Unreal Engine 5 demo na Playstation 5: svět se stamiliony polygonů real-time
Demo bylo akcelerované na Playstation 5, tedy na GPU architektury RDNA2 s 2304 stream-procesory na až 2,2 GHz.
Celkový dojem vytvářejí tři základní prvky: (1) Geometrický engine Nanite, díky němuž může herní vývojář do Unreal Engine 5 vložit geometrický model navržený třeba pro filmový rendering se stamiliony nebo miliardami polygonů a nemusí se o nic víc starat. Nanite zvládá tento model dynamicky škálovat podle potřeby a požadavků a zobrazovat model upravený na požadované množství polygonů.
(2) Lumen, řešení pro dynamické globální osvětlení (dynamic global illumination), které pracuje v tandemu s Nanite. Jednotlivé polygony vrhají vlastní stíny, nejsou potřeba žádné light-mapy ani předpřipravené stíny. Osvětlení se mění podle fáze dne, polohy zdroje, typu zdroje - dynamicky.
(3) Textury i v 8k rozlišení, které detailním modelům dodávají detailní povrch. (4) Zvuk s prostorovými efekty nasnímanými v reálných podmínkách.
Díky tomuto přístupu (bereme-li v úvahu body týkající se grafiky) působí geometricky složité scény s náročnými světelnými podmínkami velmi realisticky a v určitých ohledech se posouvají vizuálně blíž k filmovému světu.
Jak to vypadá, nemá smysl popisovat - prohlédněte si obrázky (byť ovlivněné dvojí kompresí), nebo ještě lépe videa. V prvním autoři popisují technologie, druhé je ukázkou bez komentáře. UE5 je v současnosti v beta verzi. První distribuovaná ukázková verze se chystá na začátek roku 2021. Koncem roku bude hotova a vývojářům distribuována finální verze. Hry můžeme očekávat nejdříve v roce 2022. Počítá se s Playstation 5, Xbox Series X, PC a Mac i se slabšími akcelerátory jako Switch a systémy s iOS a Android. U takových je samozřejmě potřeba počítat s poněkud umravněnou geometrickou stránkou a texturami.