Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k USA pořádá nový boj o dominanci v automobilovém průmyslu. A také další cla

Upřímně, kdo by si dobrovolně koupil auto z Číny? To není gadget za 150,-, který vyhodím, jakmile přestane fungovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to uz dnes jedno, ked zapadne auta tie cinske kvalitou dorovnali (rozumej: ich celkova spolahlivost klesla).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S tím sice souhlasím, nicméně pořád dle mého názoru neklesly tak hluboko a taky jde o zázemí servisů a zásobování náhradními díly. O podpoře totalitní Číny nákupem právě toho, čím se pokoušejí dobýt svět, nemluvě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Servis a nahradne diely su regionalne zalezitosti. Z europy moze byt dojem, ze to cinania nevedia / nechcu, ale je to dane tym, ze sme daleko.

Ked sa na auta pozrieme ako na celok, tak je bohuzial nutne povedat, ze ta kvalita je obcas snad aj horsia ako u cinanov. Totiz to, co vidime dnes na cestach je produkt rozhodnuti spred viac ako piatich rokov. A podobne ako pri procesoroch, bude kludne dalsich 5 rokov trvat, nez sa ten trend zvrati a vysledok toho sa ukaze na cestach. Dovtedy ten prepad kvality (hlavne SW) moze (a podla mna aj bude) pokracovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, i evropská auta už nejsou, co bývala. Nové škodovky se např. kazí už v operáku - ještě předtím, než to od firem koupí český Pepík jako "voňavku".

Servis je největší strašák, ale reálně, i spousta modelů "místních" značek se vyrábí daleko odsud, takže náhradní díl čekáš týdny, měsíc. Např. kostra na Hyundai Ioniq Electric putovala z Koreje měsíc (náraz do boku, ohnutá kostra opravit nejde - takové to sklepání ala Áčka, to ten kov už není tak pevný a auto je rakev; tímto zdravím lidi, co frfňají nad jednodílným zadkem tesel z Giga Press).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vse je vec ceny.
Kdyz bude stat 150k bez dane, a bude to elektricke kombi s 60+kWh baterkou, tak koupim i stim, ze si dily budu muset objednavat z alibaby. Ono to 5-8 let vydrzi, a pak to poslu ze strane.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V Číně tolik stojí ty levnější. Ale nesplňuje to evropské předpisy (např. milión asistentů, včetně blbostí jako čidlo tlaku v pneumatikách). Pak samozřejmě cena přepravy, daně a cla (v Severní Americe dokonce 100 %). A nakonec záruka, s každým rokem musíš propočítat do cen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tri (efektivne dva) roky su pod reakcnu schopnost kohokolvek, kto robi v automobilovom priemysle na zapad od Bangalore.

On je ten zakaz v podstate nastaveny tak, aby sa zakazal predaj cinskych aut bez zakazu predaja cinskych aut. Lebo rydzo cinske komponenty mimo cinanov, snad az na par vynimiek, pouziva malokto.

Automotive je konzervativne odvetvie s hromadou incestu a dominantni dodavatelia su z inych krajin.

Cinania si vyvinuli vlastny ekosystem, lebo to pre nich bolo rychlejsie a lacnejsie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyvinuli? Skrz kradnutie a vynucovanie presunov v spoločných podnikov.

A inak nieje to len USA a niesú to len autá. Brazília uvalila clá dokonca aj na čínske železo/hliník.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna Brazílie uvaluje cla na všechno, takže jsou tam lidi hodně chudí, protože sami nic nevyrobí a všechen dovoz je předražený.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslim si, ze pri nemeckom software-i v autach je o co stat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

teoreticky Cina moze spravit to iste. Uvalit cla na cokolvek z USA v automobile

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže to je k ničemu, když už předtím donutila západní firmy postavit továrnu přímo v Číně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no, ale moze zakazat akykolvek SW a HW komponent z USA

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby i z Taiwanu ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj, a Tesla v Cine ma po chlebe

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tesla v Číně používá lokální subdodavatele, stejné jako čínské nebo evropské automobilky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To muze byt jen otazka casu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Všechno včetně aut by se mělo dodávat bez OS a zákazník by měl mít svobodný výběr, jestli použije proprietární OS od výrobce nebo nějakou alternativu. U PC to funguje, u aut by to mohlo jít taky, např. Openpilot funguje velmi dobře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U PC to funguje? Je dost komplikované odmítnout EULA a nechat si vrátit pár dolarů za licenci na Windows. A všude jinde je svázaný HW + OS, takže PC je výjimka.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je v podstate pointa za Software-Defined Vehicle.

Nemcom sa ta myslienka ale stratila v preklade :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No jo, jenže u auta potřebuješ mít garantovanou nějakou tu spolehlivost (BSOD na dálnici ve stokilometrové rychlosti asi nebude to pravé ořechové)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nebo jako CrowdStrike - dáš interní API auta do 3rd-party OS, a jak píšeš, BSOD (možná nepomůže ani restart, takže odtah).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A záruku bude přebírat kdo? :-o

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už jste někdy viděl kousek SW, u kterého dodavatel za něco ručí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jéje. Nekvalitní překladatelský bot Francesco už prosakuje i na diit.cz... Dejte jej prosím někdo do karantény na cdr.cz

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, ony se cinske auta nejak v USA neprodavaji, rozhodne ne v nejakem masovem meritku, takze on ten zakon je docela o nicem, rekl bych. Cla na auta nevyrabena v USA jsou tady uz desitky let, Japonci ani Korejci toho tam moc neimportuji, pokud maji lokalni kapacity na vyrobu. Argument narodni bezpecnosti je jakz takz pochopitelny, byt se tam donavigovaly US docela samy svou agresivni politikou vuci Cine, ale to je asi v pripade US nevyhnutelne, ta zeme potrebuje permanentne nejakeho nepritele - je docela zajimave ze se ti nepratele vyskytuji docela pravidelne. Jeste by mel prijit zakaz veskereho dovozu z Ciny. To uz by se dneska skoro dalo udelat, made in China uz je na ustupu, to uz clovek spis vidi made in Vietnam, Bangladesh atd. Ono by to Cinu nepolozilo, zbytek sveta jejich vyrobky a auta kupuje pomerne spokojene

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale i tak by pokles exportu o desítky procent bolel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Agresivní politikou vůči Číně? :-o Jako ekonomická a politická špionáž je v "cajku"? Porušování know-how je v "cajku"? Umělé rozšiřování území je v "cajku"? Takže co navrhujete? To obvyklé co Češi dělají - dívat se jinam a dělat, že se nic neděje? :-o

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Do hardwaru se, predpokladam, pocitaji i akumulatory.
To by bylo super, Cina ted vyrabi 85% vsech lithiovych akumulatoru, tohle by mohlo pomoci k diverzifikaci. Preci jen je to totalitni stat pachajici (skutecnou) genocidu, a to my nemame radi. Alespon to tvrdime v pripade Ruska.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Baterky uz jsou v US vyreseny. Kdyz koupis v US auto s US baterkou, tak dostanes docela velkou slevu na federalni dan z prijmu. Jen osel by kupoval neco jineho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.