Unreal Tournament 3, Half-Life 2, Lost Planet, FEAR, Bioshock, Call of Juarez, spotřeba
Kapitoly článků
Unreal Tournament 3
|
Hot Hardware ukazují, že Unreal Tournament 3 svědčí oběma duálním kartám zhruba stejně, ATI má jen o trochu horší rozlišení 2560×1600.
Half-Life 2, Lost Planet
|
Oblíbený Half-Life 2 Episode 2 dle Tbreak sice vyhrává GeForce 9800 GX2, ale odstup dvojice GeForce 8800 GT je naprosto zanedbatelný.
V Lost Planet se karta obrací, postarší dvojice GeForce 8800 GTX v SLI novou kartu poráží. ATI ztrácí výrazněji.
FEAR, Bioshock, Call of Juarez
|
Francouzskýk Clubic testoval i FEAR. GeForce 9800 GX2 končí výrazně za jinými řešeními, ve vyšších rozlišeních jsou výsledky ATI zcela srovnatelné.
V Bioshocku je to výrazně lepší, počty snímků přesahující stovku za vteřinu i v 1920×1200 jsou velmi příjemné, engine pouhý půlrok po uvedení hry je pro nové grafiky triviální záležitostí (za což patří týmu v 2k Games, který modifikoval Unreal Engine, velký dík).
Call of Juarez karty provětrá do posledního tranzistoru, kromě nenažraného monstra s názvem 3-way SLI je to ve WUXGA vždy s maximálními filtracemi pod hranicí plynulosti.
Spotřeba
Jedním z klíčových aspektů je pak bezesporu spotřeba. Vybíráme výsledky z Hot Hardware, kteří testovali s QX6850 a DDR3 pamětmi. Nová grafika si ve 3D vezme poměrně hodně, stále však méně než konkurenční ATI. Zato však za běžného provozu ve Windows dlabe prozměnu výrazně více než ATI.
I nVidia tedy uvedla duální grafiku. V řadě testů vede, to je fajn. Na druhou stranu má však dvě výrazná negativa. Prvním je radikální odříznutí možnosti nahazovat vysoké AA a AF režimy v nejvyšších rozlišeních. Přestože by to GPU svým výkonem bez potíží utáhla, nestačí na to grafická paměť limitovaná na 512 MB/GPU, což je pro hi-end kartu s cenou vysoko nad 10 000 Kč smutné.
Druhým negativem pak je, že sice často Radeon HD 3870 X2 porazí, ale jindy jsou si karty rovny a leckdy i Radeon vítězí. A tento ne-o-moc-horší Radeon stojí dnes pouze 8 000 Kč včetně daně a jistě nebude od věci dodat, že pokud jej doplníte na cenu GeForce 9800 GX2 pomocí Radeonu HD 3870 tak, abyste měli tři GPU RV670, pak máte šanci mít obecně výkonnější řešení. Na druhou stranu v takové situaci velkoryse pomíjíme výrazně větší spotřebu takového řešení. Nakonec se ale dá také říci, že nVidia uvedla narozdíl od AMD/ATI svým způsobem zajímavost: SLI řešení, které jede i na jiném čipsetu než od nVidie. CrossFire totiž chodí od přírody všude, tedy kromě čipsetů nVidia (což je záměr, prý nVidie).
S miskami vah je to zkrátka těžké, i když jsou jen dvě. A zde je těch misek více. Jedna nese jméno „výkon“, další „cena“ a další „spotřeba“. A to vůbec nehovoříme o mechem obrostlé, flamewarem smrdící misce s popiskem „preference značky, fanATIsmus a nVidiotismus“. Tak se v diskusi moc nepoperte, „když nejde vo život, jde vo ho…“ ;-)