no to ja uz prez rok slycham od nfan jak jejich 10X0 maj 100% podporu :-D
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
no to ja uz prez rok slycham
neilz bellic https://diit.cz/profil/neilz
29. 6. 2017 - 09:25https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseno to ja uz prez rok slycham od nfan jak jejich 10X0 maj 100% podporu :-Dhttps://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044620
+
oni pidporu majú. Dokonca aj plnú hardvérovú pidporu povinných častí. Vega už má aj plnú HW podpiru voliteľných častí DX12.
Plná podpora - ovládač to vie
Plna HW pidpora- karya to vie a ovládač len presmeruje volanie do karty
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
oni pidporu majú. Dokonca aj
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
29. 6. 2017 - 09:38https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseoni pidporu majú. Dokonca aj plnú hardvérovú pidporu povinných častí. Vega už má aj plnú HW podpiru voliteľných častí DX12.
Plná podpora - ovládač to vie
Plna HW pidpora- karya to vie a ovládač len presmeruje volanie do kartyhttps://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044636
+
Plna podpora - hardware a ovladac to zvladaji
Castecna podpora - hardware cast kodu emuluje/pomaleji propocitava a ovladac to zajistuje
NVIDIA generace Maxwell a Pascal jenom api DX12 simuluji, hlavni pilir a tim sou asynchronni shadery zvladaji na bidne urovni, hur jak 5,5 lety Radeon HD 7970.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Plna podpora - hardware a
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer
29. 6. 2017 - 09:55https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusePlna podpora - hardware a ovladac to zvladaji
Castecna podpora - hardware cast kodu emuluje/pomaleji propocitava a ovladac to zajistuje
NVIDIA generace Maxwell a Pascal jenom api DX12 simuluji, hlavni pilir a tim sou asynchronni shadery zvladaji na bidne urovni, hur jak 5,5 lety Radeon HD 7970.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044656
+
Aj z tohto článku podľa mňa jasne vyplýva, že uvedené features z DX12, ktoré NV podporuje, podporuje ich aj po stránke HW (viď popis k FL 12_1). Tak o akej emulácii to stále píšeš? Akú funkcionalitu z DX12 konkrétne NV emuluje? Fakt je akurát ten, že AS nezvládajú buď vôbec (Maxwell) alebo na minimálnej úrovni (Pascal). V čom ale presne spočíva tá tzv. emulácia?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Aj z tohto článku podľa mňa
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
29. 6. 2017 - 13:08https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseAj z tohto článku podľa mňa jasne vyplýva, že uvedené features z DX12, ktoré NV podporuje, podporuje ich aj po stránke HW (viď popis k FL 12_1). Tak o akej emulácii to stále píšeš? Akú funkcionalitu z DX12 konkrétne NV emuluje? Fakt je akurát ten, že AS nezvládajú buď vôbec (Maxwell) alebo na minimálnej úrovni (Pascal). V čom ale presne spočíva tá tzv. emulácia?https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044996
+
Pokud nejsou jakékoli (volitelné i povinné) součásti na nějakém hardwaru podporované, pak to znamená, že nejsou podporované vůbec (vývojář aplikace je nemůže využít, protože je kombinace daného hardwaru a softwaru neumí).
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Pokud nejsou jakékoli
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 6. 2017 - 09:58https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusePokud nejsou jakékoli (volitelné i povinné) součásti na nějakém hardwaru podporované, pak to znamená, že nejsou podporované vůbec (vývojář aplikace je nemůže využít, protože je kombinace daného hardwaru a softwaru neumí).https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044660
+
Samozrejme máte pravdu Ja som to myslel tak , že ak jr nejaká funkcia/ výpočet/filter ...v ovládači a nie je podporovaný HW GPU, ale je realizovaná kódom ovládača na CPU, tak he tiež podporovaná ale nie HW podporovaná . Viem, že a to už dávno nerobí
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Samozrejme máte pravdu Ja
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
29. 6. 2017 - 11:00https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseSamozrejme máte pravdu Ja som to myslel tak , že ak jr nejaká funkcia/ výpočet/filter ...v ovládači a nie je podporovaný HW GPU, ale je realizovaná kódom ovládača na CPU, tak he tiež podporovaná ale nie HW podporovaná . Viem, že a to už dávno nerobí https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044808
+
Kto si koupi Vegu, ma na 5 let s klidem vystarano, ted se to potvrdilo, proto sem od zacatku tvrdil a byl za to aby AMD RX 500 radu vybavila uplne novym GPU Vega 11 a Vega 10 zustala pro RX/FE. Prinest optimalizace spotreby pri prehravani FullHD videi ve Youtube a zapojeni 2 a vic monitoru neni duvodem pro otevreni nove RX 500 rady, osazeni Vegy 11 by navic primo oznacilo RX 500 mainstream a vyssi mainstream postaveny na nove GCN 5 generaci, k tomu ted kdyz uz se vi, s plnou povinnou i volitelnou urovni integrace FL/prvku api DX12 na nejvyssi urovni/akceleraci.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kto si koupi Vegu ma na 5 let
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer
29. 6. 2017 - 09:52https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseKto si koupi Vegu, ma na 5 let s klidem vystarano, ted se to potvrdilo, proto sem od zacatku tvrdil a byl za to aby AMD RX 500 radu vybavila uplne novym GPU Vega 11 a Vega 10 zustala pro RX/FE. Prinest optimalizace spotreby pri prehravani FullHD videi ve Youtube a zapojeni 2 a vic monitoru neni duvodem pro otevreni nove RX 500 rady, osazeni Vegy 11 by navic primo oznacilo RX 500 mainstream a vyssi mainstream postaveny na nove GCN 5 generaci, k tomu ted kdyz uz se vi, s plnou povinnou i volitelnou urovni integrace FL/prvku api DX12 na nejvyssi urovni/akceleraci.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044644
+
Kdo si koupí Vegu a vlastně jakoukoli kartu na trhu rozhodně vystaráno nemá pokud si nevystačí s FHD rozlišením s 60FPS. Aktuální herní produkce ten výkon potřebuje pro FHD hraní v plných detailech popřípadě vysokých FPS s nižšími detaily.
2k a 4k hraní se pomalu a jistě rozšířuje a na to bohužel současné karty nemají výkon a jediná kloudná volba je GTX1080Ti ale i ta by potřebovala navýšit výkon tak o 70% aby se dalo mluvit o komfortním 4k. Nepočítám že příští generace NV přinese 70% mezigenerační skok jako byl mezi Maxwell a Pascal, od AMD se to pak nedá očekávat zcela jistě. Protože pokud vega bude výkonově víc 1080 než 1080Ti, potřebovala by svůj výkon zdvojnásobit.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Kdo si koupí Vegu a vlastně
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
29. 6. 2017 - 10:14https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseKdo si koupí Vegu a vlastně jakoukoli kartu na trhu rozhodně vystaráno nemá pokud si nevystačí s FHD rozlišením s 60FPS. Aktuální herní produkce ten výkon potřebuje pro FHD hraní v plných detailech popřípadě vysokých FPS s nižšími detaily.
2k a 4k hraní se pomalu a jistě rozšířuje a na to bohužel současné karty nemají výkon a jediná kloudná volba je GTX1080Ti ale i ta by potřebovala navýšit výkon tak o 70% aby se dalo mluvit o komfortním 4k. Nepočítám že příští generace NV přinese 70% mezigenerační skok jako byl mezi Maxwell a Pascal, od AMD se to pak nedá očekávat zcela jistě. Protože pokud vega bude výkonově víc 1080 než 1080Ti, potřebovala by svůj výkon zdvojnásobit.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044712
+
já nevím, většinou stačí na 4K snížit či vypnout AA a je to v poho.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
já nevím, většinou stačí na
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
29. 6. 2017 - 10:36https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusejá nevím, většinou stačí na 4K snížit či vypnout AA a je to v poho. https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044752
+
ale potom nemas tu spravnu atmosferu (a TEN pocit v nohaviciach)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
ale potom nemas tu spravnu
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
29. 6. 2017 - 10:43https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseale potom nemas tu spravnu atmosferu (a TEN pocit v nohaviciach)https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044772
+
Stejne sranda, tohle tu JiriK uspesne opakuje minimalne od doby co si koupl tu svoji 1080ku. A neposunul ve svem ustrnutem mysleni, ze ne kazdy potrebuje achat nad 3 jinymi pixely navic, ktere vidi v Ultra nastavenich, aby potreboval jet 1080p/Ultra/60(120) a k tomu potreboval 1080(ti) v pocitaci.
A proste ne a bude to tu opakovat jeste dalsich 10 let .. :D
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Stejne sranda, tohle tu JiriK
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
29. 6. 2017 - 11:01https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseStejne sranda, tohle tu JiriK uspesne opakuje minimalne od doby co si koupl tu svoji 1080ku. A neposunul ve svem ustrnutem mysleni, ze ne kazdy potrebuje achat nad 3 jinymi pixely navic, ktere vidi v Ultra nastavenich, aby potreboval jet 1080p/Ultra/60(120) a k tomu potreboval 1080(ti) v pocitaci.
A proste ne a bude to tu opakovat jeste dalsich 10 let .. :Dhttps://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044812
+
nene od doby co jsem zjistil že GTX980 je pomalá karta. Tehdy jsem potřeboval asi o cca 60% vyšší výkon a řekl si že první karta co mi to nabídne bude okamžitě doma - GTX1080, koupeno v prvních minutách prodeje. Dnes jsou mé požadavky dál a jediná karta na kterou má smysl se dívat je 1080Ti a i ta mi nenabídne 100% to co bych chtěl... Kdyby příští generace nabídla stejný výkonostní skok jako Pascal, tak si troufám říct že následník 1080Ti je jasná volba na okamžitou koupi
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
nene od doby co jsem zjistil
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
30. 6. 2017 - 11:44https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusenene od doby co jsem zjistil že GTX980 je pomalá karta. Tehdy jsem potřeboval asi o cca 60% vyšší výkon a řekl si že první karta co mi to nabídne bude okamžitě doma - GTX1080, koupeno v prvních minutách prodeje. Dnes jsou mé požadavky dál a jediná karta na kterou má smysl se dívat je 1080Ti a i ta mi nenabídne 100% to co bych chtěl... Kdyby příští generace nabídla stejný výkonostní skok jako Pascal, tak si troufám říct že následník 1080Ti je jasná volba na okamžitou koupihttps://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045662
+
Při 2560*1440 ve 24/25" už AA nepřináší zásadní zlepšení obrazu. Při tak jemných rozlišení už AA nebude třeba. Osobně jsem 4K při 27" neviděl, ale věřím že obraz nepotřebuje vyhlazování...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Při 2560*1440 ve 24/25" už AA
Dave Tramtunberk https://diit.cz/profil/rigix
29. 6. 2017 - 11:04https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusePři 2560*1440 ve 24/25" už AA nepřináší zásadní zlepšení obrazu. Při tak jemných rozlišení už AA nebude třeba. Osobně jsem 4K při 27" neviděl, ale věřím že obraz nepotřebuje vyhlazování...https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044820
+
Negeneralizoval bych. Tohle je silně individuální a nezávisí to jen na kvalitě zraku, ale i subjektivní citlivosti mozku k projevům aliasingu. Tuším že HP někdy před 10-15 lety (možná ještě dřív?) dělala velmi rozsáhlé studie a zjistila, že děti, ale i někteří dospělí, pozorují stopy aliasingu ještě i v rozlišení 10k×10k. Takže ať si každý nastaví, co je jeho očím nejpříjemnější :-)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Negeneralizoval bych. Tohle
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 6. 2017 - 12:02https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseNegeneralizoval bych. Tohle je silně individuální a nezávisí to jen na kvalitě zraku, ale i subjektivní citlivosti mozku k projevům aliasingu. Tuším že HP někdy před 10-15 lety (možná ještě dřív?) dělala velmi rozsáhlé studie a zjistila, že děti, ale i někteří dospělí, pozorují stopy aliasingu ještě i v rozlišení 10k×10k. Takže ať si každý nastaví, co je jeho očím nejpříjemnější :-)https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044916
+
Aliasing u 4k na 31" vidim naprosto dokonale a to aj rozdiel medzi 4x a 8x. Posledne skusane v GTA5.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Aliasing u 4k a 31" vidim
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
29. 6. 2017 - 12:05https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseAliasing u 4k na 31" vidim naprosto dokonale a to aj rozdiel medzi 4x a 8x. Posledne skusane v GTA5.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044924
+
28" UHD a treba v DooM nebo WoT je aliasing videt. Staci ale minimalni AA a je to "perfektne" vyhlazene. Jinak FHD na tehle uhlopricce vypada hnusne a zadne AA to nespasi. Prinos UHD je super.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
28" UHD a treba v DooM nebo
AndreasCZ https://diit.cz/profil/ondrej-ficner
29. 6. 2017 - 13:43https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse28" UHD a treba v DooM nebo WoT je aliasing videt. Staci ale minimalni AA a je to "perfektne" vyhlazene. Jinak FHD na tehle uhlopricce vypada hnusne a zadne AA to nespasi. Prinos UHD je super.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045014
+
Ovšem UHD na 28" už není úplně ideal. 4K na 27" je tak akorát.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ovšem UHD na 28" už není
Jaroslav Brümmer https://diit.cz/profil/jfb
29. 6. 2017 - 16:05https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseOvšem UHD na 28" už není úplně ideal. 4K na 27" je tak akorát. https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045083
+
na svém 34" 3440x1440 AA pozuruji jen staticky, jinak ne. Jo a pro dobrý zážitek stačí nějaký slabší AA, netřeba honit 8x a na to výkon 1080Ti/Vegy s 2x-4x AA bude jistě stačit . Tohle řešit je prostě pitomost. Mnohem citelněji vnímám synchronizaci a tearing - raději Gsync/Freesync obraz než nějaké nicotné nesychronizované high AA
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
na svém 34" 3440x1440 AA
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
29. 6. 2017 - 16:14https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusena svém 34" 3440x1440 AA pozuruji jen staticky, jinak ne. Jo a pro dobrý zážitek stačí nějaký slabší AA, netřeba honit 8x a na to výkon 1080Ti/Vegy s 2x-4x AA bude jistě stačit . Tohle řešit je prostě pitomost. Mnohem citelněji vnímám synchronizaci a tearing - raději Gsync/Freesync obraz než nějaké nicotné nesychronizované high AAhttps://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045095
+
na 40" pozorovaných z cca 70-100cm (má obvyklá vzdálenost) je aliasing poměrně viditelný - tam kde ho chci nejvíce eliminovat - tam kde mě to pálí nejvíc to nevyřeší ani 8xMSAA, na druhou stranu postprocesingový FXAA v kombinaci s 4xMSAA poskytuje docela zajímavý výsledek který ve výkonu příliš nepocítím a rozmazání které přináší FXAA není na 4k tak výrazné jako na FHD. Nicméně aliasing jako takový pro mě není problém, problém je shimmering a toho se efektivně člověk jinak než použitím AA nezbaví.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
na 40" pozorovaných z cca 70
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
30. 6. 2017 - 11:50https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusena 40" pozorovaných z cca 70-100cm (má obvyklá vzdálenost) je aliasing poměrně viditelný - tam kde ho chci nejvíce eliminovat - tam kde mě to pálí nejvíc to nevyřeší ani 8xMSAA, na druhou stranu postprocesingový FXAA v kombinaci s 4xMSAA poskytuje docela zajímavý výsledek který ve výkonu příliš nepocítím a rozmazání které přináší FXAA není na 4k tak výrazné jako na FHD. Nicméně aliasing jako takový pro mě není problém, problém je shimmering a toho se efektivně člověk jinak než použitím AA nezbaví.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045668
+
Ne ze bych chtel jenom rypat, ale ty se divas na 40palcu ze 70cm? To mas pred sebou jako 'plachtu'? Vzdyt tady nemuzes vubec videt obraz jako celek...
A krome toho, pokud je to 1080p tak ten rastr musi byt doslova kostickovane hnusny...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ne ze bych chtel jenom rypat,
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
30. 6. 2017 - 12:58https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseNe ze bych chtel jenom rypat, ale ty se divas na 40palcu ze 70cm? To mas pred sebou jako 'plachtu'? Vzdyt tady nemuzes vubec videt obraz jako celek...
A krome toho, pokud je to 1080p tak ten rastr musi byt doslova kostickovane hnusny...https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045773
+
Bude to podobne jako s obnovovaci frekvenci CRT monitoru. Jsou lidi co se muzou koukat do 50Hz monitoru pul dne a jsou v pohode a jsou lidi co maji do hodiny bolest hlavy, pokud nema CRTcko aspon 90Hz.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Bude to podobne jako s
JoHnY3 https://diit.cz/profil/johny3
29. 6. 2017 - 14:09https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseBude to podobne jako s obnovovaci frekvenci CRT monitoru. Jsou lidi co se muzou koukat do 50Hz monitoru pul dne a jsou v pohode a jsou lidi co maji do hodiny bolest hlavy, pokud nema CRTcko aspon 90Hz.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045041
+
Z mojej skúsenosti u väčšiny hier vypnúť AA stačí, u niektorých ale nepomôže ani to. A potom už je lepšie ísť na plné detaily ale v 2K rozlíšení. Proste 1080tka je aj podľa mňa na 4K také minimum. Na pohodlné 4K by to chcelo kartu s 2krát takým výkonom.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Z mojej skúsenosti u väčšiny
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
29. 6. 2017 - 13:04https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseZ mojej skúsenosti u väčšiny hier vypnúť AA stačí, u niektorých ale nepomôže ani to. A potom už je lepšie ísť na plné detaily ale v 2K rozlíšení. Proste 1080tka je aj podľa mňa na 4K také minimum. Na pohodlné 4K by to chcelo kartu s 2krát takým výkonom.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044993
+
AA záleží, v leteckých simech přetrvává shimmering a i když není nutný SGSSAA a stačí MSAA nebo SSAA, je třeba AA nastavit.Jednak stačí 30FPS a je to víc než luxus, 4xMSAA člověk na výkonu nepocítí, a v závislosti na lokalitě to i při locku na 30FPS stejně výrazně brzdí CPU a FPS padá i na low 20 a tomu CPU nenakládám tolik kolik by bylo možné.
Když ale přejdeme na běžné hraní. bavíme se o plných detailech a 60FPS? Protože já ano, navíc pokud to explicitně neuvedu, tak se nebavím o průměrném FPS ale o minimech. Některé nové tituly to horko těžko zvládají na FHD jen s 1080 a 1080Ti, jak pak zvládnou to samé v 4k?
Jasně že jde ubrat nastavení aby to dosáhlo na 60FPS, můžu třeba Division nastavit na rozmezí low-medium a ono to těch 60FPS bude v 4k držet jak vůle boží, ale proč potom 4k když omezím detaily? 4k kupujeme přece kvůli vyšší kvalitě obrazu?
Witcher 3 v plných nastaveních avg cca 35 FPS Hairworks AA 8x, ale nemá to nějaký výrazný dopad
AC:Syndicate v plném nastavení krom AA - jen nejnižší FXAA avg 35-40 FPS
Division avg 30-40 FPS, vulumetrická mlha zredukována, SMAA zredukováno...
ROTTR avg 30-40FPS na max kromě AA - jen SMAA.
První dvě pro mě jsou hratelné v 30FPS, z Division mám ale zlý pocit, takže ji raději nechávám ve FHD. A ROTTR taky žádná hitparáda, také nechávám FHD rozlišení.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AA záleží, v leteckých simech
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
30. 6. 2017 - 11:54https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseAA záleží, v leteckých simech přetrvává shimmering a i když není nutný SGSSAA a stačí MSAA nebo SSAA, je třeba AA nastavit.Jednak stačí 30FPS a je to víc než luxus, 4xMSAA člověk na výkonu nepocítí, a v závislosti na lokalitě to i při locku na 30FPS stejně výrazně brzdí CPU a FPS padá i na low 20 a tomu CPU nenakládám tolik kolik by bylo možné.
Když ale přejdeme na běžné hraní. bavíme se o plných detailech a 60FPS? Protože já ano, navíc pokud to explicitně neuvedu, tak se nebavím o průměrném FPS ale o minimech. Některé nové tituly to horko těžko zvládají na FHD jen s 1080 a 1080Ti, jak pak zvládnou to samé v 4k?
Jasně že jde ubrat nastavení aby to dosáhlo na 60FPS, můžu třeba Division nastavit na rozmezí low-medium a ono to těch 60FPS bude v 4k držet jak vůle boží, ale proč potom 4k když omezím detaily? 4k kupujeme přece kvůli vyšší kvalitě obrazu?
Witcher 3 v plných nastaveních avg cca 35 FPS Hairworks AA 8x, ale nemá to nějaký výrazný dopad
AC:Syndicate v plném nastavení krom AA - jen nejnižší FXAA avg 35-40 FPS
Division avg 30-40 FPS, vulumetrická mlha zredukována, SMAA zredukováno...
ROTTR avg 30-40FPS na max kromě AA - jen SMAA.
První dvě pro mě jsou hratelné v 30FPS, z Division mám ale zlý pocit, takže ji raději nechávám ve FHD. A ROTTR taky žádná hitparáda, také nechávám FHD rozlišení.
https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045659
+
29. 6. 2017 - 10:15https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseTak toto je článok, ako sa patrí a nie tie Ježkoviny.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1044716
+
Už prosím hlavně AMD vydejte nějakou kartu Vega a otestujte reálný výkon. Opět jsme u DX12 a vzpomeňme si jaká masáž to byla proti generaci Pascal. Nakonec se nestalo vůbec nic, ve hrách je to jednou pro tu, jindy pro druhou stranu a to i v DX12 titulech. A to červení slibovali že Polaris Pascal sfoukne. Kde je výkon v Ashes ? I Hitman se postupně srovnává. Takže jakékoliv komenty ohledně technologické nadvlády červených grafik jsou již úsměvné. Herní výkon stejný, ale teď tady 2 měsíce neuvidíme ani grafiku, jelikož karty vykoupili těžaři. AMD už začíná být pro hráče jen virtuálním snem. Tak možná někdy.. :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Už prosím hlavně AMD vydejte
Tomason https://diit.cz/profil/tomas-zeleny
29. 6. 2017 - 14:04https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseUž prosím hlavně AMD vydejte nějakou kartu Vega a otestujte reálný výkon. Opět jsme u DX12 a vzpomeňme si jaká masáž to byla proti generaci Pascal. Nakonec se nestalo vůbec nic, ve hrách je to jednou pro tu, jindy pro druhou stranu a to i v DX12 titulech. A to červení slibovali že Polaris Pascal sfoukne. Kde je výkon v Ashes ? I Hitman se postupně srovnává. Takže jakékoliv komenty ohledně technologické nadvlády červených grafik jsou již úsměvné. Herní výkon stejný, ale teď tady 2 měsíce neuvidíme ani grafiku, jelikož karty vykoupili těžaři. AMD už začíná být pro hráče jen virtuálním snem. Tak možná někdy.. :) https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045035
+
PC Perspective včera prohnali Vegu testama, včetně Hitmana, modly s nejlepší podporou asynchronních shaderů a DX12... bum, výsledek "slightly under 1080".
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
PC Perspective včera prohnali
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
30. 6. 2017 - 11:57https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskusePC Perspective včera prohnali Vegu testama, včetně Hitmana, modly s nejlepší podporou asynchronních shaderů a DX12... bum, výsledek "slightly under 1080".https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045671
+
To porad nic neznamena, dokud nevyjde RX verze. Prehlizis zamerne fakty a trolujes. Faktem je, ze nkdo nevi, jak stary je ve skutecnosti ten driver. Za druhe, nikdo nevi, jestli pouziva optimalizace. Za treti udajne ma vypnuty novy rasterizer. Za 4te je to nova architektura.. co platilo u predchozi, nemusi platit tady.
Jedine na cem se shodneme je, ze to zere zbytecne moc. Nicmene, OC edice 1080 si taky davaji 220-240W, takze pokud by se ten vykon ustalil tam, tak to bude zrat cca o 25-30% vic..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To porad nic neznamena, dokud
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
30. 6. 2017 - 12:50https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseTo porad nic neznamena, dokud nevyjde RX verze. Prehlizis zamerne fakty a trolujes. Faktem je, ze nkdo nevi, jak stary je ve skutecnosti ten driver. Za druhe, nikdo nevi, jestli pouziva optimalizace. Za treti udajne ma vypnuty novy rasterizer. Za 4te je to nova architektura.. co platilo u predchozi, nemusi platit tady.
Jedine na cem se shodneme je, ze to zere zbytecne moc. Nicmene, OC edice 1080 si taky davaji 220-240W, takze pokud by se ten vykon ustalil tam, tak to bude zrat cca o 25-30% vic.. https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045764
+
Ja na tu jejich Vegu cekam uz rok, protoze podle toho co se o ni pise, by na 4K mohla byt velmi dobra volba.
Ale Jirka K ma pravdu na 4K poradne hrani zadna karta neni a jeste chvilku nebude.
Tak se zatim da na FD nebo 2K zit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ja na tu jejich Vegu cekam uz
Grook cz https://diit.cz/profil/grook
29. 6. 2017 - 21:36https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseJa na tu jejich Vegu cekam uz rok, protoze podle toho co se o ni pise, by na 4K mohla byt velmi dobra volba.
Ale Jirka K ma pravdu na 4K poradne hrani zadna karta neni a jeste chvilku nebude.
Tak se zatim da na FD nebo 2K zit.https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045347
+
I 100% AMD positive DD připouští že 1080Ti je jediná karta se kterou má s ohledem na 4k hraní smysl počítat
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
I 100% AMD positive DD
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
30. 6. 2017 - 11:59https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseI 100% AMD positive DD připouští že 1080Ti je jediná karta se kterou má s ohledem na 4k hraní smysl počítat https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045683
+
A jejda. DD tvrdil, že jen GPU od AMD umí plně DX12. A najednou se ukáže, že vlastně ne, že to až Vega. Kolik ještě bude dalších "plných" podpor?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A jejda. DD tvrdil, že jen
Sinuhet https://diit.cz/profil/vojtech-pszczolka
29. 6. 2017 - 21:53https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuseA jejda. DD tvrdil, že jen GPU od AMD umí plně DX12. A najednou se ukáže, že vlastně ne, že to až Vega. Kolik ještě bude dalších "plných" podpor?https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-s-kompletni-podporou-directx-12/diskuse#comment-1045353
+
no to ja uz prez rok slycham od nfan jak jejich 10X0 maj 100% podporu :-D
oni pidporu majú. Dokonca aj plnú hardvérovú pidporu povinných častí. Vega už má aj plnú HW podpiru voliteľných častí DX12.
Plná podpora - ovládač to vie
Plna HW pidpora- karya to vie a ovládač len presmeruje volanie do karty
Plna podpora - hardware a ovladac to zvladaji
Castecna podpora - hardware cast kodu emuluje/pomaleji propocitava a ovladac to zajistuje
NVIDIA generace Maxwell a Pascal jenom api DX12 simuluji, hlavni pilir a tim sou asynchronni shadery zvladaji na bidne urovni, hur jak 5,5 lety Radeon HD 7970.
Aj z tohto článku podľa mňa jasne vyplýva, že uvedené features z DX12, ktoré NV podporuje, podporuje ich aj po stránke HW (viď popis k FL 12_1). Tak o akej emulácii to stále píšeš? Akú funkcionalitu z DX12 konkrétne NV emuluje? Fakt je akurát ten, že AS nezvládajú buď vôbec (Maxwell) alebo na minimálnej úrovni (Pascal). V čom ale presne spočíva tá tzv. emulácia?
Pokud nejsou jakékoli (volitelné i povinné) součásti na nějakém hardwaru podporované, pak to znamená, že nejsou podporované vůbec (vývojář aplikace je nemůže využít, protože je kombinace daného hardwaru a softwaru neumí).
Samozrejme máte pravdu Ja som to myslel tak , že ak jr nejaká funkcia/ výpočet/filter ...v ovládači a nie je podporovaný HW GPU, ale je realizovaná kódom ovládača na CPU, tak he tiež podporovaná ale nie HW podporovaná . Viem, že a to už dávno nerobí
ty mas urcite nvidii :-D
Kto si koupi Vegu, ma na 5 let s klidem vystarano, ted se to potvrdilo, proto sem od zacatku tvrdil a byl za to aby AMD RX 500 radu vybavila uplne novym GPU Vega 11 a Vega 10 zustala pro RX/FE. Prinest optimalizace spotreby pri prehravani FullHD videi ve Youtube a zapojeni 2 a vic monitoru neni duvodem pro otevreni nove RX 500 rady, osazeni Vegy 11 by navic primo oznacilo RX 500 mainstream a vyssi mainstream postaveny na nove GCN 5 generaci, k tomu ted kdyz uz se vi, s plnou povinnou i volitelnou urovni integrace FL/prvku api DX12 na nejvyssi urovni/akceleraci.
Kdo si koupí Vegu a vlastně jakoukoli kartu na trhu rozhodně vystaráno nemá pokud si nevystačí s FHD rozlišením s 60FPS. Aktuální herní produkce ten výkon potřebuje pro FHD hraní v plných detailech popřípadě vysokých FPS s nižšími detaily.
2k a 4k hraní se pomalu a jistě rozšířuje a na to bohužel současné karty nemají výkon a jediná kloudná volba je GTX1080Ti ale i ta by potřebovala navýšit výkon tak o 70% aby se dalo mluvit o komfortním 4k. Nepočítám že příští generace NV přinese 70% mezigenerační skok jako byl mezi Maxwell a Pascal, od AMD se to pak nedá očekávat zcela jistě. Protože pokud vega bude výkonově víc 1080 než 1080Ti, potřebovala by svůj výkon zdvojnásobit.
já nevím, většinou stačí na 4K snížit či vypnout AA a je to v poho.
ale potom nemas tu spravnu atmosferu (a TEN pocit v nohaviciach)
Stejne sranda, tohle tu JiriK uspesne opakuje minimalne od doby co si koupl tu svoji 1080ku. A neposunul ve svem ustrnutem mysleni, ze ne kazdy potrebuje achat nad 3 jinymi pixely navic, ktere vidi v Ultra nastavenich, aby potreboval jet 1080p/Ultra/60(120) a k tomu potreboval 1080(ti) v pocitaci.
A proste ne a bude to tu opakovat jeste dalsich 10 let .. :D
nene od doby co jsem zjistil že GTX980 je pomalá karta. Tehdy jsem potřeboval asi o cca 60% vyšší výkon a řekl si že první karta co mi to nabídne bude okamžitě doma - GTX1080, koupeno v prvních minutách prodeje. Dnes jsou mé požadavky dál a jediná karta na kterou má smysl se dívat je 1080Ti a i ta mi nenabídne 100% to co bych chtěl... Kdyby příští generace nabídla stejný výkonostní skok jako Pascal, tak si troufám říct že následník 1080Ti je jasná volba na okamžitou koupi
Při 2560*1440 ve 24/25" už AA nepřináší zásadní zlepšení obrazu. Při tak jemných rozlišení už AA nebude třeba. Osobně jsem 4K při 27" neviděl, ale věřím že obraz nepotřebuje vyhlazování...
Negeneralizoval bych. Tohle je silně individuální a nezávisí to jen na kvalitě zraku, ale i subjektivní citlivosti mozku k projevům aliasingu. Tuším že HP někdy před 10-15 lety (možná ještě dřív?) dělala velmi rozsáhlé studie a zjistila, že děti, ale i někteří dospělí, pozorují stopy aliasingu ještě i v rozlišení 10k×10k. Takže ať si každý nastaví, co je jeho očím nejpříjemnější :-)
Aliasing u 4k na 31" vidim naprosto dokonale a to aj rozdiel medzi 4x a 8x. Posledne skusane v GTA5.
ale při velmi detailním zkoumání statického obrazu, že...
Ano, alebo pomalom pohybe, kazdopadne ked mas kameru vycentrovanu na vozidlo, ktore ovladas, poznas to jednoducho.
28" UHD a treba v DooM nebo WoT je aliasing videt. Staci ale minimalni AA a je to "perfektne" vyhlazene. Jinak FHD na tehle uhlopricce vypada hnusne a zadne AA to nespasi. Prinos UHD je super.
Ovšem UHD na 28" už není úplně ideal. 4K na 27" je tak akorát.
na svém 34" 3440x1440 AA pozuruji jen staticky, jinak ne. Jo a pro dobrý zážitek stačí nějaký slabší AA, netřeba honit 8x a na to výkon 1080Ti/Vegy s 2x-4x AA bude jistě stačit . Tohle řešit je prostě pitomost. Mnohem citelněji vnímám synchronizaci a tearing - raději Gsync/Freesync obraz než nějaké nicotné nesychronizované high AA
na 40" pozorovaných z cca 70-100cm (má obvyklá vzdálenost) je aliasing poměrně viditelný - tam kde ho chci nejvíce eliminovat - tam kde mě to pálí nejvíc to nevyřeší ani 8xMSAA, na druhou stranu postprocesingový FXAA v kombinaci s 4xMSAA poskytuje docela zajímavý výsledek který ve výkonu příliš nepocítím a rozmazání které přináší FXAA není na 4k tak výrazné jako na FHD. Nicméně aliasing jako takový pro mě není problém, problém je shimmering a toho se efektivně člověk jinak než použitím AA nezbaví.
Ne ze bych chtel jenom rypat, ale ty se divas na 40palcu ze 70cm? To mas pred sebou jako 'plachtu'? Vzdyt tady nemuzes vubec videt obraz jako celek...
A krome toho, pokud je to 1080p tak ten rastr musi byt doslova kostickovane hnusny...
Bude to podobne jako s obnovovaci frekvenci CRT monitoru. Jsou lidi co se muzou koukat do 50Hz monitoru pul dne a jsou v pohode a jsou lidi co maji do hodiny bolest hlavy, pokud nema CRTcko aspon 90Hz.
Nesmyslné srovnání.
Z mojej skúsenosti u väčšiny hier vypnúť AA stačí, u niektorých ale nepomôže ani to. A potom už je lepšie ísť na plné detaily ale v 2K rozlíšení. Proste 1080tka je aj podľa mňa na 4K také minimum. Na pohodlné 4K by to chcelo kartu s 2krát takým výkonom.
AA záleží, v leteckých simech přetrvává shimmering a i když není nutný SGSSAA a stačí MSAA nebo SSAA, je třeba AA nastavit.Jednak stačí 30FPS a je to víc než luxus, 4xMSAA člověk na výkonu nepocítí, a v závislosti na lokalitě to i při locku na 30FPS stejně výrazně brzdí CPU a FPS padá i na low 20 a tomu CPU nenakládám tolik kolik by bylo možné.
Když ale přejdeme na běžné hraní. bavíme se o plných detailech a 60FPS? Protože já ano, navíc pokud to explicitně neuvedu, tak se nebavím o průměrném FPS ale o minimech. Některé nové tituly to horko těžko zvládají na FHD jen s 1080 a 1080Ti, jak pak zvládnou to samé v 4k?
Jasně že jde ubrat nastavení aby to dosáhlo na 60FPS, můžu třeba Division nastavit na rozmezí low-medium a ono to těch 60FPS bude v 4k držet jak vůle boží, ale proč potom 4k když omezím detaily? 4k kupujeme přece kvůli vyšší kvalitě obrazu?
Witcher 3 v plných nastaveních avg cca 35 FPS Hairworks AA 8x, ale nemá to nějaký výrazný dopad
AC:Syndicate v plném nastavení krom AA - jen nejnižší FXAA avg 35-40 FPS
Division avg 30-40 FPS, vulumetrická mlha zredukována, SMAA zredukováno...
ROTTR avg 30-40FPS na max kromě AA - jen SMAA.
První dvě pro mě jsou hratelné v 30FPS, z Division mám ale zlý pocit, takže ji raději nechávám ve FHD. A ROTTR taky žádná hitparáda, také nechávám FHD rozlišení.
Tak toto je článok, ako sa patrí a nie tie Ježkoviny.
=== odstraněno redakcí, příště bez invektiv ===
Už prosím hlavně AMD vydejte nějakou kartu Vega a otestujte reálný výkon. Opět jsme u DX12 a vzpomeňme si jaká masáž to byla proti generaci Pascal. Nakonec se nestalo vůbec nic, ve hrách je to jednou pro tu, jindy pro druhou stranu a to i v DX12 titulech. A to červení slibovali že Polaris Pascal sfoukne. Kde je výkon v Ashes ? I Hitman se postupně srovnává. Takže jakékoliv komenty ohledně technologické nadvlády červených grafik jsou již úsměvné. Herní výkon stejný, ale teď tady 2 měsíce neuvidíme ani grafiku, jelikož karty vykoupili těžaři. AMD už začíná být pro hráče jen virtuálním snem. Tak možná někdy.. :)
PC Perspective včera prohnali Vegu testama, včetně Hitmana, modly s nejlepší podporou asynchronních shaderů a DX12... bum, výsledek "slightly under 1080".
To porad nic neznamena, dokud nevyjde RX verze. Prehlizis zamerne fakty a trolujes. Faktem je, ze nkdo nevi, jak stary je ve skutecnosti ten driver. Za druhe, nikdo nevi, jestli pouziva optimalizace. Za treti udajne ma vypnuty novy rasterizer. Za 4te je to nova architektura.. co platilo u predchozi, nemusi platit tady.
Jedine na cem se shodneme je, ze to zere zbytecne moc. Nicmene, OC edice 1080 si taky davaji 220-240W, takze pokud by se ten vykon ustalil tam, tak to bude zrat cca o 25-30% vic..
Ja na tu jejich Vegu cekam uz rok, protoze podle toho co se o ni pise, by na 4K mohla byt velmi dobra volba.
Ale Jirka K ma pravdu na 4K poradne hrani zadna karta neni a jeste chvilku nebude.
Tak se zatim da na FD nebo 2K zit.
I 100% AMD positive DD připouští že 1080Ti je jediná karta se kterou má s ohledem na 4k hraní smysl počítat
A jejda. DD tvrdil, že jen GPU od AMD umí plně DX12. A najednou se ukáže, že vlastně ne, že to až Vega. Kolik ještě bude dalších "plných" podpor?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.