Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Podívejte se, co dokáže Unreal Engine 4 [4 fotorealistické spoty]

Stáhl jsem UE4 demo pařížského bytu a nestačil jsem se divit. Vypadá to mnohem realističtěji než CryEngine. Ve full HD mi to v pohodě jelo 30+fps na notebooku s A10 richland a grafikou 8970M (cca desktopová R9 270). Takže náročné to bůhví jak není, ale samozřejmě jednalo se o malý byt bez fyziky, AI atd. Doporučuji vyzkoušet všem, zatím nejhezčí ukázka enginu co jsem kdy viděl. Vypadá to, že dnes není už ani tak problém s hardwarem jako s optimalizací. Jde to vidět například na Mantle, kdy ve volně stažitelném Starswarmu mám ve full HD na extreme 11fps v DX a 33fps v mantle, čili 300% na zmiňovaném stroji. Chci říct že pokud takové železo stačí i na ještě nedokončený engine, tak nevidím důvod proč upgradovat

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

pretoze to je staticka "zapecena" scena kde sa nic nehybe, neni tam ziadny obsah a vacsina efektov su nafejkovane, nepocitaju sa realtime, samozrejme scena je to pekna

skorej pre graficku vernost odporucam sledovat kingom come, ludia co to robia su znami svojim pristupom k realizmu, a bude to naozaj hra, nie len staticky byt

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Starswarm musíš brát jako ukázku absence optimalizace, než naopak. Jedná se o extrémní případ, kde je úmyslně zkriplen výkon pod DX11 tím, že je zahlcováno úzké hrdlo, i když by to šlo obejít (a všechny skutečné hry to i dělají). I tak je samozřejmě Mantle(a příchozí DX12) efektivnější, ale jsou to jednotky/nízké desítky procent a ne stovky.

PS: Když už je téma Star Swarm - na anandtechu byl nedávno test DX12 právě v tomto testu. Zajímavé počtení a doporučuji:
http://www.anandtech.com/print/8962/the-directx-12-performance-preview-a...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

toto - https://www.youtube.com/watch?v=Y6PQ19BEE24 Zkoušel jsem také a je to dost přeplácané pomocí různých filtrů, ve hře těžko použitelných.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Vykon grafickeho HW az taky problem nieje, aj ked toto su prazdne sceny bez nejakych dynamickych objektov, ziadna AI, ziadna fyzika (ak neberieme pracu svetla ako fyziku, co dnesne herne enginy stale neberu). Problemom je hlavne cas, respektive assety. Spravit taketo hi res sceny chce strasne vela casu a zvlast ak by malo ist o detailne prepracovane priestory z nejakej hry. A tak isto to zaberie kopec miesta na disku. Keby mala byt bezna hra v takejto kvalite, asi by to vselo preskocilo 50GB dat a nedivil by som sa ani keby to malo 100GB dat.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

50GB ? To uz dnes dnesni hry maji. Realne pocitej spis 500GB a vic.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Prehanite oba. To proc dnes maji hry 50GB je jen proto ze 20GB zabira ve hre video ve formatech bink nebo smack. Dale audio v nekomprimovane forme wave, klidne polovina celkove velikosti hry. Dalsi data co nabiraji na kapacite je mnoho jazycna podpora, zase klidne polovina kapacity cele hry (pokud je tam 8 a vice jazyku). Dnes uz zanedbatelny balast v podobe DX , Visual C+ (nekolik verzi) , NET frameworky (zase nekolik verzi) , PeDeeFky s obsluznym Adobe readerem a dalsim balastem na ktery si hned ted nevzomenu udela klidne dalsi gigo. A textury ktery dnes nejsou bezne ve 4k neudelaji 50GB, staci se podivat na nejaky 4k rozsireni co ma 2GB takze v normalnich texturach kolik 0,5 nebo gigo?

Ne dnesni kapacita her je umele prifouknuta, nadhernou grafiku poda klidne 5GB hra a bude o mnoho hratelnejsi nez dnesni dvojciferne gigovy hry.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Lenze ak by to malo byt v takejto kvalite, ako to demo, alebo lepsiej tak textury musia byt minimalne 2k ale lepsie 4k. Mimochodm na Oculuse dost vidiet prave detaily textur. Ani nie ze by boli detailnejsie v zmysle lepsie vykreslene, ale viac si tam clovek uvedomuje strukturu a rozne rozdiely. Tak isto pre realisticky vnem sa musi obmedzit tiling (napriklad texture atlas alebo Carmackova megatexture a to zere dost vela). Tak isto modely musia mat vyssie detaily (viac polygonov) ale hlavne komplet scena musi byt zaplnena. Je super mat realisticku miestnost ale nesmie byt hola. Proste treba kopec dekoracii - knihy,noviny, rozny odpad, drobne predmety a podobne. A staci si zobrat nejaku fpsku z mesta a hned treba vymodelovat obrovske kvantum takychto objektov. Bez pouzitia proceduralneho generovania a silnej kompresie je aj tych 100GB malo.
Mimochodom netvrdim ze dobra hra nemoze mat peknu grafiku aj do par giga, ale ak sa bavime o fotorealistickej tak tam bohuzial naroky su krute.

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Na mě osobně působí dost nepřirozeně i ono "rádobyrealistické" vlnění kapradí a trávy. To je něco co mě hned napoprvé úplně praštilo do očí a co působí nejvíce uměle...

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Mě zase překvapilo, že ty vločky byly všechny stejné :) Ale chlapci se evidentně snažili a nevypadá to zle.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Jako treba uklidnujici scena na pozadi se to da ...... ale realne to samozrejme neni o grafice a nepodari se jim udelat poradnou hru ..... duke nukem byl zcela jasne lepsi jak po graficke strance, tak po zabavne (o hratelnosti asi netreba mluvit) nez vsechny farcraye a call of dooty dohromady ....

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

ale jo, vypadá to hezky. sice bych poznal, že jde o render, nicméně je to čučavé, o tom žádná :)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Presne pri prvom videu som si hned vsimol tie blizke vlocky...

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Pekne to spravili. Skoda ze na ozaj fotorealisticku grafiku v hrach (v kvalite renderovanych scen vo filmoch) stale nieje dost GPU vykonu. Ale uz sa to pomalicky priblizuje.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Asi je silně komprimová ten video obraz z YT, prostě hnus :-( Chtělo by to spíše kousek orig. prográmku a vidět obraz přímo renderovaný až mojí/vaší grafikou, než to porovnávat již jako silně komprimované video...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

nevím čím to je ale v druhém videu se my zdá že listy prochází kmenem stromu a také nedokonalostí asi DX jde ve videu vidět jak textůry najíždí do lepší kvality.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

UE4 je bomba. Ted jsem dohral posledniho wolfa a po technicke strance proste hruza. IDtech5 je na tom hrozne spatne. Kvalita textur nevim proc, ale je to jak 10 let stara hra. Plynulost a prvni problemy co wolf nasbiral byl total pruser, patch pak vyresil to ze ve hre neslo nastavit vubec nic, u vseho bylo "value" a neslo nic zmenit. Dva metry od postavy vse totalne rozmazany jak v realu bez brejli (postava kratkozraka evidentne nebyla). Mikro stutering byl spis makro stutering a pritom se grafika flakala na +-50% a procesor podobne. Na to ze je to konzoloidni koridorovka je to bida a utrpeni, mozna jen odflakla portace, ALE.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Wolf uz bol relativne odladeny, IDtech5 si to "odsral" na Rage kde bolo fakt vela problemov. Ono IDtech5 a hlavne Megatexture je dobra myslienka, len to nacasovanie IDsoftu vobec nevyslo. Vyvoj Rage sa dlho tahal a dost sa to na nom podpisalo. A tak isto multiplatformovy vyvoj s targetom 60hz na konzolach (PS3,Xbox360). V dobe vydania Rage uz bolo jasne z PS3 aj Xbox360 koncia a moc casu im nezostava a boli generacne zastarale. Textury su rozmazane koli low resu a aj tak zabera cez 20gb. Carmack aj v ramci ospravedlnovania sluboval vydanie hires baliku textur ale potom z toho zislo (ze by mal cez 40-50gb a to bolo moc na distribuciu).

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Co nas deli od fotorealistickeho prostredia v hrach? V zasade to uz vela nie je, ale ako bolo pisane aj vyssie, staticke prostredie je jedna vec, a dynamicka hra zase druha. So vsetkymi principmi na ktorych je postavena, AI, fyzika, interakcie s prostredim. Je treba rozlisit kedy je to vhodne a kedy nie.

Velmi pekne video na tuto temu: https://www.youtube.com/watch?v=FRTsl1jCqq8 (anglicky)

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.