týče OpenGL v rámci svobodných GPU ovladačů). Aktuálně nebyl nalajnován žádný velký plán, který by měl Ubuntu k cíli dovést, takže uvidíme, s čím přijde vydání Ubuntu, které bude aktuální v době uvedení finálního Steamu pro Linux, resp. hry Left 4 Dead 2 - tedy pravděpodobně již příští Ubuntu 13.04.
Dále k tématu:
- Velký rozbor: Valve chystá linuxovou revoluci. Podaří se?
- KLANG: Linuxový zvukový systém pro 21. století
- Ubuntu a Valve: spolupráce na všech frontách za lepší linuxové zítřky
- Valve ukazuje jak pokračují optimalizace Left 4 Dead 2 pro Linux. Budoucnost vypadá skvěle!
- Velký rozbor: Osm důvodů proč nepřejít na Windows 8, ale rovnou na Linux