Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Unreal Engine 3 s podporou DirectX 11 a antialiasingu

super! ak sa vyvoj hier bude posuvat smerom 20 min koridoru 30 min videjka, tak nam bude nap.r.d DX11 ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Poznejte 5 rozdílů... :-D
- Na chlapíka nahoře jsem koukal asi minutu, ale rozdíl jsem nenašel.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Som rád, že touto špecifickou slepotou netrpím sám. Tiež som sa snažil nájsť aspoň jeden podstatný rozdiel, ale bezúspešne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

hehe jsem na tom stejně. DX 11 prostě nic revolučního nepřináší. Například teselace je dobrá tak na technologické demo, v reálných hrách co jsem zkoušel např. Dirt 2 nevidím mezi DX9 a DX11 rendererem žádný vizuální rozdíl a to DX11 renderer v Dirt2 používá i teselaci. No a ta fotka tady s tím chlápkem to jen podtrhuje - nic. A to ještě uvažte že určitě vybrali fotku na které by to mělo jít nejvíce vidět, co teprve pak v pohybu :-D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Není náhodou novější direct i o tom že dokáže vykreslit stejnou scénu s menším výpočetním zatížením karty?? asi se ti GK pak tolik nepotila u toho Dirtu2 :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

hehe no ehm, nechápu proč mám - a NoDicz +, když v DX9 dává Dirt2 naopak více fps než v DX11, zřejmě je zde více lidí, kteří se podobně jako Nodicz domnívají, že teselovaný objekt je snad jednodušší a karta se na něm zapotí méně, než na fixním a polygonově mnohem jeddnodušším objektu v DX9. Všem těmto lidem gratuluji k jejich upřímné hlouposti a posílám jim toto vševysvětlující video: http://www.youtube.com/watch?v=pDFszGI3FwQ&feature=player_embedded#at=18
Hned na v první ukázce je jasně ukázáno, jak je vlajka bez teselace mnohem "složitější" a karta se tedy na ní mnohem více "zapotí" jak si myslíte

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tak si ještě jednou přečti, co nodicz napsal, zastyď se a potom třeba reaguj na to co opravdu řekl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ono to bude tím, že zatím žádná skutečná DX11 hra není. Dirt2 je čistokrevná DX9 hra s pozlátkem v podobě tesselace vody a některých stínů přes DX11.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

děkuji, tím jen potvrzujete co jsem řekl, že tam nelze vidět rozdíl, protože je to defacto DX 9 hra, těch pár blbostí si tam totiž nelze všimnout dokud je přímo nehledáte a i pokud je přímo hledáte je to těžké, stejně jako tady na tom ksichtu toho chlápka. Vtip je v tom, že přesně jak říkáte: "žádná skutečná DX11 hra není" a proto pokud dnes tedy v době kdy taková hra není říkám, že to nelze poznat mám minimálně do příchodu první hry ve které to již poznat půjde pravdu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

a podle těch obrázků z Unreal enginu to nebude ani tento engine

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

myslím, že sa mi zdá, že viac vidno detaily dažďa (je tam vôbec dážď? tie čiarky na tvári, to by mohli byť kvapky vody). inak to je asi tak všetko čo som seriózne schopný vidieť. na zvýšenie dynamického rozsahu stačil aj DirectX 9.
a pripomína to ešte niekomu okrem mňa blade runnera? hlavne atmosférou...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

O dešti to není - jedná se o MSAA. Důvod, proč nikdo tady nevidí rozdíl je ten, že obrázek je vyrenderován v příliš velkém rozlišení a nikdo nemá dost velký monitor aby ho zobrazil v 1:1(všichni zobrazujete přepočítaný, zmenšená obrázek, na který je defacto aplikován SSAA).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

presne tak jde o MSAA a ten efekt jde nejvic videt na hrane ucha toho chlapka a jak pise ptipi je potreba to zvetsit na 1:1 jeste tim ctvereckem s sipkou.
Jinak nevim jestli je MSAA v DX11 nejak vylepsen oproti MSAA v DX10

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ale ved si treba ten obrazok zvecsit na plnu velkost. a potom vidno rozdiel v antialiasingu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aha, tak teraz je to už jasné, že jedine DX11 dokáže priniesť reálny zážitok z hrania, pretože ušný boltec bude o 3 pixely menej zubatý.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Co na tom zase nechápete? To není rozdíl DX9 vs DX11, ale zapnutý vs vypnutý Multi Sample AntiAliasing.

Tedy že tam nevidíte žádný rozdíl krom zahlazení hran je proto, že žádný jiný tam není a přesně o ty hladší hrany tam jde.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Toto je MSAA demo, tak je přirozeně vidět rozdíl v obrysech a "linkách".

Všechny "obrysy" jsou "hladší". Kontura obličeje je přirozenější. Nos, ucho, cigareta, nebo "hrana" obličeje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvedavej jestli se Mass Effect 3 docka tyhle verze UE3, vyhlazovani, sem tam nejaka tesselace a realisticky vlasy by z meho pohledu staly i za zdrzeni.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tobě by to možná za zdržení stálo, ale Bioware ne. Navíc tohle je fakt jen technologické demo a pěkných pár let nic v tomhle enginu běžet neuvidíš.
Tohle půjde na svět v době, až bude nová generace konzolí. Takže tak někdy kolem 2014.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to si pleteš s unreal engine 4 (viz. článek), 3. generace už byla v UT3

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Částečně máš pravdu. Starší verze UE3 opravdu byla už použita. Ale nejedná se o tuto vylepšenou verzi.

Jinak obrázek je právě z nejnovější verze UE3 (3.975), která se ještě opravdu dlouho nikde neobjeví. UE4 je stále ve fázi vývoje a technologické demo v něm ještě nějakou dobu neuvidíme.

Jinak vycházím i z tohoto článku: http://bonusweb.idnes.cz/zurnal/multi/unreal-engine-pro-next-gen-pristro...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak. UE4 je stále v nedohlednu a nejsou veskrze žádné informace. Ale je dost pravděpodobné, že UE4 přijde jako vždy s příchodem nového Unreal Tournament, který je ovšem taktéž v nedohlednu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Bioware je jedno z mála posledních studií, kteří se snaží dělat hry a ne technologické hovadiny typu Crysis ve své době a pod, které vypadají pěkně na obrázcích ale ehm příběhem a promyšleností působí asi stejně stupidně jako Cameronův Avatar (ten má také špičkové efekty). Podívejte se třeba na Blizzard, všechny jejich hry jsou technicky předpotopní, viz nejnovější Starcraft 2, přesto jsou nejoblíbenější a nejprodávanější a mohou se i úplně vyprdnout na konzole, které hry jen dále zestupidňují. Z tohoto pohledu je celkem jedno jestli Mass Effect tohodle enginu dočká nebo ne, protože se na celkovém dojmu ze hry podepíše jen minimálně

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Píše se rok 2011 a Unreal engine přináší žhavou technologickou novinku - antialiasing.

Jinak jediné, kde jakžtakž vidím nějaký náznak AA je vnější hrana ucha, ale i tak bych měl problém určit, který obrázek je MSAA ON a který MSAA OFF (pokud by tam nebyly popisky).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Stáhni si ten obrázek (pravé tlačítko-> uložit jako...) a zobraz si ho 1:1. Potom jasně uvidíš rozdíl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jinak tady je to video ze kterého je to típnuto.....vypadá fakt k světu :)

NoDi
http://games.tiscali.cz/video/nova-generace-unreal-engine-3-v-akci-na-vi...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.