Uživatelé Firefoxu na reklamu nedají
Uživatelé Internet Exploreru klikají na reklamu 4krát více než uživatelé Firefoxu. Tvrdí to německá reklamní společnost Adtech. Během října a listopadu kliklo na reklamu pouze 0,11 % uživatelů Firefoxu, zatímco uživatelů IE klikla celá polovina procenta. Mezi IE se pak ještě rozlišuje verze prohlížeče: IE 5.5 má celkové zastoupení kliků 0,53 %, IE 6 jen 0,44 %.
Adtech tvrdí, že na vině je zejména smýšlení samotných uživatelů. Firefox si instalují lidé, kteří vědí, co chtějí. Zpravidla bez potíží reklamu rozeznají a buďto ji eliminují instalací protireklamních pluginů či spolehnutím na vestavěný pop-up blocker nebo ji zkrátka přehlížejí, protože vědí, že „tohle je reklama“. Uživatelé IE jsou prý naproti tomu obecně méně znalí a tak na reklamu (často vyskočivší) klikají omylem v domnění, že po nich systém něco chce.
Uživatelé Firefoxu prý mají radši reklamu cílenou (tzv. „Targeted ad“), jakou dělá třeba Google, tedy bez zbytečných obrázků, ale vesměs související s prohlíženou stránkou. Naopak nesnáší reklamní pruhy (bannery), jejichž obsah je nezřídka klamavý oproti stránce, na kterou směřuje.