Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k V první hře s Unreal Engine 5 nezvládá žádné GPU 60 FPS ve 4K rozlišení

Tu hru náhodou mám a ten engine je jen špatně nastavený. Ano, i Lumen a všechny jeho vlastnosti se dají nastavit tak, že to nepojede ani 5FPS na RTX4090, záleží pouze jen na tom v jaké kvalitě se obnovuje světelná cache. S ohledem na to, že kluci ani neudělali DLSS frame generation bez UI (aka zaměřovač má ghosting protože neoddělili UI render od zbytku frame generation = naprosto základní nedodržení integračního postupu!) je to prostě jen amatérismus. Nebo nízký budget.

Jinak Unreal 5 her je již více, například Satisfactory v experimental buildu jede podstatně lépe a hlavně se dá lépe nastavovat s ohledem na hw. Takže třeba jede v pohodě 60fps ve 4k nativně na mobilní 3080 včetně kvalitní global illumination. Nebo Remnant II který jede taky dobře. Callisto protocol je myslím taky na UE5 a vypadá teda fantasticky, jen byl sponzorovaný AMD takže s FSR jede na nVidii paradoxně hůře.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

".. ten engine je jen špatně nastavený .."

Cyberpunk je na tom hodně podobně.
Ray Reconstruction mu možná trochu pomůže, ale zásadní zlepšní nečekám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Calisto Protocol je UE4.

Remnant II dobře nejede ani po patchích, bottlenecky v některých sekcích kdy se HW fláká sou tam furt, hlavně v Tech worldu a kdekoliv kde je tuna volumetrických efektů.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

https://www.dsogaming.com/articles/nvidia-rtx4090-drops-below-60fps-in-f...
https://gamegpu.tech/rpg/role-playing/fort-solis-pc-performance-benchmar...

At Native 4K/High Settings, the NVIDIA GeForce RTX 4090 can push an average of 40fps. Yeap, this is the first game that puts the RTX 4090 to its knees. In fact, the game drops below 60fps even at native 1440p/High Settings.
The only way you can get a constant 60fps experience at 4K is with DLSS 3 Quality. That, or you can drop DLSS 2 to its Performance Mode.

Tohle už vypadá jako trend :(

It's not an UE5 problem. Porting the same scene from UE4 to UE5 without any tweaks hands you a nice 20-30% boost in performance and the scene looks better on top.

"We designed this game with upscalers in mind", practically means "we didn't optimize, who cares, you'll buy anyway"

Jestli tohle Moravčík považuje za pokrok. Tak .. Děkuji, neprosím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS pokrok je. To ako s nim niektore herne studia budu pracovat je uplne ina tema. A ani to neznamena, ze to takto bude robit kazdy. Kazdopadne ak by ale hra mala mat vdaka tomu lepsiu grafiku, kludne sa potom moze spolahnut na upscaling. To ale nie je to iste ako ponuknut priemer, ktory sa bez upscalingu ledva hybe.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

První hra s UE5 byla Fortnite. A dřív než Immortals of Aveum vyšel remake Layers of Fear, Remnant II a nějaké indie blbosti. Aveum je možná tak první, který má naplno využívat Nanite i Lumen, ty dřívější hry byly myslím bez ray tracingu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To Fortnite má samozřejmě Nanite i Lumen i RT.
Ta hra je všeobecně vnímána jako "blbůstka pro děti" co běží i na Intel HD, ale pokud se tam zapne vše, je to opravdu jako animák a zapotí se i 4080.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pozor..... Prve vysla na UE4 pak se prekopala na UE5 a pozdeji na UE5.1 s Nanitem......

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vona ta hra je možná co do vizuálu / fyziky / zvuku nejblíž dokonalosti, jak jen to jde, ale bude ji hrát i za 12 let tak velká komunita hráčů a modderů jako Skyrim? Jak jsem tu psal už mnohokrát, dobrou hru nedělá engine, ale atmosféra. Z tohohole možná tečou grafické orgie, ale za 5 let po tom neštěkne pes. Za 5 let, kdy možná bude existovat grafická karta s rozumnou cenovkou a rozumnou spotřbeou, co tu hru dá v 4k/60p.

Kašlete na tyhle blbiny a pokud už vás Skyrim či F4 neba, vydržte na Starfield. Ten pojede rozumněji.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No s ohledem na to že na XBOXu bude mít cap na 30 fps bych tu optimalizaci neviděl až tak moc slavně. A vizuálně to teda hitparáda bohužel rozhodně není. Ale třeba to bude zábavné. Jen třeba Everspace 2 vypadá fantasticky a je na trhu už rok (a osobně mně i hodně bavil).

Vývoj vlastního engine je v dnešní době extrémně náročná záležitost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

opět jsme u toho. Hned druhá tvoje věta se týká toho, jak hra vypadá. Ty samé řeči byly při uvedení Oblivionu i Skyrimu. Mě třeba se Creation engine líbí, ale beru že to je subjektivní. Ale hlavně z Bethesda her teče atmosféra. To je pro mě daleko podstatnější.

Jinak Bethesda si myslím může dovolit táhnout vlastní engine dál, zejména s Microsoftem v pozadí. S tím Microsoftem, pro který je Epic de facto tak trochu konkurencí. Takže že by třeba "TES 6" či "F5" byl na UE5? No, vypadalo by to jistě lépe, ale .... hrálo by se to lépe?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Rozumím, mně trošku kazí pocit zážitku když to (ve 3D) prostě vypadá 10r staré. Ale souhlasím, že je to velmi subjektivní a jde hlavně o hratelnost. Takové Factorio nepotřebovalo Unreal 5 aby bylo skvělé.

Kde vnímám problém je když to vypadá špatně a ještě i jede špatně na dobrém hw.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

i factorio vylepsilo rapidne grafiku oproti drivejsim buildum a kouka se na to lepe
nerikam ze musi byt vzdy fotorealisticka, ale pixel art u me fakt nefrci

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud má hra dobře vymyšlené mechanismy, dobře provádí příběhem (je tam ten průběžný "discovery faktor") a zkrátka tě vtáhne, je jedno, jestli vypadá 2 - 5 - 10 - 20 let stará. To je můj názor. Ale souhlasím, že pokud vypadá stará a běží naprd i na 600W současné ultra-hi-end kartě, je to výhradně chyba toho, kdo tu hru vytvořil, že je tak mizerně optimalizovaná.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A proto je to nejlepší, co jsem za poslední dobu hrál, HROT.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Planuje se nejaka hra s UE5 na konzole? Takhle to vypada, ze by konzole mohli hrat tak maximalne uvodni menu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Úvodní demo Matrixu v UE5 bylo právě na konzole: https://www.youtube.com/watch?v=izpSH6LUpm4

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To sem nevidel, to vypada dobre. Asi to teda neni uplne chyba UE5, ale jestli ty optimalizace jdou hur nez jsou schopny/ochotny delat ostatni studia, tak to bude sama takovahle hra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Yeah, this isn't exactly UE5, it's the "modern" game development yet again.

The starting idea of Dlss,fsr,fg was to help the cards to run at 4k 144 fps.
Nowadays this all used to make a game playable at 1080 60 fps.

Tak se nám ten seznam her, na který to nejede zrovna nejrychleji, utěšeně rozrůstá:
The Last of Us
Harry Potter
Remnant II
Immortals of Avenue
Fort Solis

Ještě že existují i hry, které baví i bez stínů a odlesků.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

UE5 byl vyvinut hlavně pro konzole.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Studia, co dělají (primárně) pro konzole, jsou naučena neplýtvat zdroji (tak moc).
Pokud se něco dělá pro PC s tím, že te to na konzole naportuje .. nemusím dodávat, jak dopadlo "uvedení" Cyberpunk.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Cyberpunk evidentně nebyl na staré konzole ani zamýšlen, jenže pak přišli akcionáři a řekli ee, tohle bude málem i na SNES - chcem prachy, víc prachů. No a byl problém

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Sony tehdy chtělo podporu 8 let starých konzolí. Kdo hrál na PC řekněme do 4 let věku, tak neměl žádný problém. Dnes už Sony tento požadavek nemá, takže zas fňukaj majitelé NVidií s málo VRAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Špatně :)
CB77 byl naopak mýtem mířen nás staré konzole (resp. dnes staré).
Jenže vývoj se tak vlekl, že to z té generace "vyteklo" a začalo se znovu, na novou generaci.
Ono ta hra bude dodělaná teď na podzim, asi o 12ti letech?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je těžké.... India vývojářům a hrám v předběžném přístupu partnerství moc nedávají a těm co jsou v předběžném přístupu už skoro vůbec ne. Zkoušel jsme svoji hru tam vydat. Jak PS tak Microsoft na Xbox.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nie je ten vysoký výkon kariet AMD aj výsledkom spolupráce EPICU s AMD? https://www.amd.com/en/gaming/epic-games-unreal-engine

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na tom plagatiku boli spomenute aj ryzeny, bolo by fajn otestovat pod U5 aj tie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cca rovnaky graf, ako by ich jeden engin mal :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

taky že má :)
tohle je nový standard na UE5 to vypadá, ale nvidia s amd nám nezlepší cena/výkon ani o ň

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Remnant od doby vydání dostal již několik oprav, které dost zvedly výkon.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Remnant II určitě první UE5 nebyla, už jich stihlo vyjít několik + několik buildů Early Access her už sou na UE5 + Fortnite je ofc na UE5.2 dávno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

beru to z pohledu nějaké dokončenosti a velikosti, ale chápu dá se do toho počítat leccos

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Layers of Fear vyšel dřív, a znova, Fortnite.

Ale když si vymýšlíš random metriky, ano, dá se počítat úplně lecos :3

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To teda nebyla :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To teda nebyla. Jsou to jiné hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těším se na novou Laru v UE5 :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

První hra na UE5 je Fortnite už přes půl roku a funguje na 1.
Tohle je jen nějaká blbě udělaná slátanina.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nebyl fortnite jen port z ue4 co nepouziva ani ten ue5 ''raytracing''?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Fortnite používá jak Lumen tak Nanite a pravděpodobně s tím spojené další technologie UE5.2.

Ano, je to "port", ale to na tom nic nemění (protože samotný fakt je irelevantní).
Dost Early Access her bude portnutých na UE5 (Satisfactory a dalších pár už mají experimental buildy).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fortnite brát nemůžeš protože 1. to musí běžet i na rx470 4gb a za 2. je to od vývojářů, který ten engine dělají, takže se to nedá srovnat s možnostma menších teamů, který UE5 pouze "konzumují", uvidíme co předvede cd project red s ue5

a tohle je už druhá blbě udělaná slátanina za poslední 2 měsíce viz remnant 2, který vykazuje podobné vlastnosti, takže to vypadá na nově nastolený standard 3rd. party UE5 her, hlavně že výkon už není potřeba haha

na jaře jsem to psal, počkejme až vylezou první next gen only tituly, ale ADAMS opět selhal ve svém proroctví, že 3 zmršený porty jaro nedělají (RE4, TLOU, Potter), ale tohle asi nečekal nikdo,
ono by to bylo v pohodě, kdyby prostě nový hry potřebovali nový grafiky, 20 let to nebylo jinak, ale díky tomu jak nvidia s amd posrali celou generaci grafik tak má každý takový release hodně hořkou pachuť

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím proč by se Fortnite nemohl počítat jako první UE5 hra včetně všech jeho technologií, tak to prostě je.
A že běží i na GT1030, za to může provněž přítomný DX11 a hlavně oblíbený "performance mod".

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

počítat se může, ale z pohledu hráče většinu UE5 titulů nebude dělat Epic games, ale vývojáři třetích stran viz tahle hra nebo remnant, kde se ukazuje, že UE5 next gen only hry budou velmi náročné, takže je fajn, že Fornite chodí dobře na všem ikdyž je to UE5, ale dá se to považovat za výjimku a realita s UE5 hrama bude blíž k Immortals of Aveum nebo Remnant 2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

'' UE5 hra včetně všech jeho technologií ''

no prave ze ne..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No právě že jo, je tam Lumen, Nanite i RT

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Se ti tam u toho DLSS zase něco tak trochu ztratilo v překladu.

To děláš schválně, že?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

nj, na prvy pohlad vidiet fanusika...DLSS musi byt spomenute

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=FbJA-P3sRgo

Hledejte ty artefakty s DLSS, kvůli kterým je to nehratelné. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"At least there's support for DLSS and FSR upscaling, and you can even enable DLSS 3 Frame Generation. The problem is that apparently nobody ever tested DLSS 3 in the game, because it comes with an unbelievable amount of artifacts, ghosting and issues—completely unusable."

vidis, a niekto dokonca bude tvrdit, ze v tom bordeli co tam sa hybe vidi rozdiel medzi DLSS a FSR a samozrejme je DLSS lepsi :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na youtube je vidět prd. Větší bordel tam dělá komprese než rozdíly, co mezi tím jsou.

Můžete mi, prosím, přeložit "At least there's support for DLSS and FSR upscaling, and you can even enable DLSS 3 Frame Generation. The problem is that apparently nobody ever tested DLSS 3 in the game, because it comes with an unbelievable amount of artifacts, ghosting and issues—completely unusable."

Asi jsem to špatně pochopil já nebo co.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

v reale tie rozdiely nevidiet, ked sa to hybe tak ako hybe

ale ako drahe placebo je to fasa

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je pořád nějaký špatný překlad, tam se neříká, že je problém s DLSS, ale artefakty a duchy jsou u frame gen aka DLSS 3.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak moje verze překladače (a moje Angličtina) naopak tvrdí, že "Problém je v tom, že DLSS 3 ve hře zjevně nikdo nikdy netestoval, protože přichází s neuvěřitelným množstvím artefaktů, duchů a problémů - naprosto nepoužitelné."
První věta: "Přinejmenším je zde podpora DLSS a FSR upscalingu a můžete dokonce povolit DLSS 3 Frame Generation." nikterak neimplikuje, že za ten bordel v obraze může konkrétně "framegen", který lze zapnout jako bonus pro lepší požitek z bordelu.
Sestimsmiř.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to, že bordel dělá DLSS 3 aka framegen implikuje věta "DLSS 3 ve hře zjevně nikdo nikdy netestoval, protože přichází s neuvěřitelným množstvím artefaktů" :D

Sestimsmiř.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak v tom se evidentně neshodneme. Podle mého názoru je framegen zmíněný jako featura zapnutelná navíc. To je můj názor na to, jak je to napsané.
Mimo to rozmazaný je obraz i s vypnutým framegen, jak je vidět na videu. Ale třeba mi to rozmazává monitor, nebo oči, nebo tak něco. ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No, a podle mého názoru znamená věta "framegen ve hře zjevně nikdo nikdy netestoval, protože přichází s neuvěřitelným množstvím artefaktů", že problém dělá framegen, nikoliv upscaling. Takže se vážně neshodneme, no. :D

A pak bych doporučil mrknout se, jak vypadá o pár sekund dřív nativ. Bez FSR a bez DLSS. Kupodivu je taky víc blurry než FSR. Takže...

je to tady, vážení přátelé, upscaling vylepšuje obraz a přidává do něj více detailů!

Anebo je prostě vysvětlení to, že u FSR je ten obraz navíc doostřený, no.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ale to "framegen ve hře zjevně nikdo nikdy netestoval, protože přichází s neuvěřitelným množstvím artefaktů" je právě zcela špatný překlad.
Kromě toho v lednom tvém předchozím příspěvku vidím "DLSS 3 aka framegen", což je IIRC nesprávně. Framegen je jenom jedna z funkcí v rámci DLSS 3 (AFAIK).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

O jednu větu dál k tomu dodává "On top of that you can only enable DLSS 3 Frame Generation when DLSS 2 Upscaling is enabled (which is not an actual technical requirement). "

https://www.techpowerup.com/review/immortals-of-aveum-benchmark-test-and...).

Takže ne, DLSS trojkou fakt nemíní upscaling. Tomu říká DLSS 2 Upscaling.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle jsem už řešil s jedním natvrdlým hned pod dvěma články ;-)

EDIT:
> Peca
> Framegen je jenom jedna z funkcí v rámci DLSS 3 (AFAIK).

A co jsou ty další funkce, že jsem tak smělý?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AFAIK = pokud vím. Z těch zmiňovaných diskusí jsem si odnesl že framegen != (nerovná se) DLSS3 a také že framegen je funkce zahrnutá v DLSS3.
Další (a poslední) fíčura je "NVIDIA Reflex".
Ale uzávám, že jsem to musel dohledat, co všechno je v DLSSx nevím, stejně jako nevím, co přesně všechno (ne)umí ostaní "obraz a herní zážitek vylepšující" technologie. Nemám na to HW, abych to testoval na vlastní kůži. Ono to bude dost hodně o pocitu a oko-vjemu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Reflex prý funguje i na předchozí generaci, takže jsi velde jak ta jedle.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hehe a pak kdo je natvrdlý :-)

Je to jak píše (nejen) Peca

https://forums.developer.nvidia.com/t/dlss-2-and-frame-generation/246482

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť to, co odkazuješ, potvrzuje, co jsem psal já :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Citace "A co jsou ty další funkce, že jsem tak smělý?"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ted uz argumentujete jako mirda cervicek

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A jak argumentujete vy?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Davam odkazy a trpelive vysvetluji,ze dlss3 neni totez co framegen

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já zas trpělivě vysvětluji, že ostatní technologie fungují i na starších generacích NV grafik.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Když dojdou argumenty :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jako bych si vzpominal na diskuzi o tom, ze na rtx 20 funguje dlss 2..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ta ale nebyla se mnou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebyla,ale exkrementy to byly stejny

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nápodobně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

loool, takze kdyz dlss rozmrda obraz a artefakti jak prase, tak se ''neco ztratilo v prekladu''.. ((:

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Loool, rozmrdává se jenom frame gen. Začněte používat translator, když si to nejste schopní pořádně přeložit sami.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

napiste W1zzardovi, nech otestuje DLSS2+FSR, my sme obycko ludia, ale tester testerovi by mohol vyjst k ustrety

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

'' we'll try fsr, everything is crisp compared to dlss where EVERYTHING IS BLURRY ''

https://www.youtube.com/watch?v=J20shERh6qI&t=1222s

zadnej framegen, s dlss je vystup zprasenej i bez framegen..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ano, opět klasika u AMD titulů. DLSS je blurred, protože nejde nastavit doostřování, zatímco FSR je Crisp, protože je u něj sharpening v defaultu zapnutý.

Tak si tam ten sharpening dejte přes reshade, když chcete mít "crisp" i to DLSS.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Anebo že by si uživatelé kus té grafiky sami doprogramovali, ne?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle není problém DLSS, je to jenom problém toho, že u jedné technologie je na to ještě naplácnuté doostření, zatímco u druhé jej vývojáři z nějakého "záhadného" důvodu vynechali a nedovolí to nastavit, přestože to nastavit jde. Jediné, co tam chybí, je tahátko v GUI, které tam někdo, bůh ví proč, nedal, přestože v jiných hrách běžně je od té doby, co to u DLSS jde nastavit taktéž.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

rovnaka otazka je, preco v BGIII, podporovanym nvidiou je len FSR1, ale to ta netrapilo
(aspon som nevidel veticku, kde by si to komentoval)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nvidii FSR 2 fakt nijak nepálí. Na GeForce RTX 20+ drtivá většina lidí zapíná DLSS, nikoliv FSR, a co si kdo pouští na Radeonech, je jim ukradené.

Tady máte tu Crispness FSR 2.x krásně naživo. Na těch 20–30 fps je báječně vidět, s čím má ta technologie problém a v čem je ten rozdíl, který vy nevidíte.

https://www.youtube.com/live/SZ_IUNXrce4?si=Qv0erT2hVJsNN_4D&t=1146

A né, ten šum kolem toho panáka nejsou kompresní artefakty ve videu. To je důvod, proč je Nvidii FSR v téhle podobě celkem ukradené.

To, že se FSR 2.x do her, které nemá AMD na listu, přidává s několikaměsíčním zpožděním, je celkem standard. Nevím, proč. Možná to má souvislost s tím, že vývojáři řeší optimalizace pro 15 procent hráčů až potom, co vyřeší těch 85 %.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

nj, ale je to 75 ju 16 ku 9 :)
zase nedavajte k nvidii bulharsku konstantu
a nvidiu FSR nepali, a na gen 1 serie, lebo DLSS 2 funguje az od gen 2

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

RE: Adams - no ale zrovna v tomhle videu má nastaveno 720p a FSR na performance.
To už je ultra extrém. To vykreslovací rozlišení bude 288p?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to extrém. Nízký framerate, takže se ta stopa táhne po delší dobu než při 60 fps, a nižší rozlišení, takže je to větší.

Anyway je to ta věc, kterou FSR dělá. A dělá ji běžně. A nejen v tomhle. Má s rekonstrukcí obrazu v místech, kde byl v předchozích snímcích překrytý, větší problémy než DLSS. Sranda je, že když někdo udělá screenshot nebo i video statické scény, tak to v ní jaksi není vidět.

Támhle pánové neustále říkají, že rozdíl v kvalitě DLSS a FSR je neviditelný, tak jsem jim to tam nalepil, aby lépe věděli, na co se mají zaměřit, no. Na tomhle videu je to vidět dokonale, na vyšších rozlišeních a frameratech je to vidět méně, ale vidět to je. Když je framerate pětinásobný, je ta zrnící stopa pětkrát kratší, ale je tam pořád.

A když to video o pár sekund vrátíte na cutscény, tak je vidět, že to stejný bordel dělá třeba při změně scény přes celý obraz, a nedej bože, když se tam pohne vlasatá hlava přes půl obrazovky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sorry, ale ty mas oko z kasparovy kravy.. to neni jenom neostry, ale tam chybej detaily.. a kdyz chybej detaily, tak je zadnym doostrenim nevyrobis.. je to rozmazanejsi i ve videu na youtube a rozdil je videt i pri snizeni na 480p..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jak by řekl Jirka Souček, CAS je pro ty, co se v tom tolik neorientují, poměrně zákeřný filtr.

Takhle vypadá FSR 2.0 v deathloopu bez doostřování:

https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/m7emjr94u9putgs6...

a takhle s ním:

https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ylizyvg3v62it0h6...

Na neznalého to může dělat dojem, že v tom prvním obrázku chybějí detaily, textury mají nižší rozlišení, a že je to vůbec nějaký rozmazaný.

A řešit takové nuance na videu minimálně třikrát protaženém ztrátovou kompresí je taktéž docela problém.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

sorry, muzes vytahovat desitky nesouvisejicich veci jako cas nebo fsr 2.0 ale nic to nemeni na faktu, ze dlss v tyhle hre maze obraz podstatne nad to co se da spravit doostrenim a ze s framegen je to rozsypany totalne..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tady není problém s tím, že by DLSS mazalo obraz, tady je problém s tím, že u FSR ho vývojáři nechali doostřit a u DLSS a u nativu ne.

Jestli je v těch videích celé menu s nastavením, tak tam není nikde možné zapnout CAS ručně tak jak v jiných hrách, ale zapíná se automaticky s FSR tak jako ve všech hrách. Rozmazanější je i nativní rozlišení, váš holy grail, protože u něj to nejde zapnout taky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. DLSS je blurred, protože nejde nastavit doostřování, zatímco FSR je Crisp, protože je u něj sharpening v defaultu zapnutý .."

A co brání moderům to během pár hodin po vydání dodat?
Jak se tady s oblibou tvrdí o implentaci technologií jiného výrobce.

BTW .. FSR 2.x pro Baldurs Gate III ... 7.9.2023 - oficiální
Mezitím se snad vychytají "mušky" uspíšeného vydání.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nauč se Anglicky a potom osočuj jiné.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zdá se mi to nebo nemá vsync /gsync / freesync?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro jistotu jsem se ještě dvakrát díval, a v té hře jdou taky snížit detaily.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kupte si drahou, nebo ještě dražší, kartu od nVidia, aby jste mohli snižovat detaily.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ježiš a díval ses na srovnání ultra vs low?
https://www.techpowerup.com/review/immortals-of-aveum-benchmark-test-and...

v podstatě k žádné optimalizaci ze strany vývojářů nedošlo a ta hra vypadá hodně podobně a fps si zvýšíš o 20% (ultra vs low)

přes kopírák se chová i remnant 2 brutální nároky na HW a žádné rozdíly mezi ultra vs low

měl bys už to zabalit, tvoje názory jsou jak nějakýho důchodce, který není schopný vidět současnou realitu a papouškuje nějaký matry, který platili před 15 lety nebo který si vyčet z PR materiálu nvidie

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jéžiš, a dívali jste se na tohle?

https://youtu.be/FbJA-P3sRgo?si=aLeStyPHUrm5NYvw&t=2171

Grafika za šest tisíc ve 1440p.

To vy máte názory jako nějaký důchodce, který není schopný vidět současnou realitu a papouškujete nějaký mantry, který platily před 15 lety nebo který jste vyčetli v diskuzích.

Zvykejte si na to, že je pro vývojáře nejjednodušší optimalizovat tím, že prostě zapnete upsampling. Bude to standard, a bude to už jenom častější.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fiha, ta arc 750 si to docela dává

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to spadá do ranku PR keců nvidie, "všichni" se můžou posrat z dlss, ale v podstatě to je ojebávání uživatele ať chceš nebo ne, vždycky zaručíš že kvalitativní zážitek bude 100% jako oproti nativu? fakt ne a když ti tady někdo postne tohle video o pár minut dál, kde říká, že dlss je blurry, tak na to odpovíš, že by default není zaplí ostření, nebo DLSS3 vykazuje artefakty koho to zajímá? je to neoptimalizovanej hnuj stejně jako nadáváš na RE4, nebo TLOU, problém je, že vývojáři s tímhle můžou něco dělat, ale s DLSS je to "vlastnost" kde problém bude někde mezi nvidií a vývojářem a tyhle "sračky" se buď neřeší nebo velmi pomalu a bolestně

takže ano, kdyby stála 4080ka 20 000,- jak by stát měla, tak by se tyhle diskuse vést nemuseli
a ty jako redaktor, když dochází k tak markatnímu ojebu zákazníků ať už ze strany vývojářů ale hlavně ze strany nvidie, bys měl bít na poplach a ne obhajovaj nějaký dlss, který si na půlce grafik mezi hráčema zapnout stejně nemůžeš

jenom anabáze jak bylo DLSS prezentovaný
1) dlss bylo prezentovaný, že to pomůže staršímu HW s novými hrami
2) pak bylo prezentovaný, že to pomůže titulům s Ray tracingem
3) a teď je to mandatory v podstatě pro většinu grafik na trhu, aby si hru vůbec zahráli

jenom abys sis nemyslel, že hejtuju jenom DLSS, zkoušel jsem FSR na Darktide a chtělo se mi zvracet, ani ta výtěžnost výkonu není taková kor v nižších rozlišení, bejt výrobcem monitorů mám vrásky na čele, protože 4k si nekoupím ani za 5 let

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U těch temporálních algoritmů je to už komplikované. Umí to řešit věci, které nejsou vidět na screenshotech, takže v jistém ohledu je to kvalitnější, ale zanáší se tam jiné nepřesnosti.

Ano, ta hra je neoptimalizovaný hnůj. Těžko říct, do jaké míry za to mohou vývojáři, protože něco podobného už jsem slyšel v podstatě i o samotném Unreal Engine. :D

Pokud jde o ceny, já uvažuju tak, že když někdo dělá se slevou čipy u Samsungu, a v další generaci jde zase na drahý proces TSMC, tak ty karty nikdy nebude nabízet za stejné ceny.

Takže si můžou všichni bít na poplach jak prokopnutí, ale Nvidia jim stejně nikdy nebude s launchem prodávat karty s čipy od TSMC za ceny karet s čipy od Samsungu.

To je kapitalismus. Když jsou vyšší výrobní náklady, tak si kapitalista nikdy nesníží zisky a neprodává za stejné ceny, prostě zvedne ceny a přeúčtuje to zákazníkům.

Kdo si myslí, že Nvidia mohla někdy prodávat RTX 4080 za devatenáct tisíc jako RTX 3080, je naivní osel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ad1) chápu, sranda to není, problém je, že dřív jakýkoliv glitch šel na hrb vývojáře teď se budou hádat kdo za to může jestli nvidia nebo vývojář a dovedu si představit, že spoustu věcí je "vlastnost" dlss se kterou vývojář nic nezmůže a musí čekat na novu verzi dlss
ad2) takhle, na "neoptimalizovaný" hnůj si budeme muset zvykat a je otázka jak dlouho vývojáři ohýbali hřbet kvůli tomu, že obecný výkon gpu všech hráčů se v podstatě zpomalil na neměřitelné pokroky a i díky PS4 a jeho slabému HW se hry museli stále přizpůsobovat notebookovému low endu, bohužel začínají po 3 letech vycházet next gen only tituly, ale PC hráči jsou na úrovni někde mezi výkonem PS4 a PS5
ad3) pokud jde o ceny můžeme jenom spekulovat a přít se o "pravdě" ale na druhou stranu GN i HWU jsou za, že ty ceny jsou přemrštěný, nehledě na to, že se můžeme podívat na jiný HW, stačí kouknout na iphone, steam deck, konzole, SSD diky, RAMky, všechno jde stále kupředu celkem pravidelně
ad4) kapitalismus můžeme mít, ale pokud nebude kladen odpor ze stran odborné i laické veřejnosti, korporace budou utahovat šrouby dokud můžou stačí kouknout na vydání Ady, Zen3, celé AI, nvidia si koleduje, protože tyhle zisky logicky dlouhodobě vydržet nemůžou, google nebo facebook si prostě navrhnou svoje řešení

PS: nvidia nastavila cestu kurvení obrazu a už není cesty zpět, jak myslíš, že to bude vypadat za pár let, dlss3 bude mandatory u spousty titulů, naštěstí teď to umí jenom ADA, takže je to taková gimmick funkce

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia měla důvod, proč šla cestou "kurvení obrazu". Začínají narážet na to, že na to, aby to urvali hrubou silou, přestává dostatečně rychle škálovat výkon čipů.

GN a HWU absolutně nekoukají na to, že RTX 30 byly oproti RTX 20 pod cenou díky tomu, že měly čipy od Samsungu (a za to všichni při uvedení RTX 30 milovali) ani na to, že to Nvidia vyměnila za horší provozní vlastnosti, než ty karty mohly mít, kdyby byly u TSMC (a možná i na to konto to dali výhodněji). RTX 40 už je v podstatě jen návrat do starých kolejí, takže lepší efektivita, a horší ceny.

S tím kladením odporu veřejností je to těžký. Vydírat výrobce můžete ve chvíli, kdy na to musí přistoupit. Nvidia diverzifikovala portfolio natolik, že v okamžiku, kdy sezná, že hráče nepotřebuje, můžete dosáhnout maximálně toho, že Gaming přejde do cloudu a na konzole a gaming na PC skončí.

Máme teď jeden krásný příklad, jako ze života. Tak dlouho jsme tlačili na nízké ceny léků, až je k nám prostě přestali dovážet s tím, že si to prodají jinde. :D

Čirý kapitalismus v praxi, zákazník bude vždycky tahat za ten kratší konec.

A pak je tu ještě jeden drobný problém – lidé ukazují, kolik jsou ochotní utratit za telefon nebo hodinky, a ukázali, kolik jsou ochotní utratit za herní grafiku. První měsíce byla nejprodávanější RTX 4090 za padesát tisíc. A to už nefrčelo krypto.

Když s tímhle vysvětlujete někomu z Nvidie, že to lidi za ty prachy nebudou kupovat, tak se vám akorát tak vysměje do ksichtu. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

bohužel je pravda co říká Adam, toto je pokrok a takové názory jsou typické pro postarší co se nedovedou srovnat s tím že se nedostatek výkonu řeší jinak než prostým snížením rozlišení nebo detailů.
Akorát že pro testery to bude teď horší, protože buď budou testovat "po staru" tedy rasterizace nebo +RT, pak budou výsledky testů poněkud zavádějící protože spousta karet bude i ve fHD v kategorii nepoužitelné nebo udělají další tabulku s DLSS Ballanced kde to bude vypadat podstatně jinak. A hlavně kvalita obrazu rozhodně nepůjde tolik dolů jako když se přejde z nativního rozlišení na nižší nebo osekají detaily na low/medium.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nevěřím, že hrubého výkonu není dost, stačí se podívat na 4090
akorát nvidia věděla, že má další magorskou vlnu před sebou v podobě AI a AMD rdna3 totálně pohnojila takže udělali co udělali
koukni na jarní/současný ceny ampere/rdna2 karet, jak šli dolů a určitě to neprodávaj se ztrátou
i blackwell může přinést výkon díky 3nm, výkon postupuje pomaleji ale postupuje, jak jsem psal, když se podíváš na ceny HW firem, kterým závisí business na službách a potřebují dostat svůj hw co nejdál tak ty ceny nejsou tak ukrutný

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. nevěřím, že hrubého výkonu není dost .."
Výpočty a rasterizace ... dejme tomu.
Ray tracing, odšumování, framegen .. je ve stadiu .. aby to bylo o fous lepší než konkurence, ale aby to zas tak moc nestálo.

Synergický efekte zpomalujícího tempa nárůstu výkonu, nárustu cen, zvyšující se náročnosti her* spolu s katovánín kostů na výkonové optimalizace ... a pak i aktuálně nejvýkonnější GPU současnosti potřebuje berličky aby to v nových titulech nepadalo pod hratelné fps.

A bude hůř.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Meli by vydat novy Unreal Tournament, Quake V a Command&Conquer na UE5 enginu!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Command&Conquer Generals mně jde i na Win7 a nějakém pasivně chlazeném Radeonu. Remaster v dnešním stylu, že bych na 40 fps musel mít grafiku nad 10 tisíc a procesor s 5 GHz, to raději budu hrát to staré. Stejně jsou Generals ty poslední C&C, kde umělá inteligence/demence nedělá idiotské záseky jednotek na mapě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nojo jenže na svou dobu kdy vyšly chtěly opravdu našlapaný stroj - proto vypadají k světu i po tolika letech. A vznikly k nim skvělé mody - já nejvíc hrál ruský Contra a to byly večery. Dodali tam do jaderné rakety MIRV, takže když se to podařilo odpálit půlka mapy v plamenech. Nebo umístit poblíž nepřítele reaktor kterému běžel odpočet a pak ho bránit do poslední vteřiny :)
A co se dívám tak ten mod pořád žije.
Ale remaster by to určitě chtělo, třeba jen s kvalitou dnes už starých "Ashes of Singularity".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

koukni na https://www.beyondallreason.info/ je to open source jestli ti jde o AoS,
nebo určitě znáš FAForever https://www.faforever.com/ který šlape už roky

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

určitě jsou zajímavé ale Generals je srdcovka, zvlášť s tím modem. A když si vezmu v potaz že to vyšlo když jsem ještě byl školák a ta grafika dodnes není ošklivá tak to byl hodně nadčasový produkt. A po LAN na školní ubikaci jak se to hrálo .. Tehdy na recenzi v Level zdůrazňovali že to chce na dobrých chod aspoň 1Ghz což zas tak moc strojů nemělo. Já to prvně hrál tuším na Athlon 900Mhz a FX 5200 128MB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bývalí blizzard vývojáři SC2 dělají na spirituálním nástupci SC2 a W3:
https://playstormgate.com/

a s C&C můžeš zkustit zase tohle:
https://store.steampowered.com/app/1486920/Tempest_Rising/

jinak doufám, že blizzard pod MS udělá Wacraft 4 nebo pořádný remaster trojky
UT asi nevydají, jelikož nedokončili ani poslední UT na UE4 jako "tech. demo" hru

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud by CaC měl nějaký prodejní potenciál, tak by ho určitě vydali.
Takové strategie teď už vydávají malá nezávislá studia a kolikrát je to lepší, než přímo CaC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když ani 4090 nerozjede tvoji hru na 4K, není to tak trochu indikátor, že je totálně naprd zoptimalizovaná ?
Totální lenost ze strany vývojářů, kdy zase spoléhají na DLSS, aby jela hra aspoň na 60fps.
Než vyšly všechny ty roztahovací technologie, tak úplně v poho hry cílili na 60fps s midrange grafikami, které v té době stáli cca polovinu moderních lowend grafik. Hlavně požadavky se zvýšily cca 10x a vizuální kvalita zůstala +- stejná.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nic než pravda, kam jsme to dopracovali s "lowlevel" DX12, a jeho kompilací shaderů na míru hardwaru.
Kdyby raději méně zruční programátoři nechali i možnost DX11, dobře by udělali.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

DX11 kompiluje shadery na straně grafického ovladače, a i DX11 UE4 hry se kvůli tomu koušou v závislosti na komplexnosti shaderů..

UE4 i UE5 mají pre-compiled PSO shader cache ale většina devů na to prostě prdí, protože už tak jsou ve skluzu.
Prdí se i na pre-compilation na straně uživatele (ale pak vyjde hra co to má a to se pak všichni můžou pokadit jak zjistí, že jejich zbytečně žravý 13900K nejde uchladit).
Popravdě sem viděl víc uživatelů si stěžovat na pre-compilaci kvůli jejich vlastní neschopnosti si poskládat vlastní počítač spíš než stutter-fest u DX12 her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a do toho ještě hází vidle plánovač který je schopen dvě nejnáročnější vlákna hodit na první dvě které obsluhuje jedno fyzické jádro, to je pak rachot...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou dva přístupy. První je udělat nastavení ultra tak, aby to aktuální highend horko těžko dával. Máte hru, která se dá hrát na středních detailech aktuálních grafikách, a na dalších dvou generacích se dá nastavit tak, aby vypadala ještě líp. A máte jistotu, že budou všichni držkovat, jak je to špatně optimalizované.

Druhý je udělat ho tak, aby to jelo na ultra na 100 fps tím, že nazvete střední detaily Ultra. :D A máte jistotu, že vás všichni budou chválit, jak to skvěle běhá i na mainstreamu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně jak píše Adams, je velmi podstatné, jak výrobce hry ty presety "napálí".
Kdyby TloU vydali už v dobrém stavu a ULTRA by bylo to, co je teď HIGH, tak to od začátku běží na RX6600XT,RXT2070S,RTX3060 jak z praku (1080p nebo 1440 s DLSS) a škaredě po té hře neštěkne ani pes.

Všichni projdou s hřejivým pocitem na ULTRA a cajk.
Nesmí se to prostě přepálit a vzhledem k tomu, jak jsou dnes mizivé vizuální rozdíly mezi ULTRA a HIGH, nevím proč to raději nenaservírují tak, ať to jede i na mianstreamu.

Furt mohou za dva roky vydat "patche 1.xx", kde přibyde volba ULTRA+ a spokojeni budou naprosto všichni.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já s Adamsem taky souhlasím, jen bych rád podotkl, že ten první přístup by měl zohlednit, že highend už není highend, ale ultrahighend a tempo příchodu nových generací se zpomalilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Treti pristup je ten, ze delam hru, aby vypadala dobre a jela plynule na co nejvetsi sunce, protoze pak mam vic potencionalnich kupcu. (tech lidi co kvuli nejaky hre vysolej dalsich 20t. na upgrade pocitace je relativne malo)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže tím pekelně prodražuješ náklady na vývoj a ohledně DX12, s tím má mnoho studií problém celkově.
Nízkoúrovňové API sice dokáže být mnohem výkonnější, ale musíš ho "ručně" víc ladit/optimalizovat pro konkrétní hardware.
Proto se obecně víc hodí pro konzoli než pro tisíce kombinací PC.
V minulosti na DX11 takové problémy nebývaly, DX11 funguje jinak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. tím pekelně prodražuješ náklady .."

Jak říká Murphy zákon:
Nikdy není dost času a prostředků udělat to pořádně.
Ale vždy se najde dost času a prostředků udělat to znovu.

".. na DX11 takové problémy nebývaly .."
Pro Pentium IV na 10.0 GHz bylo DX11 lepší volba.
Ale bylo potřeba donutit hráče přejit na Windows 10.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pre "sunky" sa proste musia stiahnut detaily. Nejde predsa o to, ze hra musi aj na sunke behat v 60FPS na max.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je vhodné, aby to na těch 60+ Hz běželo alespoň na min.
Což některé karty nedají ani s upscalerem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S nizkymi s najnizsimi detailami by to tak malo byt (vzhladom na vykon GPU a vystupne nativne rozlisenie). Len hovorim, ze toto nikdy nebolo garantovane s max detailami aj ked na tie sa vzdy kupovali GPU s potrebnym vykonom. Opat podla rozlisenia v ktorom chcel clovek hrat. A s upscalermi je to tak ako so vsetkym inym. Daju sa vhodne pouzit, ale aj zneuzit. To ale nie je problem danej technologie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

+25~30% - změnou UE4 na UE5
+20~40% - upscaler
+35~50% - framegen

A výsledkem je hra (1920x1080)
s průměrnými 51 fps (low 47 fps) - RTX 4060, DLSS
s průměrnými 56 fps (low 58 fps) - 7900XT native
s průměrnými 57 fps (low 62 fps) - RTX 4060Ti, DLSS
s průměrnými 57 fps (low 61 fps) - RTX 4070Ti native
s průměrnými 65 fps (low 71 fps) - RTX 4070, DLSS

https://gamegpu.tech/rpg/role-playing/fort-solis-pc-performance-benchmar...

Protože zadavatelé čím dál, tím vice tlačí na termíny a programátoři nestíhají vychytávat chyby, natož pak dělat nějaké optimalizace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Videl som vysledky Fort Solis a bohuzial aj sam som hru skusil na RTX 3070 Ti Mobile. Frame rate zodpoveda vysledkom z odkazovaneho clanku. A to ani nehovorim o padoch hry. Tuto hru ale pokial viem robil maly tym (tusim okolo 10 ludi). Velke vyvojarske firmy snad az takto fungovat nebudu. Aspon nie vsetky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vliv snížení detailů z Veri high -> Low (techpowerup.com)
+ 5~27% - Immortals of Aveum
+33~80% - Remnant II

A to se Remnant II vytýkalo, jak děsně je neoptimalizovaný.

Ukázka nevýhod digitální distribuce v plné kráse:
Release (and take money) now - patch later.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zas je potřeba brát, že tohle je next gen, ať to vypadá jak to vypadá, pokud hru udělají za "polovinu" vývojový doby díky UE5, klidně nechaj hráče ať to hrajou s FSR by default, takže DLSS už od začátku nebylo určený pro hráče, aby mohli hrát na horším HW, ale pro vývojáře, aby nemusel řešit tolik optimalizaci a nvidia mohla klidně udělat prasárnu s adou

taky dřív ani nikdo nerozporoval, když vycházeli pecky typu HL2 nebo Crysis, že je potřeba nový stroj, bohužel teď to přišlo skokově a ada s rdna3 na tohle nejsou připravený hlavně v poměru ceny/výkon, protože koupit grafiku za 20k a nezahrát si to ani ani 1440p bez dlss je smutný

díky tomu, jsem třeba nekoupil remnant 2, ikdyž mě jednička bavila, prostě počkám rok dva, vydaj k tomu nějaký dlc, zlevní cenu, možná něco zoptimalizují a já možná upgraduju

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Délka vývoje se bude spíš prodlužovat, protože se musí navrhnout lepší assety, lepší animace apod. HRy se celkově zvětšují, tím vším se prodlužuje testování a optimalizace. Nové enginy urychlí vývoj leda tak v tom, že vývojáři nebudou muset vymýšlet nějaké fake metody pro světla, odrazy a stíny, aby to vypadalo realisticky, protože to za ně vyřeší ray tracing.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Délka vývoje se samozřejmě zkracuje o vymýšlení enginu od nuly.
Kdysi se běžně naprogramoval engine, k němu nástroje a pak se na zelené louce začala kutit hra.
To je už dnes nemyslitelné.
Takže engine máme, nástroje taky a ten ušetřený čas a peníze investujeme do assetů, příběhu scénáře bla bla. atd.
Bez hotového enginu by se hra dělala 2x déle, stála by 3x více a vyšla by zastaralá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Používání 3rd party enginů ale není nic nového. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To závisí na spoustě okolností, ale vesměs se délka vývoje prodlužuje. Akorát se vydávají polotovary stylem "Release now, patch later", takže se vehementně ohlásí "We've gone gold !" jako marketingový tah, což dneska znamená tak akorát, že na blu-ray disku je minimum viable produkt co prošel certifikací a kde není půlka obsahu, protože ten bude až s D1 patchem.

Spousta developerů co si staví hru na enginu třetí strany si pak stěžují na to nebo ono a furt se jen vymlouvají, že jich engine omezuje nebo, že není hotový.

To pak týden-dva čekáš bez buildu, než se na honem-honem mergne nová verze enginu, která slibuje hory doly.
Pak zjistíš, že ti půlka věcí nefunguje, a ve výsledku kdyby sis to udělal sám vyjde tě to časově levnějš.
Většina her které sem jako QA testoval byla na starších verzích UE4 a víceméně to bylo na jedno brdo.

Dalším masivním žroutem času sou pak platformy na kterých hru chceš vydávat. Čas na vývoj, optimalizaci a testování se násobí s každou platformou.
Když se omezíš na Gen9 konzole tak máš 3 (protože Series S a X mají jiný HW), PC Steam/EGS/GoG/etc. mají vlastní požadavky nebo middle-ware či interkompatibilitu kterou musíš implementovat a otestovat (EGS má striktně multi-platform Online Multiplayer jako requirement), pak Switch, Steam Deck, Game Pass, atd.

A samozřejmě ne všichni devové a ne všechny projekty využijí, chtějí či potřebují všemožné technologie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Hry se celkově zvětšují .."
Roste jejich datová velikost.
Doba projetí hry spíše dlouhodobě klesá.

".. tím vším se prodlužuje testování a optimalizace .."
To je nevýhoda enginu třetí strany. Když to potřebujete použít trochu jinak, může každá změna mít nepředvídatelné následky .. někde úplně jinde. A to pak opravdu blbě hledá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, jaké možnosti by byly. Jako vývojář (můj názor) bych preferoval možnost nastavení běhu na současném mainstream HW, ale určitě tak, aby v "plné palbě" stěží stačil highend. Tedy budoucí HW přinese možný posun v detailech, kvalitě zobrazení etc. Ale zase aby to uchodilo co nejvíc hráčů. Jako hráč bych chtěl, aby to běhalo i na mé "sockoidní šlupce", pochopitelně :)
Podpora jenom highendu nedává (IMO) ekonomicky smysl. Určitě chceš pokrýt alespoň současné top konzole, což je PS5 a XBox nevím, Nintendo Switch je HW asi mimo hru tak jako tak. Takže pokud to nastavení nejde nějak rozumně ukočírovat (ideálně automaticky), aby to smysluplně dávalo 30 FPS na střední třídě a konzolích, něco je určitě špatně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U toho behu na starejch pocitacich je dalsi riziko, ze pokud nova hry bude na low detaily vypadat hur nez HL2 nebo GTA5, tak je nezanedbatelny sance ze potencionalni kupec si koupi hry rozmysli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano je to lenost...... Ja vydal hru a plno lidi mi říkalo. Nemáš to optimalizované. A ja vždy... Nemáš výkonou grafickou kakrtu.. Dostal jsem čočku. Asi 2 dny sem seděl v editoru UE a navody youtube a hele.. Hra je optimalizovana a bezi krasne...... Ano lenost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když vezmu jen 1440p z testu na TechPowerUpu, tak RX 6800 XT si tam maže na chleba RTX 3090. Z toho nebudou mít kluci z Nvidie radost, naopak všechna čest 6800 XT, minimálně v téhle hře se dá říct, že zestárla jako víno oproti RTX 3070/3080, které vyšly ve stejný čas.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to budou chtit dostat na Playstation 5 a Xbox SeX, tak to stejně budou muset optimalizovat. Takže v pohodě, i s RTX 3070 bude kámoš hrát na pohodu ještě léta a to je grafika s 8GB VRAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby byla 16GiB coz mohla mit, mel by kamos na vic let vystarano a 3080/4070 problem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jo, paměť je prostě ten komponent, kterým NVidia hráče donutí upgradovat na další generace. :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nedodělaná beta, jak je nyní zvykem vydávat. I takovému Zaklínači 3 po vydání patchu s RT to trvalo docela dlouho než šel bez artefaktů a plynule i na 3060. Proto hry beru aspoň po půlroce po vydání, dřív to nemá smysl se s tím zlobit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

třeba diablo 4 bylo hodně v pohodě po technický stránce, nebo BG3, takže existují tituly, které fungují od začátku, ale souhlas

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On ten BG3 zas v tak dobrém stavu nevyšel.
- blamáž s Hot patch #4
- uživatelé, kterým se GPU žhaví na 99°C při 30% vytížení GPU*

(*) podobně jako po vydání New World (3090 od EVGA). Kupodivu opět nVidia (tentokrát 4090). A to je titul s podporou nV.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tahle chyba se objevuje periodicky dlouhé roky. Třeba tehdy u Serious Sam HD remake to bylo v menu schopno vygenerovat masivní fps kdy to donutilo grafiku k maximálnímu odběru - a pokud nebyl naddimenzovaný zdroj tak se PC vypnul. Na sestavě která jinak s GTX 480 spolehlivě běžela tak tohle dostalo rychle do stavu off.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uživatelům kterým se GPU žhaví na 99°C si buď koupili dud nebo to neumí chladit.
Potkávám na fórech v technických sekcích týpky co si kupují top end a nerozumí tomu, že uchladit 300W CPU protože MB má out of spec OC v defaultu a 450W grafiku je opravdu problém.
Tohle na hru nesváděj, stejně tak jak New World co víceméně odhalil chybu designu u Nvidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vysoká spotřeba a přehřívání v Baldurs Gate 3:
Tak jsem se podíval na UPS ... celých 220W.
Ne GPU, celý počítač (bez monitoru).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Buhužel je vydět kam se ty roky posunul výkon GK.
Na max detaily ani ty nejdražší karty nezvládnou 4K ,ale hlavně co týká Nvidie tak by nejraději prodávali 4080 za 40k.
To se pak není čemu divit že to nikdo nekupuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jak se to vezme, na klasickou rasterizaci je výkonu dost. Potom do toho RT featura takže se to kompenzuje DLSS, obě sólo věci NV kdy přijdou ultra fičurou co žere výkon a pak to obratem musí "léčit".
Druhý problém jsou recenze kde málokdy je zohledněn vliv DLSS, takže neznalý při pohledu na grafy si řekne že vlastně nemá smysl kupovat si novou kartu když vše cca od 4070 dolů je nepoužitelné.
Chápu že recenzenti a testeři mají svoje dlouholeté metodiky, jenže toto je nezvyklá doba že je vliv DLSS/FSR nutné zohlednit, není to nějaká trendová featura jako byla masivní teselace nebo hype kolem druhého vlákna výpočtů na GCN či PhysX. To byly technologie o kterých se nějaký čas mluvilo ale postupně se nějak integrovaly a nebylo na metodice testů nic moc měnit. Ovšem DLSS/FSR se stalo trvalou záležitostí a bez jejich zohlednění budou testy po staru dost zavádějící.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si hlavně vybavuju, jak jsem měl na test tuším R9 295X, duální Radeon a k němu šla na zápůjčku i 32" 4k Asus IPS obluda s šílenou hmotností a parádní celokovovou konstrukcí. Teď koukám, že je to už skoro 10 let a titulek článku jsem dal ... "Test AMD Radeon R9 295 X2: wattmetr ukázal 634W odběr!" ...

to mi fakt vysvětlete, kde je kur*a nějakej pokrok? O 10 let později nemáme PC, který by dávalo 4k hraní nějak zásadně líp a ono to PC dokonce i víc žere! Kde je ku*va 10 let pokroku? Jaktože když místo DVOU 28nm GPU mám dnes jenom 4nm ,tak to žere vlastně víc a ty hry to furt nedává?! Jasně, vzrostly nároky enginů a kvalita renderingu výrazně, ale sakra, místo dvou 28nm čipů má tak RTX 4090 jeden 4nm?!

Tohle fakt nechápu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na raytracing ti utopím tolik výkonu, že budeš snít o hraní starých pecek na GeForce4 MX 440.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No právě. Skyrim vyšel, když top model byla GeForce GTX 590 s 2,5TFLOPs v single. Dnes má Nvidia kartu co dává 82 TFLOPs. Čili je ~33× výkonnější. To je kvalita grafiky fakt o tolik lepší? To opravdu v tom raytracingu vidíte tak masakrózní zlepšení vizuálního dojmu z her? Já to tam prostě nevidím. A zejména to tam nevidím, když odečtu věci řešené přes RTX, které by šly řešit s 10× menšími nároky klasicky shaderově/rasterizačně/post-efektově.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak už čakáme iba na prvú dobrú hru na UE5 :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A pak budeme čekat na HW, na kterém to pojede.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sorry jako ale lžete. Není to první hra co vyšla v Unreal Engine 5....
Jak to vím ? Protože na steamu je už dávno plno her co běží na Unreal engine 5. Btw. Jsem vývojář her a i má hra běží na Unreal Engine 5.2.1 :D jo a je optimalizovaná a na RTX 4090 4k běží 90-120fps. Lol. Více v mém bio a nebo Zombie Landu Survival. Nevim proč autor redakce lže. O co že mi smažete příspěvek.....
Editace - Ted sem si vzpomněl na : Last Holiday Běží taky na UE5 :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sorry jako ale nelže, neví, plácá. :-)
Unreal Engine 5.1 je rozšířením UE5 a tahle hra podporuje komplet všechno, co to rozšíření nabízí. Podobně je v přípravě UE 5.3, verze 5.2 už také vyšla.

Fortnite taky běží na nejnovější verzi UE, ale to že na tom běží neznamená, že to využívá úplně všechno.

Prvenství téhle hry je v tom, že tam vývojáři nacpali všechno, co šlo a nějak nedomysleli, že to současný hardware nedá. Podobným stylem bude situace pokračovat ještě léta, pokud vývojářům hrábne a nasadí do her ve velkém path tracing, tak se pak budou divit, že to na ničem neběží. Jenže naštěstí tu jsou konzole a kdo z vývojářů chce mít hru na konzoli, musí se mírnit a optimalizovat. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Sorry jako ale lžete. Není to první hra co vyšla v Unreal Engine 5"
.. mozna tim bylo mysleno spis ono prakticke "prvni AAA hra na UE5..."
:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těch her už je tolik včetně AAA, opravdu nesmyslná věta. Bych řekl, že někde načetl nějaký nesmyslný zdroj infa. Ale UE 5.1 her moc není a o téhle jsem četl i já, že má podporovat jako jedna z prvních všechny vychytávky. Tak možná to vzniklo takovýmhle nedorozuměním.

Každopádně konstrukce nedává smysl, protože to není o nutnosti míc výkonější grafiky, ale o nutnosti herních vývojářů umět programovat a nezpatlat to tak, že to potom na ničem nepoběží. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lol ue5 her je uz plno.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak toto ani náhodou nie je prvá hra, ktorá používa UE5. Pred ňou boli Layers of Fears, Fort Solis, Fortnite, Remnant II a iné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.