Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Unreal Engine 5 demo na Playstation 5: svět se stamiliony polygonů real-time

Epic se pochlubil ukázkou nové generace Unreal Enginu, která běžela na nové generaci konzolí. Ukazuje svět bez normálových map a light-map: vše s polygony a dynamickým světlem…

Demo bylo akcelerované na Playstation 5, tedy na GPU architektury RDNA2 s 2304 stream-procesory na až 2,2 GHz.

Celkový dojem vytvářejí tři základní prvky: (1) Geometrický engine Nanite, díky němuž může herní vývojář do Unreal Engine 5 vložit geometrický model navržený třeba pro filmový rendering se stamiliony nebo miliardami polygonů a nemusí se o nic víc starat. Nanite zvládá tento model dynamicky škálovat podle potřeby a požadavků a zobrazovat model upravený na požadované množství polygonů.

(2) Lumen, řešení pro dynamické globální osvětlení (dynamic global illumination), které pracuje v tandemu s Nanite. Jednotlivé polygony vrhají vlastní stíny, nejsou potřeba žádné light-mapy ani předpřipravené stíny. Osvětlení se mění podle fáze dne, polohy zdroje, typu zdroje - dynamicky.

(3) Textury i v 8k rozlišení, které detailním modelům dodávají detailní povrch. (4) Zvuk s prostorovými efekty nasnímanými v reálných podmínkách.

Díky tomuto přístupu (bereme-li v úvahu body týkající se grafiky). Působí geometricky složité scény s náročnými světelnými podmínkami velmi realisticky a v určitých ohledech se posouvají vizuálně blíž k filmovému světu.

Jak to vypadá, nemá smysl popisovat - prohlédněte si obrázky (byť ovlivněné dvojí kompresí), nebo ještě lépe videa. V prvním autoři popisují technologie, druhé je ukázkou bez komentáře. UE5 je v současnosti v beta verzi. První distribuovaná ukázková verze se chystá na začátek roku 2021. Koncem roku bude hotova a vývojářům distribuována finální verze. Hry můžeme očekávat nejdříve v roce 2022. Počítá se s Playstation 5, Xbox Series X, PC a Mac i se slabšími akcelerátory jako Switch a systémy s iOS a Android. U takových je samozřejmě potřeba počítat s poněkud umravněnou geometrickou stránkou a texturami.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Unreal Engine 5 demo na Playstation 5: svět se stamiliony polygonů real-time

Úterý, 26 Květen 2020 - 21:22 | Spirit_pcf | Suhlas. Len na dnes uz predpotopnu grafiku....
Pátek, 15 Květen 2020 - 10:16 | Xspy | Koukám , že diskuze se zvrhla mimo obdiv grafické...
Pátek, 15 Květen 2020 - 05:10 | Jabba | Absolutní nesouhlas s Far Cry. Ano, trojka byla...
Pátek, 15 Květen 2020 - 02:25 | JirkaK | To záleží co tvůrci udělají. například AI v...
Čtvrtek, 14 Květen 2020 - 21:26 | rathanuviel | Už v první větě jsem opatrný, takže krotím...
Čtvrtek, 14 Květen 2020 - 19:27 | tombomino | Tak jestli byl Far Cry "silene obtizny...
Čtvrtek, 14 Květen 2020 - 19:17 | RedMaX | Tak Far Cry je priklad silene obtizne hry, kde...
Čtvrtek, 14 Květen 2020 - 16:19 | Psycho1000 | Asi tak, ted hraju stare klikaci adventury a...
Čtvrtek, 14 Květen 2020 - 16:17 | Waffer47 | FarCry - prvni hra se Shader Model-em 3.0 na 3 CD...
Čtvrtek, 14 Květen 2020 - 16:14 | mittar | Je to paradox, ale ja misto AAA co mam nakoupeno...

Zobrazit diskusi