Jestli je to v reálném čase na "mainstream" hardware, tak je to skoro neuvěřitelné.
Celé prostředí tak detailní...
Teď už se netěším na konec roku, to půjde Navi 2 do mýho pecka, ale na další roky, až se vyloupnou takto krásně zpracované hry a prostředí. To se bude hrát už jen kvůli kochání samo :D
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Jestli je to v reálném čase
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
14. 5. 2020 - 08:42https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseJestli je to v reálném čase na "mainstream" hardware, tak je to skoro neuvěřitelné.
Celé prostředí tak detailní...
Teď už se netěším na konec roku, to půjde Navi 2 do mýho pecka, ale na další roky, až se vyloupnou takto krásně zpracované hry a prostředí. To se bude hrát už jen kvůli kochání samo :Dhttps://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295413
+
Podobný vizuál mají některý dnešní hry, Battlefield taky používá 3d scany a nějaký lepší nasvětlení (i když tam je všechno až moc přepísknutý, od kontrastu až po to světlo).
Z větší části to je Potěmkinova vesnice jako všechny dema. Obzlášť to platí pro konzole, ve lhaní neexistují žádné limity. Pamatuju na předváděčky PS3 kde pouštěli vyrenderovaný filmečky jako záběry ze hry a pak když s tím tvůrce konfrontovali, říkali něco jako: "ta hra bude vypadat hrozně podobně, to je přece jasný!" :)
A ty kecy okolo jsou dobrý, modely bez LOD s obrovským množstvím polygonů - jo jasně :) Když vyběhne ven určitě má všechno trilióny polygonů jako v tý jeskyni.. perpetuum mobile.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Vydali binárky, abys to mohl
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
14. 5. 2020 - 15:32https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseVydali binárky, abys to mohl vyzkoušet? Ne :)
Podobný vizuál mají některý dnešní hry, Battlefield taky používá 3d scany a nějaký lepší nasvětlení (i když tam je všechno až moc přepísknutý, od kontrastu až po to světlo).
Z větší části to je Potěmkinova vesnice jako všechny dema. Obzlášť to platí pro konzole, ve lhaní neexistují žádné limity. Pamatuju na předváděčky PS3 kde pouštěli vyrenderovaný filmečky jako záběry ze hry a pak když s tím tvůrce konfrontovali, říkali něco jako: "ta hra bude vypadat hrozně podobně, to je přece jasný!" :)
A ty kecy okolo jsou dobrý, modely bez LOD s obrovským množstvím polygonů - jo jasně :) Když vyběhne ven určitě má všechno trilióny polygonů jako v tý jeskyni.. perpetuum mobile.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295494
+
Už v první větě jsem opatrný, takže krotím očekávání. Ale moc by se mi například líbilo, kdyby ty plastické textury kamení, hlavně menších kusů, nebyly zblízka placaté. Uvidíme, zda budou v roce 2022/3 alespoň některé hry na takové vizuální úrovni, jako v tomto demu. To by bylo fajné a pěkné...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Už v první větě jsem opatrný,
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
14. 5. 2020 - 21:26https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseUž v první větě jsem opatrný, takže krotím očekávání. Ale moc by se mi například líbilo, kdyby ty plastické textury kamení, hlavně menších kusů, nebyly zblízka placaté. Uvidíme, zda budou v roce 2022/3 alespoň některé hry na takové vizuální úrovni, jako v tomto demu. To by bylo fajné a pěkné...https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295546
+
No pekny, ale budou stamiliony polygonu stacit taky na real-time vykreslovani ksichtu?
Za me teda nejslabsi stranka her jsou prave ksichty postav, ktere jsou furt proti realu dost prkenne.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
No pekny, ale budou
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
14. 5. 2020 - 08:58https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseNo pekny, ale budou stamiliony polygonu stacit taky na real-time vykreslovani ksichtu?
Za me teda nejslabsi stranka her jsou prave ksichty postav, ktere jsou furt proti realu dost prkenne.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295414
+
U obličejů nejde ani tak o počet polygonů, jako o pohyb (mimiku) a zvládnutí kůže. Ta je na rozdíl od skály, kterou vyřeší polygony a textury, do jisté míry průsvitná. Kdysi to řešila ATi technikou subsurface scattering na prvním demu s Ruby, tuším na rtech.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
U obličejů nejde ani tak o
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 5. 2020 - 09:16https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseU obličejů nejde ani tak o počet polygonů, jako o pohyb (mimiku) a zvládnutí kůže. Ta je na rozdíl od skály, kterou vyřeší polygony a textury, do jisté míry průsvitná. Kdysi to řešila ATi technikou subsurface scattering na prvním demu s Ruby, tuším na rtech.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295417
+
Nedávno jsem jel HL2 znovu a ta mimika tam je stále nepřekonaná, nechápu to. Cokoliv na Unreal enginu působí uměle, jak drátové panenky, vypadá to pěkně maximálně tak na screenshotech, v pohybu to je Uncanny valley u všech enginů s výjimkou Source. Trošku se k HL2 mimikou blíží snad jen Ubisoft s jejich proprietárním Anvilem. Nicméně pořád je HL2 lépe napasovaný na dabing a výrazy se mění přirozeněji. Zvláštní, že po 18 letech HL2 překonal zase jen HL - tentokrát Alyx.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nedávno jsem jel HL2 znovu a
bennycz https://diit.cz/profil/tomas-benes
14. 5. 2020 - 14:27https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseNedávno jsem jel HL2 znovu a ta mimika tam je stále nepřekonaná, nechápu to. Cokoliv na Unreal enginu působí uměle, jak drátové panenky, vypadá to pěkně maximálně tak na screenshotech, v pohybu to je Uncanny valley u všech enginů s výjimkou Source. Trošku se k HL2 mimikou blíží snad jen Ubisoft s jejich proprietárním Anvilem. Nicméně pořád je HL2 lépe napasovaný na dabing a výrazy se mění přirozeněji. Zvláštní, že po 18 letech HL2 překonal zase jen HL - tentokrát Alyx.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295484
+
Suhlas. Len na dnes uz predpotopnu grafiku. Spojit ich mimiku s dnesnymy texturami a polygonmi, tak to vyzera neskutocne presvedcivo. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Suhlas. Len na dnes uz
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
26. 5. 2020 - 21:22https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseSuhlas. Len na dnes uz predpotopnu grafiku. Spojit ich mimiku s dnesnymy texturami a polygonmi, tak to vyzera neskutocne presvedcivo. :)https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1296992
+
SSS se v AAA hrach stal standardem, nejvetsi problem je hlavne ta mimika.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
SSS se v AAA hrach stal
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka1
14. 5. 2020 - 15:31https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseSSS se v AAA hrach stal standardem, nejvetsi problem je hlavne ta mimika.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295501
+
Problém je náročnost přípravy tak detailního modelu a určitě to bude problém i výkonový, za předpokladu že by tak měla vypadat každý postava, kterých budou na scéně desítky.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
https://www.youtube.com/watch
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
14. 5. 2020 - 12:54https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskusehttps://www.youtube.com/watch?v=rnj6It0fl7Y tohle mi rozhodně nepříjde špatné, Unreal Engine 4 s Ray Tracingem.
A tohle? Je to reálný člověk nebo počítačová animace...
https://www.youtube.com/watch?v=mkkWCmljMSA
Problém je náročnost přípravy tak detailního modelu a určitě to bude problém i výkonový, za předpokladu že by tak měla vypadat každý postava, kterých budou na scéně desítky.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295462
+
Skoda ze se resi furt jenom vizual, ai a fyzika by taky potrebovala nakopnout
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Skoda ze se resi furt jenom
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
14. 5. 2020 - 09:34https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseSkoda ze se resi furt jenom vizual, ai a fyzika by taky potrebovala nakopnout https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295420
+
Tak na fyziku maji 'Chaos' a ten myslím vypadá taky dobře, je vidět na těch padajicich šutrech a oblečení
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak na fyziku maji 'Chaos' a
Blood https://diit.cz/profil/blood-kref
14. 5. 2020 - 09:45https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseTak na fyziku maji 'Chaos' a ten myslím vypadá taky dobře, je vidět na těch padajicich šutrech a oblečeníhttps://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295422
+
Ale AI je uz mnoho let tragicke a neni v nem za poslednich 20 let videt zadny pokrok,l mozna i naopak.
Schvalne si pustte Halflife 2 - uvidite, ze se protivnici chovaji inteligentneji, nez v naproste vetsine soucasnych her. Treba kdyz vas zaregistruji, tak zkouseji obehnout barak, aby se vam dostali do zad. ale zase ne vsichni ... to by bylo prilis predvidatelne.
Nebo v nejake jeste starsi hre, kdyz byla veka rez a mnoho nepratel, tak nektery z nich nezraneny lehl mezi mrtvoly a cekal, ze si ho v te hromade nevsimnete a pak na vas zautocil zezadu (hra asi v tomhle podvadela, ale kdo vi). Ten nezraneny se dal najit a odstrelit jeste na te zemi, kdyz se clovek podival poradne.
Clovek by cekal, ze nejaky poradny pokrok v tomhle bude ... a nic. A to je je jen chovani postav v 3D strileckach.
Ve strategiich je to uplne dalsi uroven tragedie, vsude se strategicke AI nadrzuje, davaji ji vyhody, aby byly pro zkuseneho hrace aspon trochu obtizni protivnici.
Jasne, existuji takove ty AI zalozene na neuronovycxh sitich, co se dokonaly naucili hrat treba DOTU a porazeji i nejlepsi hrace. Jenze to jsou spise vyzkumne projekty, v realnych hrach jsem neco podobneho jeste nevidel.Asi by na to nestacil dnesni HW .... i kdyz nejake 16 jadrove CPU by to snad uz v realnem case melo dat, kdyby se treba 8 jader vyclenilo jen na to AI. I kdyz ve strategiich typu Civilizace atd. ten realny cas ani neni potreba - a i tak je strategicke a takticke AI v techto hrach porad katastrofa.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Fyzika je uz docela dobra.
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
14. 5. 2020 - 09:48https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseFyzika je uz docela dobra.
Ale AI je uz mnoho let tragicke a neni v nem za poslednich 20 let videt zadny pokrok,l mozna i naopak.
Schvalne si pustte Halflife 2 - uvidite, ze se protivnici chovaji inteligentneji, nez v naproste vetsine soucasnych her. Treba kdyz vas zaregistruji, tak zkouseji obehnout barak, aby se vam dostali do zad. ale zase ne vsichni ... to by bylo prilis predvidatelne.
Nebo v nejake jeste starsi hre, kdyz byla veka rez a mnoho nepratel, tak nektery z nich nezraneny lehl mezi mrtvoly a cekal, ze si ho v te hromade nevsimnete a pak na vas zautocil zezadu (hra asi v tomhle podvadela, ale kdo vi). Ten nezraneny se dal najit a odstrelit jeste na te zemi, kdyz se clovek podival poradne.
Clovek by cekal, ze nejaky poradny pokrok v tomhle bude ... a nic. A to je je jen chovani postav v 3D strileckach.
Ve strategiich je to uplne dalsi uroven tragedie, vsude se strategicke AI nadrzuje, davaji ji vyhody, aby byly pro zkuseneho hrace aspon trochu obtizni protivnici.
Jasne, existuji takove ty AI zalozene na neuronovycxh sitich, co se dokonaly naucili hrat treba DOTU a porazeji i nejlepsi hrace. Jenze to jsou spise vyzkumne projekty, v realnych hrach jsem neco podobneho jeste nevidel.Asi by na to nestacil dnesni HW .... i kdyz nejake 16 jadrove CPU by to snad uz v realnem case melo dat, kdyby se treba 8 jader vyclenilo jen na to AI. I kdyz ve strategiich typu Civilizace atd. ten realny cas ani neni potreba - a i tak je strategicke a takticke AI v techto hrach porad katastrofa.
https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295423
+
Jsi mi pripomel 2 hry..Operation Flashpoint a Far Cry. Prvni hry, ktere jsem hral, kde se dalo mluvit o "inteligenci" nepratel. Od te doby mam pocit, ze to nepokrocilo a vetsina her nedosahuje jejich urovne ani vzdalene.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jsi mi pripomel 2 hry.
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
14. 5. 2020 - 09:53https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseJsi mi pripomel 2 hry..Operation Flashpoint a Far Cry. Prvni hry, ktere jsem hral, kde se dalo mluvit o "inteligenci" nepratel. Od te doby mam pocit, ze to nepokrocilo a vetsina her nedosahuje jejich urovne ani vzdalene. https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295425
+
Mozna nma to tvurci her prdi schvalne, aby pak hra nebyla prilis odtizna a tak se pak mene prodavala (bo stado by brblalo, ze to je moc tezke, a protivnici, misto aby hracovi nabihali slepe rovnou pred hlaven jeho kulometu, tak si dovoluji klickovat, schovavat se, obihat ho zezadu a jeste ke vsemu mu za prekazky hodi granat, kdyz se hrac zrovna schoval a ceka svych 5 sekund v klidu, aby se mi doplnilo zdravi z 10% na max.)
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
On to bohuzel neni jen pocit.
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
14. 5. 2020 - 10:07https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseOn to bohuzel neni jen pocit.
Mozna nma to tvurci her prdi schvalne, aby pak hra nebyla prilis odtizna a tak se pak mene prodavala (bo stado by brblalo, ze to je moc tezke, a protivnici, misto aby hracovi nabihali slepe rovnou pred hlaven jeho kulometu, tak si dovoluji klickovat, schovavat se, obihat ho zezadu a jeste ke vsemu mu za prekazky hodi granat, kdyz se hrac zrovna schoval a ceka svych 5 sekund v klidu, aby se mi doplnilo zdravi z 10% na max.)
https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295427
+
Jenze AI, ktere nekteri hraci ocekavaji neni absolutne realne a osobne me hry s AI dost vytaci a radeji hraji ty tupe, kde mi lezou primo do rany.
Je proste naprosty nesmysl, aby chodil strazny okolo skladiste a ve chvili, kdy me zmerci se promenil na tajneho agenta specialnich slozek ozbrojenych sil a vystopoval me lip nez nejakej ohar.
Prehnana AI je stejne zlo jako, kdyz ve hre neni zadna.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jenze AI, ktere nekteri hraci
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
14. 5. 2020 - 10:29https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseJenze AI, ktere nekteri hraci ocekavaji neni absolutne realne a osobne me hry s AI dost vytaci a radeji hraji ty tupe, kde mi lezou primo do rany.
Je proste naprosty nesmysl, aby chodil strazny okolo skladiste a ve chvili, kdy me zmerci se promenil na tajneho agenta specialnich slozek ozbrojenych sil a vystopoval me lip nez nejakej ohar.
Prehnana AI je stejne zlo jako, kdyz ve hre neni zadna.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295432
+
Ale tohle chování není o AI, to je právě o tom podvádění počítačem řízených protivníků. Pokud by v té hře byla schopná AI, tak ten strážný spustí poplach a po příchodu posil by začali systematicky prohledávat okolí (a bylo by je pak třeba možno diverzní akcí odlákat pryč a proklouznout do skladiště). To je ale bohužel to, co se v dnešních hrách neděje...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ale tohle chování není o AI,
Irving https://diit.cz/profil/tomas-frak
14. 5. 2020 - 12:31https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseAle tohle chování není o AI, to je právě o tom podvádění počítačem řízených protivníků. Pokud by v té hře byla schopná AI, tak ten strážný spustí poplach a po příchodu posil by začali systematicky prohledávat okolí (a bylo by je pak třeba možno diverzní akcí odlákat pryč a proklouznout do skladiště). To je ale bohužel to, co se v dnešních hrách neděje...https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295453
+
To záleží co tvůrci udělají. například AI v division má desetitisíce možných posloupností chování, je to velmi komplexní model. A ano, čas od času se jim povede ty nepřátele udělat přehnaně chytré, přehnaně agresivní, stejně naopak, naprosto plaché. Přílišná inteligence dělá hry složitější, pro mnoho lidí nehratelné. Autoři nemohou cílit na 1%-2% totálních hardcore hráčů, oni potřebují těch 90%+ casuálů a hráčů na pohodu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To záleží co tvůrci udělají.
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
15. 5. 2020 - 02:25https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseTo záleží co tvůrci udělají. například AI v division má desetitisíce možných posloupností chování, je to velmi komplexní model. A ano, čas od času se jim povede ty nepřátele udělat přehnaně chytré, přehnaně agresivní, stejně naopak, naprosto plaché. Přílišná inteligence dělá hry složitější, pro mnoho lidí nehratelné. Autoři nemohou cílit na 1%-2% totálních hardcore hráčů, oni potřebují těch 90%+ casuálů a hráčů na pohodu.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295566
+
A proč by tě měl jako vyčuchávat. V reálu by se hlídači někam schovali, vysílačkou zavolali posily a pak by se vidělo co dál. Místo toho jak paka běží k nějakému tlačítku na zdi abys je mohl sundat nebo nějaké podobně ujeté věc.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A proč by tě měl jako
krakora https://diit.cz/profil/krakora
14. 5. 2020 - 12:45https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseA proč by tě měl jako vyčuchávat. V reálu by se hlídači někam schovali, vysílačkou zavolali posily a pak by se vidělo co dál. Místo toho jak paka běží k nějakému tlačítku na zdi abys je mohl sundat nebo nějaké podobně ujeté věc.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295460
+
Většina stříleček je "power fantasy" kde se má hráč cítit silně (a chytře) proti mnohonásobně většímu množství nepřátel.
Takže si podle mého názoru většina her vystačí s tím, že AI postavy nejsou očividně tupé ale spíš mají nějaké svoje rámcové, předdefinované chování, kterého se drží aby se člověk mohl naučit counter tohoto chování (a tak se cítít dobře, že to zvládl).
Kdyby se pak chovaly NPC příliš chytře nebo se dokonce adaptovaly, hráč by neměl definovaný zážitek z toho, že se je naučil přemoct. Jinak řečeno hra by se stala nepředvídatelnější, obtížnější a fantazie nadrazenosti o to menší. To pak jednoduše nestojí za spoustu peněz navíc za vývoj AI.
Příkladem budiž poslední Unreal Tournament, kde měla AI dynamicy se měnící obtížnost a hra byla propadák (diskutabilní zda právě kvůli toho ale možná to přispělo).
A když pak chci výzvu v učení a postupu, zahraju si multiplayer. A tam se opět naráží na to, že to lidi nebaví proti výrazně lepším, proto se investuje do matchmakingu a podobného.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Většina stříleček je "power
Peca https://diit.cz/profil/petr-sehnal
14. 5. 2020 - 10:51https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseVětšina stříleček je "power fantasy" kde se má hráč cítit silně (a chytře) proti mnohonásobně většímu množství nepřátel.
Takže si podle mého názoru většina her vystačí s tím, že AI postavy nejsou očividně tupé ale spíš mají nějaké svoje rámcové, předdefinované chování, kterého se drží aby se člověk mohl naučit counter tohoto chování (a tak se cítít dobře, že to zvládl).
Kdyby se pak chovaly NPC příliš chytře nebo se dokonce adaptovaly, hráč by neměl definovaný zážitek z toho, že se je naučil přemoct. Jinak řečeno hra by se stala nepředvídatelnější, obtížnější a fantazie nadrazenosti o to menší. To pak jednoduše nestojí za spoustu peněz navíc za vývoj AI.
Příkladem budiž poslední Unreal Tournament, kde měla AI dynamicy se měnící obtížnost a hra byla propadák (diskutabilní zda právě kvůli toho ale možná to přispělo).
A když pak chci výzvu v učení a postupu, zahraju si multiplayer. A tam se opět naráží na to, že to lidi nebaví proti výrazně lepším, proto se investuje do matchmakingu a podobného. https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295433
+
Jako jo, ale existuje neco jako "stredni cesta". Kdo treba hral OP Flashpoint nebo pak pokracovani ARMA2(3), tak tohle je styl "hard core" (simulace) hry, ktera nemusi opravdu kazdemu vyhovovat. Naproti tomu Far Cry a pak pokracovani Crysis mela stale urcite aspekty inteligence, nebyla ale zase tolik narocna, aby si tam clovek nemohl i "zastrilet", coz spojovalo oba svety dohromady a delalo tu hru podle mne zabavnou. Dobry balanc mezi taktikou a strileckou.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jako jo, ale existuje neco
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
14. 5. 2020 - 11:06https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseJako jo, ale existuje neco jako "stredni cesta". Kdo treba hral OP Flashpoint nebo pak pokracovani ARMA2(3), tak tohle je styl "hard core" (simulace) hry, ktera nemusi opravdu kazdemu vyhovovat. Naproti tomu Far Cry a pak pokracovani Crysis mela stale urcite aspekty inteligence, nebyla ale zase tolik narocna, aby si tam clovek nemohl i "zastrilet", coz spojovalo oba svety dohromady a delalo tu hru podle mne zabavnou. Dobry balanc mezi taktikou a strileckou. https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295435
+
Tak Far Cry je priklad silene obtizne hry, kde byla AI dost extremni a realite to neodpovidalo. Tu hru bych bez konzole, kde jsem vpisoval manualni save, nikdy nedal.
U spousty her by pak AI mohla byt na obtiz. Zrovna hraju DE Mankind Divided a hra "bez zabiti" a s minimalnim mnozstvim vyuzivani augmentaci je i s tema hloupyma nepratelema dost obtizna. Samozrejme, pokud bych to tam drtil rambo stylem, tak me to velmi rychle prestane bavit a prosel bych to jak nuz po masle.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak Far Cry je priklad silene
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
14. 5. 2020 - 19:17https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseTak Far Cry je priklad silene obtizne hry, kde byla AI dost extremni a realite to neodpovidalo. Tu hru bych bez konzole, kde jsem vpisoval manualni save, nikdy nedal.
U spousty her by pak AI mohla byt na obtiz. Zrovna hraju DE Mankind Divided a hra "bez zabiti" a s minimalnim mnozstvim vyuzivani augmentaci je i s tema hloupyma nepratelema dost obtizna. Samozrejme, pokud bych to tam drtil rambo stylem, tak me to velmi rychle prestane bavit a prosel bych to jak nuz po masle.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295538
+
Tak jestli byl Far Cry "silene obtizny", tak si zkus zahrat dnesni Arma3. To je jeste uplne jiny level. Far Cry byl nahodou povedeny v tom, ze jsi musel trochu premyslet jak to udelat a byt opatrny. Nestacilo chodit jen jako Rambo.. :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak jestli byl Far Cry
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
14. 5. 2020 - 19:27https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseTak jestli byl Far Cry "silene obtizny", tak si zkus zahrat dnesni Arma3. To je jeste uplne jiny level. Far Cry byl nahodou povedeny v tom, ze jsi musel trochu premyslet jak to udelat a byt opatrny. Nestacilo chodit jen jako Rambo.. :)https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295539
+
Z principu toho, jak neuronove site funguji (nerikejte tomu umela inteligence, nic takoveho nemame), neni dost dobre mozne to do tech her zabudovat. Bylo by to nehratelne. Jedina sance je primerene predtrenovana ANN, ktera uz se dal nebude ucit. A na tu budou hraci taky nadavat, protoze bude delat stupidni rozhodnuti.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Z principu toho, jak
maruširi https://diit.cz/profil/marusiri
14. 5. 2020 - 11:24https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseZ principu toho, jak neuronove site funguji (nerikejte tomu umela inteligence, nic takoveho nemame), neni dost dobre mozne to do tech her zabudovat. Bylo by to nehratelne. Jedina sance je primerene predtrenovana ANN, ktera uz se dal nebude ucit. A na tu budou hraci taky nadavat, protoze bude delat stupidni rozhodnuti.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295438
+
jj měl jsem přesně na mysli HL2, kde ai byla super, v csku na jakýkoliv komunitní mapě fungovalo ai jako kdyby to dělali sami tvůrci, i třeba vindictus kterej byl dělanej na source engine ta fyzika se do dnes "nikde" nevidi ve hře
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jj měl jsem přesně na mysli
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
14. 5. 2020 - 11:43https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskusejj měl jsem přesně na mysli HL2, kde ai byla super, v csku na jakýkoliv komunitní mapě fungovalo ai jako kdyby to dělali sami tvůrci, i třeba vindictus kterej byl dělanej na source engine ta fyzika se do dnes "nikde" nevidi ve hřehttps://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295442
+
nebo první Far Cry, tam vážně uměli zatopit, zvlášť po posledním velkém patchu se chovali dost chytře.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nebo první Far Cry, tam vážně
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
14. 5. 2020 - 13:01https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskusenebo první Far Cry, tam vážně uměli zatopit, zvlášť po posledním velkém patchu se chovali dost chytře.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295465
+
Taky jsem ted hral Half-Life 2 a super, ale nejlepsi AI ze starych her podle me ma F.E.A.R, ten mi dal na maximalni obtiznost zabrat cca pred mesicem vic nez ten Half-Life 2 (taky na nejvyssi hrano pred 2 mesici). Ale treba Black Mesa je jeste vetsi naloz. Problem je podle me v konzolich, tohle je na tech gamepadech nehratelne :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Taky jsem ted hral a super,
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka1
14. 5. 2020 - 15:36https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseTaky jsem ted hral Half-Life 2 a super, ale nejlepsi AI ze starych her podle me ma F.E.A.R, ten mi dal na maximalni obtiznost zabrat cca pred mesicem vic nez ten Half-Life 2 (taky na nejvyssi hrano pred 2 mesici). Ale treba Black Mesa je jeste vetsi naloz. Problem je podle me v konzolich, tohle je na tech gamepadech nehratelne :)https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295502
+
To je pravda. Akcelerace pohybu větví a trávy v poryvech větru bývá hodně přehnaná, intelegence nepřátel nulová. To hodně kazí dojem. Samozřejmě vizuál ani z daleka není všechno. Nicméně v singleplayerech se rád kochám a užívám si detailů prostředí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To je pravda. Akcelerace
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
14. 5. 2020 - 09:49https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseTo je pravda. Akcelerace pohybu větví a trávy v poryvech větru bývá hodně přehnaná, intelegence nepřátel nulová. To hodně kazí dojem. Samozřejmě vizuál ani z daleka není všechno. Nicméně v singleplayerech se rád kochám a užívám si detailů prostředí.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295424
+
Nevím, asi stárnu nebo co, ale i když se grafická stránka her neustále vylepšuje, pořád mě více baví staré hry, které mají sice zastaralou grafiku, ale zábava a hratelnost je u nich na prvním místě. A právě ta hratelnost je u novějších her, mi přijde, až druhořadá. Když si vezmu třeba sérii Far Cry, tak 3 a 4 byly suprové, zatímco 5 má sice hezčí grafiku, ale hratelnost nuda. Mohl bych pokračovat s dalšími série, jako např. Max Payne > Max Payne 3, Mortal Kombat 9 (2011) > Mortal Kombat 11, Need For Speed Underground 1 & 2 > všechny novější.
A to ani nemluvím o tom, jak se dokážu zabavit u starých her z konzolí jako je série Sonic The Hedgehog, Streets of Rage, Crash Bandicoot apod. :)
Takže grafika je jedna věc, ale hra má především zabavit, strhnout svoji atmosférou, ne nutně vypadat jako procházka po ulici.
P.S. Epic mě pěkně nas*al zrušením vývoje nadějného nového Unreal Tournamentu na úkor Fortnite. Ale peníze jsou peníze, tak to chodí v této době. Pay2Win aka mikrotransakce je prostě mor této herní doby, ale to je zase na jinou di(ck)skuzi.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Nevím, asi stárnu nebo co,
LukSHA256 https://diit.cz/profil/ldgu6xanrq
14. 5. 2020 - 10:24https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseNevím, asi stárnu nebo co, ale i když se grafická stránka her neustále vylepšuje, pořád mě více baví staré hry, které mají sice zastaralou grafiku, ale zábava a hratelnost je u nich na prvním místě. A právě ta hratelnost je u novějších her, mi přijde, až druhořadá. Když si vezmu třeba sérii Far Cry, tak 3 a 4 byly suprové, zatímco 5 má sice hezčí grafiku, ale hratelnost nuda. Mohl bych pokračovat s dalšími série, jako např. Max Payne > Max Payne 3, Mortal Kombat 9 (2011) > Mortal Kombat 11, Need For Speed Underground 1 & 2 > všechny novější.
A to ani nemluvím o tom, jak se dokážu zabavit u starých her z konzolí jako je série Sonic The Hedgehog, Streets of Rage, Crash Bandicoot apod. :)
Takže grafika je jedna věc, ale hra má především zabavit, strhnout svoji atmosférou, ne nutně vypadat jako procházka po ulici.
P.S. Epic mě pěkně nas*al zrušením vývoje nadějného nového Unreal Tournamentu na úkor Fortnite. Ale peníze jsou peníze, tak to chodí v této době. Pay2Win aka mikrotransakce je prostě mor této herní doby, ale to je zase na jinou di(ck)skuzi.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295430
+
nejspíš nebude, vždyť ani nedodělali a nedodělají UT na UE4 takže pochybuju že budou dělat na dalším ut škoda že zařízli paragon :( kdyby aspon fortnite měl realistickou grafiku, aby všichni ostatní se nesnažili dělat tuhle dementní grafiku co má teď fortnite :(
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nejspíš nebude, vždyť ani
Pajka https://diit.cz/profil/pavel-dolezal
14. 5. 2020 - 11:39https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskusenejspíš nebude, vždyť ani nedodělali a nedodělají UT na UE4 takže pochybuju že budou dělat na dalším ut škoda že zařízli paragon :( kdyby aspon fortnite měl realistickou grafiku, aby všichni ostatní se nesnažili dělat tuhle dementní grafiku co má teď fortnite :(https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295441
+
Taky mě sere zaříznutej Paragon a UT4 ve forver-alpha verzi. Na druhou stranu Paragon se po reworku začal ztrácet mezi ostatníma MOBA hrama a UT by mělo ohlas jen u 'starší' generace. Prostě fast-paced věci jako UT nebo Quake dnes nejsou v kurzu a moc by to do kasičky nehodilo. Za to Fortnite je solidní dojná kráva a díky tomu je celej ten, už skoro ekosystém kolem UE, defacto zdarma, což je hodně příjemny.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Taky mě sere zaříznutej
Blood https://diit.cz/profil/blood-kref
14. 5. 2020 - 12:18https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseTaky mě sere zaříznutej Paragon a UT4 ve forver-alpha verzi. Na druhou stranu Paragon se po reworku začal ztrácet mezi ostatníma MOBA hrama a UT by mělo ohlas jen u 'starší' generace. Prostě fast-paced věci jako UT nebo Quake dnes nejsou v kurzu a moc by to do kasičky nehodilo. Za to Fortnite je solidní dojná kráva a díky tomu je celej ten, už skoro ekosystém kolem UE, defacto zdarma, což je hodně příjemny.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295451
+
K tomu UTčku - on se dá rozchodit i klasický UT99 a UT2004 ve Windows 10, takže pro nás nostalgiky je tu pořád možnost :) Sice už to není taková zábava jako hrát to před téměř 20 lety na CRT monitoru s rozlišením 800x600, ale pořád zabaví
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
K tomu UTčku - on se dá
LukSHA256 https://diit.cz/profil/ldgu6xanrq
14. 5. 2020 - 12:42https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseK tomu UTčku - on se dá rozchodit i klasický UT99 a UT2004 ve Windows 10, takže pro nás nostalgiky je tu pořád možnost :) Sice už to není taková zábava jako hrát to před téměř 20 lety na CRT monitoru s rozlišením 800x600, ale pořád zabavíhttps://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295457
+
14. 5. 2020 - 12:44https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseCo to je UT99? Snad UT a pak ty sračky potom :-)https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295459
+
UT99 = původní Unreal Tournament, resp. verze UT: Game Of The Year Edition. A UT2004 byl druhý nejlepší UT. UT3 byl shit a pre-alpha UT4 taky není špatná, i když je to jenom preview, u kterého to nejspíš zůstane.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
UT99 = původní Unreal
LukSHA256 https://diit.cz/profil/ldgu6xanrq
14. 5. 2020 - 14:02https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseUT99 = původní Unreal Tournament, resp. verze UT: Game Of The Year Edition. A UT2004 byl druhý nejlepší UT. UT3 byl shit a pre-alpha UT4 taky není špatná, i když je to jenom preview, u kterého to nejspíš zůstane.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295479
+
Je to paradox, ale ja misto AAA co mam nakoupeno ted taky hraju radeji For The King co byl zadaco na Epicu a jede i na slabym ultrabooku a The Outer Worlds :D co jsem dostal ke grafice :D je mozny, ze dalsi hra bude az Cyberpunk coz je AAA a na tu se fakt tesim, asi uz ty hry snad prestanu kupovat, protoze mi to akorat visi v knihovne a nehraju je :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je to paradox, ale ja misto
mittar https://diit.cz/profil/mittar
14. 5. 2020 - 16:14https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseJe to paradox, ale ja misto AAA co mam nakoupeno ted taky hraju radeji For The King co byl zadaco na Epicu a jede i na slabym ultrabooku a The Outer Worlds :D co jsem dostal ke grafice :D je mozny, ze dalsi hra bude az Cyberpunk coz je AAA a na tu se fakt tesim, asi uz ty hry snad prestanu kupovat, protoze mi to akorat visi v knihovne a nehraju je :)https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295510
+
Absolutní nesouhlas s Far Cry. Ano, trojka byla špica kvůli tomu, že tam bylo (oproti předchozím dílům) něco nového a zároveň zábavného. Čtyřka naproti tomu byla jen trojka v horách s hezčí grafikou. Pětka (když vynecháme nereálnost děje v kontextu území, na kterém by se tohle fakt stát nemohlo) má skvělé zpracování i výbornou myšlenku. To filozofování na území Faith je něco, co mě fakt dostalo.
A NFS jsou jen otázka preferencí. Mě Undergroundy absolutně nebavily. Jen tma, neonový světýlka na kárách a drifty s dragy co mi nešly. Takový původní (2005) Most Wanted - to už bylo jiný kafe :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Absolutní nesouhlas s Far Cry
Jabba https://diit.cz/profil/jan-baranek
15. 5. 2020 - 05:10https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseAbsolutní nesouhlas s Far Cry. Ano, trojka byla špica kvůli tomu, že tam bylo (oproti předchozím dílům) něco nového a zároveň zábavného. Čtyřka naproti tomu byla jen trojka v horách s hezčí grafikou. Pětka (když vynecháme nereálnost děje v kontextu území, na kterém by se tohle fakt stát nemohlo) má skvělé zpracování i výbornou myšlenku. To filozofování na území Faith je něco, co mě fakt dostalo.
A NFS jsou jen otázka preferencí. Mě Undergroundy absolutně nebavily. Jen tma, neonový světýlka na kárách a drifty s dragy co mi nešly. Takový původní (2005) Most Wanted - to už bylo jiný kafe :) https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295568
+
Pamatujete na Deep Down ? nakonec nevyšel vůbec.
AC: Black Flag - nakonec to běhalo 900p/30 fps na PS 4.
To byly hlavní pecky, které byly oznámeny při prezentaci minulé generace.
A nyní? ... AC.Valhalla nejpíš pujde zase 30 fps.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Vypadá to božsky, ale..
JirkaAler https://diit.cz/profil/yyxygvfswb
14. 5. 2020 - 14:21https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseVypadá to božsky, ale..
Pamatujete na Deep Down ? nakonec nevyšel vůbec.
AC: Black Flag - nakonec to běhalo 900p/30 fps na PS 4.
To byly hlavní pecky, které byly oznámeny při prezentaci minulé generace.
A nyní? ... AC.Valhalla nejpíš pujde zase 30 fps.
https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295483
+
K cemu to je, kdyz me ty nove hry vetsinou vubec nebavi (resp. AAA). Za posledni dobu jsem odehral Half-life 2, Black Mesa a F.E.A.R a musim rict, ze ty nove hry tomu, i kdyz maji hezci grafiku, nesahaji ani po kotniky. Jedine snad indie hry, Outer Wilds a The Witness se hrde postavily k nejlepsim hram historie (samozrejme v mych ocich). Jako 3D grafik jsem za tu vyrazne lepsi technologickou stranku her rad, jeste aby zacali konecne vyvojari delat neco co stoji za rec. Nedavno jsem vyzkousel posledni Assassin's Creed a bylo mi lito i tech stazenych dat.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
K cemu to je, kdyz me ty nove
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka1
14. 5. 2020 - 15:43https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseK cemu to je, kdyz me ty nove hry vetsinou vubec nebavi (resp. AAA). Za posledni dobu jsem odehral Half-life 2, Black Mesa a F.E.A.R a musim rict, ze ty nove hry tomu, i kdyz maji hezci grafiku, nesahaji ani po kotniky. Jedine snad indie hry, Outer Wilds a The Witness se hrde postavily k nejlepsim hram historie (samozrejme v mych ocich). Jako 3D grafik jsem za tu vyrazne lepsi technologickou stranku her rad, jeste aby zacali konecne vyvojari delat neco co stoji za rec. Nedavno jsem vyzkousel posledni Assassin's Creed a bylo mi lito i tech stazenych dat.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295505
+
FarCry - prvni hra se Shader Model-em 3.0 na 3 CD discich
FEAR - ukryvani, zpomalena akce, krasni devastacny efekty, na jedinem DVD
Half-Life 2 - uzasna hudba, otevrene prostredi, mnoho nepratel, dl. doba hrani, DVD
Crash Bandicoot 1, 2 a 3 + Spyro the Dragon I a II - mnoho zabavy a tezke, CD disky
Metal Gear Solid I a II - prvni na dvou CD discich, dalsi na DVD, zas mnoho zabavy
Serious Sam F+SE + 2 dil - husta nakladacka, spousta zbrani, hudba jak ma byt
Projekt IGI - tezka vec pri ktere by srali do svych kalhot dnesni streamri alias Youtuberi deti
A mohl bych pokracovat UT + 2004, CoD, prvni verze Medal of Honor na PS-ko a PC, Painkiller, Quake II, III + IV, NFS Undeg. II + stary MW a dalsi pecky, na to vsechno nedosahnou dnesni sragory na Blu-ray discich ani nahodou, vsechny nove hry sou delane jenom pro idiotske deti, dementy a na vydelani prachu, mam PS4 Pro a kdyz zhlizim seznam aktualne vydanych plus pripravovanych her nemam si jednoduse co vybrat, je to proste katastrofa.
Z efektu muze tezit pripravovany Flight Simulator ale tam se prece nezabíjí ale létá.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
FarCry - prvni hra se Shader
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
14. 5. 2020 - 16:17https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseFarCry - prvni hra se Shader Model-em 3.0 na 3 CD discich
FEAR - ukryvani, zpomalena akce, krasni devastacny efekty, na jedinem DVD
Half-Life 2 - uzasna hudba, otevrene prostredi, mnoho nepratel, dl. doba hrani, DVD
Crash Bandicoot 1, 2 a 3 + Spyro the Dragon I a II - mnoho zabavy a tezke, CD disky
Metal Gear Solid I a II - prvni na dvou CD discich, dalsi na DVD, zas mnoho zabavy
Serious Sam F+SE + 2 dil - husta nakladacka, spousta zbrani, hudba jak ma byt
Projekt IGI - tezka vec pri ktere by srali do svych kalhot dnesni streamri alias Youtuberi deti
A mohl bych pokracovat UT + 2004, CoD, prvni verze Medal of Honor na PS-ko a PC, Painkiller, Quake II, III + IV, NFS Undeg. II + stary MW a dalsi pecky, na to vsechno nedosahnou dnesni sragory na Blu-ray discich ani nahodou, vsechny nove hry sou delane jenom pro idiotske deti, dementy a na vydelani prachu, mam PS4 Pro a kdyz zhlizim seznam aktualne vydanych plus pripravovanych her nemam si jednoduse co vybrat, je to proste katastrofa.
Z efektu muze tezit pripravovany Flight Simulator ale tam se prece nezabíjí ale létá.https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295511
+
Asi tak, ted hraju stare klikaci adventury a bavim se vyborne. Kdyz si vzpomenu na to skripani zubama u Assasina nebo u novych Wolfensteinu (a to je jeste na dnesni pomery docela dobre), tak uz se vzdy jen mrknu jak vypadaji screeny a videa novinek, zhodnotim grafiku, zasmeju se nad hernim modelem a to mi bohate staci :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Asi tak, ted hraju stare
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka1
14. 5. 2020 - 16:19https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseAsi tak, ted hraju stare klikaci adventury a bavim se vyborne. Kdyz si vzpomenu na to skripani zubama u Assasina nebo u novych Wolfensteinu (a to je jeste na dnesni pomery docela dobre), tak uz se vzdy jen mrknu jak vypadaji screeny a videa novinek, zhodnotim grafiku, zasmeju se nad hernim modelem a to mi bohate staci :Dhttps://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295513
+
Jo grafika, ta se unahlene resi roky ale podstata hry samotne sla do velky prdele, clovek proste zvykli na kvalitu si jednoduse dnes nema co vybrat, vsechno je x-krat zrecyklovane(EA, Act., Blizzard,...), velke jako prdel(45-100GB), delane pro totalni dementi(sipky kde jit, co a kde sebrat a kde to vlozit) s dobou hrani 5-7 hodin, k prikladu pred mesicem vydany Resident Evil 3:
-5 urovni obtiznosti a pritom ta nejvyssi je na smich nejvic
-hodnoceni S dostanete jenom kuli casu, neresi se porce pouzitych lekaren
-malo zbrani
-oklestene prostredi
-minimum hadanek
>a mohl bych jit takhle dal, predchozi verze vydana na jedinem CD nosici byla zabavnejsi nez tohle nabobnale "dilo", dale vzpominam na prvni Call of Duty, Half-Life 2, Unreal Tournament, Doom 3, grafika mi je u prdele kdyz to cloveka proste neoslni, nezabavi, ovladani je podelane, hudba zprasena a uroven obtiznosti sla do prdele tak ze ta nejvyssi je vlastne normal+, dnes se jednoduse mrha vykonem a energiemi protoze se hry delaji pro masy, vlastne pardon oni se tak delali i pred lety jenom autori her nam pekne zbebilneni.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jo grafika, ta se unahlene
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
14. 5. 2020 - 15:51https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseJo grafika, ta se unahlene resi roky ale podstata hry samotne sla do velky prdele, clovek proste zvykli na kvalitu si jednoduse dnes nema co vybrat, vsechno je x-krat zrecyklovane(EA, Act., Blizzard,...), velke jako prdel(45-100GB), delane pro totalni dementi(sipky kde jit, co a kde sebrat a kde to vlozit) s dobou hrani 5-7 hodin, k prikladu pred mesicem vydany Resident Evil 3:
-5 urovni obtiznosti a pritom ta nejvyssi je na smich nejvic
-hodnoceni S dostanete jenom kuli casu, neresi se porce pouzitych lekaren
-malo zbrani
-oklestene prostredi
-minimum hadanek
>a mohl bych jit takhle dal, predchozi verze vydana na jedinem CD nosici byla zabavnejsi nez tohle nabobnale "dilo", dale vzpominam na prvni Call of Duty, Half-Life 2, Unreal Tournament, Doom 3, grafika mi je u prdele kdyz to cloveka proste neoslni, nezabavi, ovladani je podelane, hudba zprasena a uroven obtiznosti sla do prdele tak ze ta nejvyssi je vlastne normal+, dnes se jednoduse mrha vykonem a energiemi protoze se hry delaji pro masy, vlastne pardon oni se tak delali i pred lety jenom autori her nam pekne zbebilneni.
https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295506
+
Koukám , že diskuze se zvrhla mimo obdiv grafické stránky Unreal dema i beze mne :)
Bohužel , je to tak , Grafické efekty dneska už tak moc lidí neoslní , pokud bude obsah nových her stejně hloupý jako ukazuje grafické demo .
Příkladem úpadku je Far Cry ...To co začalo jako naprostá bomba po všech stránkách ( ano i granáty se vám vracely ) se v posledních letech scvrklo do okoukaného derivátu hratelnosti 3 dílu a přibyli jen duhoví jednorožci ( Fortnite) .První Borderlands byly překvapením ...ale teď defakto u čtvrtého dílu vidíme zase to stejné ....značka vydělává tak se dojí bez špetky invence . Assassin's Creed ? To se již stratilo samo v sobě o hratelnosti a invencích raději už nemluvit .
Víte co mi chybí ? Boti , variace na téma chytrých protivníků kterých jsme si užívali kdysi na přelomu tisíciletí v Quake 3 a prvním UT . Určitě se najdou lidé co od her čekají kochací Walking simulátory , ale neříkejte mi , že dnes opravdu lidi baví hrát donekonečna Battle Royale ,MOBA a jiné v podstatě genericky jednoduché a v pravdě stupidní multiplayer záležitosti ...
Jako by filmový feeling odpovídal úrovni interaktivity , kterou žrouti popcornu a obdivovatelé Fortnite chtějí ...a Unreal rád přidá grafickou stránku , která je ale čím dál vedlejší .....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Koukám , že diskuze se zvrhla
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
15. 5. 2020 - 10:16https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuseKoukám , že diskuze se zvrhla mimo obdiv grafické stránky Unreal dema i beze mne :)
Bohužel , je to tak , Grafické efekty dneska už tak moc lidí neoslní , pokud bude obsah nových her stejně hloupý jako ukazuje grafické demo .
Příkladem úpadku je Far Cry ...To co začalo jako naprostá bomba po všech stránkách ( ano i granáty se vám vracely ) se v posledních letech scvrklo do okoukaného derivátu hratelnosti 3 dílu a přibyli jen duhoví jednorožci ( Fortnite) .První Borderlands byly překvapením ...ale teď defakto u čtvrtého dílu vidíme zase to stejné ....značka vydělává tak se dojí bez špetky invence . Assassin's Creed ? To se již stratilo samo v sobě o hratelnosti a invencích raději už nemluvit .
Víte co mi chybí ? Boti , variace na téma chytrých protivníků kterých jsme si užívali kdysi na přelomu tisíciletí v Quake 3 a prvním UT . Určitě se najdou lidé co od her čekají kochací Walking simulátory , ale neříkejte mi , že dnes opravdu lidi baví hrát donekonečna Battle Royale ,MOBA a jiné v podstatě genericky jednoduché a v pravdě stupidní multiplayer záležitosti ...
Jako by filmový feeling odpovídal úrovni interaktivity , kterou žrouti popcornu a obdivovatelé Fortnite chtějí ...a Unreal rád přidá grafickou stránku , která je ale čím dál vedlejší .....https://diit.cz/clanek/unreal-engine-5-demo-na-playstation-5-svet-se-stamiliony-polygonu-real-time/diskuse#comment-1295597
+
Jestli je to v reálném čase na "mainstream" hardware, tak je to skoro neuvěřitelné.
Celé prostředí tak detailní...
Teď už se netěším na konec roku, to půjde Navi 2 do mýho pecka, ale na další roky, až se vyloupnou takto krásně zpracované hry a prostředí. To se bude hrát už jen kvůli kochání samo :D
Vydali binárky, abys to mohl vyzkoušet? Ne :)
Podobný vizuál mají některý dnešní hry, Battlefield taky používá 3d scany a nějaký lepší nasvětlení (i když tam je všechno až moc přepísknutý, od kontrastu až po to světlo).
Z větší části to je Potěmkinova vesnice jako všechny dema. Obzlášť to platí pro konzole, ve lhaní neexistují žádné limity. Pamatuju na předváděčky PS3 kde pouštěli vyrenderovaný filmečky jako záběry ze hry a pak když s tím tvůrce konfrontovali, říkali něco jako: "ta hra bude vypadat hrozně podobně, to je přece jasný!" :)
A ty kecy okolo jsou dobrý, modely bez LOD s obrovským množstvím polygonů - jo jasně :) Když vyběhne ven určitě má všechno trilióny polygonů jako v tý jeskyni.. perpetuum mobile.
Už v první větě jsem opatrný, takže krotím očekávání. Ale moc by se mi například líbilo, kdyby ty plastické textury kamení, hlavně menších kusů, nebyly zblízka placaté. Uvidíme, zda budou v roce 2022/3 alespoň některé hry na takové vizuální úrovni, jako v tomto demu. To by bylo fajné a pěkné...
No pekny, ale budou stamiliony polygonu stacit taky na real-time vykreslovani ksichtu?
Za me teda nejslabsi stranka her jsou prave ksichty postav, ktere jsou furt proti realu dost prkenne.
U obličejů nejde ani tak o počet polygonů, jako o pohyb (mimiku) a zvládnutí kůže. Ta je na rozdíl od skály, kterou vyřeší polygony a textury, do jisté míry průsvitná. Kdysi to řešila ATi technikou subsurface scattering na prvním demu s Ruby, tuším na rtech.
Neměla to řešit PhysX?
Nedávno jsem jel HL2 znovu a ta mimika tam je stále nepřekonaná, nechápu to. Cokoliv na Unreal enginu působí uměle, jak drátové panenky, vypadá to pěkně maximálně tak na screenshotech, v pohybu to je Uncanny valley u všech enginů s výjimkou Source. Trošku se k HL2 mimikou blíží snad jen Ubisoft s jejich proprietárním Anvilem. Nicméně pořád je HL2 lépe napasovaný na dabing a výrazy se mění přirozeněji. Zvláštní, že po 18 letech HL2 překonal zase jen HL - tentokrát Alyx.
Nejlepší faciálky má L.A. Noire.
Suhlas. Len na dnes uz predpotopnu grafiku. Spojit ich mimiku s dnesnymy texturami a polygonmi, tak to vyzera neskutocne presvedcivo. :)
SSS se v AAA hrach stal standardem, nejvetsi problem je hlavne ta mimika.
https://www.youtube.com/watch?v=rnj6It0fl7Y tohle mi rozhodně nepříjde špatné, Unreal Engine 4 s Ray Tracingem.
A tohle? Je to reálný člověk nebo počítačová animace...
https://www.youtube.com/watch?v=mkkWCmljMSA
Problém je náročnost přípravy tak detailního modelu a určitě to bude problém i výkonový, za předpokladu že by tak měla vypadat každý postava, kterých budou na scéně desítky.
Skoda ze se resi furt jenom vizual, ai a fyzika by taky potrebovala nakopnout
Tak na fyziku maji 'Chaos' a ten myslím vypadá taky dobře, je vidět na těch padajicich šutrech a oblečení
Fyzika je uz docela dobra.
Ale AI je uz mnoho let tragicke a neni v nem za poslednich 20 let videt zadny pokrok,l mozna i naopak.
Schvalne si pustte Halflife 2 - uvidite, ze se protivnici chovaji inteligentneji, nez v naproste vetsine soucasnych her. Treba kdyz vas zaregistruji, tak zkouseji obehnout barak, aby se vam dostali do zad. ale zase ne vsichni ... to by bylo prilis predvidatelne.
Nebo v nejake jeste starsi hre, kdyz byla veka rez a mnoho nepratel, tak nektery z nich nezraneny lehl mezi mrtvoly a cekal, ze si ho v te hromade nevsimnete a pak na vas zautocil zezadu (hra asi v tomhle podvadela, ale kdo vi). Ten nezraneny se dal najit a odstrelit jeste na te zemi, kdyz se clovek podival poradne.
Clovek by cekal, ze nejaky poradny pokrok v tomhle bude ... a nic. A to je je jen chovani postav v 3D strileckach.
Ve strategiich je to uplne dalsi uroven tragedie, vsude se strategicke AI nadrzuje, davaji ji vyhody, aby byly pro zkuseneho hrace aspon trochu obtizni protivnici.
Jasne, existuji takove ty AI zalozene na neuronovycxh sitich, co se dokonaly naucili hrat treba DOTU a porazeji i nejlepsi hrace. Jenze to jsou spise vyzkumne projekty, v realnych hrach jsem neco podobneho jeste nevidel.Asi by na to nestacil dnesni HW .... i kdyz nejake 16 jadrove CPU by to snad uz v realnem case melo dat, kdyby se treba 8 jader vyclenilo jen na to AI. I kdyz ve strategiich typu Civilizace atd. ten realny cas ani neni potreba - a i tak je strategicke a takticke AI v techto hrach porad katastrofa.
Jsi mi pripomel 2 hry..Operation Flashpoint a Far Cry. Prvni hry, ktere jsem hral, kde se dalo mluvit o "inteligenci" nepratel. Od te doby mam pocit, ze to nepokrocilo a vetsina her nedosahuje jejich urovne ani vzdalene.
On to bohuzel neni jen pocit.
Mozna nma to tvurci her prdi schvalne, aby pak hra nebyla prilis odtizna a tak se pak mene prodavala (bo stado by brblalo, ze to je moc tezke, a protivnici, misto aby hracovi nabihali slepe rovnou pred hlaven jeho kulometu, tak si dovoluji klickovat, schovavat se, obihat ho zezadu a jeste ke vsemu mu za prekazky hodi granat, kdyz se hrac zrovna schoval a ceka svych 5 sekund v klidu, aby se mi doplnilo zdravi z 10% na max.)
Jenze AI, ktere nekteri hraci ocekavaji neni absolutne realne a osobne me hry s AI dost vytaci a radeji hraji ty tupe, kde mi lezou primo do rany.
Je proste naprosty nesmysl, aby chodil strazny okolo skladiste a ve chvili, kdy me zmerci se promenil na tajneho agenta specialnich slozek ozbrojenych sil a vystopoval me lip nez nejakej ohar.
Prehnana AI je stejne zlo jako, kdyz ve hre neni zadna.
Ale tohle chování není o AI, to je právě o tom podvádění počítačem řízených protivníků. Pokud by v té hře byla schopná AI, tak ten strážný spustí poplach a po příchodu posil by začali systematicky prohledávat okolí (a bylo by je pak třeba možno diverzní akcí odlákat pryč a proklouznout do skladiště). To je ale bohužel to, co se v dnešních hrách neděje...
To záleží co tvůrci udělají. například AI v division má desetitisíce možných posloupností chování, je to velmi komplexní model. A ano, čas od času se jim povede ty nepřátele udělat přehnaně chytré, přehnaně agresivní, stejně naopak, naprosto plaché. Přílišná inteligence dělá hry složitější, pro mnoho lidí nehratelné. Autoři nemohou cílit na 1%-2% totálních hardcore hráčů, oni potřebují těch 90%+ casuálů a hráčů na pohodu.
A proč by tě měl jako vyčuchávat. V reálu by se hlídači někam schovali, vysílačkou zavolali posily a pak by se vidělo co dál. Místo toho jak paka běží k nějakému tlačítku na zdi abys je mohl sundat nebo nějaké podobně ujeté věc.
Většina stříleček je "power fantasy" kde se má hráč cítit silně (a chytře) proti mnohonásobně většímu množství nepřátel.
Takže si podle mého názoru většina her vystačí s tím, že AI postavy nejsou očividně tupé ale spíš mají nějaké svoje rámcové, předdefinované chování, kterého se drží aby se člověk mohl naučit counter tohoto chování (a tak se cítít dobře, že to zvládl).
Kdyby se pak chovaly NPC příliš chytře nebo se dokonce adaptovaly, hráč by neměl definovaný zážitek z toho, že se je naučil přemoct. Jinak řečeno hra by se stala nepředvídatelnější, obtížnější a fantazie nadrazenosti o to menší. To pak jednoduše nestojí za spoustu peněz navíc za vývoj AI.
Příkladem budiž poslední Unreal Tournament, kde měla AI dynamicy se měnící obtížnost a hra byla propadák (diskutabilní zda právě kvůli toho ale možná to přispělo).
A když pak chci výzvu v učení a postupu, zahraju si multiplayer. A tam se opět naráží na to, že to lidi nebaví proti výrazně lepším, proto se investuje do matchmakingu a podobného.
Jako jo, ale existuje neco jako "stredni cesta". Kdo treba hral OP Flashpoint nebo pak pokracovani ARMA2(3), tak tohle je styl "hard core" (simulace) hry, ktera nemusi opravdu kazdemu vyhovovat. Naproti tomu Far Cry a pak pokracovani Crysis mela stale urcite aspekty inteligence, nebyla ale zase tolik narocna, aby si tam clovek nemohl i "zastrilet", coz spojovalo oba svety dohromady a delalo tu hru podle mne zabavnou. Dobry balanc mezi taktikou a strileckou.
Tak Far Cry je priklad silene obtizne hry, kde byla AI dost extremni a realite to neodpovidalo. Tu hru bych bez konzole, kde jsem vpisoval manualni save, nikdy nedal.
U spousty her by pak AI mohla byt na obtiz. Zrovna hraju DE Mankind Divided a hra "bez zabiti" a s minimalnim mnozstvim vyuzivani augmentaci je i s tema hloupyma nepratelema dost obtizna. Samozrejme, pokud bych to tam drtil rambo stylem, tak me to velmi rychle prestane bavit a prosel bych to jak nuz po masle.
Tak jestli byl Far Cry "silene obtizny", tak si zkus zahrat dnesni Arma3. To je jeste uplne jiny level. Far Cry byl nahodou povedeny v tom, ze jsi musel trochu premyslet jak to udelat a byt opatrny. Nestacilo chodit jen jako Rambo.. :)
Z principu toho, jak neuronove site funguji (nerikejte tomu umela inteligence, nic takoveho nemame), neni dost dobre mozne to do tech her zabudovat. Bylo by to nehratelne. Jedina sance je primerene predtrenovana ANN, ktera uz se dal nebude ucit. A na tu budou hraci taky nadavat, protoze bude delat stupidni rozhodnuti.
jj měl jsem přesně na mysli HL2, kde ai byla super, v csku na jakýkoliv komunitní mapě fungovalo ai jako kdyby to dělali sami tvůrci, i třeba vindictus kterej byl dělanej na source engine ta fyzika se do dnes "nikde" nevidi ve hře
nebo první Far Cry, tam vážně uměli zatopit, zvlášť po posledním velkém patchu se chovali dost chytře.
Taky jsem ted hral Half-Life 2 a super, ale nejlepsi AI ze starych her podle me ma F.E.A.R, ten mi dal na maximalni obtiznost zabrat cca pred mesicem vic nez ten Half-Life 2 (taky na nejvyssi hrano pred 2 mesici). Ale treba Black Mesa je jeste vetsi naloz. Problem je podle me v konzolich, tohle je na tech gamepadech nehratelne :)
To je pravda. Akcelerace pohybu větví a trávy v poryvech větru bývá hodně přehnaná, intelegence nepřátel nulová. To hodně kazí dojem. Samozřejmě vizuál ani z daleka není všechno. Nicméně v singleplayerech se rád kochám a užívám si detailů prostředí.
Nevím, asi stárnu nebo co, ale i když se grafická stránka her neustále vylepšuje, pořád mě více baví staré hry, které mají sice zastaralou grafiku, ale zábava a hratelnost je u nich na prvním místě. A právě ta hratelnost je u novějších her, mi přijde, až druhořadá. Když si vezmu třeba sérii Far Cry, tak 3 a 4 byly suprové, zatímco 5 má sice hezčí grafiku, ale hratelnost nuda. Mohl bych pokračovat s dalšími série, jako např. Max Payne > Max Payne 3, Mortal Kombat 9 (2011) > Mortal Kombat 11, Need For Speed Underground 1 & 2 > všechny novější.
A to ani nemluvím o tom, jak se dokážu zabavit u starých her z konzolí jako je série Sonic The Hedgehog, Streets of Rage, Crash Bandicoot apod. :)
Takže grafika je jedna věc, ale hra má především zabavit, strhnout svoji atmosférou, ne nutně vypadat jako procházka po ulici.
P.S. Epic mě pěkně nas*al zrušením vývoje nadějného nového Unreal Tournamentu na úkor Fortnite. Ale peníze jsou peníze, tak to chodí v této době. Pay2Win aka mikrotransakce je prostě mor této herní doby, ale to je zase na jinou di(ck)skuzi.
Awww UT nebude? :(
nejspíš nebude, vždyť ani nedodělali a nedodělají UT na UE4 takže pochybuju že budou dělat na dalším ut škoda že zařízli paragon :( kdyby aspon fortnite měl realistickou grafiku, aby všichni ostatní se nesnažili dělat tuhle dementní grafiku co má teď fortnite :(
Taky mě sere zaříznutej Paragon a UT4 ve forver-alpha verzi. Na druhou stranu Paragon se po reworku začal ztrácet mezi ostatníma MOBA hrama a UT by mělo ohlas jen u 'starší' generace. Prostě fast-paced věci jako UT nebo Quake dnes nejsou v kurzu a moc by to do kasičky nehodilo. Za to Fortnite je solidní dojná kráva a díky tomu je celej ten, už skoro ekosystém kolem UE, defacto zdarma, což je hodně příjemny.
K tomu UTčku - on se dá rozchodit i klasický UT99 a UT2004 ve Windows 10, takže pro nás nostalgiky je tu pořád možnost :) Sice už to není taková zábava jako hrát to před téměř 20 lety na CRT monitoru s rozlišením 800x600, ale pořád zabaví
Co to je UT99? Snad UT a pak ty sračky potom :-)
UT99 = původní Unreal Tournament, resp. verze UT: Game Of The Year Edition. A UT2004 byl druhý nejlepší UT. UT3 byl shit a pre-alpha UT4 taky není špatná, i když je to jenom preview, u kterého to nejspíš zůstane.
Je to paradox, ale ja misto AAA co mam nakoupeno ted taky hraju radeji For The King co byl zadaco na Epicu a jede i na slabym ultrabooku a The Outer Worlds :D co jsem dostal ke grafice :D je mozny, ze dalsi hra bude az Cyberpunk coz je AAA a na tu se fakt tesim, asi uz ty hry snad prestanu kupovat, protoze mi to akorat visi v knihovne a nehraju je :)
Absolutní nesouhlas s Far Cry. Ano, trojka byla špica kvůli tomu, že tam bylo (oproti předchozím dílům) něco nového a zároveň zábavného. Čtyřka naproti tomu byla jen trojka v horách s hezčí grafikou. Pětka (když vynecháme nereálnost děje v kontextu území, na kterém by se tohle fakt stát nemohlo) má skvělé zpracování i výbornou myšlenku. To filozofování na území Faith je něco, co mě fakt dostalo.
A NFS jsou jen otázka preferencí. Mě Undergroundy absolutně nebavily. Jen tma, neonový světýlka na kárách a drifty s dragy co mi nešly. Takový původní (2005) Most Wanted - to už bylo jiný kafe :)
Vypadá to božsky, ale..
Pamatujete na Deep Down ? nakonec nevyšel vůbec.
AC: Black Flag - nakonec to běhalo 900p/30 fps na PS 4.
To byly hlavní pecky, které byly oznámeny při prezentaci minulé generace.
A nyní? ... AC.Valhalla nejpíš pujde zase 30 fps.
K cemu to je, kdyz me ty nove hry vetsinou vubec nebavi (resp. AAA). Za posledni dobu jsem odehral Half-life 2, Black Mesa a F.E.A.R a musim rict, ze ty nove hry tomu, i kdyz maji hezci grafiku, nesahaji ani po kotniky. Jedine snad indie hry, Outer Wilds a The Witness se hrde postavily k nejlepsim hram historie (samozrejme v mych ocich). Jako 3D grafik jsem za tu vyrazne lepsi technologickou stranku her rad, jeste aby zacali konecne vyvojari delat neco co stoji za rec. Nedavno jsem vyzkousel posledni Assassin's Creed a bylo mi lito i tech stazenych dat.
FarCry - prvni hra se Shader Model-em 3.0 na 3 CD discich
FEAR - ukryvani, zpomalena akce, krasni devastacny efekty, na jedinem DVD
Half-Life 2 - uzasna hudba, otevrene prostredi, mnoho nepratel, dl. doba hrani, DVD
Crash Bandicoot 1, 2 a 3 + Spyro the Dragon I a II - mnoho zabavy a tezke, CD disky
Metal Gear Solid I a II - prvni na dvou CD discich, dalsi na DVD, zas mnoho zabavy
Serious Sam F+SE + 2 dil - husta nakladacka, spousta zbrani, hudba jak ma byt
Projekt IGI - tezka vec pri ktere by srali do svych kalhot dnesni streamri alias Youtuberi deti
A mohl bych pokracovat UT + 2004, CoD, prvni verze Medal of Honor na PS-ko a PC, Painkiller, Quake II, III + IV, NFS Undeg. II + stary MW a dalsi pecky, na to vsechno nedosahnou dnesni sragory na Blu-ray discich ani nahodou, vsechny nove hry sou delane jenom pro idiotske deti, dementy a na vydelani prachu, mam PS4 Pro a kdyz zhlizim seznam aktualne vydanych plus pripravovanych her nemam si jednoduse co vybrat, je to proste katastrofa.
Z efektu muze tezit pripravovany Flight Simulator ale tam se prece nezabíjí ale létá.
Asi tak, ted hraju stare klikaci adventury a bavim se vyborne. Kdyz si vzpomenu na to skripani zubama u Assasina nebo u novych Wolfensteinu (a to je jeste na dnesni pomery docela dobre), tak uz se vzdy jen mrknu jak vypadaji screeny a videa novinek, zhodnotim grafiku, zasmeju se nad hernim modelem a to mi bohate staci :D
Jo grafika, ta se unahlene resi roky ale podstata hry samotne sla do velky prdele, clovek proste zvykli na kvalitu si jednoduse dnes nema co vybrat, vsechno je x-krat zrecyklovane(EA, Act., Blizzard,...), velke jako prdel(45-100GB), delane pro totalni dementi(sipky kde jit, co a kde sebrat a kde to vlozit) s dobou hrani 5-7 hodin, k prikladu pred mesicem vydany Resident Evil 3:
-5 urovni obtiznosti a pritom ta nejvyssi je na smich nejvic
-hodnoceni S dostanete jenom kuli casu, neresi se porce pouzitych lekaren
-malo zbrani
-oklestene prostredi
-minimum hadanek
>a mohl bych jit takhle dal, predchozi verze vydana na jedinem CD nosici byla zabavnejsi nez tohle nabobnale "dilo", dale vzpominam na prvni Call of Duty, Half-Life 2, Unreal Tournament, Doom 3, grafika mi je u prdele kdyz to cloveka proste neoslni, nezabavi, ovladani je podelane, hudba zprasena a uroven obtiznosti sla do prdele tak ze ta nejvyssi je vlastne normal+, dnes se jednoduse mrha vykonem a energiemi protoze se hry delaji pro masy, vlastne pardon oni se tak delali i pred lety jenom autori her nam pekne zbebilneni.
Koukám , že diskuze se zvrhla mimo obdiv grafické stránky Unreal dema i beze mne :)
Bohužel , je to tak , Grafické efekty dneska už tak moc lidí neoslní , pokud bude obsah nových her stejně hloupý jako ukazuje grafické demo .
Příkladem úpadku je Far Cry ...To co začalo jako naprostá bomba po všech stránkách ( ano i granáty se vám vracely ) se v posledních letech scvrklo do okoukaného derivátu hratelnosti 3 dílu a přibyli jen duhoví jednorožci ( Fortnite) .První Borderlands byly překvapením ...ale teď defakto u čtvrtého dílu vidíme zase to stejné ....značka vydělává tak se dojí bez špetky invence . Assassin's Creed ? To se již stratilo samo v sobě o hratelnosti a invencích raději už nemluvit .
Víte co mi chybí ? Boti , variace na téma chytrých protivníků kterých jsme si užívali kdysi na přelomu tisíciletí v Quake 3 a prvním UT . Určitě se najdou lidé co od her čekají kochací Walking simulátory , ale neříkejte mi , že dnes opravdu lidi baví hrát donekonečna Battle Royale ,MOBA a jiné v podstatě genericky jednoduché a v pravdě stupidní multiplayer záležitosti ...
Jako by filmový feeling odpovídal úrovni interaktivity , kterou žrouti popcornu a obdivovatelé Fortnite chtějí ...a Unreal rád přidá grafickou stránku , která je ale čím dál vedlejší .....
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.